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1

Blombäck, Erik. "Samband mellan testosteron, DHEAS, kroppskomposition och fysiska kapaciteter hos unga kvinnliga fotbollsspelare." Thesis, Umeå universitet, Idrottsmedicin, 2013. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-76830.

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Testosterone is a steroid and anabolic hormone found in all mammals. Previous research indicates that testosterone levels correlates with physical capacities related to physical performance. However, these studies refers only to men and boys. The aim of present study was therefore to investigate the potential relationship between body composition, strength, power and endurance capabilities in relation to blood levels of testosterone and DHEAS in young female football players. Seventeen female elite football (age: 15,4 ± 0,6, body mass: 57,2 ± 7,4kg, height 1,65 ±0,04m) players volunteered for the study. Morning levels of testosterone were plotted against results of Dual-energy X-ray absorptiometry, Biodex isokinetic dynamometer, maximal counter movement jump, drop jump, 10 and 20 meters sprints and aerobic fitness (Yo-Yo intermittent endurance test). Testosterone levels were significant correlated with DHEAS as well as bone density (BMD) in L1-L4 (p <0,01) and whole body (WB) BMD (p <0,05). DHEAS also correlated with BMD in L1-L4 and WB (p <0,05). No correlations were found between testosterone, DHEAS and performance capacities. These results suggest that DHEAS predict the level of testosterone and BMD in young women. However, more research is needed to clarify the relationship between testosterone, DHEAS and physical capacities in a larger group of women.
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2

Nicolas, Laurent B. "La stéroïde sulfatase : localisation cérébrale et implication dans l'expression de certains comportements chez la souris adulte : interactions avec la DHEAS." Paris 6, 2003. http://www.theses.fr/2003PA066240.

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3

Schlereth, Florian [Verfasser], Bruno [Gutachter] Allolio, and Jörg [Gutachter] Wischhusen. "Expression of the DHEA/DHEAS-Shuttle in cell lines and foetal tissue of human liver, adrenal and cartilage / Florian Schlereth. Gutachter: Bruno Allolio ; Jörg Wischhusen." Würzburg : Universität Würzburg, 2014. http://d-nb.info/1102826944/34.

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4

謝喜龍 та Hsi-Lung Hsieh. "以鼠腎髓腫瘤PC12細胞為材料探討DHEAS對多巴胺分泌之調節作用". 碩士, 東吳大學, 1985. http://ndltd.ncl.edu.tw/cgi-bin/gs32/gsweb.cgi/login?o=dnclcdr&s=id=%22085SCU03381001%22.&searchmode=basic.

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5

L'Allemand-Jander, Dagmar. "Untersuchungen zur normalen und pathologischen Steuerung der Nebennierenrinden-Androgene im Kindesalter." Doctoral thesis, [S.l.] : [s.n.], 2003. http://deposit.ddb.de/cgi-bin/dokserv?idn=969645805.

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6

Thøgersen, Anna Margrethe. "Risk markers for a first myocardial infarction." Doctoral thesis, Umeå : Public Health and Clinical Medicine, 2005. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-603.

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7

Hsieh, Hsi-Lung, and 謝喜龍. "The Effects of DHEAS on Dopamine Secretion from PC12 Cells." Thesis, 1997. http://ndltd.ncl.edu.tw/handle/55060930824302689582.

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8

Köhler, Ines Luise. "DHEA-Substitutionstherapie bei gesunden älteren Männern mit niedrigem DHEAS-Serumspiegel." Doctoral thesis, 2003. https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bvb:20-opus-7737.

