Academic literature on the topic 'Adipokini'

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Journal articles on the topic "Adipokini"

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Schipper, Henk S., Wilco de Jager, Mariska EA van Dijk, Jenny Meerding, Pierre MJ Zelissen, Roger A. Adan, Berent J. Prakken, and Eric Kalkhoven. "A Multiplex Immunoassay for Human Adipokine Profiling." Clinical Chemistry 56, no. 8 (August 1, 2010): 1320–28. http://dx.doi.org/10.1373/clinchem.2010.146118.

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BACKGROUNDAdipose tissue secretory proteins, called adipokines, play pivotal roles in the pathophysiology of obesity and its associated disorders such as metabolic syndrome, type 2 diabetes, and cardiovascular disease. Because methods for comprehensive adipokine profiling in patient plasma and other biological samples are currently limited, we developed a multiplex immunoassay for rapid and high-throughput measurement of 25 adipokines in only 50 μL of sample.METHODS(Pre)adipocyte and ex vivo cultured adipose tissue supernatants were generated and together with plasma from 5 morbidly obese patients and 5 healthy and normal weight controls used to develop the adipokine multiplex immunoassay and test its usefulness in biological samples. We assessed adipokine dynamic ranges, lower limits of detection and quantification, cross-reactivity, intra- and interassay variation, and correlation with adipokine ELISAs.RESULTSThe limits of quantification and broad dynamic ranges enabled measurement of all 25 adipokines in supernatants and patient plasmas, with the exception of TNF-α in plasma samples. Intraassay variation was <10% for all adipokines; interassay variation was <15%. The multiplex immunoassay results correlated significantly with ELISA measurements. Plasma adipokine profiling showed significantly higher concentrations of the novel adipokines cathepsin S (5.1 × 104 vs 4.3 × 104 ng/L, P = 0.003) and chemerin (4.1 × 105 vs 2.7 × 105 ng/L, P = 0.0008) in morbidly obese patients than normal weight controls, besides the established differences in adiponectin and leptin concentrations.CONCLUSIONSOur findings underscore the relevance of the novel adipokines cathepsin S and chemerin, but foremost the potential of this novel method for both comprehensive adipokine profiling in large patient cohorts and for biological discovery.
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Elfassy, Yaelle, Jean-Philippe Bastard, Chloe McAvoy, Soraya Fellahi, Joëlle Dupont, and Rachel Levy. "Adipokines in Semen: Physiopathology and Effects on Spermatozoas." International Journal of Endocrinology 2018 (June 5, 2018): 1–11. http://dx.doi.org/10.1155/2018/3906490.

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Adipokines are secreted by adipose tissue and could be the link between obesity and infertility. Different studies investigated the involvement of adipokines in reproductive functions but only a few have looked into the male part. This review assesses adipokine functions on male reproductive parameters. Adiponectin seems to have a positive effect on sperm parameters, whereas other adipokines such as resistin or chemerin would have a rather deleterious effect on spermatogenesis. Semen parameters seem to be impacted when resistin and chemerin are increased: indeed, there is a decrease of sperm motility. Sperm morphology is improved when adiponectin is increased. The most studied adipokine, leptin, has a dual effect with a positive effect on sperm at physiological levels and a negative one for high seminal concentrations. Many semen parameters and fertility itself are disturbed according to semen adipokine levels, even if it is not the only interfering element. Taken together, adipokines are found in human and animal semen and most of them or their receptors are expressed in male genital tract. Although the pathophysiological role of adipokines in semen is not clearly elucidated, the adipokines could influence sperm functionality and could be potential biomarkers of male fertility.
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Tzanavari, Theodora, Jason Tasoulas, Chrysoula Vakaki, Chrysovalantou Mihailidou, Gerasimos Tsourouflis, and Stamatios Theocharis. "The Role of Adipokines in the Establishment and Progression of Head and Neck Neoplasms." Current Medicinal Chemistry 26, no. 25 (October 16, 2019): 4726–48. http://dx.doi.org/10.2174/0929867325666180713154505.

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Adipokines constitute a family of protein factors secreted by white adipose tissue (WAT), that regulate the functions of WAT and other sites. Leptin, adiponectin and resistin, are the main adipokines present in serum and saliva, targeting several tissues and organs, including vessels, muscles, liver and pancreas. Besides body mass regulation, adipokines affect glucose homeostasis, inflammation, angiogenesis, cell proliferation and apoptosis, and other crucial cell procedures. Their involvement in tumor formation and growth is well established and deregulation of adipokine and adipokine receptors’ expression is observed in several malignancies including those located in the head and neck region. Intracellular effects of adipokines are mediated by a plethora of receptors that activate several signaling cascades including Janus kinase/ Signal transducer and activator of transcription (JAK/ STAT pathway), Phospatidylinositol kinase (PI3/ Akt/ mTOR) and Peroxisome proliferator-activated receptor (PPAR). The present review summarizes the current knowledge on the role of adipokines family members in carcinogenesis of the head and neck region. The diagnostic and prognostic significance of adipokines and their potential role as serum and saliva biomarkers are also discussed.
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Miller, Norman E., C. Charles Michel, M. Nazeem Nanjee, Waldemar L. Olszewski, Irina P. Miller, Matthew Hazell, Gunilla Olivecrona, Pauline Sutton, Sandy M. Humphreys, and Keith N. Frayn. "Secretion of adipokines by human adipose tissue in vivo: partitioning between capillary and lymphatic transport." American Journal of Physiology-Endocrinology and Metabolism 301, no. 4 (October 2011): E659—E667. http://dx.doi.org/10.1152/ajpendo.00058.2011.

