To see the other types of publications on this topic, follow the link: Agence de placement temporaire.

Journal articles on the topic 'Agence de placement temporaire'

Create a spot-on reference in APA, MLA, Chicago, Harvard, and other styles

Select a source type:

Consult the top 19 journal articles for your research on the topic 'Agence de placement temporaire.'

Next to every source in the list of references, there is an 'Add to bibliography' button. Press on it, and we will generate automatically the bibliographic reference to the chosen work in the citation style you need: APA, MLA, Harvard, Chicago, Vancouver, etc.

You can also download the full text of the academic publication as pdf and read online its abstract whenever available in the metadata.

Browse journal articles on a wide variety of disciplines and organise your bibliography correctly.

1

Tremblay, Michel, Denis Chênevert, and Audrey Hébert. "Le rôle des conditions de travail dans la satisfaction et la loyauté des infirmières d’agence au Québec." Articles 67, no. 3 (September 28, 2012): 477–504. http://dx.doi.org/10.7202/1012540ar.

Full text
Abstract:
Depuis les dernières années, l’attrait des infirmières pour les agences de placement temporaire a connu une croissance marquée. Or, dans un contexte de rareté de la main-d’oeuvre, on peut se demander quelles sont les sources de motivation qui incitent les infirmières à choisir le travail d’intérim et à demeurer loyales envers leur agence. Prenant appui sur la classification de Tan et Tan (2002), quatre sources de motivations ont été explorées, soit les motivations individuelles ou familiales, les motivations économiques, les motivations professionnelles et les préférences personnelles. Pour les motivations familiales, cette étude s’est principalement intéressée au rôle des conditions de travail flexibles offertes par les agences de placement. En regard des motivations économiques, nous nous sommes intéressés à l’influence des conditions salariales et, en ce qui concerne les motivations professionnelles, à l’influence des possibilités de développement des compétences des infirmières d’agence. Enfin le rôle des préférences personnelles s’est limité l’étude de la charge de travail. Les résultats de notre étude, réalisée auprès de deux échantillons, l’un provenant de 500 infirmières oeuvrant dans des agences de placement infirmier au Québec, et l’autre de 99 infirmières provenant de deux agences, ont montré que les motivations familiales et celles liées au développement professionnel avaient un effet positif sur la satisfaction des infirmières d’agence. En ce qui a trait à leur loyauté, celle-ci serait davantage liée à la flexibilité des horaires, à la formation et au développement des compétences, à la sécurité d’emploi et à la possibilité de choisir ses mandats. De bonnes conditions salariales n’apparaissent pas suffisantes à leurs yeux. Elles ne veulent pas seulement avoir de meilleures conditions économiques, ces infirmières veulent aussi une plus grande liberté de choix et sont en quête d’une plus grande autodétermination et de meilleures chances de développement professionnel.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Vultur, Mircea, Jean Bernier, and Marie-France Richard. "Les jeunes Québécois en processus d’insertion professionnelle." Perspectives 29, no. 1-2 (February 19, 2018): 254–70. http://dx.doi.org/10.7202/1043405ar.

Full text
Abstract:
Au cours des dix dernières années, au Québec, l’industrie des agences de travail temporaire a connu une croissance importante et le nombre de salariés qui transitent par une agence a augmenté progressivement. Une grande majorité de ces salariés (42 %) sont des jeunes de moins de 30 ans. Quelles catégories de jeunes font appel à des agences de travail temporaire et quel est le rôle de ces agences dans leur parcours d’insertion sur le marché du travail ? C’est à cette question que le présent article se propose de répondre à partir de l’analyse d’un matériau empirique composé de 40 entrevues réalisées auprès de jeunes de la grande région de Québec qui ont fait appel à une agence de travail temporaire au cours des deux années qui ont précédé l’entrevue.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Pineau, Anne. "Conjuguer relations tripartites et sous-traitance avec travail décent." Les Cahiers de droit 54, no. 2-3 (August 5, 2013): 461–88. http://dx.doi.org/10.7202/1017621ar.