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Dehydroepiandrosteron (DHEA) und sein Sulfatester Dehydroepiandrosteronsulfat (DHEAS) gehören zur Gruppe der adrenalen Androgene und sind wichtige Vorläufersubstanzen der Androgen- und Östrogensynthese beim Menschen. Die adrenale Androgensynthese beim Menschen weist einen Rückgang mit zunehmendem Alter auf. Damit stellt sich die Frage, ob niedrigere Serumspiegel von DHEA/S im Alter lediglich eine physiologische Veränderung darstellen oder Zusammenhänge zu pathologischen altersassoziierten Prozessen und Krankheiten bestehen. Um mögliche positive und protektive Eigenschaften von DHEA/S bei älteren Männern systematisch zu untersuchen, wurden für die vorliegende prospektive, doppelblinde und Placebo-kontrollierte Studie 22 gesunde, 50-69-jährige Männer mit erniedrigten DHEA/S-Serumspiegeln (1500 ng/ml) ausgewählt. Durch Einnahme von 50 mg DHEA pro Tag über vier Monate wurden die DHEA/S-Serumwerte auf "jugendliche" Werte angehoben und auf Wirksamkeit und Verträglichkeit geprüft. In einem randomisierten cross-over Design wurden neben Veränderungen der Steroidhormonkonzentrationen mit Hilfe validierter psychometrischer Instrumente auch Parameter der körperlichen und seelischen Befindlichkeit sowie der Sexualität untersucht. Obwohl die DHEA-Einnahme keinen Einfluß auf die Serumspiegel der zirku-lierenden Androgene Testosteron- und Dihydrotestosteron hatte, weist ein signifikanter Anstieg von Androstandiol-Glucuronid (ADG) auf eine erhöhte periphere Androgensynthese hin. Die unter DHEA-Einnahme erhöhten Östron- und 17ß-Östradiol-Serumspiegel unterstützen die Hypothese eines geschlechts-spezifischen DHEA-Metabolismus, der bei Frauen zu androgenen, bei Männern zu östrogenen Effekten führt. Im Vergleich zu Placebo kam es unter der DHEA-Einnahme zu keinen signifikanten Veränderungen bei den Serumlipiden oder der Parameter der somatotropen Achse (IGF-1, IGF-BP3) und des Knochenstoffwechsels. In den Bereichen Befindlichkeit und Sexualität bewegten sich die Ausgangs-werte des Studienkollektivs innerhalb der Referenzwerte altersgleicher Gesunder. Durch die Einnahme von DHEA kam es zu keinen signifikanten Verbesserungen im Vergleich zu Placebo. Die Ergebnisse weisen darauf hin, daß eine DHEA-Substitution bei normalen, physiologischen Bedingungen im Gegensatz zu krankheitsbedingten DHEA-defizitären Zuständen, wie zum Beispiel bei Nebennierenrindeninsuffizienz, keinen weiteren Nutzen bringt. Die Empfehlung einer ungezielten, längerfristigen DHEA-Einnahme bei gesunden älteren Männern kann aus den vorliegenden Ergebnissen somit nicht abgeleitet werden<br>Serum dehydroepiandrosterone declines with age. Whether this represents a harmful deficiency or an age-related adaptation is not known. Dehydroepiandrosterone replacement in adrenal insufficiency, a state of pathological loss of dehydroepiandrosterone production, improves well-being, mood, and sexuality. To determine the effects of dehydroepiandrosterone in healthy men with a physiological, age-related decline in serum dehydroepiandrosterone sulfate, a double blind cross-over study in 22 healthy male volunteers (age range, 50-69 yr) with endogenous dehydroepiandrosterone sulfate levels below 4.1 micromol/liter (1500 ng/ml) was conducted. The men received 4 months of dehydroepiandrosterone (50 mg/d) and 4 months of placebo treatment in random order, with a 1-month washout period. Dehydroepiandrosterone treatment increased serum dehydroepiandrosterone and dehydroepiandrosterone sulfate to concentrations usually found in young men. Circulating androgen levels did not change; however, androgen metabolites increased, indicating enhanced peripheral androgen synthesis. At baseline, psychometric assessment revealed normal well-being and sexuality scores. After 4 months of dehydroepiandrosterone, no effect on sexuality was observed, whereas some mood scores improved slightly, but were not significantly different from scores after placebo. Compared with placebo, dehydroepiandrosterone had no effect on serum lipids and bone markers. Thus, in contrast to previous findings in adrenal insufficiency, we found no obvious benefit of 4 months of dehydroepiandrosterone supplementation in healthy men with a physiological decline of dehydroepiandrosterone production
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9

Liu, Yi-Chun, and 劉怡君. "Developmental genetic study of Drosophila homologue of Human enhancer of decapping large subunit, dHedls." Thesis, 2008. http://ndltd.ncl.edu.tw/handle/93380950798728349703.

