Academic literature on the topic 'Baiame'

Create a spot-on reference in APA, MLA, Chicago, Harvard, and other styles

Select a source type:

Consult the lists of relevant articles, books, theses, conference reports, and other scholarly sources on the topic 'Baiame.'

Next to every source in the list of references, there is an 'Add to bibliography' button. Press on it, and we will generate automatically the bibliographic reference to the chosen work in the citation style you need: APA, MLA, Harvard, Chicago, Vancouver, etc.

You can also download the full text of the academic publication as pdf and read online its abstract whenever available in the metadata.

Journal articles on the topic "Baiame"

1

Carey, H. M. "Smallpox and the Baiame Waganna of Wellington Valley, New South Wales, 1829-1840: The Earliest Nativist Movement in Aboriginal Australia." Ethnohistory 49, no. 4 (October 1, 2002): 821–69. http://dx.doi.org/10.1215/00141801-49-4-821.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Conceição, Débora de Jesus. "Sentidos da preguiça baiana em reportagem do jornal nacional: entre o mesmo e o novo." Revista do GELNE 19, no. 1 (November 23, 2017): 201–13. http://dx.doi.org/10.21680/1517-7874.2017v19n1id11969.

Full text
Abstract:
Este artigo analisa uma reportagem veiculada pelo Jornal Nacional no dia quinze de outubro de 2011 em que o assunto principal foi a opinião da população baiana quanto a adoção do horário de verão neste mesmo ano. Os efeitos de sentido analisados oscilaram entre a imagem do baiano trabalhador e o baiano preguiçoso, comprovando a heterogeneidade discursiva resultante do atravessamento deste material por diferentes formações discursivas. Os efeitos de sentidos depreendidos confirmam o posicionamento da Análise do Discurso de linha francesa quanto a possibilidade de o mesmo ou o novo se firmarem no processo ininterrupto de significação.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Araújo, Ubiratan Castro de. "A política dos homens de cor no tempo da Independência." Estudos Avançados 18, no. 50 (April 2004): 253–69. http://dx.doi.org/10.1590/s0103-40142004000100022.

Full text
Abstract:
O AUTOR analisa o movimento político pelo qual homens negros e pobres manifestaram o seu descontentamento contra a monarquia portuguesa e contra a sociedade escravista na Bahia, em 1798. O regionalismo baiano inspirou a exaltação deste movimento, batizado então de Inconfidência Baiana, mais radical nos propósitos de independência do Brasil e mais republicano do que a Inconfidência Mineira porque portador dos anseios das classes subordinadas do Brasil colonial.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Davel, Eduardo, and Renata Saback Rosa. "Gestão, Cultura e Consumo Simbólico no Cortejo Afro." Revista Pensamento Contemporâneo em Administração 11, no. 3 (August 23, 2017): 13. http://dx.doi.org/10.12712/rpca.v11i3.961.

Full text
Abstract:
Este caso para ensino suscita conhecimento e aprendizagem sobre noções de valor simbólico e consumo simbólico de bens culturais. Seus objetivos de aprendizagem são: (a) entender os significados culturais que sustentam a atividade de uma organização; (b) identificar os desafios de mudança de contexto cultural para os processos de produção do valor simbólico; e (c) refletir sobre estratégias de gestão de valor simbólico necessárias para enfrentar os desafios de mudança de contexto cultural. A história narrada no caso trata de experiências simbólicas no bloco baiano Cortejo Afro, organização baiana do segmento de entretenimento e cultura, que produz eventos e espetáculos relacionados ao contexto carnavalesco e a cultura afro-baiana. Este caso é real, baseado em um estudo de caso. Todavia, a história foi, em parte, adaptada para suscitar aprendizagem sobre a mudança de contexto cultural.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Sousa Filho, José Firmino de, Kécia Cristina Miranda, Edna Silva Fonseca, and Fernanda Oliveira Caires e. Caires. "Mudança estrutural do emprego na Bahia: dinâmica econômica e transformações produtivas recentes." Nexos Econômicos 12, no. 2 (February 12, 2020): 105–34. http://dx.doi.org/10.9771/rene.v12i2.35535.

Full text
Abstract:
Este artigo busca discutir a evolução da participação do trabalho na economia baiana, através de uma análise da produtividade e rendimentos do trabalho a partir dos anos 2000. Para tanto, utilizou-se como proxy de produtividade os valores adicionados brutos (VAB’s) da produção setorial sobre a população ocupada de cada setor. Além disso, a discussão perpassa por fatores como o fraco desempenho educacional baiano e o rendimento real do trabalho por setor produtivo. Ressalta-se que o baixo nível educacional e de renda se constituem em grandes empecilhos para o desenvolvimento da economia baiana deixando de contribuir com movimentos capazes de refletir na qualidade da estrutura ocupacional, ganhos de rendimentos salariais, de bem-estar, dentre outros. Conclui-se que o emprego formal na Bahia pouco evoluiu em termos de produtividade e o rendimento real dos salários voltou a decrescer após 2013.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Brito, Luan de Jesus Matos de. "A ocorrência de Cavia aperea (Exerbelen, 1777) em floresta estacionária do Cerrado baiano." Brazilian Journal of Science 1, no. 10 (October 1, 2022): 34–36. http://dx.doi.org/10.14295/bjs.v1i10.178.

Full text
Abstract:
A espécie Cavia aperea possui ampla distribuição pelo Brasil, o que a faz ser categorizada como Pouco Preocupante pela IUCN, é um roedor de 25cm, de coloração acinzentada. Apesar de ser possível encontra-la em grande parte do país, a literatura não cita a porção baiana da bacia do Rio São Francisco como local de ocorrência. Após ser encontrado grupo da espécie em floresta estacionária do Cerrado baiano, foi buscada a literatura para sugerir, com base nas características de florestas de sua área de ocorrência, novo mapa de distribuição da espécie.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Exdell, Charles. "O SERTÃO TAMBÉM SAMBA: REFLEXÕES SOBRE O SAMBA DE RODA NO DISCURSO ETNOMUSICOLÓGICO." Pontos de Interrogação — Revista de Crítica Cultural 8, no. 2 (February 11, 2019): 223. http://dx.doi.org/10.30620/p.i..v8i2.5919.

Full text
Abstract:
Este artigo propõe um novo conceito etnogeográfico para o samba de roda que inclui o semiárido da Bahia. Diante da ascensão do samba de roda enquanto objeto de estudo acadêmico e patrimônio do Estado, forma-se um senso comum em que este samba pertence particularmente ao Recôncavo baiano, o território por volta da Baía de Todos os Santos, e melhor reflete uma identidade baiana exclusiva às comunidades negras dessa região. A realidade do interior da Bahia — do Recôncavo até os sertões do Rio São Francisco — demonstra que o samba de roda é igualmente importante às comunidades rurais multirraciais de diversas regiões do estado, contudo, cria e reflete realidades distintas. Reconhecer isso envolve enfrentar fatos incômodos: a exclusão histórica do semiárido do discurso sobre a identidade baiana, a negação da influência da cultura afrobaiana no sertão e o incontável número de ‘pequenos mundos de samba’ que desafiam os inventários e classificações utilizados na construção do patrimônio do estado.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Lacerda, Marcos Branda. ""Capoeira, Samba, Candomblé" de Tiago de Oliveira Pinto." Revista Música 3, no. 2 (November 1, 1992): 207. http://dx.doi.org/10.11606/rm.v3i2.55049.

