Academic literature on the topic 'Arcus tendineus fasciae pelvis'

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Journal articles on the topic "Arcus tendineus fasciae pelvis"

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Occelli, B., F. Narducci, J. Hautefeuille, J. P. Francke, D. Querleu, G. Crépin, and M. Cosson. "Anatomic study of arcus tendineus fasciae pelvis." European Journal of Obstetrics & Gynecology and Reproductive Biology 97, no. 2 (August 2001): 213–19. http://dx.doi.org/10.1016/s0301-2115(00)00527-3.

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Pit, Maarten J., Marco C. De Ruiter, August A. B. Lycklama À Nijeholt, Enrico Marani, and Jaap Zwartendijk. "Anatomy of the arcus tendineus fasciae pelvis in females." Clinical Anatomy 16, no. 2 (February 14, 2003): 131–37. http://dx.doi.org/10.1002/ca.10102.

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Albright, Todd S., Alan P. Gehrich, Gary D. Davis, Farzaneh L. Sabi, and Jerome L. Buller. "Arcus tendineus fascia pelvis: A further understanding." American Journal of Obstetrics and Gynecology 193, no. 3 (September 2005): 677–81. http://dx.doi.org/10.1016/j.ajog.2005.02.129.

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Albright, T. S., A. P. Gehrich, J. L. Buller, and G. D. Davis. "Oral Poster 44: Arcus Tendineus Fascia Pelvis: A Further Understanding." Journal of Pelvic Medicine and Surgery 10 (2004): S30—S31. http://dx.doi.org/10.1097/01.spv.0000134045.64369.05.

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Williams, Cheau, Ethan McBrayer, and Samantha Leggio. "Biologic Graft Augmentation of Anterior Mesh Erosion Complicated by Poor Wound Healing Secondary to Heavy Tobacco Use." Uro 1, no. 3 (June 30, 2021): 72–75. http://dx.doi.org/10.3390/uro1030010.

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(1) Background: Pelvic organ prolapse (POP) is common among post-menopausal women affecting more than 25% in their lifetime—with 11% having a lifetime risk of undergoing an operation for a POP. In April 2019, the Food and Drug Administration (FDA) took surgical mesh for transvaginal use off the market due to safety and effectiveness concerns. This leaves colporrhaphy or colporrhaphy with bio-graft options for a POP surgical repair. (2) Case: In this report, we look at a case with anterior mesh erosion complicated by poor wound healing secondary to heavy tobacco use and how it was successfully removed and augmented with a Coloplast axis allograft dermis biological graft secured with an Anchorsure sacrospinous ligament/arcus tendineus fascia pelvis fixation device and prolene suture. (3) Results: After failing two prior surgeries to rectify the mesh erosion, a final procedure was performed using a biologic dermal graft and a double-layer closure to aid in protecting and increasing the integrity of the tissue. (4) Conclusions: Collectively, the patient and her surgeries highlight the difficult nature of complete mesh removal and how tobacco use can significantly affect the proper healing of surgical sites. The number of surgeries necessary to address the patient’s chief complaint and the resolution of her symptoms with the biologic graft supports the challenges one faces with mesh removal and poor wound healing secondary to tobacco use. This case illustrates that complicated transvaginal mesh erosion should initially be augmented with a biologic dermal graft secured via sacrospinous ligament/arcus tendineus fascia pelvis fixation and double-layer closure and not only if visible mesh removal alone fails.
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Moalli, P. A., L. C. Talarico, V. W. Sung, W. L. Klingensmith, S. H. Shand, L. A. Meyn, and S. C. Watkins. "Impact of menopause on collagen subtypes in the arcus tendineous fasciae pelvis." American Journal of Obstetrics and Gynecology 190, no. 3 (March 2004): 620–27. http://dx.doi.org/10.1016/j.ajog.2003.08.040.