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碩士<br>國立臺灣大學<br>分子與細胞生物學研究所<br>96<br>Processing bodies (P-bodies) are specific cytoplasmic foci containing proteins involved in the 5’ to 3’ mRNA decay pathway. Some proteins involved in translational repression, mRNA quality control pathway and RNA-mediated gene silencing together with their mRNA targets are also localized to P-bodies. The components of P-bodies are highly conserved among yeast, human and Drosophila. In human cells, Hedls (Human enhancer of decapping large subunit) is a scaffold protein which interacts with human decapping protein 1 (hDcp1a) and human decapping protein 2 (hDcp2). Hedls promotes dDcp1a to enhance hDcp2 decapping activity. The aim of this thesis is to analyze the developmental function of Drosophila Hedls, dHedls, in oogenesis. A dHedls strong mutant allele, dHedlsH159, was recovered from P-element excision screen. dHedlsH159 is a homozygous lethal line. 12% of dHedlsH159 GLC embryos displayed mild posterior group embryonic defects. Osk protein was mislocalized in a scattered manner at the posterior of 15% dHedlsH159 GLC oocytes. In S2 cells, dHedls was colocalized with P-bodies markers such as dDcp1 and dDcp2. During oogenesis, dHedls was colocalized with dDcp1 and dDcp2 in nurse cells and follicle cells. The above experiments indicated that dHedls is a component of Drosophila P-bodies. Morever, the numbers of dDcp1 and dDcp2-staining bodies were decreased in dHedls mutant background. Overexpression of dHedls increased the numbers of dDcp1 and dDcp2-staining bodies in nurse cell. Therefore, dHedls plays an important role in targeting dDcp1 and dDcp2 to cytoplasmic P-bodies of nurse cells during oogenesis. Egg chambers of dHedlsH159 GLC (germline clone) displayed pleiotropic phenotypes. First, abnormal ovary morphology was visible. Second, the entire of nurse cell nuclei protruded into oocyte. Third, the multinucleated nurse cells were observed. Cortical actin cytoarchitecture of oocyte was disrupted in follicle cells of dHedlsH159 mutant clones. Some mutant follicle cells proliferated abnormally. We proposed that dHedls maintains actin cytoskeleton and is required for normal cell cytokinesis.
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10

Liu, Yi-Chun. "Developmental genetic study of Drosophila homologue of Human enhancer of decapping large subunit, dHedls." 2008. http://www.cetd.com.tw/ec/thesisdetail.aspx?etdun=U0001-2507200812452400.

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11

Köhler, Ines Luise [Verfasser]. "DHEA-Substitutionstherapie bei gesunden älteren Männern mit niedrigem DHEAS-Serumspiegel / vorgelegt von Ines Luise Köhler." 2004. http://d-nb.info/970190107/34.

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12

Schlereth, Florian. "Expression of the DHEA/DHEAS-Shuttle in cell lines and foetal tissue of human liver, adrenal and cartilage." Doctoral thesis, 2013. https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bvb:20-opus-102068.