Full text
Abstract:
Tiago de Oliveira Pinto, musicólogo brasileiro residente emBerlirn, tomou para si a difícil tarefa de em uma única publicação abordar três gêneros musicais que, somados, compõem parte expressiva da ascendência africana na cultura brasileira. O trabalho resulta da apreciação de duas fontes complementares de conhecimento etnográfico: uma impecável leitura principalmente das inúmeras publicações referentes à cultura baiana e afro-brasileira e a avaliação de uma minuciosa visita ao recôncavo baiano, realizada certamente em sucessivas viagens. Intenção expressa do autor não foi a de estabelecer um corpus musical ("Liedsammlung") acrescido de comentários analíticos, mas sim fazer uma abordagem de parte essencial das atividades musicais no Recôncavo Baiano com base em questões históricas, sociológicas, lingüísticas e psicológicas. Simultaneamente à publicação do trabalho, o autor editou um CD com gravações de parte das músicas referidas. Nele se encontram registrados exemplos expressivos de execuções originais da música do Recôncavo, divididos equilibradamente pelos três gêneros abordados no livro.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Mascarenhas, Nildo Batista, and Lívia Angeli Silva. "A POLÍTICA DE SAÚDE NA BAHIA (1925-1930)." Revista Baiana de Saúde Pública 43 (November 25, 2020): 257–76. http://dx.doi.org/10.22278/2318-2660.2019.v43.n0.a3229.

Full text
Abstract:
Na década de 1920, a Bahia teve sua política de saúde reformulada e, por meio dessa reforma, o governo estadual organizou as ações de saúde pública em todo o estado. Com isso, o objetivo desta pesquisa foi descrever as características da política de saúde baiana no período entre 1925 e 1930. Os dados foram coletados em quatro acervos documentais e se constituíram de diferentes fontes históricas. Os resultados apontam que a implantação da política estadual de saúde em 1925 foi induzida pelo governo federal e sua base ideológica foi o higienismo. O foco dessa política de saúde era a educação sanitária e o controle das doenças infectocontagiosas prevalentes em diferentes espaços geográficos da sociedade baiana. Entre 1925 e 1929, realizaram-se modificações na legislação sanitária e na organização das ações e serviços de saúde pública no estado; contudo, com o golpe de Estado de 1930, a política de saúde foi reformulada, demarcando o declínio do projeto de reforma sanitária elaborado pela elite médica higienista brasileira. Conclui-se que a política de saúde baiana, no período de 1925 a 1930, ampliou formalmente o escopo de ações do Estado no território baiano. Entretanto, após outubro de 1930, essa política foi modificada e adequada às novas diretrizes do governo federal.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Conceição, Hélida Santos. "A trajetória de Pedro Barbosa Leal e as redes de conquistas no sertão da capitania da Bahia, 1690-1730." Revista Maracanan, no. 25 (September 30, 2020): 74–102. http://dx.doi.org/10.12957/revmar.2020.50406.

Full text
Abstract:
Este artigo apresenta a trajetória do coronel e sertanista baiano Pedro Barbosa Leal, a partir da análise circunstanciada dos serviços por ele prestados nas ações de conquista do sertão baiano. Busca analisar sua posição estratégica na rede governativa atlântica articulada entre os governos de D. João de Lencastre e do vice-rei Vasco Fernandes César de Meneses que funcionou entre as décadas de 1690 e 1730. O ineditismo de sua trajetória reside no fato dele ter sido um personagem que viveu entre dois mundos: como senhor de engenho inseriu-se nos principais espaços da nobreza baiana, mas foi como sertanista que conseguiu ampliar o escopo de sua nobreza. A partir da análise de um significativo conjunto de fontes produzidos a partir de suas relações com administradores régios, pode-se atestar a sua agência na rede clientelar articulada entre o vice-rei, o sertanistas e a Coroa. Deseja-se demonstrar que como sertanista experiente ele colaborou com a administração colonial ao enviar informações estratégicas sobre a ecologia, a geografia e os recursos ambientais disponíveis no sertão da capitania da Bahia.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
More sources

Dissertations / Theses on the topic "Baiame"

1

Vasconcelos, Cláudia Pereira. "Ser-tão baiano: o lugar da sertanidade na configuração da identidade baiana." Programa de Pós-Graduação em Cultura e Sociedade da UFBA, 2007. http://www.repositorio.ufba.br/ri/handle/ri/10588.

Full text
Abstract:
Submitted by Suelen Reis (suziy.ellen@gmail.com) on 2013-05-08T17:45:51Z No. of bitstreams: 1 dissertacao Claudia Vasconcelos.pdf: 2629675 bytes, checksum: 3cd6df5a3eb44b0da39b9632c408036a (MD5)
Approved for entry into archive by Alda Lima da Silva(sivalda@ufba.br) on 2013-05-08T18:06:33Z (GMT) No. of bitstreams: 1 dissertacao Claudia Vasconcelos.pdf: 2629675 bytes, checksum: 3cd6df5a3eb44b0da39b9632c408036a (MD5)
Made available in DSpace on 2013-05-08T18:06:33Z (GMT). No. of bitstreams: 1 dissertacao Claudia Vasconcelos.pdf: 2629675 bytes, checksum: 3cd6df5a3eb44b0da39b9632c408036a (MD5) Previous issue date: 2007
A pesquisa tratou de investigar como e em que sentido o discurso hegemônico da baianidade, centrado na cidade de Salvador e seu Recôncavo, se afirmou como única referência identitária para os baianos e não-baianos. Problematiza a visão totalizante dessa “cultura baiana”, atualizada e divulgada pelas agências da política cultural do estado, bem como, verifica os motivos da negação da presença de uma tradição rural/sertaneja na Bahia. Visando a compreender a construção da idéia de Sertão e no sentido de analisar tais questões, a pesquisa parte de um estudo do contexto nacional, no processo de construção do texto identitário da brasilidade, perpassando pela formulação da nordestinidade, para, finalmente, refletir sobre a baianidade e a sua relação com a sertanidade. Desta forma, o trabalho considera o corpus correspondente à obra de Jorge Amado como referência principal do texto convencionalmente conhecido como baianidade. Por sua vez, os autores do Movimento Regionalista do Nordeste, sobretudo Gilberto Freyre, são tomados como referência do texto da nordestinidade. Por fim, toma o trabalho de Eurico Alves como principal discurso de afirmação da sertanidade como possibilidade de inserção nas referências da Bahia. Para compreender como os discursos identitários são organizados no campo social, a presente investigação teve como principal fundamentação os conceitos de estereótipo de Homi Bhabha e de poder simbólico e região de Pierre Bourdieu. Conclui-se pela impossibilidade de inserção das referências correspondentes à sertanidade no quadro correspondente à baianidade, o que, em contrapartida, aponta a insuficiência do texto da baianidade no sentido de abranger e representar todo o estado da Bahia.
Salvador
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Souza, Alan Lobo de 1984. "Estereótipos em piadas sobre baiano." [s.n.], 2013. http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/268873.

