Academic literature on the topic 'Albuminurie'

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Journal articles on the topic "Albuminurie"

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Chatzikyrkou, C., H. Haller, and J. Menne. "Albuminurie." Der Internist 53, no. 1 (January 2012): 38–44. http://dx.doi.org/10.1007/s00108-011-2891-7.

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Ehrström, M. Chr. "Über febrile Albuminurie." Acta Medica Scandinavica 108, S123 (April 24, 2009): 320–24. http://dx.doi.org/10.1111/j.0954-6820.1941.tb13719.x.

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Weber, S. "Albuminurie ohne Nierenfunktionsverlust." Der Nephrologe 15, no. 1 (November 27, 2019): 53–54. http://dx.doi.org/10.1007/s11560-019-00385-7.

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Kistler, Andreas D. "Albuminurie beim Diabetiker: praktisches Management." Praxis 102, no. 20 (October 1, 2013): 1229–35. http://dx.doi.org/10.1024/1661-8157/a001429.

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Die diabetische Nephropathie ist in der entwickelten Welt die häufigste Ursache eines dialysepflichtigen Nierenversagens. Eine erhöhte Albuminausscheidung im Urin ist charakteristisch für eine diabetische Nierenschädigung. Regelmässiges Mikroalbuminurie-Screening ermöglicht Früherkennung und frühzeitige Intervention. Bei manifester diabetischer Nephropathie dient eine Quantifizierung der Albuminurie der Verlaufsbeobachtung. Therapeutische Interventionen, die die Albuminurie zu reduzieren vermögen, verlangsamen die Progression einer diabetischen Nierenschädigung und reduzieren überdies die kardiovaskuläre Mortalität, da die Albuminurie einen unabhängigen kardiovaskulären Risikofaktor darstellt. Diese Übersichtsarbeit beschreibt den klassischen Verlauf der diabetischen Nephropathie und bespricht praxisrelevante Aspekte bei der Bestimmung der Albuminurie. Verfügbare prophylaktische und therapeutische Interventionen, allen voran Blutzuckerkontrolle und Hemmung des Renin-Angiotensin-Aldosteron-Systems, werden in einer evidenzbasierten Weise diskutiert.
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Roger, Christelle, and Marie-Christine Carlier. "Albuminurie, microalbuminurie et diabète." Revue Francophone des Laboratoires 2018, no. 502 (May 2018): 44–47. http://dx.doi.org/10.1016/s1773-035x(18)30147-3.

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Bramlage, Peter, Martin Thoenes, W. Dieter Paar, Carsten P. Bramlage, and Roland E. Schmieder. "Albuminurie: ein kardiovaskulärer Risikoindikator." Medizinische Klinik 102, no. 10 (October 2007): 833–43. http://dx.doi.org/10.1007/s00063-007-1102-8.

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Hunger-Dathe, W., and G. Wolf. "Albuminurie bei Diabetes mellitus." Der Diabetologe 2, no. 5 (September 2006): 400–409. http://dx.doi.org/10.1007/s11428-006-0069-z.

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Schneider, Markus, and Karl Hilgers. "Die Progression der Nierenerkrankung – wie ist sie zu verhindern? - Allgemeine therapeutische Ansätze für jeden CKD-Patienten." Diabetes aktuell 15, no. 07 (November 2017): 302–12. http://dx.doi.org/10.1055/s-0043-121812.

