Academic literature on the topic 'Estratégia de SI/TI'

Create a spot-on reference in APA, MLA, Chicago, Harvard, and other styles

Select a source type:

Consult the lists of relevant articles, books, theses, conference reports, and other scholarly sources on the topic 'Estratégia de SI/TI.'

Next to every source in the list of references, there is an 'Add to bibliography' button. Press on it, and we will generate automatically the bibliographic reference to the chosen work in the citation style you need: APA, MLA, Harvard, Chicago, Vancouver, etc.

You can also download the full text of the academic publication as pdf and read online its abstract whenever available in the metadata.

Journal articles on the topic "Estratégia de SI/TI"

1

Maçada, Antonio Carlos Gastaud, Luis Felipe Feldens, and André Moraes dos Santos. "Impacto da tecnologia da informação na gestão das cadeias de suprimentos: um estudo de casos múltiplos." Gestão & Produção 14, no. 1 (April 2007): 1–12. http://dx.doi.org/10.1590/s0104-530x2007000100002.

Full text
Abstract:
A gestão da cadeia de suprimentos é reconhecida como uma importante área para a inovação e investimento em Tecnologia da Informação (TI). Os investimentos em TI continuam sendo questão estratégica central em empresas que buscam ganhar vantagem competitiva em um ambiente cada vez mais dinâmico, mesmo sabendo que o impacto não é completamente entendido. O objetivo da pesquisa é identificar e analisar os impactos da TI no processo de gestão da cadeia de suprimentos e validar o conjunto de variáveis selecionadas na literatura de Sistemas de Informações (SI). Para isso é utilizado o estudo de casos múltiplos em empresas dos setores Metal Mecânico, Petroquímico e Varejo. As entrevistas com os executivos e observações revelaram a importância estratégica que a TI exerce no processo de gestão das cadeias de suprimento e também foram identificados impactos positivos da TI no conjunto de variáveis estratégicas selecionadas na revisão da literatura.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Merlin, Barbara Marques. "A contribuição do Gnothi Seauton para a educação." Páginas de Filosofia 8, no. 1-2 (March 26, 2020): 79. http://dx.doi.org/10.15603/2175-7747/pf.v8n1-2p79-85.

Full text
Abstract:
O presente texto tem como objetivo adjuntar à máxima délfica gnothi seauton (conhece-te a ti mesmo) como auxílio para a educação contemporânea. Este preceito foi apresentado por Michel Foucault (2018) em um de seus cursos no Collège de France no ano de 1981-1982 intitulado como A hermenêutica do sujeito. Foucault utilizará como eixo de seu curso o diálogo socrático O primeiro Alcibíades (2016) para demonstrar a relação entre mestre e discípulo em uma ótica do cuidado de si.A educação nos dias atuais tem passado por momentos de incertezas, das quais professores e alunos se distanciam cada vez mais, este distanciamento por incrível que pareça, interfere no desenvolvimento dos alunos em sala de aula, sobretudo no ensino médio em que os adolescentes estão em momento de reconhecimento e busca pela própria identidade, a proposta é trazer este preceito para a contemporaneidade afim de reaproximar professores de alunos.O conhece-te a ti mesmo será, portanto, o fio condutor para encontrar o caminho dessa aproximação entre ambos, será por esta relação do cuidado de si que o reencontro consigo mesmo será possível dentro e fora da sala de aula. Para que isso seja possível, percorreremos tais caminhos; (i) entender o conceito de gnothi seauton e (ii) o cuidado de si como estratégia para a educação nos dias atuais.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Oliveira, Deyvison de Lima, Érica Cristine de Paula, Odirlei Arcângelo Lovo, and Elizângela Maria Oliveira Custódio. "Terceirização de TI nas pequenas empresas: uma visão dos riscos e ações mitigadoras." Sistemas & Gestão 12, no. 3 (September 5, 2017): 328–40. http://dx.doi.org/10.20985/1980-5160.2017.v12n3.1078.