Full text
Abstract:
Orientador: Sirio Possenti
Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual de Campinas, Instituto de Estudos da Linguagem
Made available in DSpace on 2018-08-22T17:38:21Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Souza_AlanLobode_M.pdf: 624061 bytes, checksum: 0d6f933edff4abebdfc05346cc1b9997 (MD5) Previous issue date: 2013
Resumo: A noção de estereótipo resume, em diferentes perspectivas teóricas, a caracterização de uma idée recue, um lugar-comum, representações cristalizadas na sociedade, no imaginário coletivo. Tratando-se de piadas, este espaço simbólico de significações necessita ser abordado de maneira minuciosa, de modo que seja possível descrever o funcionamento discursivo envolvido na construção de determinadas representações em uma piada, isto é, não podemos desprezar as determinações sócio-históricas que marcam o imaginário coletivo. Uma decisão que nos impõe o seguinte questionamento: quais as condições históricas de produção que possibilitam que determinado grupo seja o objeto do riso a partir de determinados estereótipos (e não outros)? Neste trabalho, voltaremos à atenção para um conjunto de piadas sobre baiano selecionadas, em grande parte, de sites da internet, ou mesmo de livros que trabalhem com o humor, como a obra de Pimentel (2009). Em outras palavras, propomos investigar as ligações que determinadas representações estereotípicas associadas ao baiano mantêm com a História. Ao adotar a perspectiva de Maingueneau (2008a, 2008b), que sublinha o primado do interdiscurso sobre o discurso, o objeto desta pesquisa não se limita ao discurso humorístico, mas ao conjunto de discursos que são manifestados no ato do funcionamento discursivo do humor em piadas sobre baianos. O objetivo central deste trabalho é analisar o modo como esses textos se relacionam e se mantêm, estabelecendo representações frequentemente encaradas como verdades correntes
Abstract: The idea of stereotype summarizes, in different theoretical perspectives, the characterization of an idée recue, a commonplace, consolidated representations in the society, in collective imaginary. When dealing about jokes, this symbolical space of meanings needs to be approached thoroughly, so that be possible to describe the discursive functioning involved in the construction of certain representations in a joke, that means, we can't despise socio historical determinations that defines the collective imaginary. A decision that imposes the following question: what are the historical conditions of production that enables that a specific group be an object of laughter from specific stereotypes (and not others)? In this work we will turn attention to a group of jokes about baiano selected, largely, in sites from internet or even in humor books like Pimentel (2009). In other words, we propose to investigate the connections that determined stereotypes representations associated to baiano keep on History. When adopted Maingueneau's perspective (2008a, 2008b), that emphasizes the primacy of a interdiscourse about speech, the aim of this search is not limited to the humorous discourse, but to the group of discourses expressed in the act of discursive functioning of humor in jokes about baianos. The main objective of this work is to analyze the way how these texts are related and still often establishing representations seen like current truth
Mestrado
Linguistica
Mestre em Linguística
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

PIMENTEL, Luciano da Anunciação. "Plantas tóxicas no Norte Baiano." Universidade Federal de Campina Grande, 2012. http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/1647.

Full text
Abstract:
Submitted by Johnny Rodrigues (johnnyrodrigues@ufcg.edu.br) on 2018-09-05T22:59:21Z No. of bitstreams: 1 LUCIANO DA ANUNCIAÇÃO PIMENTEL - TESE PPGMV 2012..pdf: 2258457 bytes, checksum: 8a6c23af2c1d50a8ceb94d496e6e8878 (MD5)
Made available in DSpace on 2018-09-05T22:59:21Z (GMT). No. of bitstreams: 1 LUCIANO DA ANUNCIAÇÃO PIMENTEL - TESE PPGMV 2012..pdf: 2258457 bytes, checksum: 8a6c23af2c1d50a8ceb94d496e6e8878 (MD5) Previous issue date: 2012-03-02
Intoxicações acidentais por espécies de Jatropha já foram descritas em humanos, e em animais, por fornecimento dos subprodutos da planta. Além disso, a intoxicação tem sido reproduzida experimentalmente em diferentes espécies animais. Ainda não foram descritos casos de intoxicação por Jatropha spp. em animais a campo Descreve-se surtos de intoxicação espontânea por J. ribifolia na região semiárida do Nordeste Brasileiro em caprinos a pastejo, na época de seca. A mortalidade variou entre 6% e 40%. Clinicamente os animais apresentavam apatia, anorexia, adipsia, fezes amolecidas, perda de peso e severa desidratação. Os caprinos apresentavam manchas avermelhadas (nódoas), devido a um pigmento presente em J. ribifolia, na pele do focinho, rima labial, dentes e chifres. Na necropsia de um caprino foram observados, principalmente, sinais característicos de emaciação. Na reprodução experimental, dois dos três caprinos que receberam doses únicas de 10 e 20 g da planta por kg de peso vivo (g/kg), apresentaram desidratação leve e fezes amolecidas. A planta foi também administrada a dois caprinos que receberam doses diárias durante 8 dias. Um caprino recebeu 10 g/kg, e outro a dose 20 g/kg por dia e apresentaram sinais clínicos após 4 e 3 dias do início do consumo, respectivamente. Um caprino recuperouse espontaneamente e o outro foi eutanasiado. Os sinais clínicos e lesões observadas foram semelhantes aos observados nos casos espontâneos. Este é o primeiro caso de intoxicação por Jatropha spp. em caprinos a pastoreio que ingeriram a planta espontaneamente.
Human poisoning by Jatropha species and poisoning when livestock have been fed processed plant material has been described. Additionally, poisoning has been experimentally reproduced in various animal models. But, no cases of poisoning in livestock grazing standing and unprocessed Jatropha spp. have been reported. This study reports the poisoning of goats with Jatropha ribifolia in the semiarid region of northeastern Brazil during the dry season. The mortality of the goats ranged from 6% to 40%. The main clinical signs were apathy, anorexia, soft feces, weight loss, and severe dehydration. The skin, lips, horns, and teeth of the affected goats were stained with a reddish pigment that is present in the J. ribifolia plant. Emaciation was the main lesion observed in one necropsied goat. In 2 out of 3 goats that ingested a single dose of J. ribifolia, 10 g or 20 g of leaves of the plant per kg body weight (g/kg), mild dehydration and soft feces were observed. The plant was also administered daily to two goats for 8 days. One animal received 10 g/kg per day, and the other received 20 g/kg per day and the goats showed clinical signs after 4 and 3 days, respectively. The goat that received 10 g/kg daily recovered, and the other was euthanized. The clinical signs and lesions that were observed were similar to those observed in the spontaneous cases. This is the first case of Jatropha spp. poisoning in grazing animals that ingested the plant spontaneously.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Miribel, Joseph de. "Étude linguistique de l'argot-Baille." Paris 5, 2010. http://www.theses.fr/2010PA05H012.