Full text
Abstract:
À la recherche d’une flexibilité accrue, les entreprises ont de plus en plus recours à des tiers pour combler leurs besoins de main-d’oeuvre, même permanents. À la clé se trouve souvent la possibilité d’échapper à ses obligations d’employeur et de payer un coût moindre sur le plan salarial. L’impartition ou le recours à des agences de placement pour du travail temporaire peut en outre constituer un mode d’évitement syndical ou de désyndicalisation des activités. L’atteinte à la dignité du salarié et le droit à un travail décent sont alors en jeu. L’établissement, de facto, dans l’entreprise cliente, d’un régime de conditions de travail à rabais pour les membres du personnel du sous-traitant ou de l’agence mine la solidarité entre personnes salariées. De toute évidence, les lois du travail ne sont pas adaptées à la situation en cas de relations tripartites. Et, bien que la nécessité d’une intervention législative ait été établie à de multiples reprises depuis quinze ans, le législateur québécois fait preuve d’un attentisme qui laisse perplexe.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Laflamme, Roch, and Dany Carrier. "Droits et conditions de travail des employés des agences de location de main-d'oeuvre." Articles 52, no. 1 (April 12, 2005): 162–84. http://dx.doi.org/10.7202/051156ar.

Full text
Abstract:
Un contexte économique difficile, des besoins de ressources humaines de plus en plus flexibles et une offre accrue de main-d’œuvre ont contribué à l'émergence de nouvelles formes d'emploi à temps partiel ou temporaire, souvent comblées par des agences de location de main-d’œuvre temporaire. Cet article cherche à présenter les conséquences pratiques qu'entraîne une relation d'emploi tripartite, employeur/salarié/agence, sur les droits et les conditions de travail des employés des agences de location de main-d’œuvre temporaire.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

MALHAIRE, Loïc, Lucio CASTRACANI, and Jill HANLEY. "La défense des droits des travailleuses et travailleurs1. Enjeux et défis d’une mobilisation collective à Montréal." Revue multidisciplinaire sur l'emploi, le syndicalisme et le travail 11, no. 1 (March 15, 2018): 32–59. http://dx.doi.org/10.7202/1043837ar.

Full text
Abstract:
L’article explore les enjeux de deux campagnes de mobilisation réalisées au Centre des travailleuses et travailleurs immigrants (CTI), auprès de personnes (1) immigrantes permanentes insérées en agence de placement et (2) migrantes temporaires. À partir de données collectées par participation observante et complétées par des entretiens semi-directifs, nous restituons une chronologie des deux actions collectives dont nous analysons les défis et les stratégies. Les résultats montrent que ces deux mobilisations constituent des réponses alternatives et complémentaires à des syndicats inopérants pour rejoindre la main-d’oeuvre précaire immigrante. Premièrement, le CTI offre les ressources humaines et matérielles nécessaires pour le développement du leadership des personnes qui deviennent sujet de droit et acteur de leur lutte. Cette dimension citoyenne semble d’ailleurs tout aussi importante pour les travailleurs que l’amélioration de leurs conditions matérielles de travail. De plus, les deux campagnes montrent une complémentarité entre la défense individuelle et collective de la main-d’oeuvre. D’autre part, les collaborations menées avec un syndicat révèlent un rapprochement stratégique entre deux organisations dont les ressources et les expertises sont complémentaires, renforçant aussi la légitimité du CTI. Cependant, l’engagement communautaire du syndicat reste marginal et produit des effets limités quant aux résultats des campagnes et à la possibilité de transformer profondément ses pratiques. Enfin, l’informalité des rapports de travail qui concernent les deux catégories d’immigrants, oblige à composer avec des moyens tout aussi informels pour appuyer leur organisation, rendant nécessaire le réseautage communautaire, religieux et culturel.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Ward, Kevin. "UK Temporary Staffing: Industry Structure and Evolutionary Dynamics." Environment and Planning A: Economy and Space 35, no. 5 (May 2003): 889–907. http://dx.doi.org/10.1068/a34136a.

