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1

Caissie, Amanda L. "Cyclooxygenase-2 and other targets of adjuvant therapies for uveal melanoma." Thesis, McGill University, 2005. http://digitool.Library.McGill.CA:80/R/?func=dbin-jump-full&object_id=85893.

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Uveal melanoma has a high mortality rate, with approximately 45% of patients dying due to liver metastasis within 15 years of initial diagnosis and local treatment. As the eye lacks lymphatics, there is no staging of uveal melanoma according to lymph node metastasis. The search for new prognostic factors and therapeutic targets is therefore crucial to the advancement of uveal melanoma research. The expression of cyclooxygenase-2 (COX-2) has been investigated in human malignancies such as cutaneous melanoma. Immunohistochemical studies were therefore used to show that uveal melanomas do express COX-2 and that this expression is associated with various histopathological markers of poor prognosis. A novel sub-classification of mixed-cell-type tumours was devised, according to COX-2 expression.
The numerous studies of COX-2 expression in human malignancies have focused on COX-2 expression in tumour cells. This work shows COX-2 to be expressed in uveal melanoma tumour cells and tumour-associated macrophages (TAM), with a higher amount of COX-2 expression associated with a higher amount of TAM infiltration. These results may help explain the poor prognosis previously attributed to a high amount of TAM infiltration in uveal melanoma.
This thesis also investigated the co-expression of COX-2, insulin-like growth factor 1 receptor (IGF-IR) and phosphorylated-Akt (p-Akt). A recent paper had shown IGF-1R expression to be associated with a higher risk of uveat melanoma metastasis. IGF-1R expression, present to different degrees in almost all uveal melanoma cases, represents the presence of the receptor, whereas p-Akt expression represents an activated downstream pathway. This thesis showed that p-Akt is expressed in uveal melanoma. While some uveal melanoma cases co-expressed COX-2, IGF-1R and p-Akt, all cases were positive for at least one of the three markers.
Studies in human malignancies, including uveal melanoma, have shown COX-2 inhibitors to have effects on both COX-2 positive and negative tumour cells. The effects of COX-2 inhibitors on IGF-1R and p-Akt have been postulated as possible mechanisms behind these COX-2 independent effects. This work has provided a rationale for the study of COX-2 inhibitors, alone or in combination with IGF-1R inhibitors, as systemic adjuvant treatment of this life-threatening intra-ocular malignancy.
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2

Patil, Pradeep. "Développement de thérapies adjuvantes associées à l’anti-cytoadhérence." Thesis, Montpellier 2, 2011. http://www.theses.fr/2011MON20172/document.

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Titre de la thèse : Développement de thérapies adjuvantes associées à l'anti-cytoadhérence. Résumé : L'antigène de surface PfEMP-1 (P. falciparum Erythrocyte Membrane Protein-1) encodé par 60 gènes de la famille var du parasite, est un facteur de virulence du paludisme touchant l'Homme. Les différents variants de PfEMP-1 sont impliqués dans la cytoadhérence des érythrocytes infectés par P. falciparum (iRBCs) avec plusieurs récepteurs de l'endothélium vasculaire de l'hôte. Parmi eux, l'interaction avec ICAM-1 semble être liée à des manifestations sévères de la maladie telles que le paludisme cérébral. La majorité de la mortalité due à un paludisme sévère est observée dans les 24 heures après admission à l'hôpital, malgré l'utilisation d'antipaludiques efficaces, soulignant ainsi un besoin urgent en thérapies adjuvantes ciblant spécifiquement la cytoadhérence.Le site d'interaction d'ICAM-1 avec les érythrocytes infectés a été identifié au niveau du « BED side » de son domaine N-terminal, similaire à celui des immunoglobulines. Les variants antigéniques de P. falciparum capables de se lier à ICAM-1 présentent des différences subtiles au niveau des résidus responsables de cette interaction. La boucle DE semble être l'élément commun des sites de fixation à ICAM-1 pour trois variants de P. falciparum (ITO4-A4, ITO4-C24 and ItG-ICAM) et fut ainsi choisie par le groupe de Matthias Dormeyer comme cible pour un criblage in silico. Une librairie de structures de petites molécules fut criblée en utilisant une technique d'alignement moléculaire fournie par le programme 4Scan. Grâce à cette étude, la molécule (+)-epigalloyl-cathechin-gallate (EGCG) fut identifiée comme un inhibiteur d'interaction