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ZusammenfassungIst aufgrund eines chronischen Nierenversagens eine Nierenersatztherapie notwendig, ist dies mit einer vergleichsweise schlechten Lebensqualität und einer hohen Mortalitätsrate assoziiert. Daher ist die Verlangsamung der Progression einer chronischen Nierenerkrankung ein wichtiges Ziel. Eine besonders wichtige Intervention ist die Einstellung des Blutdrucks mit einem Zielwert von maximal 140/90 mmHg, bei Patienten mit einer Albuminurie sogar von maximal 130/80 mmHg. Besteht eine Albuminurie, sollten bevorzugt Inhibitoren des Renin-Angiotensin-Systems eingesetzt werden – und zwar abhängig vom Diabetesstatus und von der Schwere der Albuminurie (Patienten Diabetes und Albuminurie ≥ 30 mg/Tag; Patienten ohne Diabetes, aber mit einer Albuminurie > 300 mg/Tag). Mineralocorticoid- und Endothelinrezeptorenblocker scheinen neue antiproteinurische Strategien zu ermöglichen, wenn auch ihre positiven Effekte auf die Nierenfunktion noch zu validieren sind. Ein HbA1c-Zielwert von etwa 7,0 % kann bei Patienten mit einer diabetischen Nierenerkrankung ebenfalls dazu beitragen, die Progression der Niereninsuffizienz zu verlangsamen. Darüber hinaus gilt heute die SGLT-2-Inhibition mit Empagliflozin als kardiovaskulär und renal protektiv. Aktuellen Studiendaten zufolge können auch eine Korrektur der metabolischen Azidose und das Vermeiden eines akuten Nierenversagens die Patienten vor einer Progression des Nierenschadens schützen.
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Marais, Ophélie. "Albuminurie et insuffisance cardiaque chronique." Option/Bio 20, no. 426 (November 2009): 4. http://dx.doi.org/10.1016/s0992-5945(09)70258-2.

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 . "Is albuminurie een onderschat risico?" Huisarts en Wetenschap 51, no. 6 (June 2008): 266. http://dx.doi.org/10.1007/bf03086773.

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Dissertations / Theses on the topic "Albuminurie"

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Halimi, Jean-Michel. "Albuminurie et hypertension artérielle." Montpellier 1, 1999. http://www.theses.fr/1999MON1T014.

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Jaccoud, Sigismond. "Des conditions pathogéniques de l'albuminurie thèse pour le doctorat en médecine, présentée et soutenue le 13 juillet 1860 /." Paris : BIUM, 2003. http://www.bium.univ-paris5.fr/histmed/medica/cote?TPAR1860x121.

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AYZAC, LOUIS. "Microalb : un outil logiciel pour l'etude des micro-albuminuries chez les diabetiques." Lyon 1, 1988. http://www.theses.fr/1988LYO1M158.

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Fleury, Philippe. "Microalbuminurie et diabete : etude transversale chez 182 diabetiques." Aix-Marseille 2, 1988. http://www.theses.fr/1988AIX20388.

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Sinnecker, Dorothea [Verfasser]. "Identifikation eines Genlokus, der im MWF-Rattenmodell einer polygenetischen Albuminurie mit der früh einsetzenden Albuminurie und der renalen interstitiellen Fibrose gekoppelt ist / Dorothea Sinnecker." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2008. http://d-nb.info/1023263459/34.

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MARTINEZ, PASCALE. "Retinopathie diabetique et microalbuminurie." Toulouse 3, 1988. http://www.theses.fr/1988TOU31046.

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Purroy, Corinne. "Etude de la micro-albuminurie chez les hypertendus : effet des thérapeutiques." Paris 5, 1989. http://www.theses.fr/1989PA05P201.

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Echinard, Luc. "L'excrétion urinaire d'albumine (microalbuminurie) : méthodologie des recueils urinaires et mode d'expression des résultats." Montpellier 1, 1989. http://www.theses.fr/1989MON11039.

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Müller, Victoria [Verfasser]. "Analyse der genetischen Beziehung zwischen Albuminurie und Dyslipidämie bei der salzsensitiven Dahl-Ratte / Victoria Müller." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2012. http://d-nb.info/102984996X/34.

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Schlesener, Maria [Verfasser]. "Analyse und Feinkartierung eines wichtigen Albuminurie-QTLs auf Rattenchromosom 6 bei der MWF-Ratte / Maria Schlesener." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2014. http://d-nb.info/1047097532/34.

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Books on the topic "Albuminurie"

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Winocour, Peter H. Microalbuminuria: Biochemistry, epidemiology and clinical practice. New York: Cambridge University Press, 1998.

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Cohen, Dianne. Human Serum Albumin: Structure, Binding and Activity. Nova Science Publishers, Incorporated, 2019.

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Awad, Alaa S., Nasrollah Ghahramani, and Emaad M. Abdel-Rahman. Albuminuria: Symptoms, Causes and Treatment Options. Nova Science Publishers, Incorporated, 2013.