Full text
Abstract:
Estudos sobre a terceirização da Tecnologia da Informação (TI) nas pequenas empresas são pertinentes em virtude da posição de destaque que essas organizações ocupam no mercado. Deste modo, esta pesquisa visa identificar os riscos da terceirização da TI nas pequenas empresas e analisar as iniciativas/ações adotadas para reduzir tais riscos. Como método de pesquisa, utilizou-se o estudo de casos múltiplos em pequenas empresas que utilizam Sistema de Informação (SI) terceirizado. Para tratamento dos dados, utilizou-se a análise de conteúdo. Os resultados indicam que o modelo identificado para as pequenas empresas, em que imperam as estratégias de curto prazo e as ações reativas, acaba por torná-las vulneráveis aos riscos da terceirização da TI. Limitações e oportunidades de pesquisa constam nas considerações finais.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Correa Rojas, Rodrigo Nicolas, and Alejandro Vicente Caroca Navarro. "Cloud Computing y su impacto en la planificación estratégica de las empresas." SATHIRI, no. 4 (June 20, 2018): 104. http://dx.doi.org/10.32645/13906925.242.

Full text
Abstract:
En la investigación se da una visión de lo que es el Cloud Computing, como un cambio de paradigma que hace innecesarios los conocimientos, la experiencia o el control sobre la estructura tecnológica de las empresas. En un informe publicado por Easynet en mayo del 2011, se señala que la llegada de Cloud Computing trajo la mayor transformación en IT corporativo en décadas. Se puede suponer que el problema para los directores de TI ya no radica en la comprensión de la nube, sino en que cualquier interrupción o alteración dentro de esta parte de la cadena puede tener graves consecuencias para los procesos de negocio que dependen de ella. Pero, hay dos aspectos principales que requieren atención urgente si las organizaciones quieren obtener los beneficios que esperan: en primer lugar, señalan que la red necesita una evaluación cuidadosa para asegurar que pueda hacer frente a las demandas que se le plantean en la Cloud. Si este elemento no se le da la atención que necesita, luego todos los demás esfuerzos serán en vano. En segundo lugar, señala el estudio que el tiempo de funcionamiento y la disponibilidad de servicios en Cloud pone igual énfasis en el centro de datos y la disponibilidad de la red.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Velásquez-Pérez, Torcoroma, A. L. Sánchez-Perilla, and A. M. Puentes-Velásquez. "Tablero de control para el seguimiento y evaluación de las políticas públicas." Aibi revista de investigación, administración e ingeniería 8, S1 (September 3, 2021): 196–205. http://dx.doi.org/10.15649/2346030x.2427.

Full text
Abstract:
En Colombia se diseñan Políticas Públicas que deben estar articuladas con los Planes de Desarrollo y Planes Integrales de Seguridad y Convivencia Ciudadana (PISCC) a nivel Municipal, Departamental y Nacional. Existe una preocupación a nivel nacional porquenormalmente no se hace un monitoreo ni evaluación a dichas políticas o si se realizan lo hacen de forma muy elemental. El GobiernoCorporativo busca establecer lineamientos para lograr el direccionamiento estratégico de la organización; esto es verificar el cumplimiento desus objetivos, hacer una adecuada gestión de riesgos y una optimización de los recursos. Los entes territoriales, más que cualquier otraorganización deben propender por el cumplimiento de sus objetivos, planes, programas y proyectos, facilitando el seguimiento a la ejecuciónde los recursos públicos, a la vez que gestionan adecuadamente sus riesgos. Esta herramienta de tablero de control permite el monitoreo yevaluación de los planes y programas planteados dentro de los PISCC, bajo una mirada de Gobierno de TI como un mecanismo de control delas políticas públicas.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Guerola, Carlos Maroto. "CULTURA vs. ESTADO: RELAÇÕES DE PODER NA EDUCAÇÃO ESCOLAR INDÍGENA." Trabalhos em Linguística Aplicada 57, no. 3 (September 2018): 1443–66. http://dx.doi.org/10.1590/010318138653436430722.