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Peptides secreted by adipose tissue (adipokines) may enter blood via capillaries or lymph. The relative importance of these pathways for a given adipokine might influence its biological effects. Because this has not been studied in any species, we measured the concentrations of seven adipokines and eight nonsecreted proteins in afferent peripheral lymph and venous plasma from 12 healthy men. Data for nonsecreted proteins were used to derive indices of microvascular permeability, which in conjunction with the molecular radii of the adipokines were used to estimate the amounts leaving the tissue via capillaries. Transport rates via lymph were estimated from the lymph adipokine concentrations and lymph flow rates and total transport (secretion) as the sum of this and capillary transport. Concentrations of nonsecreted proteins were always lower in lymph than in plasma. With the exception of adiponectin, adipokine concentrations were always higher in lymph ( P < 0.01). Leptin and MCP-1 were secreted at the highest rates (means: 43 μg/h or 2.7 nmol/h and 32 μg/h or 2.4 nmol/h, respectively). IL-6 and MCP-1 secretion rates varied greatly between subjects. The proportion of an adipokine transported via lymph was directly related to its molecular radius ( r s = +0.94, P = 0.025, n = 6), increasing from 14 to 100% as the radius increased from 1.18 (IL-8) to 3.24 nm (TNFα). We conclude that the lymph/capillary partitioning of adipokines is a function of molecular size, which may affect both their regional and systemic effects in vivo. This finding may have implications for the physiology of peptides secreted by other tissues.
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Kim, Ji-Youn, Seon-Eun Baek, Rehna Paula Ginting, Min-Woo Lee, and Jeong-Eun Yoo. "Potential Benefits of Acupuncture and Herbs for Obesity-Related Chronic Inflammation by Adipokines." Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine 2020 (October 9, 2020): 1–12. http://dx.doi.org/10.1155/2020/3285363.

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The adipose tissue is an organ that stores energy in the form of fats. It also has been known as an endocrine playing an integral role in metabolic homeostasis by secreting various adipokines. In obesity, the adipokine components and secretion patterns are altered toward proinflammation with weight gain, causing low chronic inflammation, which is closely linked to various metabolic diseases. Acupuncture and herbs are used for the management of obesity and its comorbidities, and it has been observed that these therapies affect the amount of expression and concentration of adipokines with improved metabolic phenotypes in both animal and human metabolic diseases. In this review, we discuss the role of adipokines and summarize beneficial effects of the treatments such as electroacupuncture, pharmacopuncture, catgut embedding acupuncture, and single and multiple medicinal herbs on obesity and its relations to adipokine composition. It will provide a new insight for applying adipokines as surrogate markers in complementary and alternative medicine practice.
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Hillenbrand, Andreas, Manfred Weiss, Uwe Knippschild, Anna Maria Wolf, and Markus Huber-Lang. "Sepsis-Induced Adipokine Change with regard to Insulin Resistance." International Journal of Inflammation 2012 (2012): 1–7. http://dx.doi.org/10.1155/2012/972368.

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Background. Assessment of white adipose tissue has changed in recent years, with WAT now being considered as an active endocrine organ, secreting a large number of bioactive mediators, so-called adipokines. Besides other functions, these adipokines are involved in inflammatory response thereby exhibiting predominantly proinflammatory or anti-inflammatory properties and contribute to insulin resistance.Methods. Comprehensive review of the literature of the role of adipokines relevant to critical care medicine using PubMed search.Results. Adiponectin—the prototype of an anti-inflammatory and insulin-sensitizing adipokine—is diminished in sepsis, while resistin—a protein with proinflammatory properties—is elevated. Plasminogen activator inhibitor-1, interleukin (IL)-1, IL-6, IL-8, and IL-10, and tumor-necrosis-factor-alpha mediate insulin resistance and are elevated in sepsis, while retinol-binding protein-4 concentrations are significantly reduced in sepsis. Chemerin displays potent anti-inflammatory and insulin-resistance properties, while monocyte chemotactic protein-1—increased in sepsis—contributes to macrophage infiltration in adipose tissue and insulin resistance.Conclusions. The expression of adipokines in humans is altered as well in obese as in septic patients with elevated levels of proinflammatory adipokines. Changes in adipokine levels in acute sepsis could contribute to insulin resistance. Consequently, in critically ill patients, these alterations underline a possible contribution of adipokines in the development of hyperglycemia.
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Pham, Duc-Vinh, and Pil-Hoon Park. "Tumor Metabolic Reprogramming by Adipokines as a Critical Driver of Obesity-Associated Cancer Progression." International Journal of Molecular Sciences 22, no. 3 (February 1, 2021): 1444. http://dx.doi.org/10.3390/ijms22031444.

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Adiposity is associated with an increased risk of various types of carcinoma. One of the plausible mechanisms underlying the tumor-promoting role of obesity is an aberrant secretion of adipokines, a group of hormones secreted from adipose tissue, which have exhibited both oncogenic and tumor-suppressing properties in an adipokine type- and context-dependent manner. Increasing evidence has indicated that these adipose tissue-derived hormones differentially modulate cancer cell-specific metabolism. Some adipokines, such as leptin, resistin, and visfatin, which are overproduced in obesity and widely implicated in different stages of cancer, promote cellular glucose and lipid metabolism. Conversely, adiponectin, an adipokine possessing potent anti-tumor activities, is linked to a more favorable metabolic phenotype. Adipokines may also play a pivotal role under the reciprocal regulation of metabolic rewiring of cancer cells in tumor microenvironment. Given the fact that metabolic reprogramming is one of the major hallmarks of cancer, understanding the modulatory effects of adipokines on alterations in cancer cell metabolism would provide insight into the crosstalk between obesity, adipokines, and tumorigenesis. In this review, we summarize recent insights into putative roles of adipokines as mediators of cellular metabolic rewiring in obesity-associated tumors, which plays a crucial role in determining the fate of tumor cells.
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Schrover, Ilse M., Yolanda van der Graaf, Wilko Spiering, and Frank LJ Visseren. "The relation between body fat distribution, plasma concentrations of adipokines and the metabolic syndrome in patients with clinically manifest vascular disease." European Journal of Preventive Cardiology 25, no. 14 (July 27, 2018): 1548–57. http://dx.doi.org/10.1177/2047487318790722.