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DHEA is a precursor for the male and female sex hormones testosterone and estradiol, which are mainly secreted from the testes and the ovary, respectively. In addition, epidemiological studies showed that low serum levels of DHEA and DHEAS correlate with the incidence of autoimmune disease, cancer and cardiovascular disease. In vitro, DHEA and DHEAS influenced glucose metabolism in a favourable manner. However, positive effects of DHEA substitution were only significant adrenal insufficiency in women. Steroid sulphotransferase 2A1 (SULT2A1) is the responsible enzyme for sulphonation of DHEA to DHEAS which is thought to be the inactive form of DHEA. In this role, SULT2A1 acts as a central regulator of steroid synthesis because sulphonation of DHEA withdraws the substrate for further downstream conversion. Another essential cofactor for sulphonation is PAPS, which is produced by the enzyme PAPS synthase (PAPSS) from ATP and anorganic sulphate. PAPSS exists in the different isoforms PAPSS1 and PAPSS2 and splice variants PAPSS2a and PAPSS2b. Changes in PAPSS activity are thought to influence sulphonation of DHEA significantly. However, neither regulation of PAPSS nor its influence on SULT2A1 have been investigated in human cell lines or humans. The main goal of this thesis was to analyze the enzyme expression of the DHEA/DHEA shuttle, i.e. mRNA and protein of SULT2A1, PAPSS1 and PAPSS2, in various human cell lines. Furthermore, I investigated which cell line could serve as a suitable model for further research regarding regulation of SULT2A1, PAPSS1 and PAPSS2. Here, I could show that the enzymes of the DHEA/DHEAS shuttle were expressed in the human adrenal cell line NCI-h295R as both mRNA and protein. In enzyme assays, I was able to prove conversion of DHEA to DHEAS as well as to different other steroids. However, applying Trilostane, a potent inhibitor of CYP3B, effectively directed conversion of DHEA to DHEAS. Using these findings, future experiments can investigate for example the influence of certain cytokines or endocrine disruptors on expression and activity of PAPSS1/2 and on sulphonation of DHEA. In particular, the relatively equal expression of PAPSS1 and PAPSS2 will enable us to do knock down experiments with siRNA to elucidate how the activity of one enzyme changes when the other one fails. Sulphonation of DHEA by SULT2A1 is thought to happen in the cytoplasm or more precisely in the Golgi apparatus. However, experiments in transfected cells have shown both a cytoplasmatic and a nuclear localisation when both enzymes were expressed at the same time. Immunocytochemistry revealed the same results in the adrenal cell line NCI-h295R, where both enzymes were expressed strongly in the nucleus. The physiological role is not clear and requires further research. Presumably, sulphate is activated in the nucleus. However, one could also speculate that a shift of PAPSS to the nucleus could generate a reservoir, which can be activated by re-localisation to the cytoplasm when more PAPS is needed. Expression of SULT2A1 in some foetal tissues has been investigated earlier. Whilst in adult human cartilage PAPSS1 is predominant, in newly born hamsters PAPSS2 is more abundantly expressed. The expression of PAPSS isoforms in highly sulphonating tissue has not been investigated in humans, so far. This work demonstrated a differential expression of SULT2A1, PAPSS1 and PAPSS2 in adult and foetal liver, adrenal and foetal cartilage tissue. In adult and foetal adrenal expression was similar. However, foetal and adult liver differed in the expression of SULT2A1, which was expressed much more in adult tissue. Most importantly, in foetal cartilage there was only a low expression of SULT2A1 and PAPS seems to mostly provided by PAPSS1, which was considerably higher expressed in cartilage than in other tissues. In contrast, PAPSS2 was mainly expressed in adult and foetal adrenal. Additionally, we reported a case of a female patient who had been investigated for hyperandrogenism. Two mutations in the PAPSS2 gene had led to massively reduced serum levels of DHEAS. One heterozygous mutation in the domain of the APS kinase of the PAPSS2 protein leads to substitution of one amino acid at position 48 (T48R). In vitro experiments showed a residual activity of 6% for this mutation. A second mutation in the ATP sulphurylase domain of PAPSS2 was found. The introduction of thymidine instead of cytidine leads to a stop codon, which is presumed to truncate the protein at position 329 (R329X). In vitro, no residual activity was seen for this mutation. The lack of PAPS reduces sulphonation of DHEA but also sulphonation of proteoglycanes, which leads to skeletal abnormalities. The abundance of DHEA enables massive downstream conversion to androgens leading to clinical features of hyperandrogenism. Regarding the bone abnormalities, it is interesting and surprising that activity of PAPSS1 compensated to a great extent in cartilage but was not able to keep up a more considerable sulphonation of DHEA. Possibly, the subcellular localisation might play a role in this scenario<br>DHEA ist eine Vorstufe der männlichen und weiblichen Sexualhormone Testosteron bzw. Oestradiol, welche hauptsächlich in den Testes bzw. Ovarien gebildet werden, aber auch in der Körperperipherie aus DHEA gebildet werden können. Desweiteren konnte in epidemiologischen Studien gezeigt werden, dass niedrige Spiegel von DHEA und DHEAS mit dem Auftreten von Autoimmunerkrankungen, Tumorerkrankungen und Herz-Kreislauf-Erkrankungen korrelieren. In vitro konnten beispielsweise günstige Effekte auf den Glukose-Stoffwechsel nachgewiesen werden. Allerdings konnte eine klinisch