Full text
Abstract:
RESUMO Com base numa pesquisa etnográfica, busca-se neste trabalho analisar estratégias de construção de sentido que comunidades indígenas (particularmente a comunidade Laklãnõ-Xokleng da TI Ibirama Laklãnõ) e o Estado brasileiro (particularmente o Estado de Santa Catarina) empregam no intuito de perpetuar ou transformar as relações de poder estabelecidas entre eles, particularmente no contexto da educação escolar. Por meio da análise de uma interação ocorrida, no âmbito de um programa de formação continuada, entre professores, lideranças e anciões indígenas e uma gestora da instituição diretamente responsável pelas escolas Laklãnõ-Xokleng na rede estadual de educação em que se inserem, são elencadas e ilustradas estratégias que dizem respeito aos seguintes fenômenos: 1) o sobrecarregamento de palavras e formas que diferentes instituições e os seus centros de transmissão de poder fazem estrategicamente com as suas próprias intenções no intuito de espoliar as “possibilidades intencionais da língua” (BAKHTIN, 2002, p. 97); 2) a remissão por esses centros de transmissão de poder a gêneros do discurso específicos para determinarem ou satisfazerem regras e exigências “complexas e pesadas” (FOUCAULT, 2004b, p. 13) para a enunciação de certos discursos de forma eficaz e coercitiva; e 3) a consciência da própria capacidade de transformação de seres humanos que, exercendo seu poder, fazem culturas (FREIRE, 1967) ou, pelo contrário, a abdicação dessa consciência por parte de seres humanos que incorporam estados em processos de acomodação/ajustamento por meio dos quais acabam se sentindo (ou se fingindo) impotentes e paralisados e negando a natureza performática das instituições (BUTLER, 2010). As estratégias de construção de sentido identificadas, em virtude da sua natureza linguística, ideológica e política, assim como em virtude da intencionalidade e sistematicidade que as permeiam, constituem em si mesmas políticas linguísticas, em estreita ligação com políticas de identidade.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Arranz, A., and C. Palacio. "Nanoscale reactive ion beam mixing of Ti/Si and Si/Ti interfaces." Thin Solid Films 515, no. 7-8 (February 2007): 3426–33. http://dx.doi.org/10.1016/j.tsf.2006.10.005.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Nurgali, N. Z., B. S. Kelamanov, Ye B. Tazhiyev, O. R. Sariyev, А. М. Abdirashit, A. G. Burumbayev, and O. V. Zayakin. "Modeling of metal systems Fe-Ti, Ti-Si, Ti-Al." Vestnik KazNRTU 143, no. 3 (2021): 115–21. http://dx.doi.org/10.51301/vest.su.2021.i3.16.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Hsu, C. C., You‐Xiang Wang, Shi‐Duan Yin, Bao‐Qi Li, Ming‐Ron Ji, and Jian‐Xin Wu. "Formation of silicides in the Ti, Ti(Ox)/Si(111), and Ti/SiO2/Si(111) systems." Journal of Vacuum Science & Technology A: Vacuum, Surfaces, and Films 5, no. 4 (July 1987): 1402–6. http://dx.doi.org/10.1116/1.574606.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Martin, P. J., A. Bendavid, J. M. Cairney, and M. Hoffman. "Nanocomposite Ti–Si–N, Zr–Si–N, Ti–Al–Si–N, Ti–Al–V–Si–N thin film coatings deposited by vacuum arc deposition." Surface and Coatings Technology 200, no. 7 (December 2005): 2228–35. http://dx.doi.org/10.1016/j.surfcoat.2004.06.012.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
More sources

Dissertations / Theses on the topic "Estratégia de SI/TI"

1

ARAUJO, Verlaynne Kelley da Hora Rocha. "Avaliando o planejamento estratégico de SI / TI organizações públicas do governo do estado de Pernambuco utilizando o MMPE SI / TI (GOV)." Universidade Federal de Pernambuco, 2013. https://repositorio.ufpe.br/handle/123456789/17539.