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Introduction We evaluated the relationship between adipokine plasma concentrations and body fat distribution and the metabolic syndrome. Methods In a cohort of 1215 patients with clinically manifest vascular disease the relation between subcutaneous adipose tissue, visceral adipose tissue, waist circumference, body mass index and plasma concentrations of adipsin, chemerin, monocyte chemoattractant protein-1, migration inhibitory factor, nerve growth factor, resistin, plasma amyloid A1, adiponectin, leptin, plasminogen activator inhibitor-1 and hepatic growth factor were cross-sectionally assessed with linear regression and adjusted for age and gender. The relation between adipokines and the metabolic syndrome was cross-sectionally evaluated using logistic regression. An adipokine profile was developed to measure the effect of combined rather than single adipokines. Results Adiposity was related to higher nerve growth factor, hepatic growth factor, migration inhibitory factor, leptin and adipsin and with lower chemerin, plasminogen activator inhibitor-1, resistin, plasma amyloid A1 and adiponectin. The strongest positive relations were between body mass index and adipsin (β 0.247; 95% CI 0.137–0.356) and leptin (β 0.266; 95% CI 0.207–0.324); the strongest negative relations were between body mass index and plasma amyloid A1 (β –0.266; 95% CI –0.386 to –0.146) and visceral adipose tissue and adiponectin (β –0.168; 95% CI –0.226 to –0.111). There was no relation between subcutaneous adipose tissue and adipokines. Odds for the metabolic syndrome were higher with each 1 SD higher hepatic growth factor (OR 1.21; 95% CI 1.06–1.38) and leptin (OR 1.26; 95% CI 1.10–1.45) and lower with each 1 SD higher adiponectin (OR 0.73; 95% CI 0.64–0.83) and resistin (OR 0.85; 95% CI 0.74–0.97). The adipokine profile was related to the metabolic syndrome (OR 1.03; 95% CI 1.00–1.06). Conclusion Plasma concentrations of adipokines are related to obesity and body fat distribution. The relation between adipokine concentrations and the metabolic syndrome is independent of visceral adipose tissue.
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Chaldakov, G., I. Stankulov, M. Hristova, and P. Ghenev. "Adipobiology of Disease: Adipokines and Adipokine-Targeted Pharmacology." Current Pharmaceutical Design 9, no. 12 (May 1, 2003): 1023–31. http://dx.doi.org/10.2174/1381612033455152.

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Taylor, Erin B. "The complex role of adipokines in obesity, inflammation, and autoimmunity." Clinical Science 135, no. 6 (March 2021): 731–52. http://dx.doi.org/10.1042/cs20200895.

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Abstract The global obesity epidemic is a major contributor to chronic disease and disability in the world today. Since the discovery of leptin in 1994, a multitude of studies have characterized the pathological changes that occur within adipose tissue in the obese state. One significant change is the dysregulation of adipokine production. Adipokines are an indispensable link between metabolism and optimal immune system function; however, their dysregulation in obesity contributes to chronic low-grade inflammation and disease pathology. Herein, I will highlight current knowledge on adipokine structure and physiological function, and focus on the known roles of these factors in the modulation of the immune response. I will also discuss adipokines in rheumatic and autoimmune diseases.
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Dissertations / Theses on the topic "Adipokini"

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Philipp, Anne. "Zirkulierende Spiegel von neuen Adipokinen bei Präeklampsie." Doctoral thesis, Universitätsbibliothek Leipzig, 2014. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:15-qucosa-132604.