très spécifique et dose-dépendant pour deux des trois variants.Notre projet fut de développer des composés anti-adhésifs capables d'inhiber ou de supprimer l'interaction des hématies infectées avec les récepteurs endothéliaux. Tout d'abord, nous avons réalisé une série de substitues tetrahydroisoquinolines, analogues au composé naturel EGCG précédemment découvert. Ensuite, nous avons basé notre recherche sur la synthèse de composés peptidiques simulant des régions spécifiques d'ICAM-1 qui peuvent être impliquées dans l'interaction avec les variants de PfEMP1. Le design de ces peptides a été dirigé par le groupe du Prof. Tramontano sur la base d'analyses in silico de l'interaction moléculaire entre ICAM-1 (dont la structure cristallographique est connue) et un modèle de PfEMP1. Nous avons étudié les propriétés d'inhibition de la cytoadhérence de plusieurs de ces peptides afin de créer une base pour le design de molécules peptidomimétiques dotées de meilleures propriétés médicamenteuses.Finalement, afin d'élargir notre étude, EGCG a été criblé contre un panel de nouveaux isolats de P. falciparum provenant de patients et capables d'interagir avec ICAM-1. Ses propriétés anti-adhésives ont été étudiées afin de connaitre l'impact des variations de ces souches sur l'interaction et pour guider le design d'un inhibiteur de cytoadhérence à large spectre.INTITULÉ ET ADRESSE DE L'U.F.R. OU DU LABORATOIRE : - Prof. Giuseppe Campiani - Università degli Studi di Siena - Dipt. Farmaco-Chimico Tecnologico. Via Aldo Moro, 2, 53100, Siena (Italy) - Prof. Alister Craig – Liverpool School of Tropical Medicine, Pembroke Place, Liverpool, L3, 5QA, UK
Thesis title-: Development of anti-cytoadherence adjunct therapies.Thesis abstract-Parasite derived surface antigen PfEMP-1 (P. falciparum erythrocyte membrane protein-1) encoded by 60 var genes, is a virulence factor of the human malaria parasite. PfEMP-1 variants have been implicated in the cytoadherence of P. falciparum infected erythrocytes (iRBCs) to several binding receptors on host vascular endothelium. Among them, binding to ICAM-1 seems to be related to severe manifestations of the disease such as cerebral malaria. The majority of the mortality with severe malaria is seen within 24 hours of hospital admission despite the use of effective anti-parasite drugs, therefore the development of adjunctive therapies specifically targeting cytoadherence is urgently needed.The binding site for iRBC has been mapped to the BED side of the N-terminal immunoglobulin-like domain of ICAM-1, and shows subtle differences in the contact residues used by ICAM-1 binding P. falciparum antigenic variants. The DE loop appears to be a common feature of the ICAM-1 binding sites for three P. falciparum variants (ITO4-A4, ITO4-C24 and ItG-ICAM) analyzed and was selected by Matthias Dormeyer group for in silico screening of a small-molecule structures library using a molecular-alignment technique based on the program package 4Scan. From this study, (+)-epigalloyl-cathechin-gallate (EGCG) was found to inhibit binding of two variant ICAM-1 binding parasites in a highly specific, dose-dependent manner.Our approach to this need has been the development of anti-adhesive compounds to inhibit and reverse the binding of iRBCs to endothelial receptors. Firstly, we developed a series of substituted tetrahydroisoquinolines as analogues of the natural compound EGCG previously identified. Secondly, we based our research on the synthesis of peptidic compounds mimicking specific ICAM-1 regions hypothesized to be involved in the binding with disease-relevant PfEMP1 variants. The design of the peptides has been conducted by the group of Prof. Tramontano on the basis of an in silico analysis of the molecular interaction between ICAM-1 (whose crystal structure is known) and a homology model of PfEMP1. We have evaluated several peptides for their cytoadherence blocking properties and the results of this studies could form the basis for the design of peptidomimetics endowed with better drug-like properties. Finally, to extend previous studies, EGCG has been screened against a panel of new ICAM-1 binding patient isolates of P. falciparum for its anti-adhesive properties to investigate the impact of iRBC strain variation and to guide the design of a broad-spectrum cytoadherence inhibitor.TITLE AND ADDRESS OF LABORATOIRE : Prof. Giuseppe Campiani - Università degli Studi di Siena - Dipt. Farmaco-Chimico Tecnologico. Via Aldo Moro, 2, 53100, Siena, Italy. Prof. Alister Craig – Liverpool School of Tropical Medicine, Pembroke Place, Liverpool, L3, 5QA, UK
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3