Full text
Abstract:
A partir d'une enquête de terrain, l'auteur élargit son champ d'investigation aux rares ouvrages traitant d'un argot méconnu, celui de l'Ecole navale - l'Argot-Baille. L'étude aborde les choses linguistiquement. Sur la base du célèbre "Coindreau", l'auteur analyse une quarantaine d'ouvrages, sans compter une bibliographie très fournie qui, depuis de nombreuses années, lui a servi à se forger une opinion sur la langue marine. Envisageant les choses d'un point de vue sociolinguistique - par rapport au FCC (français contemporain des cités) en particulier -, mais sans négliger les derniers travaux en matière d'argotologie, l'auteur propose un corpus de près de 1780 lexies qu'il explique tant d'un point de vue définitoire qu'étymologique, sans oublier de nombreux exemples en contexte - tous dûment attestés et datés, ce que très peu d'auteurs d'ouvrages sur l'argot des Grandes Ecoles ont fait avant lui. Selon les règles de la lexicographie il fournit aussi des explications encyclopédiques ou des remarques séparées. L'auteur démontre, preuves à l'appui, que l'argot-baille est bien plus qu'un jargon, un technolecte, et que les aspects cryptiques et connivenciels font bien un argot à part entière, langue parallèle et synonymique de la langue marine
From a terrain investigation, the author widens his search scope to the rare books dealing with an unknown "slang", that of the French Naval Academy (Ecole Navale) - the Argot-Baille. Things are dealt with linguistically. Using the famous "Coindreau" as basis, the author analyses about forty books, let alone his very rich bibliography which, for many years, helped him forge his own opinion about the nautical language. Seeing things from a sociological point of view - especially with reference to the FCC (français contemporain des cités) -, but without neglecting the latest studies as far as "slangology" (argotologie in Fr. ) is concerned, the author offers about 1780 entries as corpus he accounts for as far as definition but also etymology is/are concerned, without forgetting numerous contextual examples - all duly attested and dated, which very few authors about Grandes Ecoles slangs before him did. According to the rules of lexicography, he also provides separate encyclopedic explanations or notes. The author demonstrates, evidences supporting, that the Argot-Baille is far more than a jargon - a technical language - and that its cryptic and connivance aspects do indeed make up a real slang, a parallel and synonymic language of nautical French
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Bergman, Ivar. "Baire category theorem." Thesis, Karlstad University, Karlstad University, Karlstad University, 2009. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kau:diva-4306.

Full text
Abstract:

In this thesis we give an exposition of the notion of category and the Baire category theorem as a set theoretical method for proving existence. The category method was introduced by René Baire to describe the functions that can be represented by a limit of a sequence of continuous real functions. Baire used the term functions of the first class to denote these functions.

The usage of the Baire category theorem and the category method will be illustrated by some of its numerous applications in real and functional analysis. Since the usefulness, and generality, of the category method becomes fully apparent in Banach spaces, the applications provided have been restricted to these spaces.

To some extent, basic concepts of metric topology will be revised, as the Baire category theorem is formulated and proved by these concepts. In addition to the Baire category theorem, we will give proof of equivalence between different versions of the theorem.

Explicit examples, of first class functions will be presented, and we shall state a theorem, due to Baire, providing a necessary condition on the set of points of continuity for any function of the first class.

 

APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Santos, Marcio Roberto Alves dos. "Fronteiras do sertão baiano: 1640-1750." Universidade de São Paulo, 2010. http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/8/8138/tde-09072010-133900/.

Full text
Abstract:
A análise histórica da formação territorial dos sertões brasileiros mostra que, diferentemente do que sugerem os estudos da primeira metade do século XX e mesmo perspectivas historiográficas mais recentes, o processo foi marcado por reversões, lacunas e descontinuidades que põem em xeque o modelo do território contínuo, da expansão geográfica e da dilatação das fronteiras. O principal objetivo deste trabalho foi superar esse modelo a partir da abordagem de situações de reversão da ocupação luso-brasileira do sertão baiano, assim entendido o conjunto espacial constituído, no período de 1640 a 1750, pelo interior da capitania da Bahia, Piauí, norte do atual estado de Minas Gerais e margem esquerda do médio São Francisco. Na problematização proposta foram utilizadas as categorias de descontinuidade e reversibilidade espaço-temporal da ocupação luso-brasileira. Para desenvolvê-la foi necessário rastrear a trajetória histórica das zonas de fronteira desse espaço interior, de modo a realçar o processo de formação do território luso-brasileiro como conquista e ocupação de antigos espaços tapuias. As zonas fronteiriças foram tratadas como áreas de fricção entre o instável território luso-brasileiro e os espaços nativos, sujeitas, portanto, à constante ameaça de retomada indígena ou de esvaziamento pelas pressões do meio. A mobilização da categoria de fronteira resultou em análises comparativas do espaço estudado com outras regiões fronteiriças e iluminou as possibilidades analíticas abertas pela aplicação dessa ferramenta teórica à compreensão da colonização luso-brasileira do interior da América portuguesa. Os fecundos resultados providos pela análise da ocorrência de expressões como fronteira, limite e última povoação na documentação consultada forneceram a garantia de que a fronteira foi um elemento histórico constitutivo da ocupação colonial dos sertões brasileiros. A utilização de metodologia de análise quantitativa de dados permitiu, por sua vez, o tratamento histórico das cinco principais estruturas de ocupação encontráveis nas zonas de fronteira do sertão baiano no período estudado: o caminho, a sesmaria, a povoação, o posto militar e a missão religiosa. A principal conclusão do estudo refere-se à abordagem da ocupação territorial dos sertões não como o avanço gradualmente positivado da civilização luso-brasileira, mas como uma trajetória multidirecional, descontínua e irregular.
The historical analysis of territorial formation of the Brazilian hinterlands shows that, unlike from what suggest the studies of the first half of the twentieth century and even more recent historiographical perspective, the process was marked by reversals, gaps and discontinuities that put into question the model of continuous territory, geographic expansion and expansion of the borders. The main objective of this work was to overcome this model through the approach of cases of reversal of the Luso-Brazilian occupation of Bahia sertão, understood as the whole space constituted, in the period from 1640 to 1750, of the interior of the captaincy of Bahia, Piauí, north of the current state of Minas Gerais and the left bank of the middle part of São Francisco. In the problem proposed have been used the categories of discontinuity and spatial-temporal reversibility of Luso-Brazilian occupation. To develop the problem, it has been necessary to trace the historical path of the frontier zones of that interior space in order to enhance the formation process of the Luso-Brazilian territory as conquest and occupation of former tapuias spaces. The frontier zones have been treated as friction areas between the unstable Luso-Brazilian territory and indigenous spaces, subject therefore to the constant threat of indigenous resumption or unsettlement because of the pressures of the environment. The mobilization of the category of frontier resulted in comparative analysis of the space studied with other frontier regions, and highlighted the analytical possibilities opened up by the application of this theoretical tool to understand the Luso-Brazilian colonization of the interior of Portuguese America. The fruitful results provided by the analysis of the occurrence of terms such as frontier, boundary and final settlement in the documents reviewed provided the guarantee that the frontier was a constitutive historic element of the colonial occupation of the Brazilian hinterlands. The use of methodology of quantitative analysis of the data allowed, in turn, the historical treatment of the five main structures of occupation findable in the frontier zones of Bahia sertão in the period studied: the way, the allotment, the village, the military outpost and the religious mission. The main conclusion of the study refers to the approach of territorial occupation of the hinterlands not like the gradually constituted advance of Luso-Brazilian civilization, but as a multidirectional, discontinuous and irregular path.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Lima, Cassio Leonardo Nobre de Souza. "Viola nos sambas do recôncavo baiano." reponame:Repositório Institucional da UFBA, 2008. http://www.repositorio.ufba.br/ri/handle/ri/9143.