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In der Bundesrepublik Deutschland gehören seit mehreren Jahren die kardiovaskulären Erkrankungen zu den häufigsten Todesursachen. Besondere Risiken für die Entstehung von Erkrankungen des Herz-Kreislauf-Systems stellen arterielle Hypertonie, Glukoseintoleranz, Dyslipidämie und Adipositas dar. Diese Risikofaktoren werden unter dem Überbegriff Metabolisches Syndrom (MS) zusammengefasst und wachsen in den entwickelten Ländern zu einem globalen Problem heran. Insbesondere die Vermehrung des viszeralen Fettgewebes und die Entwicklung einer Insulinresistenz sind an der Pathophysiologie des MS beteiligt. Gesundheitliche Probleme steigen mit dem Ausmaß einer Adipositas. Ein Grund hierfür liegt in der Funktion des Fettgewebes als endokrines und parakrines Organ. Es produziert sogenannte Adipokine, welche als eine Vielzahl von Mediatoren in die Regulierung systemischer und lokaler Prozesse eingreifen. Die neueren Adipokine zinc-α2-glycoprotein (ZAG), Lipocalin-2 und Chemerin wurden in den letzten Jahren bezüglich ihrer Rolle im humanen Metabolismus näher untersucht. ZAG entfaltet direkte und indirekte lipolytische Effekte und hat somit eine präventive Funktion gegenüber der Akkumulation von Fettgewebe und potentiell auch der damit assoziierten Erkrankungen. Lipocalin-2 und Chemerin beeinträchtigen den Glukosemetabolismus und sind von Relevanz für Inflammationsprozesse. Ferner wird eine Beteiligung dieser beiden Adipokine an der chronischen Entzündungsreaktion im Fettgewebe und der vaskulären Dysfunktion bei Adipositas sowie im Kontext von Vorgängen der Reproduktion angenommen. Da Facetten des MS für die gravierende kardiovaskuläre Schwangerschafts-komplikation Präeklampsie (PE) prädisponieren und Mutter als auch Kind nach einer solchen Schwangerschaft ein erhöhtes metabolisches und kardiovaskuläres Risiko besitzen, wurde die Hypothese aufgestellt, dass ZAG, Lipocalin-2 und Chemerin bei PE hochreguliert und an der Entwicklung einer PE beteiligt sind. Für seit längerem bekannte Adipokine wurde in mehreren Studien bereits gezeigt, dass deren mütterliche Serumkonzentrationen bei PE signifikant erhöht sind. Für neuere Adipokine existieren jedoch in diesem Zusammenhang kaum Daten. Um die Vertreter ZAG, Lipocalin-2 und Chemerin näher zu beleuchten, wurden im Zuge dieser Dissertation die zirkulierenden Spiegel dieser Botenstoffe unter Einsatz spezifischer enzyme-linked immunosorbent assays bei PE-Patientinnen bestimmt und mit entsprechenden Kontrollen verglichen. Beide Studiengruppen waren in den Untersuchungen zu den drei genannten Adipokinen für das Gestationsalter gematcht. Ferner wurden Assoziationen der drei Botenstoffe mit Markern für Inflammation, Nierenfunktion sowie Glukose- und Fettstoffwechsel untersucht. Im Rahmen dieser Dissertation wurden in der an erster Stelle genannten Publikation (Stepan, Philipp [equally contributing] et al., J Endocrinol Invest. 35, 562-5, 2012) erstmals die mütterlichen Serumspiegel des Adipokins ZAG bestimmt. Es wurde nachgewiesen, dass die Serumkonzentrationen von ZAG bei PE-Patientinnen im Vergleich zu Kontrollen um das 1,4fache erhöht sind. Weiterhin wurde in uni- und multivariaten Analysen eine positive Korrelation von ZAG und Kreatinin, dem Marker der Nierenfunktion, belegt. In univariaten Analysen bestand außerdem eine positive Korrelation zwischen ZAG und systolischem und diastolischem Blutdruck, Triglyzeriden (TG) und Leptin sowie eine negative Korrelation von ZAG mit dem Geburtsgewicht. Zusammenfassend sind ZAG-Serumkonzentrationen bei PE signifikant erhöht und die renale Funktion stellt einen unabhängigen Prädiktor für diese dar. Das Ziel der an zweiter Stelle genannten Studie (Stepan, Philipp et al., J Endocrinol Invest. 33, 629-32, 2010) lag darin zu untersuchen, ob die mütterlichen Lipocalin-2-Konzentrationen bei PE verändert sind. Die mittleren mütterlichen Lipocalin-2-Konzentrationen waren bei PE-Patientinnen im Vergleich zu Kontrollen signifikant 1,2fach erhöht. Univariate Analysen zeigten eine positive Korrelation von ZAG mit dem diastolischen Blutdruck, Kreatinin und dem C reaktiven Protein (CRP). Nach Adjustierung für das Alter blieb in multivariaten Analysen die unabhängige Assoziation der Lipocalin-2-Spiegel mit Kreatinin und CRP bestehen. Diese Ergebnisse bestätigen somit die Hypothese erhöhter Lipocalin-2-Spiegel bei PE und zeigen eine unabhängige Assoziation des Inflammationsstatus und der Nierenfunktion mit Spiegeln des Adipokins. In der an dritter Stelle dieser Dissertation stehenden Publikation (Stepan, Philipp [equally contributing] et al., Regulatory Peptides 168, 69-72, 2011) wurde die Hypothese aufgestellt und erstmals untersucht, ob zirkulierendes Chemerin im Serum bei PE-Patientinnen während und nach einer Schwangerschaft heraufreguliert ist. Die mediane mütterliche Konzentration von Chemerin bei PE-Patientinnen während der Schwangerschaft und 6 Monate nach Entbindung war im Vergleich zu Kontrollen signifikant erhöht. TG und Leptin waren in uni- und mulitvariaten Analysen positiv mit zirkulierendem Chemerin assoziiert. Weitere positive Korrelationen zeigten sich in univariaten Analysen zwischen Chemerin und systolischem sowie diastolischem Blutdruck, freien Fettsäuren, Cholesterin, TG, Adiponektin und CRP. Ob das im Anschluss einer PE-Schwangerschaft bestehende erhöhte Risiko für zukünftige metabolische und kardiovaskuläre Erkrankungen von Mutter und Kind im Zusammenhang mit den ebenso heraufregulierten Chemerinkonzentrationen steht, sollte in Langzeitbeobachtungen geklärt werden. Für ZAG, Lipocalin-2 und Chemerin wurden somit erhöhte Serumkonzentrationen während der Schwangerschaft nachgewiesen. Diese Ergebnisse sind vereinbar mit der Hypothese, dass diese drei Adipokine in der Pathogenese und an den direkten und zukünftigen Risiken einer PE beteiligt sind. In Zusammenschau der Ergebnisse sollte in weiteren Studien geklärt werden, inwieweit die erhöhten mütterlichen Spiegel der drei Adipokine ursächlich mit der Schwangerschaftskomplikation verknüpft sind. Ferner gilt es näher zu beleuchten, über welche Mechanismen die drei Fettgewebshormone die metabolische und vaskuläre Gesundheit beeinflussen. Bei der weiteren Aufklärung der Physiologie von ZAG und Lipocalin-2 ist es weiterhin ratsam Marker der Nierenfunktion als Störvariablen mit zu berücksichtigen. Ob diese beiden Botenstoffe bei PE analog zu Chemerin nach der Schwangerschaft weiterhin heraufreguliert sind, gilt es ebenso zu untersuchen.
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Đorđe, Popović. "Značaj adiponektina u proceni kardiometaboličkog profila i rizika za razvoj tipa 2 šećerne bolesti kod gojaznih osoba." Phd thesis, Univerzitet u Novom Sadu, Medicinski fakultet u Novom Sadu, 2016. http://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=101774&source=NDLTD&language=en.