Salazar, Marcela d'Alincourt. "Genomic Effects of Hormonal Adjuvant Therapies that Could Support the Emergence of Drug Resistance in Breast Cancer." University of Toledo Health Science Campus / OhioLINK, 2010. http://rave.ohiolink.edu/etdc/view?acc_num=mco1280929084.

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4

Niesel, Katja Anne [Verfasser], Beatrix [Akademischer Betreuer] Süß, and Ralf [Akademischer Betreuer] Galuske. "The influence of radio-immunotherapy on the tumor microenvironment of breast-to-brain metastasis and the investigation of novel adjuvant therapies / Katja Anne Niesel ; Beatrix Süß, Ralf Galuske." Darmstadt : Universitäts- und Landesbibliothek, 2021. http://d-nb.info/1234150018/34.

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5

Rozenfeld, Julio Henrique Kravcuks. "Arranjos supramoleculares de oligodeoxinucleotídeos e fragmentos de bicamada catiônica: preparação, caracterização e atividade imunoadjuvante." Universidade de São Paulo, 2011. http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/46/46131/tde-25042011-135215/.

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A interação entre fragmentos de bicamada (BF) de brometo de dioctadecildimetilamônio (DODAB) e um mononucleotídeo-modelo (deoxiadenosina monofosfato, dAMP) ou um oligodeoxinucleotídeo-modelo (5\'- AAAAAAAAAA-3\', poli(dA)) ou um oligodeoxinucleotídeo terapêutico (5\'- TTGACGTTCG -3\', CpG) foi investigada por turbidimetria, espalhamento de luz dinâmico, espectroscopia de dicroísmo circular e de fluorescência e calorimetria diferencial de varredura (DSC). Respostas imunológicas foram caracterizadas com ensaio de hipersensibilidade tardia por inchamento de coxim patelar de camundongo, dosagem de anticorpos IgG1 e IgG2a e de citocinas secretadas por células de linfonodo em cultura. Poli(dA), em contraste com dAMP, induziu fusão máxima de DODAB BF a partir da neutralização de cargas, quando houve obtenção de um tamanho máximo e um potencial-zeta igual a zero para os arranjos. Para [poli(dA)] maiores do que aquela correspondente à neutralização de cargas, houve recuperação da estabilidade coloidal com reversão do potencial-zeta e com obtenção de tamanhos que foram aproximadamente o dobro daqueles determinados inicialmente para DODAB BF. A proporção molar de neutralização poli(dA): DODAB foi 1:10 para DODAB BF e 1:20 para vesículas grandes (LV) de DODAB, de acordo com as estruturas de bicamada aberta e fechada dessas duas dispersões de bicamada de DODAB. A fusão de DODAB BF induzida por poli(dA) foi extensiva aumentando o grau de empacotamento das bicamadas formadas conforme inferido a partir dos termogramas de DSC. Em condições de equivalencia de cargas, nucleotídeo não causou fusão de DODAB BF, mostrando a importância do caráter de polieletrólito do poli(dA) para induzir fusão. O sal divalente Na2HPO4 causou fusão e aumentou o empacotamento da bicamada graças à blindagem eficiente de cargas. Reestabilização coloidal como aquela induzida por poli(dA) não ocorreu em presença de Na2HPO4, NaCl ou nucleotídeo. Para complexos DODAB BF/CpG em presença de ovalbumina (OVA) como antígenomodelo, a neutralização de cargas de DODAB BF/OVA por CpG reduziu a estabilidade coloidal, enquanto que supercompensação de cargas levou à reestabilização por repulsão eletrostática, como observado para a interação DODAB BF/poli(dA). Diferenças no tamanho e nas proporções de neutralização por CpG indicaram que os fragmentos são capazes de carregar mais moléculas de OVA do que de BSA. Na região de supercompensação de cargas com potenciais-zeta negativos, arranjos Al(OH)3/ OVA/ CpG são coloidalmente bem mais instáveis que DODAB BF/ OVA ou DODAB BF / OVA/ CpG. O complexo negativamente carregado DODAB (0,1 mM) / OVA (0,1mg/mL)/ CpG (0,020 mM) potencializou a resposta Th1 obtida com DODAB (0,1 mM)/ OVA (0,1 mg/mL). Houve um aumento de 25 % no inchamento do coxim patelar, de 36 % na produção de IFN-γ, de 60 % de IL-12 e produção sustentada de IgG2a ao longo de 35 dias pós-imunização, todos indícios fortes de potencialização da resposta Th1 por CpG. Arranjos negativamente carregados de oligonucleotídeos em fragmentos de bicamada de DODAB possuem excelente potencial para terapias baseadas em oligonucleotídeos e para produção de vacinas para diferentes antígenos de interesse.
The interaction between bilayer fragments (BF) of dioctadecyldimethylammonium bromide (DODAB) and a model nucleotide (deoxyadenosine monophosphate, dAMP) or a model oligodeoxynucleotide (5\'- AAAAAAAAAA-3\', poly(dA)) or a therapeutic oligodeoxynucleotide (5\'- TTGACGTTCG -3\', CpG) was investigated by means of turbidimetry, dynamic light scattering, circular dichroism and fluorescence spectroscopies and differential scanning calorimetry. Immune responses were characterized using footpad swelling delayed type hipersensitivity assay and antibody and cytokine measurements. In contrast to dAMP, poly(dA) induced maximal DODAB BF fusion from charge neutralization, where assemblies presented maximal size and zero zeta-potential. Above charge neutralization colloid stability was recovered with negative zeta-potentials and sizes that were about the double of those initially determined for DODAB BF. The poly(dA):DODAB molar ratio for neutralization was 1:10 for DODAB BF and 1:20 for DODAB LV, in agreement with the open and closed bilayer structures of these two DODAB bilayer dispersions. The poly(dA)-induced DODAB BF fusion was extensive and increased the packing of the formed bilayers, as inferred from DSC thermograms. In conditions of charge equivalence, nucleotide did not cause DODAB BF fusion, highlighting the importance of poly(dA)\'s polyelectrolyte character to induce fusion. Divalent Na2HPO4 salt caused fusion and increased bilayer packing due to efficient BF charge shielding. Colloid restabilization as induced by poly(dA) was not observed in presence of Na2HPO4, NaCl and nucleotide. For DODAB BF/CpG complexes in presence of the ovalbumin (OVA) model antigen, the charge neutralization of DODAB BF/OVA by CpG reduced colloid stability, while charge overcompensation led to restabilization due to electrostatic repulsion, as observed for DODAB BF/poly(dA) interaction. Differences in size and neutralization proportions by CpG indicate that BF are able to load more OVA than BSA molecules. In the charge overcompensation region with negative zeta-potentials, Al(OH)3/OVA/CpG assemblies are colloidally less stable than DODAB BF/OVA or DODAB BF/OVA/CpG. The negatively charged DODAB (0.1mM)/OVA (0.1mg/ml)/CpG (0.020mM) assembly enhanced the Th1 response obtained with DODAB (0.1mM)/OVA (0.1mg/ml). There was a 25% increase in footpad sweeling, a 36% and 60% increase in the production of IFN-γ and IL-12 and sustained IgG2a production for the 35-day period after immunization, all indicative of strong Th1 response enhancement by CpG. Negatively charged assemblies of oligonucleotides in DODAB bilayer fragments have excellent potential in oligonucleotidebased therapies and in vaccine production for different antigens of interest.
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Hsieh, Jeff Ching-Fu. "Bayesian statistical models for understanding health-related outcomes for women screened for breast cancer." Thesis, Queensland University of Technology, 2016. https://eprints.qut.edu.au/100033/1/Jeff%20Ching-Fu_Hsieh_Thesis.pdf.

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This thesis aims to understand the effects of women's residential location on breast cancer outcomes associated with screening, with a focus on women living in Queensland, Australia. It examines the spatial survival inequalities in health outcomes among these women by means of Bayesian spatial models and presents the inequalities with thematic maps across the state. The thesis investigated the spatial inequalities of various patient demographic, clinical and geographic factors as well as the intended use of cancer treatment among women with screen-diagnosed breast cancer.
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7

Oettle, Helmut. "Entwicklung von neuen Behandlungskonzepten zur Therapie des Pankreaskarzinoms." Doctoral thesis, Humboldt-Universität zu Berlin, Medizinische Fakultät - Universitätsklinikum Charité, 2002. http://dx.doi.org/10.18452/13797.