sinnvolle Gabe von DHEA nur im Rahmen einer Substitution bei Nebenniereninsuffizienz bei Frauen nachgewiesen werden. Verantwortlich für die Sulfonierung von DHEA ist vor allem die Steroid Sulfotransferase 2A1 (SULT2A1). DHEAS wird als inaktivierte Form von DHEA angesehen. SULT2A1 fungiert als zentraler Regulator der Steroid-Synthese, da durch Sulfonierung von DHEA zu DHEAS der weiteren Konversion das Substrat entzogen wird. Für diese Sulfonierung ist PAPS ein essentieller Kofaktor. Das Enzym PAPS-Synthase, von welchem unterschiedliche Splice-Varianten und Isoformen (PAPSS1 und PAPSS2a/b) vorliegen, stellen PAPS aus ATP und anorganischem Sulfat her. Eine Änderung der Aktivität der PAPS-Synthase kann vermutlich die Aktivität der DHEA Sulfotransferase maßgeblich beeinflussen. Weder die Regulation der PAPS Synthase noch deren Wirkung auf SULT2A1 wurden bisher in menschlichen Zelllinien oder beim Menschen untersucht. Hauptziel dieser Arbeit war die Analyse der Enzymexpression des DHEA/DHEAS Shuttles (mRNA und Protein von SULT2A1, PAPSS1, PAPSS2) in verschiedenen humanen Zelllinien. Ferner wurde untersucht, ob eine der Zelllinien als Modell geeignet ist, die Regulation von SULT2A1 sowie insbesondere PAPSS1 und PAPSS2 in bestimmten pathophysiologischen Situationen zu untersuchen. Hier konnte gezeigt werden, dass insbesondere die adrenale Zelllinie NCI-h295R die Enzyme des DHEA/DHEAS Shuttles sowohl als mRNA als auch als Protein exprimiert. Mittels Enzym-Assay konnte eine Konversion von DHEA zu DHEAS und verschiedenen weiteren Steroiden nachgewiesen werden. Eine Hemmung der CYP3B-abhängigen Konversion mittels Trilostane unterdrückt die Bildung von weiteren Androgenen in NCI-h295R Zellen allerdings effektiv, sodass DHEA größtenteils zu DHEAS konvertiert wurde. Hieraus ergeben sich vielfältige Möglichkeiten, z.B. den Einfluss von Zytokinen oder von endokrinen Disruptoren auf die Sulfonierung von DHEA und auf die Expression von PAPSS1/2 zu untersuchen. Insbesondere kann aufgrund der ähnlichen Expression von PAPSS1 und PAPSS2 in dieser Zelllinie untersucht werden, welche Auswirkung ein Ausschalten eines Enzyms mittels siRNA auf das jeweils andere hat. Die Sulfonierung von DHEA durch SULT2A1 geschieht im Zytoplasma bzw. im Golgi Apparat. Allerdings haben Untersuchungen an transfizierten Zelllinien gezeigt, dass PAPSS1 bzw. PAPSS2 sowohl im Plasma als auch nukleär vorliegen können, wenn beide gleichzeitig exprimiert waren. Mittels Immunzytochemie konnten diese Ergebnisse auch in der Zelllinie NCI-h295R nachgewiesen werden. Beide Enzyme sind auch hier vor allem nukleär exprimiert. Der physiologische Hintergrund dieser Lokalisierung ist nicht geklärt und erfordert weitere Erforschung. Vermutlich erfolgt die Sulfat-Aktivierung also im Nukleus. Möglicherweise stellt die Verlagerung der Enzyme in den Nukleus aber auch eine Reserve der PAPS Synthese dar, die durch Rückverlagerung ins Zytoplasma dort rasch zusätzliches PAPS zur Verfügung stellen kann. Die Expression der DHEA Sulfotransferase wurde bereits in einigen fötalen Geweben untersucht. Während in adultem Knorpel beim Menschen die Expression von PAPSS1 dominiert, wird z.B. im Knorpel von neugeborenen Hamstern vor allem PAPSS2 gebildet. Welche Isoform von PAPSS in welchen fötalen Geweben beim Menschen dominiert, wurde bislang nicht untersucht. In dieser Arbeit konnte mittels Realtime PCR eine differenzierte Expression von SULT2A1, PAPSS1 und PAPSS2 in fötalen Geweben nachgewiesen werden. In adultem und fötalem Gewebe der Nebennieren zeigte sich ein ähnliches Expressionsmuster. Während allerdings in der adulten Leber viel SULT2A1 vorhanden ist, konnte nur eine deutlich niedrigere Expression in fötalem Gewebe gezeigt werden. In fötalem Knorpel findet sich kaum SULT2A1. Dagegen wird in fötalem Knorpel deutlich mehr PAPSS1 gebildet als in adultem und fötalem Leber- bzw. Nebennieren-Gewebe. PAPSS2 ist sowohl beim Erwachsenen als auch beim Fötus hauptsächlich in der Nebenniere exprimiert. Auffällig ist eine relativ geringe Expression in der fötalen Leber. Ergänzend wird in dieser Arbeit eine Patientin mit Hyperandrogenismus vorgestellt, bei der zwei Mutationen im PAPSS2 Gen zu einem massiv erniedrigten DHEAS Spiegel geführt hatten. Eine heterozygote Mutation liegt im Bereich der APS-Kinase von PAPSS2 und führt zum Austausch einer Aminosäure an Position 48 im PAPSS2a Protein (T48R). In vitro konnte für diese Mutation eine Reduktion der Aktivität auf 6% nachgewiesen werden. Eine zweite Mutation fand sich in der ATP Sulfurylase Domäne von PAPSS2. Durch einen Nukleosid-Austausch (Thymidin statt Cytidin) entsteht ein Stop-Codon, was vermutlich an Position 329 zum Abbruch des Proteins führt (R329X). In vitro konnte für diese Mutation (R329X) keine Aktivität nachgewiesen werden. Durch das Fehlen von PAPS ist die Sulfonierung von Proteoglykanen im Knorpel gestört, was zu Skelettveränderungen führt. Vor allem aber kommt es durch das Fehlen der Inaktivierung von DHEA zu DHEAS zu einem Überangebot an DHEA. Dieses wird zu aktiven Androgenen konvertiert und verursacht klinisch einen Hyperandrogenismus. Interessant und überraschend ist, dass die PAPSS1-Aktivität im Knorpel eine gewisse Sulfonierung der Proteoglykane ermöglicht. Im Gegensatz dazu trägt PAPSS1 offensichtlich kaum zur Sulfonierung von DHEA bei, da der DHEAS Spiegel extrem niedrig ist. Möglicherweise spielt hier auch die subzelluläre Lokalisation der PAPS Synthase eine entscheidende Rolle
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吳惠美. "Influence of fructooligosacharide(FOS) on the composition of intestinal microflora of BALB/c Mice and Their DHEAS (dehydroepiandrosterone-sulfate conversion ability)." Thesis, 2007. http://ndltd.ncl.edu.tw/handle/21681174465677339308.