Full text
Abstract:
During the 1990s the UK temporary staffing industry experienced almost unbroken year-on-year growth. Alongside this quantitative expansion the type of business performed by some UK temporary staffing agencies has begun to change, as some larger agencies have attempted to move out of the clerical and light industrial segments and into higher value-added markets. Other agencies have sought to add human resource services to their more-traditional recruitment and placement functions. All in all, the UK industry—the second largest in the world after the United States—has undergone widespread restructuring in the last decade. I argue that the recent growth in the UK industry constitutes a regularisation of flexible employment, as casual and fixed-term contracts are replaced by more formal arrangements involving a third party—the temporary staffing agency. Drawing upon global and national data and forty semi-structured interviews with agency owners and managers in the United Kingdom, I analyse the multidimensional growth and restructuring of the UK temporary staffing industry. I argue that as the UK industry ‘matures’ we are witnessing a degree of deepening in relations between temporary staffing agencies and client firms. More broadly, I argue that the growth of the temporary staffing industry has conceptual implications for how economic geographers theorise ‘the firm’ and explore the globalisation of service activities.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

PETITCLERC, Martin. "Une politique de la négligence parentale : la protection de l’enfance et la séparation des familles au Vermont (1910-1930)." II. Enfant « public », enfant « privé » : quand l’État intervient. Quelques repères historiques, no. 44 (October 2, 2002): 75–88. http://dx.doi.org/10.7202/005213ar.

Full text
Abstract:
RÉSUMÉ On affirme généralement que les rapports entre l'État et l'enfance évoluent rapidement au tournant du XXe siècle, une politique de séparation des familles laissant place à une politique de maintien du foyer naturel. À partir de l'exemple du Vermont, aux États-Unis, l'auteur montre que cette affirmation sous-estime le poids considérable des « anciennes » politiques centrées sur la négligence parentale et l'institutionnalisation des enfants provenant de familles nécessiteuses. Il analyse le projet politique d'une coalition de réformateurs vermontois qui a donné naissance à une agence gouvernementale chargée de la protection de l'enfance ; cette agence avait la responsabilité d'inspecter les institutions de l'État, de superviser le placement des enfants et d'administrer un programme de pensions aux mères nécessiteuses. Il explique comment s'est imposée, dans l'administration de cette agence, une politique « punitive » de la négligence parentale aux dépens d'une politique plus favorable au maintien de la famille naturelle.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Quesney, Chantale. "« Un foyer pour chaque enfant ! »." Revue d’histoire de l’Amérique française 65, no. 2-3 (August 29, 2013): 257–82. http://dx.doi.org/10.7202/1018246ar.

Full text
Abstract:
La Société d’adoption et de protection de l’enfance à Montréal fut, de 1937 à 1972, la plus importante agence de placement « hors murs » de la province. Pionnière dans le domaine au Québec, elle aura oeuvré à l’implantation des conditions légales et minimales nécessaires à la désinstitutionnalisation adéquate des enfants sans famille. De fait, le passage du placement asilaire comme mode de protection privilégié à celui en foyer d’accueil ou d’adoption, soulève des enjeux juridiques nouveaux tout comme il appelle la mise en place de pratiques et de savoirs inédits. Dans le cadre de cet article, nous nous concentrons sur deux de ceux-ci, à savoir la tutelle tierce et la technique du casework.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Rivière, Antoine. "De l’abandon au placement temporaire : la révolution de l’assistance à l’enfance (Paris, 1870-1920)." Revue d'histoire de la protection sociale 9, no. 1 (2016): 26. http://dx.doi.org/10.3917/rhps.009.0026.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Underhill, Elsa, and Michael Quinlan. "How Precarious Employment Affects Health and Safety at Work: The Case of Temporary Agency Workers." Articles 66, no. 3 (October 26, 2011): 397–421. http://dx.doi.org/10.7202/1006345ar.