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Jährlich erkranken in Deutschland über 11.000 Patienten an Pankreaskarzinomen. Für die ganz überwiegende Mehrzahl dieser Patienten ist die Diagnosestellung gleichbedeutend mit einem Todesurteil innerhalb von wenigen Wochen, hauptsächlich bedingt durch das meist fortgeschrittene Krankheitsstadium bei Diagnosestellung sowie die relative Therapieresistenz des Tumors. Die vorliegende Arbeit faßt wissenschaftliche Untersuchungen zusammen, die in den zurückliegenden vier Jahren in Berlin zu dieser Thematik durchgeführt wurden. Stadienadaptiert wurden Behandlungskonzepte und klinische Studien entwickelt und durchgeführt, die von der adjuvanten Chemotherapie über ein Radiochemo-therapiekonzept bei lokal fortgeschrittenen Stadien hin zur Entwicklung einer neuen Zytostatika-Kombinationstherapie für die Behandlung metastasierter Pankreastumoren im Rahmen einer multinationalen Phase III Studie geführt haben. Neben diesen Schemata konnte auch eine wirksame Zweitlinientherapie geprüft werden. An Tumormaterial konnte gezeigt werden, daß sich keine Her2/neu-Überexpressionen bei Pankreastumoren nachweisen lassen, die therapeutisch nutzbar wären. Bei ca. 80 % aller Pankreaskarzinome lassen sich Mutationen des K-ras-Onkogens nachweisen. In Kooperation mit einer anderen Arbeitsgruppe wurde ein Verfahren entwickelt, mit dem sich qualitativ und semiquantitiativ schnell und zuverlässig ras-Mutationen nachweisen lassen. Diese klinischen Studienergebnisse geben Grund zur Hoffnung, die Prognose von Patienten mit Pankreaskarzinomen in den nächsten Jahren durch die hier vorgestellten Konzepte zu verbessern. Fortschritte im Verständnis der molekularen Karzinogenese, in Diagnostik und Therapie lassen in naher Zukunft Ergebnisse erwarten, die zumindest denen bei anderen soliden Tumoren nahekommen. Daher ist der vereinzelt noch verbreitete therapeutische Nihilismus bei der Behandlung des Pankreaskarzinoms als nicht länger gerechtfertigt und akzeptabel anzusehen.
In Germany, more than 11,000 patients are diagnosed with pancreatic cancer each year. For the vast majority, this means a death verdict within a few weeks, primarily due to the advanced stage of the disease at diagnosis and the relative chemoresistance of the tumor. This thesis summarizes the scientific work regarding pancreatic cancer that has been done within the last four years. Several clinical treatment concepts and studies were developed and conducted that covered the different stages of the disease, including adjuvant therapy, radiochemotherapy for locally advanced disease and a multinational phase III study for the patients with metastatic disease. In addition, an effective second line regimen was developed. Using tumor material, we found no overexpression of Her2/neu which would have been a therapeutically usable target. Mutations of the K-ras oncogene can be found in approximately 80% of patients with pancreas carcinoma. A method for a rapid and reliable qualitative and semiquantitative determination detection of ras mutations was developed in cooperation with another research group. The clinical results give rise to the hope that the prognosis of patients with pancreatic carcinoma can be improved during the next years using the concepts outlined above. Recent improvements in our understanding of the molecular carcinognesis together with advances in diagnostics and therapy give rise to the expectation that clinical results will be achievable that will be at least as good as those for other solid tumors. Therefore, nihilism regarding the treatment of pancreatic cancer that still can be found is no longer justifiable or acceptable.
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Hartmann, Claudia Helena. "Grundlagen für zielgerichtete adjuvante Therapien solider Tumore." Diss., lmu, 2006. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bvb:19-73460.

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Wirth, Manfred. "Delaying/Reducing the Risk of Clinical Tumour Progression after Primary Curative Procedures." Saechsische Landesbibliothek- Staats- und Universitaetsbibliothek Dresden, 2014. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa-134720.

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The advent of prostate-specific antigen (PSA) testing and increased patient awareness has led to patients being diagnosed with prostate cancer at an earlier stage and a younger age than previously. Adjuvant hormonal therapy to radiotherapy or prostatectomy has been shown to reduce the risk of tumour progression, and in some studies survival benefits have been demonstrated. The non-steroidal antiandrogen bicalutamide (‘Casodex’) has undergone extensive evaluation and is currently undergoing clinical trials as immediate therapy, either alone or as adjuvant to treatment of curative intent in patients with localized or locally advanced disease. Data from the first analysis of one of the studies in the Early Prostate Cancer (EPC) programme involving 3,603 patients have shown that, after a median follow-up of 2.6 years, the risk of prostate cancer progression was significantly reduced (by 43%) in patients receiving bicalutamide 150 mg compared with those receiving standard care alone (HR 0.57; 95% CI 0.48, 0.69; p ≪ 0.0001). The risk of PSA progression was also significantly reduced (by 63%). At this stage the survival data are still immature. Side effects of bicalutamide were mostly gynaecomastia and breast pain, which is consistent with its pharmacology. Overall withdrawal rates were similar in the bicalutamide 150 mg and standard care alone groups. In the bicalutamide 150 mg group, withdrawals were mainly due to side effects, whereas in the group receiving standard care alone, withdrawals were mainly due to disease progression. The programme is ongoing, and survival data are awaited
Dieser Beitrag ist mit Zustimmung des Rechteinhabers aufgrund einer (DFG-geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich
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Lode, Holger N. "Strategien zur Immuntherapie beim Neuroblastom." Doctoral thesis, Humboldt-Universität zu Berlin, Medizinische Fakultät - Universitätsklinikum Charité, 2003. http://dx.doi.org/10.18452/13902.