Full text
Abstract:
181 f.:il
Submitted by JURANDI DE SOUZA SILVA (jssufba@hotmail.com) on 2013-03-15T12:01:47Z No. of bitstreams: 1 Dissertacao Cassio Leonardo Nobre de Souza Lima.pdf: 3174270 bytes, checksum: 2d4748668eed2d0dad85440dd37fb92d (MD5)
Approved for entry into archive by Rodrigo Meirelles(rodrigomei@ufba.br) on 2013-03-22T14:42:13Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Dissertacao Cassio Leonardo Nobre de Souza Lima.pdf: 3174270 bytes, checksum: 2d4748668eed2d0dad85440dd37fb92d (MD5)
Made available in DSpace on 2013-03-22T14:42:13Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Dissertacao Cassio Leonardo Nobre de Souza Lima.pdf: 3174270 bytes, checksum: 2d4748668eed2d0dad85440dd37fb92d (MD5) Previous issue date: 2008
Viola nos Sambas do Recôncavo Baiano é um estudo etnomusicológico sobre o instrumento musical de cordas popularmente conhecido como “viola”, introduzido no Brasil por europeus, e que na região do Recôncavo Baiano (Bahia, Brasil) está associado a formas de expressão musical tradicionais em comunidades caracterizadas por fortes remanescentes culturais de matriz africana. Estas expressões populares estão organizadas em torno de alguns grupos musicais existentes em certas localidades do Recôncavo atual, conhecidos genericamente como sendo grupos de “samba de roda”. Tais grupos contam com a presença da viola na formação instrumental dos seus conjuntos musicais, que executa “modalidades” de samba localmente reconhecidas como sendo “samba-chula”, “samba de viola” ou “barravento”, dentre outras denominações. A viola é, reconhecidamente, um dos mais fortes símbolos de “tradição” nesta região. Neste sentido, o objetivo principal de Viola nos Sambas do Recôncavo Baiano é levantar informações e relatos sobre a presença de violas e a participação de violeiros em alguns grupos de samba com viola observados, descrevendo suas características principais, bem como usos e funções sonoras e simbólicas de ambos. Em paralelo, serão observadas também quais mudanças estão ocorrendo ali em relação à transmissão oral de saberes e práticas musicais de viola frente à atual influência de mudanças gerais na sociedade, bem como frente à interferência de políticas públicas e estudos acadêmicos na vida das pessoas destas comunidades.
Salvador
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Gómez, Luis Rodolfo Aguilar. "Apropiação identitária da cor na cultura baiana." Programa de Pós- Graduação em Artes Visuais da UFBA, 2008. http://www.repositorio.ufba.br/ri/handle/ri/9858.

Full text
Abstract:
Submitted by Suelen Reis (suziy.ellen@gmail.com) on 2013-04-09T16:44:52Z No. of bitstreams: 7 luisaguilarpt7.pdf: 3434058 bytes, checksum: ba24be87ba03a46e474e509bf2d766cd (MD5) luisaguilarpt6.pdf: 4696063 bytes, checksum: f80dd415e76939d1ee8950b2889691d5 (MD5) luisaguilarpt5.pdf: 6272005 bytes, checksum: 098ce980e0e8263ade2db2a828e56b72 (MD5) luisaguilarpt4.pdf: 3444467 bytes, checksum: 3d05bf14708642deab8779680d70ad9d (MD5) luisaguilarpt3.pdf: 1846951 bytes, checksum: fcdcbf0a6955a8b4cda289f1aff38797 (MD5) luisaguilarpt2.pdf: 2594139 bytes, checksum: b1748a01c606b19050f21c8acdc0eebb (MD5) luisaguilarpt1.pdf: 2062683 bytes, checksum: 30f5cd14aad5174784a210d1595b0b7f (MD5)
Approved for entry into archive by Lêda Costa(lmrcosta@ufba.br) on 2013-04-18T12:35:32Z (GMT) No. of bitstreams: 7 luisaguilarpt7.pdf: 3434058 bytes, checksum: ba24be87ba03a46e474e509bf2d766cd (MD5) luisaguilarpt6.pdf: 4696063 bytes, checksum: f80dd415e76939d1ee8950b2889691d5 (MD5) luisaguilarpt5.pdf: 6272005 bytes, checksum: 098ce980e0e8263ade2db2a828e56b72 (MD5) luisaguilarpt4.pdf: 3444467 bytes, checksum: 3d05bf14708642deab8779680d70ad9d (MD5) luisaguilarpt3.pdf: 1846951 bytes, checksum: fcdcbf0a6955a8b4cda289f1aff38797 (MD5) luisaguilarpt2.pdf: 2594139 bytes, checksum: b1748a01c606b19050f21c8acdc0eebb (MD5) luisaguilarpt1.pdf: 2062683 bytes, checksum: 30f5cd14aad5174784a210d1595b0b7f (MD5)
Made available in DSpace on 2013-04-18T12:35:32Z (GMT). No. of bitstreams: 7 luisaguilarpt7.pdf: 3434058 bytes, checksum: ba24be87ba03a46e474e509bf2d766cd (MD5) luisaguilarpt6.pdf: 4696063 bytes, checksum: f80dd415e76939d1ee8950b2889691d5 (MD5) luisaguilarpt5.pdf: 6272005 bytes, checksum: 098ce980e0e8263ade2db2a828e56b72 (MD5) luisaguilarpt4.pdf: 3444467 bytes, checksum: 3d05bf14708642deab8779680d70ad9d (MD5) luisaguilarpt3.pdf: 1846951 bytes, checksum: fcdcbf0a6955a8b4cda289f1aff38797 (MD5) luisaguilarpt2.pdf: 2594139 bytes, checksum: b1748a01c606b19050f21c8acdc0eebb (MD5) luisaguilarpt1.pdf: 2062683 bytes, checksum: 30f5cd14aad5174784a210d1595b0b7f (MD5) Previous issue date: 2008
Este estudo retrata a importância da apropriação identitária da cor na cultura baiana, enfocando suas variáveis, ou seja, a luz que incide sobre a cidade, o povo e consequetemente a arte como personagens desse contexto. Tais elementos quando reunidos formam um cenário popular e histórico, capaz de transmitir uma visão muito peculiar de identidade que impressiona ao visitante, principalmente se este é um artista com sensibilidade capaz de captar e entender esse valor poético e sua dimensão. O objetivo, é analisar a cor na identidade cultural de Salvador, buscando demonstrar sua importância como meio de expressão. Assim, foram estudados conteúdos sobre a teoria das cores e a percepção de suas propriedades psicológicas. O estudo desenvolve também uma reflexão sobre questões como, memória, herança ancestral, lugar identidade, lugar e cultura, distúrbios identitários, cultura identidade e identidade africana em Salvador, a partir de elementos base que fundamentam o estudo. Descreve ainda os antecedentes artísticos pessoais do autor e sua trajetória durante o desenvolvimento da pesquisa para o mestrado, relatando o processo de apropriação identitária da cor que ocorreu perante sua presença em território baiano.
Salvador
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Vieira, Daniela Nascimento de Jesus. "Agroecologia no Recôncavo Baiano: possibilidades e desafios." Universidade Federal da Bahia, Instituto de Geociências, 2014. http://repositorio.ufba.br/ri/handle/ri/20258.