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On the functions of the glomeruli of the kidney: A contribution to the story of albuminuria. [S.l: s.n., 1985.

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On the functions of the glomeruli of the kidney: A contribution to the story of albuminuria. [S.l: s.n., 1985.

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Harley, George. Albuminuria, With And Without Dropsy: Its Different Forms, Pathology And Treatment. Kessinger Publishing, LLC, 2007.

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Erik, Mogensen Carl, ed. Microalbuminuria: A marker for end organ damage. 3rd ed. London: Science Press, 2004.

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Upadhyay, Ashish, Lesley A. Inker, and Andrew S. Levey. Chronic kidney disease. Edited by David J. Goldsmith. Oxford University Press, 2015. http://dx.doi.org/10.1093/med/9780199592548.003.0094.

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The conceptual model, definition, and classification of chronic kidney disease (CKD) were first described in the National Kidney Foundation’s Kidney Disease Outcomes Quality Initiative (KDOQI) guidelines in 2002 and have had a major impact on patient care and research. Since this publication there has been an increased recognition that the cause of CKD influences progression and complications. In addition, epidemiologic reports from diverse populations have consistently shown graded relations between higher albuminuria and adverse kidney outcomes and complications, in addition to, and independent of, low GFR. Given these new understanding in risk relationships, Kidney Disease Improving Global Outcomes (KDIGO) updated the original guidelines in 2012. The updated guidelines retain the KDOQI definition of CKD, but recommend classifying CKD by the cause, level of GFR, and level of urinary albumin to creatinine ratio. Specialized nephrology care is recommended for severe reduction in GFR or high albuminuria, uncertain diagnosis, or difficult to manage complications.
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Monath, Thomas P., and J. Erin Staples. Yellow fever. Oxford University Press, 2011. http://dx.doi.org/10.1093/med/9780198570028.003.0045.

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Yellow fever is an acute mosquito-borne flavivirus infection characterized in its full-blown form by fever, jaundice, albuminuria, and haemorrhage. Two forms are distinguished: urban yellow fever in which the virus is spread from person to person by peridomestic Aedes aegypti mosquitoes and jungle (sylvan) yellow fever transmitted by tree-hole breeding mosquitoes between non-human primates and sometimes humans. Yellow fever is endemic and epidemic in tropical areas of the Americas and Africa but has never appeared in Asia or the Pacific region. Prevention and control are effected principally through yellow fever vaccination.
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Herrington, William G., Aron Chakera, and Christopher A. O’Callaghan. Chronic kidney disease. Edited by Patrick Davey and David Sprigings. Oxford University Press, 2018. http://dx.doi.org/10.1093/med/9780199568741.003.0163.

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Chronic kidney disease (CKD) is defined as abnormalities of kidney structure or function, where the abnormalities have been present for >3 months and have implications for health. It is characterized by a reduced estimated glomerular filtration rate (eGFR) or other renal abnormalities. CKD is staged according to the eGFR or the degree of albuminuria. The KDIGO (Kidney Disease: Improving Global Outcomes) criteria for CKD is either an eGFR that is <60 ml/min 1.73 m−2 and has been present for >3 months, or one or more markers of kidney damage, when these have been present for >3 months.
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Book chapters on the topic "Albuminurie"

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Zemva, Johanna. "Fall 48: Therapie – 68 Jahre, ♀ und ♂ (Zwillinge), Albuminurie, Bluthochdruck." In Diabetes-Therapie – informiert entscheiden, 191–94. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2018. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-55972-7_48.

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Kihm, Lars. "Fall 16: Spätschäden – 70 Jahre, ♀, DM Typ 1, Albuminurie und Blutdruckspitzen." In Diabetes-Therapie – informiert entscheiden, 59–61. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2018. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-55972-7_16.

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Rutten, G. E. H. M. "Is bepaling van micro-albuminurie geïndiceerd bij patiënten met een type-II-diabetes?" In Vademecum permanente nascholing huisartsen, 2438–39. Houten: Bohn Stafleu van Loghum, 2006. http://dx.doi.org/10.1007/978-90-313-8808-0_1288.