Full text
Abstract:
Precarious employment has been associated with adverse occupational health and safety (OHS) outcomes across a range of studies. Temporary agency workers are particularly vulnerable, with studies showing they experience a higher incidence of workplace injury, and a greater likelihood of more severe injuries than all other employment types. Explanations for agency workers’ higher risk of injury have, to date, been impeded by data limitations associated with researching temporary employment. This article seeks to begin filling this gap through analyzing the experience of agency workers based upon two data sources. The first is a unique qualitative and quantitative data set developed from investigated temporary agency and directly hired workers’ compensation files; the second is focus groups of agency workers conducted in the State of Victoria, Australia. Quinlan and Bohle’s (2004) Pressures, Disorganization and Regulatory Failure (PDR) model, developed to explain the greater OHS vulnerability of precarious workers, provides the framework for analyzing the data. After explaining the key concepts in the PDR Model, the article analyses the data to test for evidence of economic pressures, disorganization at the workplace, and regulatory failure impacting upon temporary agency workers’ health and safety. The analysis supports the relevance of the PDR model, and provides an understanding of additional and unique risk factors which contribute to agency workers’ higher risk of injury. Temporary agency workers experience economic pressures in common with other types of precarious workers. However, these appear more acute amongst agency workers. They also confront disorganization risks, extending to mismatched placements; lack of familiarity with host workplaces; and more complex fractured communication. These contribute to workplace risks and create barriers to improving their experience. Many of these outcomes are a result of, or contribute to regulatory failure. The analysis finds strong support for the explanatory value of the PDR model as a tool for understanding how precariousness contributes to temporary agency workers’ adverse health and safety outcomes. It also suggests the complexities of the triangular employment relationship create additional economic insecurities and disorganization problems beyond those experienced by other types of workers, which the regulatory environment has yet to address.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
11

Mitchell, Brian. "Preventative Child Welfare Services in Victoria." Children Australia 13, no. 1 (1988): 10–14. http://dx.doi.org/10.1017/s0312897000001752.

Full text
Abstract:
The idea of prevention in child welfare is not new. The prevention of substitute placement of children whether on a temporary or long-term basis has been a fundamental principle of child welfare we have held to for many years in Victoria.However, it is only in the last decade that this principle is actually being carried out in practice by a number of voluntary agencies. For many children placement is still commonly used as a solution it is easier to place a child than to promote change within many multi-deficit families.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
12

Goubau, Dominique. "La réforme de la protection de la jeunesse : quand l’éducation familiale devient une course contre la montre." Enfances, Familles, Générations, no. 16 (October 22, 2012): 113–23. http://dx.doi.org/10.7202/1012804ar.

Full text
Abstract:
La réforme de la protection de la jeunesse au Québec en 2006 a introduit dans la loi des durées maximales de placement temporaire. L’idée centrale de la réforme est de permettre aux enfants abandonnés ou en voie de l’être, de bénéficier le plus rapidement possible d’un projet de vie permanent qui leur assurera la stabilité nécessaire. Cette nouvelle approche, largement inspirée de la théorie de l’attachement, a été très bien accueillie par les intervenants. Elle représente cependant un défi, tant pour eux que pour les familles car les délais imposent à l’intervention une dimension d’urgence qu’il n’est pas toujours facile de concilier avec les autres principes de la loi.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
13

Fontaine, Laurence Léa. "La détermination de l’employeur véritable après la décision Ville de Pointe-Claire." Les Cahiers de droit 56, no. 1 (March 3, 2015): 35–83. http://dx.doi.org/10.7202/1028955ar.

Full text
Abstract:
Divers éléments, tels que l’exacerbation de la concurrence ou encore l’influence des nouvelles technologies, produisent des transformations liées au capitalisme néolibéral, celui-ci offrant une place de choix au marché économique. Concrètement, ces profondes transformations du travail entraînent flexibilité, précarisation et mobilité de la main-d’oeuvre, ce qui conduit à l’émergence du travail atypique sous diverses nouvelles catégories d’emploi, dont celles qui permettent d’externaliser la main-d’oeuvre. Le recours à l’intermédiation, et plus particulièrement au travail temporaire par l’entremise d’agences de location de personnel, s’inscrit dans une logique néolibérale qui ignore l’intensité du rapport de force opposant employeur et travailleuses et travailleurs. Le salarié embauché par une agence de location de personnel est mis au service d’une entreprise cliente : l’emploi temporaire participe alors à l’instauration d’une relation de nature tripartite, non prévue par le Code du travail. Cette dernière peut entraîner dans l’esprit du travailleur une certaine confusion sur la question de savoir qui est son véritable employeur. D’un point de vue juridique, connaître l’identité du véritable employeur est cruciale pour l’application de différentes lois ayant pour objet le bien-être de la main-d’oeuvre. Ensuite, de la loi applicable découle un ensemble de droits et d’obligations s’imposant aux parties. Le texte qui suit concerne précisément les relations collectives de travail et l’accès à la représentation collective par les travailleuses et travailleurs. Le coeur de l’analyse consiste à mettre en lumière les différents critères permettant la détermination de l’identité du véritable employeur du plaignant. Aux termes de l’approche souple et globale mise au point par la Cour suprême du Canada dans la décision Ville de Pointe-Claire, le véritable employeur est celui qui a le plus de contrôle sur tous les aspects du travail du salarié selon la situation factuelle particulière à chaque affaire. Le critère essentiel dans la détermination du véritable employeur réside en fait dans le contrôle fondamental des conditions de travail, ce qui implique l’analyse d’un ensemble de facteurs, aussi appelés « attributs ». La jurisprudence postérieure à la décision Ville de Pointe-Claire est variée et est classée selon différentes tendances : les critères utilisés pour déterminer le véritable employeur sont les mêmes que dans cette décision de la Cour suprême, ou ne le sont pas nécessairement ; des critères apparaissent, tandis que d’autres sont écartés.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
14