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碩士<br>東吳大學<br>微生物學系<br>82<br>Abstract Dehydroepiandrosterone ( DHEA ) and DHEA-sulfate ( DHEAS ) are major products of the human adrenal cortex. The biofunctions of DHEA and DHEAS are uncertain . It was suggested that they might involved in a variety of physiological functions. DHEAS can be desulfated into DHEA by intestinal microflora, and hence be reabsorbed by the intestine. There are few direct studies on the relationship between the conversion of DHEAS and the intestinal microflora. Some Bifidobacterium and Lactobacillus strain have DHEAS conversion ability. It had been reported that fructooligosaccharide (FOS) can stimulate the growth of Bifidobacterium, In this experiment, the normal diet of mice (BALB/c) was supplemented with either 1 % or 3% FOS. The changes of intestinal bacteria, including total count, the number of Bifidobacterium and Lactobacillus were monitored. At the same time, the changes of the composition of intestinal microflora was also analyzed by using total activity and biochemical test analysis. The results indicate that FOS can not stimulate the growth of intestinal bacteria. On the other hand, different results of biochemical tests were observed between experimental and control mice which indicated that FOS could change the compositions of intestinal microflora. Furthermore, we had also analyzed the DHEAS conversion ability of randomly selected intestinal microorganisms. The results shown that there was little differences between the number of intestinal bacteria obtained from experimental and control mice which could carried out DHEAS conversion. However, It seems that the number of intestinal microflora which can convert DHEAS into DHEA became fewer as the mice aged.
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Tischer, Anja [Verfasser]. "Untersuchungen zum Stoffwechsel von Estronsulfat (E1S) und Dehydroepiandrosteronsulfat (DHEAS) im menschlichen Aortengewebe und in menschlichen kultivierten glatten Gefäßmuskelzellen (VSMCs) / von Anja Tischer." 2005. http://d-nb.info/978815580/34.