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Das Neuroblastom ist ein vom sympathischen Nervensystem ausgehender neuroektodermaler maligner Tumor des Kleinkindesalters. Bei über 50% der Neuroblastom-Ersterkrankungen liegt bereits das disseminierte Stadium 4 vor, das eine infauste Prognose hat. Eine wirksame Behandlung des Stadium 4 Neuroblastoms stellt deshalb nach wie vor eine der größten Herausforderungen der pädiatrischen Onkologie dar: Die Gesamtüberlebensrate von 20-25% der Kinder, die an dieser bösartigen Krankheit leiden, konnte während der letzten zwei Jahrzehnte trotz neuer Chemotherapie-Protokolle nicht wesentlich verbessert werden. Aus diesem Grund gibt es zunehmend Bestrebungen sich um Therapiealternativen zu bemühen. In dieser Arbeit werden die derzeit möglichen immunologischen Strategien zur Behandlung des Neuroblastoms abgehandelt.
Neuroblastoma is a neuroectodermal malignancy of early childhood derived from sympathetic nervous tissue. At initial diagnosis over 50% of patients present with disseminated stage 4 disease which has a dismal prognosis. Effective treatment of patients with stage 4 neuroblastoma remains a major challenge in pediatric oncology. Despite novel therapeutic approaches including chemotherapy and autologous stem cell transplantation the overall survival rate of only 20-25% did not improve over the last two decades. Therefore, a lot of effort has been made to develop novel alternative therapies. This thesis summarizes possible immunotherapeutic strategies for the treatment of neuroblastoma.
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Wirth, Manfred. "Delaying/Reducing the Risk of Clinical Tumour Progression after Primary Curative Procedures." Karger, 2001. https://tud.qucosa.de/id/qucosa%3A27591.

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The advent of prostate-specific antigen (PSA) testing and increased patient awareness has led to patients being diagnosed with prostate cancer at an earlier stage and a younger age than previously. Adjuvant hormonal therapy to radiotherapy or prostatectomy has been shown to reduce the risk of tumour progression, and in some studies survival benefits have been demonstrated. The non-steroidal antiandrogen bicalutamide (‘Casodex’) has undergone extensive evaluation and is currently undergoing clinical trials as immediate therapy, either alone or as adjuvant to treatment of curative intent in patients with localized or locally advanced disease. Data from the first analysis of one of the studies in the Early Prostate Cancer (EPC) programme involving 3,603 patients have shown that, after a median follow-up of 2.6 years, the risk of prostate cancer progression was significantly reduced (by 43%) in patients receiving bicalutamide 150 mg compared with those receiving standard care alone (HR 0.57; 95% CI 0.48, 0.69; p ≪ 0.0001). The risk of PSA progression was also significantly reduced (by 63%). At this stage the survival data are still immature. Side effects of bicalutamide were mostly gynaecomastia and breast pain, which is consistent with its pharmacology. Overall withdrawal rates were similar in the bicalutamide 150 mg and standard care alone groups. In the bicalutamide 150 mg group, withdrawals were mainly due to side effects, whereas in the group receiving standard care alone, withdrawals were mainly due to disease progression. The programme is ongoing, and survival data are awaited.
Dieser Beitrag ist mit Zustimmung des Rechteinhabers aufgrund einer (DFG-geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich.
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Kaupp, Heike. "Kurzzeitfasten als adjuvante Therapie bei der Behandlung der mit Adipositas vergesellschafteten Krankheitsbilder Lymphödem und Lipolymphödem der Beine." [S.l.] : [s.n.], 2001. http://deposit.ddb.de/cgi-bin/dokserv?idn=963683195.

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Christan, Claudia. "Vergleich zwei verschiedener Antibiotika als Adjuvans in der Therapie rasch fortschreitender Parodontitis." Doctoral thesis, [S.l.] : [s.n.], 2002. http://deposit.ddb.de/cgi-bin/dokserv?idn=963802402.

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Haacke, Sven [Verfasser]. "Körperliche Belastung in Hypoxie als adjuvante Therapie beim metabolischen Syndrom / Sven Haacke." Ulm : Universität Ulm. Medizinische Fakultät, 2013. http://d-nb.info/1037395131/34.

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Theiss, Christine. "G-CSF-Therapie zur adjuvanten Behandlung des verzögert revaskularisierten Myokardinfarktes (STEMI)." Diss., lmu, 2008. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bvb:19-95104.

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Markthaler, Marcella [Verfasser]. "Adjuvante Poetry-Therapie in der Psychiatrie, eine Analyse von 50 Poetry-Gruppensitzungen / Marcella Markthaler." Greifswald : Universitätsbibliothek Greifswald, 2015. http://d-nb.info/1078873283/34.

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Hakenberg, Oliver W., H. J. Franke, Michael Fröhner, and Manfred P. Wirth. "The Treatment of Primary Urethral Carcinoma – the Dilemmas of a Rare Condition: Experience with Partial Urethrectomy and Adjuvant Chemotherapy." Saechsische Landesbibliothek- Staats- und Universitaetsbibliothek Dresden, 2014. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa-135145.