Full text
Abstract:
Submitted by Puentes Torres Antônio (antoniopuentes@hotmail.com) on 2016-09-05T15:40:12Z No. of bitstreams: 1 Daniela Nasciemnto de Jesus Vieira_dissertacao Final.pdf: 2952228 bytes, checksum: 912aa6d6c5b6fe77aaf6b02a9fddf841 (MD5)
Approved for entry into archive by Vanessa Reis (vanessa.jamile@ufba.br) on 2016-09-05T16:47:00Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Daniela Nasciemnto de Jesus Vieira_dissertacao Final.pdf: 2952228 bytes, checksum: 912aa6d6c5b6fe77aaf6b02a9fddf841 (MD5)
Made available in DSpace on 2016-09-05T16:47:00Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Daniela Nasciemnto de Jesus Vieira_dissertacao Final.pdf: 2952228 bytes, checksum: 912aa6d6c5b6fe77aaf6b02a9fddf841 (MD5)
Com a modernização agrícola, o pacote tecnológico foi difundido no meio rural, na perspectiva de aumentar a produção e os lucros, sem a preocupação com o ambiente, nem com os pequenos produtores que residiam nas áreas rurais. Com a Revolução Verde ocorreu à penetração do capitalismo no campo, com o uso extensivo da tecnologia no meio rural, uso de insumos químicos e de sementes geneticamente modificadas, provocando profundas mudanças no espaço agrário brasileiro. As consequências negativas do agronegócio no meio rural têm fomentando discussões acerca de sua insustentabilidade. A presente dissertação analisa as transformações no meio rural ocasionadas pelo atual modelo agrícola e discuti o conceito de Agroecologia como possibilidade de promover uma conscientização ambiental e o respeito às diferentes realidades locais. O presente trabalho analisou a importância da Agroecologia na região do Recôncavo Sul Baiano, com base na experiência de pequenos produtores. Os princípios da Agroecologia contrapõem-se ao pensamento dominante da Agricultura convencional para contestar e, em muitos casos, comprovar que existem alternativas para a produção agrícola e que estas podem ser viáveis no âmbito econômico, ambiental e social. Nesta perspectiva, procuramos estudar a relação dos produtores com a Agroecologia, compreendendo as possibilidades e desafios por estes encontrados no processo de transição agroecológica.
ABSTRACT With agricultural modernization, technological package was widespread in rural areas in order to increase production and profits, without concern for the environment, nor with the small farmers who lived in rural areas. With the Green Revolution was the penetration of capitalism in the countryside, with extensive use of technology in rural areas, use of chemical inputs and genetically modified seeds, causing profound changes in the Brazilian agrarian space. The negative consequences of agribusiness in rural areas have stimulating discussions about their unsustainability. This dissertation examines the transformations in the countryside caused by the current agricultural model and discuss the concept of Agroecology as a possibility to promote environmental awareness and respect for different local realities. This study examined the importance of Agroecology in South Reconcavo Baiano region, based on the experience of small producers. The principles of Agroecology are opposed to the dominant thinking of Conventional farming to challenge and, in many cases, prove that there are alternatives to agricultural production and that these may be viable in economic, environmental and social context. Accordingly, we sought to study the relationship of producers with the Agroecology, comprising the possibilities and challenges for these found in agroecological transition process.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Santana, Isamar Neiva de. "VOCABULÁRIO DIALETAL BAIANO V.1 - V.2." Instituto de Letras, 2017. http://repositorio.ufba.br/ri/handle/ri/26662.

Full text
Abstract:
Submitted by Roberth Novaes (roberth.novaes@live.com) on 2018-07-18T14:29:50Z No. of bitstreams: 2 Vocabulário Dialetal Baiano V1.pdf: 8780070 bytes, checksum: 73c10c7dee48827fd2e03add18893e74 (MD5) TESE ISA NEIVA V2.pdf: 8892519 bytes, checksum: f2d50d39fa4fccf8c3c0138de1786d4f (MD5)
Approved for entry into archive by Setor de Periódicos (per_macedocosta@ufba.br) on 2018-07-19T20:51:51Z (GMT) No. of bitstreams: 2 Vocabulário Dialetal Baiano V1.pdf: 8780070 bytes, checksum: 73c10c7dee48827fd2e03add18893e74 (MD5) TESE ISA NEIVA V2.pdf: 8892519 bytes, checksum: f2d50d39fa4fccf8c3c0138de1786d4f (MD5)
Made available in DSpace on 2018-07-19T20:51:51Z (GMT). No. of bitstreams: 2 Vocabulário Dialetal Baiano V1.pdf: 8780070 bytes, checksum: 73c10c7dee48827fd2e03add18893e74 (MD5) TESE ISA NEIVA V2.pdf: 8892519 bytes, checksum: f2d50d39fa4fccf8c3c0138de1786d4f (MD5)
A evidência do fato de que, mesmo com os avanços nos estudos lexicais, os trabalhos de pesquisa de cunho lexicográfico, em especial no Brasil, ainda não privilegiam satisfatoriamente a variação, configurou-se um ponto fundamental para a construção desta tese, o Vocabulário Dialetal Baiano – primeiro produto do Projeto Dicionário Dialetal Brasileiro (DDB), o qual se desenvolve no âmbito do Projeto Atlas Linguístico do Brasil (Projeto ALiB). A tese registra, lexicograficamente, itens lexicais em variação, presentes no corpus constituído de 92 inquéritos realizados em 22 localidades do estado da Bahia e obtidos como respostas a 202 questões concernentes a 14 áreas conceituais – Acidentes geográficos; Fenômenos atmosféricos; Astros e tempo; Atividades agropastoris; Fauna; Corpo humano; Ciclos da vida; Convívio e comportamento social; Religião e crenças; Jogos e diversões infantis; Habitação; Alimentação e cozinha; Vestuário e acessórios e Vida urbana. A tese é apresentada em três volumes. O Volume I, além de considerações preliminares e finais, consta de capítulos que versam sobre os pressupostos teórico-metodológicos adotados, explicitam os procedimentos metodológicos aplicados na pesquisa e apresentam resultados da análise dos dados. Os volumes II e III destinam-se ao registro lexicográfico dos dados obtidos na pesquisa e se constituem de textos pré e pós-dicionarísticos que ressaltam a relevância do projeto para o conhecimento da realidade plurilinguística brasileira no que tange ao léxico em uso na fala utentes do português brasileiro contemporâneo. No Volume II – versão fascicular – apresentam-se os fascículos temáticos concernentes às 14 áreas do QSL ALiB e relações possíveis. A versão geral do Vocabulário Dialetal Baiano encontra-se no Volume III.
Malgré les études lexicales élaborées, il est évident que les travaux en lexicologie spécialement au Brésil, n’ont pas aboutis d’une façon satisfaisante l’étude de la variation. Ceci constitue un point fondamental pour l’élaboration de cette thèse, le Vocabulaire Dialectal Bahianais – premier produit du Projet Dictionnaire Dialectal Brésilien (DDB), celui-ci se développe dans le cadre du Projet Atlas Linguistique du Brésil (Projet ALIB). Cette thèse enregistre lexicalement, des items lexicaux en variation se trouvant dans le corpus qui font partie de 92 enquêtes réalisées dans 22 localités de l’état de Bahia et obtenus comme réponses à 202 questions relatives à 14 domaines conceptuels – Accidents géographiques ; Phénomènes atmosphériques ; Astres et Temps ; Activités agro-pastorales ; Faune ; Corps Humain ; Cycles de la Vie ; Comportement et vie en Société ; Religion et croyances ; Jeux et amusements infantiles ; Habitation ; Alimentation et cuisine ; Habillement et accessoires ; Vie urbaine. La thèse est présentée en trois volumes. Le Volume I contient des considérations préliminaires et finales. Les chapitres abordent les présupposés théorique-méthodologique adoptés, explicitent les procédés méthodologiques pris en compte dans la recherche et présentent les résultats de l’analyse des données. Les volumes II et III visent le registre lexicographique des données obtenues dans cette recherche et se constituent de textes pré et postdictionnaristes qui mettent en évidence l’importance du projet qui vise la connaissance de la réalité plurilinguistique brésilienne en ce qui touche le lexique en usage en portugais brésilien contemporain. Dans le Volume II – version fasciculaire – sont présentés les fascicules thématiques relatifs aux 14 domaines du QSL ALIB et leurs possibles relations. La version générale du Vocabulaire Dialectal Bahianais se trouve dans le Volume III.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
More sources