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Gojaznost se najčešće definiše kao uvećanje udela masne mase u ukupnoj telesnoj masi. Danas gojaznost poprima pandemijske razmere i karakter globalnog zdravstveno-socijalnog problema jer predstavlja faktor rizika za razvoj masovnih nezaraznih bolesti, pre svega tipa 2 šećerne bolesti (T2DM) i kardiovaskularnih bolesti. Adipokini su molekule koje luči masno tkivo i koji imaju značajnu ulogu u regulaciji mnogobrojnih procesa u ljudskom organizmu. Adiponektin (ADN) je adipokin sa antidijabetogenim, antiinflamatornim i antiaterogenim dejstvom. Tokom razvoja, pre svega, centralnog tipa gojaznosti dolazi do poremećaja u sekretornom profilu masnog tkiva, nastaje pad serumske koncentracije ADN i dolazi do razvoja mnogobrojnih kardiometaboličkih poremećaja. Cilj rada je ispitivanje značaja određivanja serumskog ADN u proceni kardiometaboličkog profila i utvrđivanje povezanosti njegovog nivoa sa procenjenim desetogodišnjim rizikom za razvoj T2DM kod gojaznih osoba. Studija preseka sprovedena na Klinici za endokrinologiju, dijabetes i bolesti metabolizma, Kliničkog centra Vojvodine je obuhvatila 65 ispitanika sa hiperalimentacionim tipom gojaznosti. Kod ispitanika je procenjen desetogodišnji rizik za razvoj T2DM i sprovedena su odgovarajuća antropometrijska, laboratorijska i morfološka ispitivanja. Ispitanici sa sniženim serumskim ADN su imali nepovoljniji kardiometabolički profil u odnosu na ispitanike sa normalnom vrednošću serumskog ADN dok nije bilo razlike u nivou desetogodišnjeg rizika za razvoj T2DM između navedenih grupa. Takođe, ispitanici sa metaboličkim sindromom (MS) i ispitanici sa nealkoholnom masnom bolešću jetre (NAFLD) su imali niži serumski ADN u odnosu na osobe bez MS i osobe bez NAFLD. Kod gojaznih osoba postoji značajna povezanost serumskog ADN sa većim brojem pokazatelja kardometaboličkog profila ali ne i sa procenjenim desetogodišnjim rizikom za razvoj T2DM.
Obesity is often defined as the significant increase in proportion of fat mass in total body mass. Nowadays, obesity exhibits pandemic proportions and acquires character of the global health and social problem, as it represents the risk factor for the development of non-communicable diseases, especially type 2 diabetes mellitus (T2DM) and cardiovascular diseases. Adipokines are molecules secreted by adipose tissue which play an important role in the regulation of various processes in the human organism. Adiponectin (ADN) is an adipokine with anti-diabetic, anti-inflammatory and anti-atherogenic effects. During development of, above all, central obesity, disorders in the secretory profile of adipose tissue are arising, decline in serum concentrations of ADN advents, which leads to occurrence of numerous cardiometabolic disorders. The aim of study is to examine the significance of determining serum ADN in assessing the cardiometabolic profile, and determining its association with the estimated ten-year risk of developing T2DM in obese persons. Cross-sectional study conducted at the Clinic for Endocrinology, Diabetes and Metabolic Disorders, Clinical Center of Vojvodina, included 65 persons with hyperalimentation type of obesity. Ten-year risk of developing T2DM was assessed and appropriate anthropometric, laboratory and morphological evaluations were performed. Persons with lower serum ADN had worse cardiometabolic profile compared to those with normal serum ADN value, while there was no difference in the level of ten-year risk of developing T2DM between two groups. Also, subjects with metabolic syndrome (MS) and subjects with nonalcoholic fatty liver disease (NAFLD) had lower serum ADN compared to persons without MS and to those without NAFLD. There is a significant association of serum ADN with a larger number of cardiometabolic profile indicators but not with the estimated ten-year risk of developing T2DM.
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Kratzsch, Dorothea Sophia. "Adipositas ist mit verminderter Spermienqualität und veränderten Konzentrationen an Adipokinen in Serum und Seminalplasma assoziiert." Doctoral thesis, Universitätsbibliothek Leipzig, 2013. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:15-qucosa-103681.

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In den letzten Jahren wurde ein inverser Zusammenhang zwischen der Zunahme an Fettgewebe und der Funktionalität von Spermatozoen festgestellt, dessen molekulare Ursachen weitgehend unbekannt sind. Möglichweise spielen Sekretionsprodukte des Fettgewebes, sogenannte Adipokine, dabei eine entscheidende Rolle. Um diese Hypothese zu prüfen, wurden in einer Querschnittsstudie Sexualhormonkonzentionen, Spermiogrammparameter und die Konzentration der Adipokine Adiponektin, Leptin, Resistin, Chemerin, Vaspin, Visfatin (Nampt) und Progranulin im Serum von normalgewichtigen, präadipösen und adipösen Probanden bestimmt. Die Adipokinkonzentrationen im Serum wurden mit den korrespondierenden Werten im Seminalplasma (SP) verglichen. Desweiteren wurden die gemessenen Adipokinspiegel beider Körperflüssigkeiten auf Zusammenhänge mit Sexualhormonkonzentrationen im Blut und den Parametern des klassischen Spermiogramms (WHO) untersucht. Dabei zeigte sich, dass die altersgemachten präadipösen/adipösen Probanden signifikant weniger progressiv motile und normomorphe Spermatozoen aufwiesen als die Gruppe der Normalgewichtigen (p<0,05). In ihrem SP war die Konzentration von Adiponektin signifikant erniedrigt, während die von Chemerin im Vergleich zu normalgewichtigen Männern erhöht war (p<0,05). Außerdem konnte nachgewiesen werden, dass die mittlere Konzentration von Adiponektin (400-fach), Leptin (5-fach), Resistin (1,5-fach) und Chemerin (1,5-fach) im Serum signifikant höher als die im SP war. Demgegenüber fand sich bei Vaspin (4-fach), Progranulin (50-fach) und Visfatin (100-fach) die Konzentration im SP signifikant erhöht. Bei Korrelationsanalysen unter Einschluss der Ergebnisse aus der Gesamtgruppe korrelierte von allen untersuchten Adipokinen nur die SP-Konzentration von Adiponektin direkt und signifikant mit der im Serum (p<0.01). Zudem zeigten Adiponektin, Chemerin und Progranulin im SP direkte Assoziation mit den Spermiogrammparametern Spermienkonzentration, Spermienanzahl und progressive Motilität (p<0.05). Wir konnten erstmals nachweisen, dass eine Vielzahl von Adipokinen im männlichen Reproduktionstrakt präsent sind und dort möglicherweise einen Einfluss auf die Spermienqualität in Abhängigkeit vom Körpergewicht haben könnten.
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Krist, Joanna. "Die Rolle von Apelin bei Adipositas und gestörter Glukosetoleranz." Doctoral thesis, Universitätsbibliothek Leipzig, 2014. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:15-qucosa-155107.