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Wein, Alan J. "Impact of Menopause on Collagen Subtypes in the Arcus Tendineous Fasciae Pelvis." Journal of Urology 174, no. 4 Part 1 (October 2005): 1350. http://dx.doi.org/10.1097/s0022-5347(01)68624-5.

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Claydon, C. Sage, Joseph L. Maccarone, M. H. Terry Grody, Adam Steinberg, Ian Oyama, Adam S. Holzberg, and Ricardo Caraballo. "The distance between the perceived and the actual arcus tendineus fascia pelvis during vaginal paravaginal repair." American Journal of Obstetrics and Gynecology 192, no. 5 (May 2005): 1707–11. http://dx.doi.org/10.1016/j.ajog.2004.11.046.

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Köse, Osman, Hasan S. Sağlam, Şükrü Kumsar, Salih Budak, and Öztuğ Adsan. "A Novel Technique for Anterior Vaginal Wall Prolapse Repair: Anterior Vaginal Wall Darn." Scientific World Journal 2013 (2013): 1–5. http://dx.doi.org/10.1155/2013/198542.

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Aim. The aim of this study is to introduce a new technique,anterior vaginal wall darn(AVWD), which has not been used before to repair the anterior vaginal wall prolapse, a common problem among women.Materials and Methods. Forty-five women suffering from anterior vaginal wall prolapse were operated on with a new technique. The anterior vaginal wall was detached by sharp and blunt dissection via an incision beginning from the 1 cm proximal aspect of the external meatus extending to the vaginal apex, and the space between the tissues that attach the lateral walls of the vagina to the arcus tendineus fascia pelvis (ATFP) was then darned. Preoperation and early postoperation evaluations of the patients were conducted and summarized.Results. Data were collected six months after operation. Cough stress test (CST), Pelvic Organ Prolapse Quantification (POP-Q) evaluation, Incontinence Impact Questionnaire (IIQ-7), and Urogenital Distress Inventory (UDI-6) scores indicated recovery. According to the early postoperation results, all patients were satisfied with the operation. No vaginal mucosal erosion or any other complications were detected.Conclusion. In this initial series, our short-term results suggested that patients with grade II-III anterior vaginal wall prolapsus might be treated successfully with the AVWD method.
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Palmas, Artur, Nuno Domingues, Carlos Santos, and Macieira Pires. "Laparoscopic Pectopexy." Acta Urológica Portuguesa 34, no. 3-4 (December 17, 2017): 37–40. http://dx.doi.org/10.24915/aup.34.3-4.25.

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Different operative approaches for the repair of a genital prolapse have been reported. However, for the reconstitution of a physiological axis of the vagina, a sacropexy seems to be the most adequate approach. We describe a method of laparoscopic apical prolapse surgery, where the lateral parts of the iliopectineal ligament are used for a bilateral mesh fixation of the descended structures. The iliopectineal ligament is a stable structure for the fixation of meshes and sutures, statistically significant stronger than the sacrospinous ligament and arcus tendinous of pelvic fascia. The incidence of defecation disorders, are reduced by a more physiological lateral fixation, which does not reduce the pelvic space. We used a single-port transumbilical device, with an additional 5 mm port, where at the end of the procedure, the drain is placed. This technique, a virtually scarless surgery, represents also, an option for women, who have an esthetic concern about scars.
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Dissertations / Theses on the topic "Arcus tendineus fasciae pelvis"

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Dartsch, Mareike. "Der ventrale vesikourethrale Suspensionsapparat als Teil des männlichen Kontinenzsystems." Doctoral thesis, Universitätsbibliothek Leipzig, 2012. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:15-qucosa-97857.