Books on the topic "Baiame"

1

Pontano, Giovanni Gioviano. Baiae. Cambridge, MA: Harvard University Press, 2006.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Baiae. Cambridge, MA: Harvard University Press, 2006.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Ser-tão baiano: O lugar da sertanidade na configuração da identidade baiana. Salvador: Edufba, 2011.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Flexor, Maria Helena Ochi. Mobiliário baiano. Brasília, Brazil]: Monumenta/IPHAN, 2009.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Fuchs, Margarita. Baiana: Geschichten. Salzburg: Edition Tandem, 2013.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Association, Glasgow Gaelic Drama, and Comunn Dràma Ghàidhlig Ghlaschu, eds. Bainne-nois. Glasgow: Glasgow Gaelic Drama Association, 2000.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Sukumar, Ray. Bairam Khan. [Karachi]: Institute of Central and West Asian Studies, Faculty of Arts, University of Karachi, 1992.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Sumra, Muhammad Y. Baimar masiha. Lahore: Nawazsons, 2000.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

uulu, Abdylashym Smaĭyl. Akkuular baiany. Bishkek: Biĭiktik, 2004.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Bingzhao, Jiang, and Baiyue wen hua guo ji xue shu yan tao hui (2004 : Wuyishan Shi, China), eds. Baiyue wen hua yan jiu: Baiyue wenhua yanjiu. [Xiamen]: Xiamen da xue chu ban she, 2005.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
More sources

Book chapters on the topic "Baiame"

1

Kechris, Alexander S. "Baire Category." In Graduate Texts in Mathematics, 41–57. New York, NY: Springer New York, 1995. http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4612-4190-4_8.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Moschovakis, Yiannis N. "Baire Space." In Notes on Set Theory, 147–68. New York, NY: Springer New York, 1994. http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4757-4153-7_10.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Despentes, Virginie, and Coralie Trinh Thi. "Baise-moi." In 100 Cult Films, 19. London: British Film Institute, 2011. http://dx.doi.org/10.1007/978-1-84457-571-8_6.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Satlow, Michael L. "Responsibilities of the bailee." In Judaism and the Economy, 18. First edition. | New York, NY : Routledge, [2018]: Routledge, 2018. http://dx.doi.org/10.4324/9781351137065-3.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Kąkol, Jerzy, Wiesław Kubiś, and Manuel López-Pellicer. "Elementary Facts about Baire and Baire-Type Spaces." In Descriptive Topology in Selected Topics of Functional Analysis, 13–62. Boston, MA: Springer US, 2011. http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-0529-0_2.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Kechris, Alexander S. "The Baire Hierarchy." In Graduate Texts in Mathematics, 190–95. New York, NY: Springer New York, 1995. http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4612-4190-4_24.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Jarnicki, Marek, and Peter Pflug. "Baire Category Approach." In Springer Monographs in Mathematics, 107–30. Cham: Springer International Publishing, 2015. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-12670-8_7.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Goffman, Casper, Togo Nishiura, and Daniel Waterman. "Baire class 1." In Homeomorphisms in Analysis, 13–20. Providence, Rhode Island: American Mathematical Society, 2001. http://dx.doi.org/10.1090/surv/054/02.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Jeffares, A. Norman. "Baile and Aillinn." In Yeats’s Poems, 119–26. London: Palgrave Macmillan UK, 1989. http://dx.doi.org/10.1007/978-1-349-20284-3_6.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Inglis, Kirsten, and Mary Polito. "Noting Baiazet, the Raging Turk." In Early British Drama in Manuscript, 103–22. Turnhout, Belgium: Brepols Publishers, 2019. http://dx.doi.org/10.1484/m.bm-eb.5.116446.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles

Conference papers on the topic "Baiame"

1

Sarbaini, Sarbaini. "BAIMAN, BAUNTUNG, BATUAH." In Annual Civic Education Conference (ACEC 2021). Paris, France: Atlantis Press, 2022. http://dx.doi.org/10.2991/assehr.k.220108.073.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Borges, Bianca Franco Rosa, Letícia Bárbara Souza da SIlva, Jéssica Cajado De Castro, Filipe de Almeida Queiroz, and CARLOS JORDI DE SÁ GONÇALVES. "A percepção de enfermagem nos cuidados paliativos em crianças com câncer." In Anais do congresso baiano de oncologia. Recife, Brasil: Even3, 2020. http://dx.doi.org/10.29327/156355.1-1.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Nunes, Filipe Bonfim, Wilkslam Alves de Araújo, MARCIA DANIELLE DE SOUSA E. SILVA, Cícero Santos Souza, and Naiane Santos de Almeida. "CUIDADOS PALIATIVOS DE ENFERMAGEM AO PACIENTE COM FERIDA NEOPLÁSICA: revisão integrativa." In Anais do congresso baiano de oncologia. Recife, Brasil: Even3, 2020. http://dx.doi.org/10.29327/156355.1-2.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Aleluia, Lucitânia, and Frederico Oliveira. "Revista Baiana de Saúde Pública." In Abec Meeting 2018. Abec, 2018. http://dx.doi.org/10.21452/abecmeeting.2018.156.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Silva da Rosa, Edilene do Socorro. "BAILE DE AFETOS." In ANAIS VIII COLóQUIO INTERNACIONAL DE ETNOCENOLOGIA, II ENCONTRO NACIONAL DE ETNOCENOLOGIA, IV ENCONTRO PARAENSE DE ETNOCENOLOGIA. Galoa, 2018. http://dx.doi.org/10.17648/etnocenologia-2018-125031.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Barbosa, Laís Andrade, and Thaeny Lawane Purificação Ribeiro. "INFLUÊNCIA DO MANEJO DE DESMAME SOBRE A OCORRÊNCIA DE GASTRITE EM POTROS." In I Congresso Brasileiro Online de Práticas Veterinárias: Uma abordagem para animais de grande porte e produção Animal. Revista Multidisciplinar em Saúde, 2022. http://dx.doi.org/10.51161/granvet-11.