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Apelin ist ein Adipokin, das Einfluß auf die Glukosehomöostase hat und vermutlich eine wichtige Rolle in der Regulation von Adipositas und den damit assoziierten Erkrankungen einnimmt. Die Effekte von Apelin scheinen metabolisch günstig zu sein. In dieser Arbeit wurden zunächst Apelin-Serumkonzentrationen und metabolische Parameter bei 740 Studienteilnehmern bestimmt und in einer Querschnittsstudie (n=629) sowie in drei Interventionsstudien (n=111) dargestellt. In einer Subgruppe (n=161) wurde die mRNA-Expression von Apelin und dessen Rezeptor APJ im viszeralen und subkutanen Fettgewebe bei Patienten mit Typ-2-Diabetes genauer untersucht. Im Rahmen der Interventionsstuden wurde der Einfluß von 12 Wochen körperlichem Training (n=60), 6 Monaten hypokalorischer Mischkost (n=19) und bariatrischer Chirurgie (n=32) auf den Serum-Apelinspiegel sowie Zusammenhänge mit Gewichtsreduktion, verbesserter Insulinsensitivität und subklinischer Inflammation analysiert. Die höchsten Apelin-Serumkonzentrationen fanden sich beim adipösen Typ-2-Diabetiker. Die Apelin-Serumkonzentration korrelierte aber auch unabhängig vom Bodymassindex signifikant mit Parametern für Insulinresistenz und subklinischer Inflammation. Die Apelin-Expression war in den unterschiedlichen Fettgewebsdepots bei normal glukosetoleranten Patienten gleich, beim Typ-2-Diabetiker mit insgesamt höherer Expression überwog sie im viszeralen Fettgewebe. Nach allen Interventionsstudien kam es zur Abnahme der Apelin-Serumkonzentration und korrelierte auch dann signifikant mit einer verbesserten Insulinsensitivität, wenn es zu keiner Gewichtsreduktion kam. Die Apelinkonzentration im Serum sowie die Expression im Fettgewebe ist nicht nur vom Bodymassindex abhängig, sondern steht im direkten Zusammenhang mit Insulinsensitivität und inflammatorischen Prozessen. Die unterschiedliche fettdepotspezifische Regulation unterstreicht die pathogenetische Bedeutung eines „kranken“ viszeralen Fettgewebes in der Entwicklung von Typ-2-Diabetes, wobei Apelin als metabolisch günstiges Adipokin vermutlich eine kompensatorische Rolle einnimmt.
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Schaarschmidt, Wiebke. "Auswirkungen eines zwölfmonatigen kontrollierten Trainingsprogramms auf die Leptin-, Adiponectin- und Progranulin-Serumkonzentrationen sowie Parameter des Lipidstoffwechsels bei Patienten mit Typ 2 Diabetes." Doctoral thesis, Universitätsbibliothek Leipzig, 2011. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:15-qucosa-78393.

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Die Prävalenz des Typ 2 Diabetes ist in den letzten Jahren deutlich angestiegen. Neben einer gesunden Ernährungsweise ist die Erhöhung der körperlichen Aktivität ein wichtiger Bestandteil in der Basistherapie des Typ 2 Diabetes. Körperliches Training führt zu einer Reihe metabolischer Veränderungen wie zur Reduktion der Fettmasse, zur Verbesserung der Glukosehomöostase, des Lipidprofils und zur Normalisierung zirkulierender Adipokine aus dem Fettgewebe. Ziel dieser Arbeit war es, die Auswirkungen eines zwölfmonatigen, kontrollierten, praxisnahen, kombinierten Kraft-Ausdauer-Trainingsprogramms auf das Körpergewicht, Parameter des Lipidstoffwechsels (Gesamt-, LDL-, HDL-Cholesterin- und Triglyzerid-Serumkonzentrationen) sowie die Serumkonzentrationen der Adipokine Leptin, Adiponectin und Progranulin bei Patienten mit Typ 2 Diabetes zu untersuchen. Für die prospektive offene Interventionsstudie wurden initial 710 Patienten mit Typ 2 Diabetes untersucht, von denen 156 die Ein- und Ausschlusskriterien für die Studie erfüllten. Es wurden die Daten von 120 Patienten (77 Frauen, 43 Männer) analysiert, von denen nach Abschluss des zwölfmonatigen Trainingsprogramms vollständige Datensätze vorlagen. Die Patienten trainierten zweimal pro Woche für jeweils 60 + 15 Minuten bei 50-70% ihrer individuellen maximalen Leistungsfähigkeit, die zu Beginn der Studie mittels Spiroergometrie ermittelt wurde. Das Training umfasste jeweils 20 Minuten Aufwärm- und Abkühlphase, 20 Minuten Fahrradergometer-Training, 20 Minuten Training am Rudergerät und 20 Minuten Krafttraining an Krafttrainingsgeräten. Die Messung der Zielparameter erfolgte vor Beginn der Intervention sowie nach drei, sechs und zwölf Monaten körperlichen Trainings. Das zwölfmonatige Trainingsprogramm führte zu einer signifikanten Reduktion der Gesamt- und LDL-Cholesterin-, Triglyzerid- sowie der Progranulin-Serumkonzentrationen, während sich die zirkulierenden Leptinspiegel nicht veränderten. Die HDL-Cholesterin und Adiponectin-Serumkonzentrationen waren in Folge des Trainingsprogramms signifikant erhöht. Diese Veränderungen waren weitgehend unabhängig von der Entwicklung des Körpergewichts, das sich im Verlauf der Studie nicht signifikant veränderte. Zusammengefasst zeigt die Untersuchung, dass ein zwölfmonatiges, moderates und praxistaugliches Trainingsprogramm signifikant und unabhängig von Verbesserungen des Körpergewichts die Serumkonzentrationen der Adipokine Adiponectin und Progranulin sowie von Parametern des Lipidstoffwechsels verbessert.
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Hornsby, W. Guy, C. R. Carter, G. Gregory Haff, Michael W. Ramsey, Andrew R. Dotterweich, N. Travis Triplett, Charles A. Stuart, Margaret E. Stone, and Michael H. Stone. "Hormone and Adipokine Alterations across 11 Weeks." Digital Commons @ East Tennessee State University, 2010. https://dc.etsu.edu/etsu-works/4087.

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Robertson, Stephanie. "Vascular responses to adipokines." Thesis, Glasgow Caledonian University, 2009. http://ethos.bl.uk/OrderDetails.do?uin=uk.bl.ethos.518238.

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Wurst, Ulrike. "Die Regulation von Preadipocyte factor-1 bei Gestationsdiabetes mellitus und Präeklampsie." Doctoral thesis, Universitätsbibliothek Leipzig, 2016. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:15-qucosa-216381.