Hill, Vanessa, and Kathleen M. Carley. "Win Friends and Influence People." Journal of Management Inquiry 20, no. 4 (December 2011): 432–42. http://dx.doi.org/10.1177/1056492611432807.

Full text
Abstract:
Organizational culture research has primarily focused on organizations characterized by permanent, full-time employment relationships. The workplace is increasingly characterized by multiple employment relationships. It is not clear that current understandings of culture capture what occurs in these organizations. Employing participant observation and survey methods, the authors use a grounded theory approach to explore the transmission of cultural values and practices in a temporary placement agency, an organization characterized by multiple employment relationships. The authors find that successful purveyors of cultural values are characterized by how well they are liked and their perceived importance to their coworkers’ success rather than traditional means of culture management, such as policy and hierarchical authority.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
15

Washington, Marvin. "Introduction to “Win Friends and Influence People: Relationships as Conduits of Organizational Culture in Temporary Placement Agencies”." Journal of Management Inquiry 20, no. 4 (December 2011): 430–31. http://dx.doi.org/10.1177/1056492611420916.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
16

Enel, Lucie. "L’ambiguïté de la zone relationnelle dans un collectif de télétravailleuses : une étude de cas dans une agence de placement de personnel." Communiquer. Revue de communication sociale et publique, no. 19 (March 31, 2017): 125–44. http://dx.doi.org/10.4000/communiquer.2186.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
17

Terradas, Miguel M., Cécilanne Lepage-Voyer, and Mélissa Paquette. "Jeu, trauma complexe et travail d’élaboration psychique du jeu traumatique : illustration clinique." Filigrane 26, no. 2 (January 14, 2019): 45–60. http://dx.doi.org/10.7202/1055359ar.

Full text
Abstract:
Le jeu est considéré par plusieurs auteurs comme étant le moyen privilégié utilisé par l’enfant pour mettre en scène, représenter et communiquer ses conflits intrapsychiques et ses difficultés relationnelles, de même que pour libérer ses fantasmes inconscients, et élaborer et moduler les angoisses liées à ces fantasmes. Les situations de négligence et de maltraitance au sein des premières relations significatives de l’enfant peuvent entraver le développement de sa capacité de symbolisation. Les abus physiques et sexuels vécus pendant l’enfance peuvent également provoquer une perte temporaire de la capacité de l’enfant à jouer et à faire semblant. Une autre conséquence est la présence de jeux et de thèmes traumatiques liés à la répétition littérale et compulsive des traumas. Cet article présente le travail de psychothérapie effectué auprès d’une jeune fille ayant vécu de multiples traumas avant l’âge de 3 ans. L’histoire de vie de l’enfant ainsi que sa situation de placement sont d’abord présentées. Ensuite, les différents jeux et thèmes symboliques et traumatiques sont illustrés à l’aide d’exemples cliniques. Les auteurs distinguent les jeux traumatiques des jeux abréactifs, ces derniers constituant une expression plus modérée de l’impact des traumas. Enfin, certaines attitudes et stratégies thérapeutiques visant l’élaboration psychique des traumas vécus par l’enfant sont discutées.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
18

Гальона, І. І. "WAYS TO IMPROVE LEGAL STANDARDS TO COUNTER TRAFFICKING IN HUMAN BEINGS." Juridical science, no. 1(103) (February 19, 2020): 265–76. http://dx.doi.org/10.32844/2222-5374-2020-103-1.32.