Full text
Abstract:
Submitted by Fabio Sobreira Campos da Costa (fabio.sobreira@ufpe.br) on 2016-07-26T13:40:41Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 1232 bytes, checksum: 66e71c371cc565284e70f40736c94386 (MD5) DissertacaoVerlaynneAraujoCIn.pdf: 5234774 bytes, checksum: a53ffab0c9cb8150ad47d3085bb4ffbd (MD5)
Made available in DSpace on 2016-07-26T13:40:41Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 1232 bytes, checksum: 66e71c371cc565284e70f40736c94386 (MD5) DissertacaoVerlaynneAraujoCIn.pdf: 5234774 bytes, checksum: a53ffab0c9cb8150ad47d3085bb4ffbd (MD5) Previous issue date: 2013-08-28
A elaboração de um planejamento estratégico de Sistema de Informação e Tecnologia da Informação (PE SI/TI) é essencial para que seja possível identificar e alocar de forma correta os recursos da área de TI de acordo com as prioridades institucionais e com os resultados esperados. Devendo ser portanto, uma atividade sistemática entendida, apoiada e aprovada pela alta direção. O Governo Federal identificou, através de um levantamento, que vários documentos apresentados como sendo PE SI/TI, eram apenas, cartas de intenção internas à área de TI e/ou projetos do que poderia vir a ser um plano. Tal cenário sugere que parte das organizações governamentais ou não possuem, ou desconhecem a maturidade dos processos de PE SI/TI que elaboram. Assim sendo, foi criado o Modelo de Maturidade de Planejamento Estratégico de SI/TI - MMPE SI/TI (Gov). O modelo permite que as organizações governamentais descubram o quão maduro estão seus processos de PE SI/TI, saibam como elas se encontram com relação às outras, e ainda pode ser utilizado como instrumento para avaliar a eficiência do uso de SI/TI para o alcance dos objetivos do negócio. Para isso, possui um Modelo de Referência (MR), um Método de Avaliação (MA) e um Banco de Melhores Práticas (BMP). Apesar das validações realizadas por especialistas, o modelo não foi utilizado em organizações. Nesse sentido, este trabalho realiza avaliações do PE SI/TI em organizações públicas do governo de Pernambuco, utilizando o MA do MMEP SI/TI (Gov) a fim de identificar as oportunidades de melhoria para o MA e MR deste modelo. Acredita-se que, semelhantemente ao cenário encontrado no Governo Federal, as Organizações Públicas do Estado de Pernambuco desconhecem a maturidade dos processos de seus PE SI/TI e que ganhos podem ser obtidos a partir da realização dessas avaliações. Nesse contexto, este trabalho apresenta: (i) um levantamento de alto nível sobre a maturidade dos planejamentos estratégicos de TI em organizações públicas do Governo do Estado de Pernambuco segundo o MMPE SI/TI(Gov), (ii) os resultados obtidos em duas avaliações realizadas seguindo o MA e (iii) um levantamento das oportunidades de melhoria no MA e MR do MMPE SI/TI (Gov). Para atingi-lo, utiliza-se uma abordagem de natureza hipotéticodedutiva, métodos e procedimentos qualitativos, realizando revisão bibliográfica e estudo de caso descritivo, único e incorporado.
The preparation of an Information System and Information Technology Strategic Planning (IS/IT SP) is essential for identifying and correctly allocating resources of IT in accordance to institutional priorities and expected results. Therefore, such activity should be systematically understood, supported and approved by CEO. The Federal Government has identified through a study that several documents submitted as IS/IT SP were only letters of intent to the internal IT department and/or projects that could become a plan. Such scenario suggests that part of the governmental organizations either doesn't have a IS/IT SP or are unaware of the maturity of IS/IT SP process they prepare. Thus, it was created the IS/IT Maturity Model of Strategic Planning - IS/IT MMSP (Gov). The model allows the government organizations to find out how mature your IS/IT SP process is, to know how it is with respect to others and it can even be used as a tool to evaluate the efficiency of the use of SI/IT to achieve the business objectives. For this, it has a Reference Model (RM), an Assessment Method (AM) and a Best Practices Database (BPD). Despite the validation performed by experts, the model was not used in organizations. In this sense, this work carries out a IS/IT SP assessment in public governmental organizations in the state of Pernambuco, using the AM of IS/IT MMSP (Gov) to identify opportunities for improvement of the AM and RM of this model. It is believed that, similar to the scenario found in the Federal Government, the public organizations of the state of Pernambuco are unaware of the maturity of their IS/IT SP process and that some gains can be obtained from these evaluations. In this context, this paper presents: (i) a high level survey about the maturity of IT strategic planning in public governmental organizations of the state of Pernambuco concerned to IS/IT MMSP (Gov), (ii) the results of two evaluations following the AM and (iii) a survey about the improvement opportunities for the AM and RM of SI/IT MMSP (Gov). To reach the objectives, it was used an approach of hypothetical-deductive nature, qualitative methods and procedures as well as the conduction of literature review and descriptive case study, single and incorporated.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Teixeira, Filho José Gilson de Almeida. "MMPE-SI/TI (Gov) - Modelo de maturidade para planejamento estratégico de SI/TI direcionado às organizações governamentais brasileiras baseado em melhores práticas." Universidade Federal de Pernambuco, 2010. https://repositorio.ufpe.br/handle/123456789/1680.