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van Beek, A. P., and B. H. R. Wolffenbuttel. "Welk beleid moet een huisarts volgen bij diabetespatiënten met verschillende gradaties van (micro-)albuminurie?" In Vademecum permanente nascholing huisartsen, 2480–84. Houten: Bohn Stafleu van Loghum, 2006. http://dx.doi.org/10.1007/978-90-313-8808-0_1311.

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Souverijn, J. H. M. "Wat is de waarde van het urinestickje voor proteïnurie om albuminurie vast te stellen?" In Vademecum permanente nascholing huisartsen, 3393–94. Houten: Bohn Stafleu van Loghum, 2006. http://dx.doi.org/10.1007/978-90-313-8808-0_1772.

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Pfaff, Daniel. "Fall 72: Bariatrische Chirurgie – 61 Jahre, ♂, DM Typ 2, Übergewicht, koronare Herzerkrankung, Albuminurie." In Diabetes-Therapie – informiert entscheiden, 289–91. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2018. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-55972-7_72.

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Oette, Mark, Marvin J. Stone, Hendrik P. N. Scholl, Peter Charbel Issa, Monika Fleckenstein, Steffen Schmitz-Valckenberg, Frank G. Holz, et al. "Macro-Albuminuria." In Encyclopedia of Molecular Mechanisms of Disease, 1241. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2009. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-540-29676-8_6631.

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Seshan, Surya V., and Alluru S. Reddi. "Albuminuria–Proteinuria in Diabetes Mellitus." In Diabetes and Kidney Disease, 107–17. New York, NY: Springer New York, 2014. http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4939-0793-9_9.

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Ishiguro, J., T. Tsuda, T. Izumi, S. Ito, and A. Shibata. "Diabetic Albuminuria and Ischemic Heart Disease." In Developments in Cardiovascular Medicine, 53–59. Boston, MA: Springer US, 1992. http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4615-3512-6_6.

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Schmitz, Anita. "Albuminuria and Renal Disease in NIDDM-Patients." In The Kidney and Hypertension in Diabetes Mellitus, 15–26. Boston, MA: Springer US, 1994. http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4757-6746-9_2.

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Conference papers on the topic "Albuminurie"

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Zürbig, P., and H. Haller. "Ersehnte Hilfe zur Vorhersage der diabetischen Nephropathie bei Patienten ohne Albuminurie." In Diabetes Kongress 2018 – 53. Jahrestagung der DDG. Georg Thieme Verlag KG, 2018. http://dx.doi.org/10.1055/s-0038-1641867.

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Montani, N., S. B. Solerte, G. Gamba, M. Fioravanti, and E. Ferrari. "RELATIONSHIPS BETWEEN HAEMOSTATIC ENDOTHELIAL FUNCTIONS AND GLOMERULAR FILTRATION RATE IN SHORT-TERM TYPE I DIABETES MELLITUS." In XIth International Congress on Thrombosis and Haemostasis. Schattauer GmbH, 1987. http://dx.doi.org/10.1055/s-0038-1643101.

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It is known that the increase of glomerular filtration rate (GFR) represents an early sign of diabetic nephropathy. The changes of endothelial functions observed in diabetes might play a role in this respect. As F VIII vWF and fibronectin are synthetized by endothelial cells, we evaluated these components in 33 diabetic patients with short-term Type I (insulin dependent) diabetes mellitus, without retinopathy and macro-vascular complications. 15 pts. (mean age 29 ± 7 yrs; mean diabetes duration 2.9 ± 0.9 yrs) presented high GFR (154 ± 19 ml/min per 1.73 m2 ; albuminuria 7.2 ± 3.2 μg/min) and 18 pts. (mean age 30 ± 6 yrs; mean diabetes duration 3.0 ± 1 yrs) normal GFR (105 ± 11 ml/min per 1.73 m2 ; albuminuria 5 ± 2.8 μg/min).The following results were obtained:In conclusion the significant increase of FVIIIR:Ag and fibronectin levels in short-time type I diabetic patients with high GFR suggests an early endothelial cell function damage also related to the Door metabolic control.
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Plywaczewski, Robert, Anna Czyzak-Gradkowska, Przemyslaw Bielen, and Pawel Sliwinski. "Albuminuria in moderate and severe obstructive sleep apnoea (OSA) patients." In Annual Congress 2015. European Respiratory Society, 2015. http://dx.doi.org/10.1183/13993003.congress-2015.pa2325.