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Adipositas und die damit verbundenen Begleiterkrankungen zeigen einen deutlichen Anstieg der Prävalenz in der Bevölkerung. Auch für die Schwangerschaft gilt starkes Übergewicht als Risikofaktor für metabolische und vaskuläre Komplikationen wie Gestationsdiabetes mellitus (GDM) und Präeklampsie (PE). In den letzten 20 Jahren wurde eindrücklich nachgewiesen, dass eine Dysregulation von Fettzell-sezernierten Proteinen, sogenannten Adipokinen, ursächlich zu GDM und PE beitragen könnte. Zu Beginn der Dissertation lagen jedoch nur unzureichende Daten über die Regulation des Insulinresistenz-induzierenden, anti-adipogenen und anti-angiogenen Adipokins Preadipocyte factor-1 (Pref-1) bei GDM und PE vor. Die vorliegende Arbeit untersucht daher die Regulation von zirkulierendem Pref-1 bei GDM und PE sowie seine Expression in der Plazenta. Bei 74 Patientinnen mit GDM konnte kein signifikanter Unterschied der Pref-1 Konzentrationen (0.40 µg/l) verglichen zu 74 Gesunden (0.42 µg/l) (p = 0.655) festgestellt werden (Wurst U et al., Cytokine 2015; 71: 161–164). Es zeigte sich in der Kohorte eine unabhängige Assoziation zwischen Pref-1 und Schwangerschaftsalter bei der Blutentnahme, Triglyzeriden, Kreatinin, Body Mass Index und C reaktivem Protein (p < 0.05). In einer Studienkohorte von 51 Schwangeren mit PE wurden signifikant niedrigere Serumspiegel von Pref-1 (0.49 µg/l) im Vergleich zu 51 gesunden Schwangeren (0.68 µg/l) (p < 0.001) gemessen (Schrey S, Wurst U, et al., Cytokine 2015; 75: 338–343). In der multiplen Regressionsanalyse waren PE, Schwangerschaftsalter zum Zeitpunkt der Blutentnahme sowie zirkulierendes Leptin unabhängige Prädiktoren für Pref-1. Im peripartalen Zeitraum zeigte sich ein akuter und deutlicher Abfall von zirkulierendem Pref-1 im mütterlichen Blut und das Adipokin wurde immunhistochemisch im Plazentagewebe nachgewiesen. Die Daten dieser Studien sind vereinbar mit den Hypothesen, dass Pref-1 mit fortschreitender Schwangerschaft zunehmend produziert wird, die Plazenta zur Sekretion des Adipokins aktiv beiträgt sowie das Adipokin bei PE dysreguliert ist. Weiterführende Untersuchungen im Tiermodell sowie prospektive Studien sind notwendig, um die Signifikanz von Pref-1 bei GDM und PE näher zu untersuchen.
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Richter, Dorothee [Verfasser]. "Adipokine - Bindeglieder zwischen Adipositas und Brustkrebs / Dorothee Richter." Ulm : Universität Ulm. Medizinische Fakultät, 2013. http://d-nb.info/1038004985/34.

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DeGroat, Ashley. "The Effect of Alcohol Consumption on Adipokine Secretion." Digital Commons @ East Tennessee State University, 2018. https://dc.etsu.edu/etd/3425.

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Alcoholic Fatty Liver Disease (AFLD) is caused by excessive alcohol consumption and is a leading cause of liver related mortalities, with currently no treatments available. The goal of this project was to establish the effect of alcohol consumption on adipose tissue-derived secreted factors, adiponectin and C1q TNF Related Proteins 1-3 (CTRP1-3). We propose that excessive alcohol consumption will reduce circulating levels of adiponectin and CTRPs 1-3. Mice were fed a Lieber-Decarli control or alcohol diet for 10-days with a gavage (NIAAA model) or 6-weeks with no gavage (chronic model). Serum and adipose tissue were collected and CTRPs 1-3 and adiponectin levels were examined by immunoblot analysis. Our results indicate that long-term alcohol consumption effects adipokine secretion in a sex specific manner. Further research will be needed to explore the physiological relevance of these findings, to determine if these changes are beneficial to combat the negative effects of excessive alcohol consumption.
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Books on the topic "Adipokini"

1

Preedy, Victor R., and Ross J. Hunter. Adipokines. Boca Raton, FL: CRC Press, 2011.

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Fantuzzi, Giamila, and Carol Braunschweig, eds. Adipose Tissue and Adipokines in Health and Disease. Totowa, NJ: Humana Press, 2014. http://dx.doi.org/10.1007/978-1-62703-770-9.

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Fantuzzi, Giamila, and Theodore Mazzone, eds. Adipose Tissue and Adipokines in Health and Disease. Totowa, NJ: Humana Press, 2007. http://dx.doi.org/10.1007/978-1-59745-370-7.

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Preedy, Victor R., and Ross J. Hunter. Adipokines. Taylor & Francis Group, 2016.

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Preedy, Victor R., and Ross J. Hunter. Adipokines. Taylor & Francis Group, 2016.

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Adipokines. Taylor & Francis Group, 2017.

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Adipokines 2.0. MDPI, 2020. http://dx.doi.org/10.3390/books978-3-03928-587-7.

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Neumann, Elena, Klaus Frommer, and Ulf Müller-Ladner. Acute-phase responses and adipocytokines. Oxford University Press, 2013. http://dx.doi.org/10.1093/med/9780199642489.003.0058.

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Adipokines, also called adipocytokines, are highly bioactive substances mainly expressed by adipose tissue. In addition to adipocytes, different cell types resident in various tissues produce adipokines under pathophysiological conditions. Adipokines include a growing number of pluripotent molecules such as adiponectin, resistin, leptin, and visfatin. Since distinct effects of adipokines on inflammation have been described, their influence on the (innate) immune system has been investigated in rheumatology, gastroenterology, and endocrinology. This review gives an overview on the current knowledge about the influence which adipokines have on the immune system and chronic inflammation in rheumatic diseases.
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Felice, Valentina Di, Dario Coletti, and Marilia Seelaender, eds. Myokines, Adipokines, Cytokines in Muscle Pathophysiology. Frontiers Media SA, 2020. http://dx.doi.org/10.3389/978-2-88966-272-2.

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Fantuzzi, Giamila, and Carol Braunschweig. Adipose Tissue and Adipokines in Health and Disease. Humana, 2016.

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Book chapters on the topic "Adipokini"

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Gressner, A. M., and O. A. Gressner. "Adipokine." In Springer Reference Medizin, 29–30. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2019. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-48986-4_100.

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Gressner, A. M., and O. A. Gressner. "Adipokine." In Lexikon der Medizinischen Laboratoriumsdiagnostik, 1. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2017. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-49054-9_100-1.

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Kralisch, Susan, and Matthias Blüher. "Adipokines." In Encyclopedia of Molecular Pharmacology, 1–12. Cham: Springer International Publishing, 2020. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-21573-6_176-1.