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Background: Primary urethral carcinoma is a very rare condition, and no large-scale experience with such cases has been published. Treatment will therefore have to follow rules established for the treatment of similar conditions. Patients: Six cases of primary urethral carcinoma (5 male, 1 female) who had been treated at our institution between 1995 and 1999 were retrospectively analyzed. In 3 male cases, a primary urothelial carcinoma of the distal urethra was treated by distal urethrectomy only. In 3 other cases with locally advanced tumors and/or lymph node metastases surgical treatment was followed by adjuvant cisplatinum-containing chemotherapy. Results: In the 3 cases with distal urethral carcinoma, partial urethrectomy with preservation of the penis resulted in cure, with a follow-up of 12–71 months. In the cases with advanced disease, adjuvant chemotherapy after surgery has resulted in complete remissions in all 3 cases, with a follow-up of 4–47 months at present. Conclusions: In localized, noninvasive carcinoma of the distal male urethra, partial urethrectomy seems adequate and the avoidance of penile amputation justified. In advanced cases, after local excision and lymphadenectomy adjuvant chemotherapy which by necessity must follow the guidelines established for the treatment of other urothelial or squamous cell malignancies seems to be beneficial
Hintergrund: Das primäre Harnröhrenkarzinom ist eine sehr seltene Erkrankung, und in der Literatur gibt es keine prospektiven Serien mit größeren Fallzahlen. Die Behandlung wird sich daher an Erfahrungen orientieren müssen, die bei der Behandlung ähnlicher Krankheitsbilder gewonnen wurden. Patienten: Sechs Fälle von primärem Urethralkarzinom (5 Männer, 1 Frau), die zwischen 1995 und 1999 in unserer Klinik behandelt wurden, wurden retrospektiv analysiert. Bei 3 der männlichen Patienten lag ein primäres Urothelkarzinom der distalen Harnröhre vor, und es wurde eine Urethrateilresektion ohne adjuvante Therapie durchgeführt. In den 3 anderen Fällen mit lokal fortgeschrittenen Tumoren und/oder Lymphknotenbefall wurde nach operativer Behandlung eine adjuvante Cisplatin-haltige Chemotherapie durchgeführt. Ergebnisse: In allen 3 Fällen nach Urethrateilresektion wurde eine komplette Heilung bei einer Nachbeobachtung von 12–71 Monaten erzielt. Bei den fortgeschrittenen Fällen mit lymphogener Metastasierung wurde nach adjuvanter Chemotherapie in allen 3 Fällen eine komplette Remission bei einer Nachbeobachtung von bislang 4–47 Monaten erzielt. Schlußfolgerungen: Beim lokalisierten, nichtinvasiven distalen Urethralkarzinom des Mannes ist eine organerhaltende Strategie gerechtfertigt. In lokal fortgeschrittenen und/oder lymphogen metastasierten Fällen ist nach lokaler Exzision und Lymphadenektomie eine adjuvante Chemotherapie, die sich an den Erfahrungen der Behandlung von anderen Plattenepithel- und Urothelkarzinomen orientieren muß, sinnvoll und erfolgversprechend
Dieser Beitrag ist mit Zustimmung des Rechteinhabers aufgrund einer (DFG-geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich
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18

Jendretzky, Johanna Barbara. "Tierexperimentelle Untersuchungen zur Eignung von Mitoxantron in der adjuvanten Therapie maligner Gliome." [S.l.] : [s.n.], 2002. http://deposit.ddb.de/cgi-bin/dokserv?idn=964805294.

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Rötzer, Susanne [Verfasser]. "Lebensqualität bei Melanom- Patienten unter adjuvanter Interferon- alpha 2a- Therapie / Susanne Rötzer." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2008. http://d-nb.info/1023168960/34.

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20

Hakenberg, Oliver W., H. J. Franke, Michael Fröhner, and Manfred P. Wirth. "The Treatment of Primary Urethral Carcinoma – the Dilemmas of a Rare Condition: Experience with Partial Urethrectomy and Adjuvant Chemotherapy." Karger, 2001. https://tud.qucosa.de/id/qucosa%3A27623.

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Background: Primary urethral carcinoma is a very rare condition, and no large-scale experience with such cases has been published. Treatment will therefore have to follow rules established for the treatment of similar conditions. Patients: Six cases of primary urethral carcinoma (5 male, 1 female) who had been treated at our institution between 1995 and 1999 were retrospectively analyzed. In 3 male cases, a primary urothelial carcinoma of the distal urethra was treated by distal urethrectomy only. In 3 other cases with locally advanced tumors and/or lymph node metastases surgical treatment was followed by adjuvant cisplatinum-containing chemotherapy. Results: In the 3 cases with distal urethral carcinoma, partial urethrectomy with preservation of the penis resulted in cure, with a follow-up of 12–71 months. In the cases with advanced disease, adjuvant chemotherapy after surgery has resulted in complete remissions in all 3 cases, with a follow-up of 4–47 months at present. Conclusions: In localized, noninvasive carcinoma of the distal male urethra, partial urethrectomy seems adequate and the avoidance of penile amputation justified. In advanced cases, after local excision and lymphadenectomy adjuvant chemotherapy which by necessity must follow the guidelines established for the treatment of other urothelial or squamous cell malignancies seems to be beneficial.
Hintergrund: Das primäre Harnröhrenkarzinom ist eine sehr seltene Erkrankung, und in der Literatur gibt es keine prospektiven Serien mit größeren Fallzahlen. Die Behandlung wird sich daher an Erfahrungen orientieren müssen, die bei der Behandlung ähnlicher Krankheitsbilder gewonnen wurden. Patienten: Sechs Fälle von primärem Urethralkarzinom (5 Männer, 1 Frau), die zwischen 1995 und 1999 in unserer Klinik behandelt wurden, wurden retrospektiv analysiert. Bei 3 der männlichen Patienten lag ein primäres Urothelkarzinom der distalen Harnröhre vor, und es wurde eine Urethrateilresektion ohne adjuvante Therapie durchgeführt. In den 3 anderen Fällen mit lokal fortgeschrittenen Tumoren und/oder Lymphknotenbefall wurde nach operativer Behandlung eine adjuvante Cisplatin-haltige Chemotherapie durchgeführt. Ergebnisse: In allen 3 Fällen nach Urethrateilresektion wurde eine komplette Heilung bei einer Nachbeobachtung von 12–71 Monaten erzielt. Bei den fortgeschrittenen Fällen mit lymphogener Metastasierung wurde nach adjuvanter Chemotherapie in allen 3 Fällen eine komplette Remission bei einer Nachbeobachtung von bislang 4–47 Monaten erzielt. Schlußfolgerungen: Beim lokalisierten, nichtinvasiven distalen Urethralkarzinom des Mannes ist eine organerhaltende Strategie gerechtfertigt. In lokal fortgeschrittenen und/oder lymphogen metastasierten Fällen ist nach lokaler Exzision und Lymphadenektomie eine adjuvante Chemotherapie, die sich an den Erfahrungen der Behandlung von anderen Plattenepithel- und Urothelkarzinomen orientieren muß, sinnvoll und erfolgversprechend.
Dieser Beitrag ist mit Zustimmung des Rechteinhabers aufgrund einer (DFG-geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich.
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21

Siepmann, Steffi [Verfasser]. "Evaluation von zirkulierenden Biomarkern bei der adjuvanten Therapie des nodalpositiven Mammakarzinoms / Steffi Siepmann." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2009. http://d-nb.info/1023581736/34.