Full text
Abstract:
The relevance of the article is that the construction of a democratic legal system of Ukraine primarily involves reforming existing legislation, which would really guarantee the inviolability of rights, freedoms and legitimate interests of society and citizens from unlawful encroachments. Implementation of these tasks by law enforcement agencies, which are obliged to use available forces, means and take effective measures to combat human trafficking. The effectiveness of such measures largely depends on the professional knowledge and skills of investigators and operatives who conduct operational and investigative activities and are involved in covert investigative (investigative) activities, especially those committed by members of organized groups and criminal organizations during the pre-trial investigation. misdemeanors and criminal offenses. At the same time, improving the effectiveness of law enforcement agencies in combating trafficking in human beings requires, first of all, a significant improvement of legal norms, first of all, criminal and criminal procedure law, aimed at improving preventive measures of police and investigation and preventive responsibility for these crimes. The purpose of the study is the theoretical development and implementation of effective rules of criminal law in order to successfully prevent and investigate trafficking. It was found that a person who has been granted the status of a victim of trafficking in human beings has the right to personal security, respect, as well as free access to: information about their rights and opportunities, expressed in the language of such a person; medical, psychological, social, legal and other necessary assistance; temporary placement, at the request of the victim and in the absence of housing, in institutions for victims of trafficking, for up to three months, which if necessary may be extended by decision of the local state administration, in particular in connection with participation of a person as a victim or witness in criminal proceedings; compensation for moral and material damage at the expense of the persons who caused it, in the manner prescribed by the Civil Code of Ukraine; one-time financial assistance in the manner prescribed by the Cabinet of Ministers of Ukraine; assistance in employment, realization of the right to education and professional training.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
19

Zieliński, Maciej Jakub. "Kontrowersje wokół wykonywania pracy na rzecz własnego pracodawcy w rozumieniu art. 8 ust. 2a ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych a zgodność tego przepisu z Konstytucją RP." Przegląd Prawa i Administracji 113 (September 12, 2018): 169–85. http://dx.doi.org/10.19195/0137-1134.113.12.

Full text
Abstract:
ON CONTROVERSIES OVER INTERPRETATION OF THE PHRASE “PERFORMING WORK FOR THE BENEFIT OF ONE’S EMPLOYER” WITHIN THE MEANING OF ARTICLE 8 SECTION 2A OF THE SOCIAL INSURANCE SYSTEM ACT AND CONSTITUTIONALITY OF THAT PROVISIONThe article discusses controversies over interpretation of the phrase “performing work for the benefi t of one’s own employer” within the meaning of Article 8 section 2a of the Social Insurance System Act. The author criticizes interpretation of this phrase based solely on abstract theses formulated in individual judicial decisions, especially the ones of the Supreme Court. When detached from facts on which they were based, they can lead to unreasonable interpretation of the provision in question. The phrase “for the benefi t of one’s own employer”, should be construed through the prism of a relation that takes place in a typical employment relationship. In the three-subject configuration, when services are provided to the employer and the role of the third party is reduced to placement of workers which makes them similar, in terms of scope of their business, to temporary work agencies, this results in recognition that under service contracts concluded with those workers work is provided for their employer. It is quite diff erent for the situation where the third party is obliged to provide employer with a particular product, which is produced in the course of their business. Then, the key factor should rely on establishing whether the party in question bears organizational, technical and production risks related to manufactured products. Furthermore, considerations contained herein lead to the conclusion that the normative content of Article 8 section 2a of the Social Security Act settled in the Supreme Court’s case-law is incompatible with the principle of citizens’ trust in the state and its law. Article 8 section 2a of the Social Security Act itself, at least when it comes to performing work for one’s own employer within a civil-law contract concluded with a third party, is incompatible with Articles 217 and 64 section 3 of the Constitution of the Republic of Poland. Thus, opinions on how the law should stand were made herein.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
We offer discounts on all premium plans for authors whose works are included in thematic literature selections. Contact us to get a unique promo code!

To the bibliography