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Hamilton, Lisa Dawn 1979. "The effects of acute and chronic stress on sexual arousal in women." Thesis, 2010. http://hdl.handle.net/2152/ETD-UT-2010-05-1326.

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In most adult animals, stress is generally thought to be detrimental to reproductive (sexual) function. However, in humans, there is a limited body of literature that indicates some stress can potentially be beneficial for sexual function. One theory is that there is an inverted U relationship between stress and sexual function with low and high levels of stress (or anxiety) causing an impairment of sexual response, while a moderate level of stress facilitates sexual arousal. This aim of this dissertation is to identify the mechanisms through which both acute and chronic stress may facilitate or impair sexual arousal in women. In particular, I examined the role of adrenal hormones, the autonomic nervous system (ANS), and psychological factors. To test these mechanisms, I measured cortisol, dehydroepiandrosterone sulfate (DHEAS), heart rate, distraction, and misattribution of arousal during stressful and sexual laboratory situations. Two of the studies examined the effects of acute stress, and the final study focused on chronic stress. Results indicated that acute stress is beneficial for genital arousal in women, and that the sympathetic branch of the ANS is the key mechanism involved in that relationship. High levels of chronic stress were found to significantly impair genital arousal compared to average levels of chronic stress. Increased levels of cortisol and distractions contributed to this effect. DHEAS did not appear to play a role in the relationship between stress and sexual arousal, and there was no evidence for misattribution of arousal. Neither acute nor chronic stress affected women’s subjective (psychological) arousal. Acute and chronic stressors affect sexual arousal in different ways and through separate mechanisms. The findings from these studies can inform treatment approaches for women with sexual arousal difficulties.<br>text
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Skarlandtová, Hana. "Stresová odpověď na srdeční katetrizaci Koncentrace stresových markerů hypothalamo-hypofyzárně-adrenální osy." Doctoral thesis, 2014. http://www.nusl.cz/ntk/nusl-332525.

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In our study, we analyzed four stress markers (cortisol, cortisone, DHEA and DHEAS) in blood serum in young sows using minimally invasive heart catheterisation as the stress factor. The marker levels were assessed in four defined periods of the experiment, beginning with the baseline level on the day before intervention (1), the second period was after the introduction of anaesthesia (2), the third was after conducting tissue stimulation or ablation (3), and the final period was after the end of the catheterisation (4). Cortisol and cortisone were detected using HPLC method, DHEA(S) by commercial kits. For statistical analyses non-parametric tests were used (due to non standard Gaussian data distribution). In our study we arranged these experiments: 1. Diurnal variability in these markers concentration during heart catheterisation was tested. 2. Are there differences between stress markers concentration the day before experiment (sampling 1) and in the day of the catheterisation (samplings 2, 3, 4)? 3. Are there differences between these markers concentration during operation (the first sampling was excluded)? 4. The cortisol/cortisone ratio was calculated. We found only minimal statistical differences in studied markers between the morning and afternoon group (p > 0.05) in experiment 1. For tested...
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Ramos, Élodie. "Détermination quantitative de la déhydroépiandrostérone (DHEA) et de ses principaux métabolites conjugués dans l'urine par electrospray et spectrométrie de masse." Thèse, 2003. http://hdl.handle.net/1866/15041.

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