Full text
Abstract:
Introdução: Os erros de manejo durante a separação da égua e potro podem ocasionar estresse severo e distúrbios que afetam a saúde digestiva do potro, levando a inflamações na mucosa conhecidas como gastrites. Deste modo, a indústria de suplementos alimentares se tornou destaque utilizando técnicas de manejo nutricional para apoiar a saúde gástrica, sendo de grande interesse para médicos veterinários e proprietários de cavalos. Objetivos: Avaliar a ocorrência de gastrite em potros por duas técnicas de desmame, o desenvolvimento e o efeito do uso de suplemento alimentar preventivo. Material e métodos: Foram utilizados 16 potros, machos e fêmeas, com 5 meses e peso corpóreo entre 230 e 260 kg. Os potros e as éguas foram colocados em piquete coletivo durante o período lactante das éguas. As éguas e os potros receberam a matéria seca de acordo com as exigências nutricionais da categoria. Um grupo de potros foi alojado em baias de forma individual e o restante em piquete coletivo. Após o desmame, os potros da baia foram transferidos ao piquete. O projeto utilizado foi o de blocos casualizados, sendo dois métodos de desmame e utilização ou não do suplemento alimentar. Foram avaliados o escore de lesão da mucosa gástrica dos potros e a intensidade por meio de gastroscopia. Resultados: Os resultados do teste de Tukey observaram maior diminuição da incidência de lesões dos potros desmamados em piquete em relação aos desmamados em baia, em número de lesões gástricas e sua intensidade. Os dados demonstraram a influência do manejo de desmame na intensidade de lesões. Conclusão: Conclui-se que a presença de gastrite pode ser observada antes do desmame, sendo que a incidência foi influenciada pelo manejo. Não houve impacto no desenvolvimento dos potros, e a utilização de suplemento alimentar não apresentou efeitos.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Ambos-Spies, Klaus, and Jan Reimann. "Effective Baire Category Concepts." In Proceedings of the Sixth Asian Logic Conference. WORLD SCIENTIFIC / S'PORE UNIV PRESS (PTE) LTD, 1998. http://dx.doi.org/10.1142/9789812812940_0002.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

NASCIMENTO, Deise Cristiane Do, and Maria Herbênia Lima Cruz Santos (ORIENTADORA). "CARACTERIZAÇÃO DA AGRICULTURA FAMILIAR NO SEMIÁRIDO BAIANO." In III Seminário do Grupo de Estudos em Etnobiologia e Conservação dos Recursos Naturais: Comunidades Tradicionais, Usos e Conservação da Biodiversidade. Recife, Brasil: Even3, 2021. http://dx.doi.org/10.29327/127718.1-6.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Vieira, Bruna Souza, Laiane Santos De Jesus, Liana Brandão Costa Galvão, and Fhelício Sampaio Viana. "TESTE DE SENSIBILIDADE VIBRATÓRIA EM INDIVÍDUOS COM DIABETES MELLITUS." In Anais da Semana Baiana de Fisioterapia: Novos Caminhos em Evidência. Recife, Brasil: Even3, 2022. http://dx.doi.org/10.29327/1117936.1-2.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Vieira, Bruna Souza, Laiane Santos De Jesus, Liana Brandão Costa Galvão, and Fhelício Sampaio Viana. "INFLUÊNCIA DA PREPARAÇÃO PSICOLÓGICA EM INDIVÍDUOS NO ÂMBITO ESPORTIVO." In Anais da Semana Baiana de Fisioterapia: Novos Caminhos em Evidência. Recife, Brasil: Even3, 2022. http://dx.doi.org/10.29327/1117936.1-1.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles

Reports on the topic "Baiame"

1

Syvitski, J. P. M., D. D. Beattie, D. B. Praeg, and C. T. Schafer. Marine geology of Baie des Chaleurs. Natural Resources Canada/ESS/Scientific and Technical Publishing Services, 1987. http://dx.doi.org/10.4095/130520.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Shaw, J. Surficial sediments of Baie Verte, Newfoundland. Natural Resources Canada/ESS/Scientific and Technical Publishing Services, 1992. http://dx.doi.org/10.4095/133229.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Coyle, M., and D. Oneschuk. Residual total magnetic field, Baie Verte aeromagnetic survey, Baie Verte, 12 H/16, Newfoundland and Labrador. Natural Resources Canada/ESS/Scientific and Technical Publishing Services, 2008. http://dx.doi.org/10.4095/224695.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

da Silva, Anderson, and Ítalo Souza. Mapa interativo da capacidade de suporte de carga de solos da Bacia Hidrográfica do Rio Preto - BA. Instituto Federal Goiano, October 2020. http://dx.doi.org/10.33837/cr.map.0120.

Full text
Abstract:
Este produto foi construído sob a ótica de conservação dos solos do Cerrado, em especial no que tange a manutenção de sua qualidade estrutural de acordo com o tipo de uso e cobertura. A origem da produção é a dissertação de mestrado defendida em 2020 no PPG-CRENAC intitulada “Sensoriamento remoto temporal da capacidade de suporte de carga de solos sob diferentes tipos de uso, cobertura e declividade na Bacia do Rio Preto, Oeste Baiano”. Com este mapa interativo é possível obter, com precisão razoável, estimativas da capacidade de suporte de carga dos solos da Bacia sem a necessidade de incursões a campo, em áreas de uso agrícola ou vegetação nativa.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Shaw, J. Cartographie de la Baie Placentia (Terre-Neuve). Natural Resources Canada/ESS/Scientific and Technical Publishing Services, 2007. http://dx.doi.org/10.4095/225425.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Pinet, N., C. Campbell, V. Brake, M. Duchesne, R. Côté, and L. Poliquin. Shaded seafloor relief, Baie-des-Sables, Quebec. Natural Resources Canada/ESS/Scientific and Technical Publishing Services, 2011. http://dx.doi.org/10.4095/289292.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Pinet, N., C. Campbell, V. Brake, M. Duchesne, R. Côté, and L. Poliquin. Shaded seafloor relief, Baie-Sainte-Catherine, Quebec. Natural Resources Canada/ESS/Scientific and Technical Publishing Services, 2011. http://dx.doi.org/10.4095/289297.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Coyle, M., and D. Oneschuk. First vertical derivative of the magnetic field, Baie Verte aeromagnetic survey, Baie Verte, 12 H/16, Newfoundland and Labrador. Natural Resources Canada/ESS/Scientific and Technical Publishing Services, 2008. http://dx.doi.org/10.4095/224689.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Hibbard, J. Introduction To the Geology of the Baie Verte Peninsula. Natural Resources Canada/ESS/Scientific and Technical Publishing Services, 1991. http://dx.doi.org/10.4095/132405.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Spicer, B., N. Rogers, B. Morris, H. Ugalde, L. Pilgraim, and T. Skulski. Physical properties database: Rambler area, Baie Verte Peninsula, Newfoundland. Natural Resources Canada/ESS/Scientific and Technical Publishing Services, 2010. http://dx.doi.org/10.4095/285615.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
We offer discounts on all premium plans for authors whose works are included in thematic literature selections. Contact us to get a unique promo code!

To the bibliography