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Belastungsharninkontinenz (BHI) geht mit einem großen Verlust an Lebensqualität einher. Während bei der Frau durch Einführung der suburethralen Schlingen auf der Grundlage der Integraltheorie (Petros und Ulmsten) seit Jahren eine wirksame Therapieoption der BHI existiert, gibt es für den Mann bisher kein derart gereiftes theoretisches Konzept zur Erklärung der Inkontinenzmechanismen. Ein bestehendes Problem ist hier die noch immer kontrovers diskutierte Mikroanatomie, vor allem aber die Verankerung und das funktionelles Zusammenspiel der Kontinenz erzeugenden Einzelstrukturen. Anliegen dieser Arbeit ist es, eine Analyse der anatomischen Schnittstellen zwischen Beckenwand und Organen im Spatium retropubicum (ventraler vesikourethraler Suspensionsapparat, VVUS) beim Mann durchzuführen, um eine Ableitung von Aufgaben bei der Miktion und Erzeugung von Kontinenz herzustellen. Fernziele sind dabei, klinisch brauchbare Therapieformen der männlichen BHI voranzutreiben und einen Nutzen für die anatomische Lehre abzuleiten. Methodisch basiert die Arbeit auf makroskopisch-anatomischen Präparationen der sogenannten „puboprostatischen Bänder“ (PPL), des Arcus tendineus fasciae pelvis (ATFP) und der Beckenfaszien, ferner des M. pubococcygeus an Alkohol- und Thiel-fixierten männlichen Becken (n=11) mit kontinuierlicher Fotodokumentation. Die histologische Analyse ausgewählter Gewebeblöcke dient der Festlegung von Kontaktstellen der einzelnen Gewebe. Ein Pool aus 650 Dünnschnittpräparaten in HE- und Crossmon-Färbung wurde durch immunhistochemisch mit α-SMCA-AK markierten Schnitten zur exakten Differenzierung der muskulären Grundstruktur komplettiert. Die Schnittstelle zur Klinik bildet eine Pilotserie von MRT-Untersuchungen des VVUS bei 3 gesunden männlichen Probanden, die mit dem Präparationssitus verglichen wurde und Potenzial für zukünftige Studien aufzeigt. Wesentliche Erkenntnisse sind: 1. „Puboprostatische Bänder“ existieren nicht. Ein Komplex aus Einzelstrukturen, die vor allem Assoziation zur Harnblase haben, bildet das makroskopische Korrelat. 2. Die Mm. pubovesicales zeigen einen fächerförmigen Verlauf, daher sollte eine Neubezeichnung als M. collaris vesicae erfolgen. 3. Der ATFP dient als Aponeurose für die Mm. pubovesicales neben der Stabilisierung des vesikourethralen Überganges. 4. Die Endopelvine Faszie existiert, sie trägt zum Erhalt einer bestimmten Höhenlage des vesikourethralen Überganges bei und stabilisiert die Urethra durch ihren langstreckigen lateralen Verlauf. Die Evaluation der Abbildungsweise des VVUS in anatomischen Lehrmedien ist der studentischen Ausbildung geschuldet. Dabei wird auf seine ungleiche Darstellung hingewiesen und eine Revision angeregt. Die Voraussetzung für die Optimierung der männlichen Harnkontinenz bleibt in jedem Fall die enge Zusammenarbeit zwischen Anatomie und Klinik bei der Aus- und Fortbildung.
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Book chapters on the topic "Arcus tendineus fasciae pelvis"

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Dubuisson, Jean-Bernard, Jean Dubuisson, and Juan Puigventos. "Prevesical Space, Cooper’s Ligament, Paravesical Space, Arcus Tendineus Fascia Pelvis." In Laparoscopic Anatomy of the Pelvic Floor, 65–83. Cham: Springer International Publishing, 2020. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-35498-5_11.

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Cosson, Michel, Denis Querleu, Dessins Guillaume Blanchet, and Cyrille Martinet. "Temps antérieurs. Suspension paravaginale aux arcs tendineux du fascia pelvien." In Chirurgie vaginale, 121–24. Elsevier, 2011. http://dx.doi.org/10.1016/b978-2-294-09719-5.00016-4.

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