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22

Günter, Tobias [Verfasser]. "Der Einsatz der photodynamischen Therapie als adjuvante, antimikrobielle Therapiemaßnahme bei Zahnfleischtaschen mit persistierender Entzündung, Infektion / Tobias Günter." Ulm : Universität Ulm. Medizinische Fakultät, 2012. http://d-nb.info/1028293747/34.

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Bretzinger, Eva Mira [Verfasser], and Anca-Ligia [Akademischer Betreuer] Grosu. "Multicenter Analyse: Adjuvante stereotaktisch fraktionierte Strahlentherapie auf die Resektionshöhle bei Hirnmetastasen und die Salvage-Therapie bei Rezidiv." Freiburg : Universität, 2021. http://d-nb.info/1226656455/34.

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Vejzovic-Omeragic, Arnela [Verfasser], and Claus [Akademischer Betreuer] Belka. "Adjuvante Radio(-chemo)therapie lokal fortgeschrittener Plattenepithelkarzinome des Kopf-Hals-Bereiches / Arnela Vejzovic-Omeragic ; Betreuer: Claus Belka." München : Universitätsbibliothek der Ludwig-Maximilians-Universität, 2020. http://d-nb.info/1208150480/34.

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Zobel, Anne [Verfasser]. "Regulatorische T-Zellen als adjuvante Therapie der akuten Graft versus Host Erkrankung im xenogenen Maus-Modell / Anne Zobel." Berlin : Freie Universität Berlin, 2018. http://d-nb.info/1176708627/34.

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Fick, Eva-Maria Charlotte [Verfasser]. "Einsatz von Bisphosphonaten in der adjuvanten Therapie des primären Mammakarzinoms : EBisMa / Eva-Maria Charlotte Fick." Lübeck : Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck, 2014. http://d-nb.info/1063209072/34.

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Kelm, Matthias [Verfasser], and Nicolas [Gutachter] Schlegel. "Prognostischer Einfluss der adjuvanten Therapie nach Resektion von metachronen kolorektalen Lebermetastasen / Matthias Kelm ; Gutachter: Nicolas Schlegel." Würzburg : Universität Würzburg, 2020. http://d-nb.info/1206540427/34.

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Linke, Lisa [Verfasser], Günter [Akademischer Betreuer] Köhler, Günter [Gutachter] Köhler, and Pauline [Gutachter] Wimberger. "Charakterisierung, adjuvante Therapie, Nachsorge, progressionsfreies- und Gesamtüberleben von uterinen Karzinosarkomen / Lisa Linke ; Gutachter: Günter Köhler, Pauline Wimberger ; Betreuer: Günter Köhler." Greifswald : Ernst-Moritz-Arndt-Universität, 2018. http://d-nb.info/1170321445/34.

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Linke, Lisa Verfasser], Günter [Akademischer Betreuer] [Köhler, Günter Gutachter] Köhler, and Pauline [Gutachter] [Wimberger. "Charakterisierung, adjuvante Therapie, Nachsorge, progressionsfreies- und Gesamtüberleben von uterinen Karzinosarkomen / Lisa Linke ; Gutachter: Günter Köhler, Pauline Wimberger ; Betreuer: Günter Köhler." Greifswald : Ernst-Moritz-Arndt-Universität, 2018. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:gbv:9-opus-23461.

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Kronberger, Karin [Verfasser], and Monika [Akademischer Betreuer] Klinkhammer-Schalke. "Therapie und Outcome beim high-grade Endometriumkarzinom - Einfluss der Lymphonodektomie und adjuvanten Therapie auf Gesamtüberleben, Rezidivrate und rezidivfreies Überleben / Karin Kronberger ; Betreuer: Monika Klinkhammer-Schalke." Regensburg : Universitätsbibliothek Regensburg, 2019. http://d-nb.info/1186968931/34.

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Leicht, Christina [Verfasser], and Arndt [Akademischer Betreuer] Hartmann. "Untersuchung molekularer Therapie-Response-Marker bei lokal fortgeschrittenen Harnblasenkarzinomen mit adjuvanter Chemotherapie / Christina Leicht. Betreuer: Arndt Hartmann." Regensburg : Universitätsbibliothek Regensburg, 2012. http://d-nb.info/1025386175/34.

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Heinze, Sarah [Verfasser]. "Psychiatrische Symptombelastung vor und während adjuvanter Therapie mit Interferon alpha 2a bei malignen Melanom Patienten / Sarah Heinze." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2009. http://d-nb.info/1023401444/34.

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Horn, Martin. "Depressive Symptome, Störungen der Befindlichkeit und Beeinträchtigung des Alltagslebens unter einer adjuvanten Therapie maligner Melanome mit Interferon-alpha." kostenfrei, 2009. http://edoc.ub.uni-muenchen.de/10079/.

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Horn, Martin. "Depressive Symptome, Störungen der Befindlichkeit und Beeinträchtigung des Alltagslebens unter einer adjuvanten Therapie maligner Melanome mit Interferon-alpha." Diss., lmu, 2009. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bvb:19-100797.

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35

Ohrner, Kristina [Verfasser], Ulrich [Akademischer Betreuer] Wellner, and Christoph [Akademischer Betreuer] Dorn. "Adjuvante Therapie beim Ampullenkarzinom des intestinalen oder pankreatobiliären Subtyps nach Pankreatoduodenektomie : eine multizentrische Kohortenstudie / Kristina Ohrner ; Akademische Betreuer: Ulrich Wellner, Christoph Dorn." Lübeck : Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck, 2021. http://d-nb.info/1240269188/34.

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Christan, Claudia [Verfasser], J. P. [Gutachter] Bernimoulin, T. [Gutachter] Kocher, and U. [Gutachter] Schlagenhauf. "Vergleich zwei verschiedener Antibiotika als Adjuvans in der Therapie rasch fortschreitender Parodontitis / Claudia Christan ; Gutachter: J.-P. Bernimoulin, T. Kocher, U. Schlagenhauf." Berlin : Humboldt-Universität zu Berlin, 2002. http://d-nb.info/1207626899/34.