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Böning, Dieter, Michael I. Lindinger, Damian M. Bailey, Istvan Berczi, Kameljit Kalsi, José González-Alonso, David J. Dyck, et al. "Adipokines." In Encyclopedia of Exercise Medicine in Health and Disease, 21. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2012. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-540-29807-6_2037.

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Villarroya, Francesc, Aleix Gavaldà-Navarro, Marion Peyrou, Joan Villarroya, and Marta Giralt. "Brown Adipokines." In Brown Adipose Tissue, 239–56. Cham: Springer International Publishing, 2018. http://dx.doi.org/10.1007/164_2018_119.

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Ahima, Rexford S., and Suzette Y. Osei. "Adipokines in Obesity." In Obesity and Metabolism, 182–97. Basel: S. KARGER AG, 2008. http://dx.doi.org/10.1159/000115365.

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Ahima, Rexford S., Laura M. Scolaro, and Hyeong-Kyu Park. "Adipokines and Metabolism." In Metabolic Syndrome, 397–421. Cham: Springer International Publishing, 2016. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-11251-0_24.

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Ahima, Rexford S., Laura M. Scolaro, and Hyeong-Kyu Park. "Adipokines and Metabolism." In Metabolic Syndrome, 1–35. Cham: Springer International Publishing, 2015. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-12125-3_24-1.

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Ahima, Rexford S., Laura Scolaro, and Hyeong-Kyu Park. "Adipokines and Metabolism." In Metabolic Syndrome, 1–35. Cham: Springer International Publishing, 2017. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-12125-3_24-2.

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Thompson, Cheryl L., and MacKenzie Reece. "Adipokines and Prostate Cancer." In Energy Balance and Cancer, 71–86. Cham: Springer International Publishing, 2017. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-64940-5_4.

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Conference papers on the topic "Adipokini"

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Hayes, Amanda L., Michael J. Rosen, Jeffrey A. Kern, and Sanjay Patel. "Obstructive Sleep Apnea And Tissue Adipokine Levels." In American Thoracic Society 2010 International Conference, May 14-19, 2010 • New Orleans. American Thoracic Society, 2010. http://dx.doi.org/10.1164/ajrccm-conference.2010.181.1_meetingabstracts.a2540.

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Gualillo, O. "SP0162 Adipokines in the pathophysiology of cartilage." In Annual European Congress of Rheumatology, 14–17 June, 2017. BMJ Publishing Group Ltd and European League Against Rheumatism, 2017. http://dx.doi.org/10.1136/annrheumdis-2017-eular.7199.

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Bäumer, S., U. Lössner, M. Fasshauer, H. Stepan, and S. Schrey-Petersen. "Neuartige Adipokine als Stoffwechselparameter am Schnittpunkt zwischen intrauterinem und postnatalem Wachstum." In 62. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Gynäkologie und Geburtshilfe – DGGG'18. Georg Thieme Verlag KG, 2018. http://dx.doi.org/10.1055/s-0038-1671122.

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Bäumer, S., H. Stepan, M. Fasshauer, and S. Schrey-Petersen. "Neuartige Adipokine als Stoffwechselparameter am Schnittpunkt zwischen intrauterinem und postnatalem Wachstum." In Kongressabstracts zur 13. Jahrestagung der Mitteldeutschen Gesellschaft für Frauenheilkunde und Geburtshilfe e.V. (MGFG). Georg Thieme Verlag KG, 2019. http://dx.doi.org/10.1055/s-0039-1692057.

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Van Eyck, Annelies, Kim Van Hoorenbeeck, Benedicte De Winter, Luc Van Gaal, Wilfried De Backer, and Stijn Verhulst. "Sleep-disordered breathing and adipokine secretion in obese children and adolescents." In Annual Congress 2015. European Respiratory Society, 2015. http://dx.doi.org/10.1183/13993003.congress-2015.pa4168.

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Chan, Edward D., Alida Ovrutsky, Courtney Bryan, Adrah Levin, Greg Pott, Micole Rothman, Michael McDermott, et al. "Patients With Nontuberculous Mycobacterial Lung Disease Have Abnormal Serum Adipokine Profiles." In American Thoracic Society 2012 International Conference, May 18-23, 2012 • San Francisco, California. American Thoracic Society, 2012. http://dx.doi.org/10.1164/ajrccm-conference.2012.185.1_meetingabstracts.a4040.

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Hülser, M.-L., C. Schreiyäck, Y. Luo, A. Bozec, G. Schett, E. Neumann, and U. Müller-Ladner. "AB0046 Metabolism and osteoarthritis are linked by adipokines." In Annual European Congress of Rheumatology, 14–17 June, 2017. BMJ Publishing Group Ltd and European League Against Rheumatism, 2017. http://dx.doi.org/10.1136/annrheumdis-2017-eular.4913.

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Hülser, Marie-Lisa, Carina Schreiyäck, Yubin Luo, Aline Bozec, Georg Schett, Ulf MüllerLadner, and Elena Neumann. "03.01 Adipokines as link between arthritis and metabolism." In 37th European Workshop for Rheumatology Research 2–4 March 2017 Athens, Greece. BMJ Publishing Group Ltd and European League Against Rheumatism, 2017. http://dx.doi.org/10.1136/annrheumdis-2016-211049.1.

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Bingol, Zuleyha, Ekrem Bilal Karaayvaz, Aysegul Telci, Ahmet Kaya Bilge, Gulfer Okumus, and Esen Kiyan. "Serum levels of adipokines in obstructive sleep apnea." In Annual Congress 2015. European Respiratory Society, 2015. http://dx.doi.org/10.1183/13993003.congress-2015.pa4172.

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Andersson, Lars I., Anna James, Sven-Erik Dahlén, and Apostolos Bossios. "Adipokine mediators in asthma and COPD are affected by sex and age." In ERS International Congress 2020 abstracts. European Respiratory Society, 2020. http://dx.doi.org/10.1183/13993003.congress-2020.3311.

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Reports on the topic "Adipokini"

1

Woo, Richard A. Effect of Stromal Adipokines on Breast Cancer Development. Fort Belvoir, VA: Defense Technical Information Center, April 2010. http://dx.doi.org/10.21236/ada545003.

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