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Sharma, Surendra K., Deepak Damodaran, Swastik Agarwal, V. Sreenivas, Hemant Mishra, Tamilarasu Kadhiravan, and M. Irshad. "Effect Of Auto-Continuous Positive Airway Pressure (CPAP) On Albuminuria In Obstructive Sleep Apnea." In American Thoracic Society 2012 International Conference, May 18-23, 2012 • San Francisco, California. American Thoracic Society, 2012. http://dx.doi.org/10.1164/ajrccm-conference.2012.185.1_meetingabstracts.a2187.

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Zemva, J., R. Bulkescher, T. Poth, I. Hausser, C. Rodemer, A. Erhardt, J. Okun, S. Herzig, J. Szendrödi, and P. Nawroth. "Loss of Hsp70 leads to increased albuminuria in a STZ-induced diabetic mouse model." In Late Breaking Abstracts Diabetes Kongress 2021 – 55. Jahrestagung der DDG Präzisionsmedizin – Eine Reise in die Zukunft der Diabetologie www.diabeteskongress.de. Georg Thieme Verlag KG, 2021. http://dx.doi.org/10.1055/s-0041-1730862.

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Klimontov, Vadim V., Julia F. Semenova, and Alla K. Vigel. "Glucose variability in subjects with type 1 diabetes: the relationships with non-enzymatic glycation, albuminuria and renal function." In 2020 Cognitive Sciences, Genomics and Bioinformatics (CSGB). IEEE, 2020. http://dx.doi.org/10.1109/csgb51356.2020.9214670.

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Jankowich, Matthew, Gaurav Choudhary, James R. Klinger, and Wen-Chih Wu. "Relationship Between Lung Function And Albuminuria: Data From The Third National Health And Nutrition Examination Survey (NHANES III)." In American Thoracic Society 2012 International Conference, May 18-23, 2012 • San Francisco, California. American Thoracic Society, 2012. http://dx.doi.org/10.1164/ajrccm-conference.2012.185.1_meetingabstracts.a6042.

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Snelson, Matthew, Sih Tan, Karly Sourris, Runa Lindblom, Vicki Thallas-Bonke, Mark Cooper, and Melinda Coughlan. "Thermally processed diet-induced albuminuria, Enterobacteriaceae expansion and cecal metabolome alterations are attenuated by resistant starch in diabetes." In The 1st International Electronic Conference on Nutrients - Nutritional and Microbiota Effects on Chronic Disease. Basel, Switzerland: MDPI, 2020. http://dx.doi.org/10.3390/iecn2020-07164.

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Terkeltaub, Robert, Nalina Dronamraju, Susanne A. Johansson, Joanna Parkinson, Eva Johnsson, Fredrik Erlandsson, and Austin Stack. "OP0207 URATE-LOWERING THERAPY WITH VERINURAD AND FEBUXOSTAT REDUCES SERUM URIC ACID AND ALBUMINURIA IN HYPERURICEMIC PATIENTS WITH DIABETES." In Annual European Congress of Rheumatology, EULAR 2019, Madrid, 12–15 June 2019. BMJ Publishing Group Ltd and European League Against Rheumatism, 2019. http://dx.doi.org/10.1136/annrheumdis-2019-eular.4601.

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Sulaj, A., S. Kopf, T. Fleming, A. Teleman, J. Okun, J. Szendrödi, S. Herzig, and P. Nawroth. "Intermittent fasting has short-term effects on albuminuria, AGE formation and acylcarnitines in patients with type 2 diabetes mellitus." In Late Breaking Abstracts Diabetes Kongress 2021 – 55. Jahrestagung der DDG Präzisionsmedizin – Eine Reise in die Zukunft der Diabetologie www.diabeteskongress.de. Georg Thieme Verlag KG, 2021. http://dx.doi.org/10.1055/s-0041-1730863.

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