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37

Lautenbacher, Katharina [Verfasser]. "Indikation zur adjuvanten antibiotischen Therapie bei der chirurgischen Behandlung von Logenabszessen im Kopf-Hals-Bereich : eine retrospektive Analyse / Katharina Lautenbacher." Gießen : Universitätsbibliothek, 2018. http://d-nb.info/1162443197/34.

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Lipka, Sybille [Verfasser]. "Prognostische Relevanz von p21 und p53 beim kolorektalen Karzinom und deren Bedeutung für den Benefit einer adjuvanten Therapie / Sybille Lipka." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2009. http://d-nb.info/1023697785/34.

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Knöll, Dana [Verfasser], and Payman [Akademischer Betreuer] Hadji. "Einfluß der Lebensqualität, möglicher Veränderungen des Schlafverhaltens und Verhalten der Knochenstoffwechselparameter nach einjähriger Therapie mit einem Aromatasehemmer auf die Compliance in der adjuvanten Therapie des Mammakarzinoms / Dana Knöll. Betreuer: Payman Hadji." Marburg : Philipps-Universität Marburg, 2015. http://d-nb.info/1069375241/34.

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Grabe, Eva Michaela [Verfasser], and Florin-Andrei [Akademischer Betreuer] Taran. "Eine retrospektive Analyse der adjuvanten Therapie bei älteren Brustkrebspatientinnen im Frühstadium über 65 Jahre / Eva Michaela Grabe ; Betreuer: Florin-Andrei Taran." Tübingen : Universitätsbibliothek Tübingen, 2015. http://d-nb.info/1197693637/34.

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Grabe, Eva [Verfasser], and Florin-Andrei [Akademischer Betreuer] Taran. "Eine retrospektive Analyse der adjuvanten Therapie bei älteren Brustkrebspatientinnen im Frühstadium über 65 Jahre / Eva Michaela Grabe ; Betreuer: Florin-Andrei Taran." Tübingen : Universitätsbibliothek Tübingen, 2015. http://d-nb.info/1197693637/34.

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Weiß, Claire Rachel [Verfasser], Sebastian [Gutachter] Häusler, and Stefanie [Gutachter] Hahner. "Einfluss adjuvanter Therapien des initial hormonrezeptorpositiven Mammakarzinoms auf die Entwicklung einer Rezeptorkonversion im Rezidiv / Claire Rachel Weiß ; Gutachter: Sebastian Häusler, Stefanie Hahner." Würzburg : Universität Würzburg, 2021. http://d-nb.info/1226669719/34.

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Steinsiek, Lisa [Verfasser], and Fritz [Akademischer Betreuer] Jänicke. "Auswirkungen der operativen und adjuvanten Therapie auf die sexuelle Aktivität und Funktion bei Patientinnen mit gynäkologischen Malignomen / Lisa Steinsiek. Betreuer: Fritz Jänicke." Hamburg : Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg, 2013. http://d-nb.info/1043326332/34.

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Dralle-Filiz, Inken [Verfasser]. "Seminom im klinischen Stadium I: Stellenwert der Adjuvanten Therapie in der Versorgungsrealität : Ergebnisse der Nationalen Seminom Registerstudie (NSR-Studie) / Inken Dralle-Filiz." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2017. http://d-nb.info/1126504092/34.

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Schmidt, Thomas Peter. "Adjuvante regionale Chemotherapie von metachronen Lebermetastasen kolorektaler Karzinome nach kurativer Resektion: Infusaid-Pumpentherapie mit FUDR versus ART-Port-Therapie mit 5-FU/ Folinsäure - eine retrospektive Studie]." [S.l. : s.n.], 2005. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:289-vts-55792.

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Terheyden, Martje Marie [Verfasser]. "Der dosimetrische Vergleich perkutaner und interstitieller Boost-Bestrahlung bei der adjuvanten Strahlentherapie des Mammakarzinoms nach brusterhaltender Therapie am UKSH Lübeck / Martje Marie Terheyden." Lübeck : Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck, 2017. http://d-nb.info/1136792023/34.

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Joachim, Carolin [Verfasser], and Florin-Andrei [Akademischer Betreuer] Taran. "Klinische Charakteristika, operatives Management und adjuvante Therapie von Patientinnen mit uterinen Sarkomen : Erfahrungen aus drei Dekaden an einem großen universitären Krebszentrum / Carolin Joachim ; Betreuer: Florin-Andrei Taran." Tübingen : Universitätsbibliothek Tübingen, 2016. http://d-nb.info/1198121882/34.

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Aivazova, Viktoria. "Therapieassoziierte Toxizität im Rahmen einer randomisierten Phase-III-Studie zum Vergleich von FEC-Chemotherapie versus EC-Doc Chemotherapie in der adjuvanten Therapie des Mammakarzinoms /." München, 2008. http://opac.nebis.ch/cgi-bin/showAbstract.pl?sys=000259522.

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Bartmann, Paula [Verfasser], Dietmar [Gutachter] Krex, and Oliver [Gutachter] Heese. "Aurora B Kinase-Inhibitor und Therapie mit elektrischen Feldern als neues adjuvantes Therapiekonzept in der Behandlung maligner Gliome / Paula Bartmann ; Gutachter: Dietmar Krex, Oliver Heese." Dresden : Technische Universität Dresden, 2020. http://d-nb.info/1227832893/34.

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Lachmann, Doris [Verfasser], Dietmar [Gutachter] Krex, and Markus [Gutachter] Schaich. "Aurora B-Kinase-Inhibitor und Therapie mit elektrischen Feldern als neues adjuvantes Therapiekonzept in der Behandlung maligner Glioblastomrezidive / Doris Lachmann ; Gutachter: Dietmar Krex, Markus Schaich." Dresden : Technische Universität Dresden, 2021. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-760414.

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