Full text
Abstract:
Made available in DSpace on 2014-06-12T15:51:50Z (GMT). No. of bitstreams: 3 arquivo2809_1.pdf: 9969504 bytes, checksum: 2b17e62ec44c1f3bb4254a9a40680855 (MD5) arquivo2809_2.pdf: 1438597 bytes, checksum: 20290557fffcd7927d50b7a0c3efc1ee (MD5) license.txt: 1748 bytes, checksum: 8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33 (MD5) Previous issue date: 2010
O número de organizações, pequenas, médias ou grandes, públicas ou privadas que desenvolvem um processo de planejamento estratégico de SI/TI (Sistemas de Informação/Tecnologia da Informação) vem aumentando gradativamente no Brasil. À medida que cresce a procura por novas metodologias, modelos e processos que auxiliem essas organizações a compreenderem os benefícios da utilização destes mecanismos para melhoria dos seus negócios, torna-se necessário avaliar o nível de maturidade dos seus processos organizacionais, principalmente aqueles relacionados a SI/TI. Tendo em vista o dinamismo e a complexidade dos negócios, cada dia mais, as organizações estão buscando utilizar SI/TI mais robustos que facilitem o planejamento, controle e execução dos seus projetos para permitir transformar as estratégias em ações que possam aumentar as possibilidades de sucesso desses projetos. Esta tese propõe um modelo para avaliar o nível de maturidade do planejamento estratégico de SI/TI de organizações governamentais brasileiras, denominado MMPE-SI/TI (Gov). Ele foi definido em conformidade com os principais modelos e normas nacionais e internacionais utilizados para definição e avaliação de processos e é formado por um modelo de referência (MR), um método de avaliação (MA) e um banco de melhores práticas (BMP) definido para auxiliar no desenvolvimento do plano de melhorias da organização. A definição do modelo envolveu várias etapas, entre elas: revisão sistemática, realização de estudos de caso exploratórios, organização de um conjunto de melhores práticas, avaliação com especialistas da área de SI/TI, análise e interpretação dos dados e recomendação de melhorias. O modelo MMPE-SI/TI (Gov) possui 5 níveis de maturidade, 6 níveis de capacidade, 16 processos e 124 melhores práticas para planejamento estratégico de SI/TI direcionadas às organizações governamentais brasileiras
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Souza, Mayara Benício de Barros. "Planejamento estratégico de SI/TI: um estudo sobre ferramentas e técnicas para apoiar a implementação dos processos do MMPE-SI/TI (GOV)." Universidade Federal de Pernambuco, 2013. https://repositorio.ufpe.br/handle/123456789/12347.

Full text
Abstract:
Submitted by Luiz Felipe Barbosa (luiz.fbabreu2@ufpe.br) on 2015-03-12T12:21:29Z No. of bitstreams: 2 Dissertação Mayara Souza.pdf: 8476989 bytes, checksum: 9b732021f5629c42aee0985581fd630c (MD5) license_rdf: 1232 bytes, checksum: 66e71c371cc565284e70f40736c94386 (MD5)
Approved for entry into archive by Daniella Sodre (daniella.sodre@ufpe.br) on 2015-03-13T12:52:01Z (GMT) No. of bitstreams: 2 Dissertação Mayara Souza.pdf: 8476989 bytes, checksum: 9b732021f5629c42aee0985581fd630c (MD5) license_rdf: 1232 bytes, checksum: 66e71c371cc565284e70f40736c94386 (MD5)
Made available in DSpace on 2015-03-13T12:52:01Z (GMT). No. of bitstreams: 2 Dissertação Mayara Souza.pdf: 8476989 bytes, checksum: 9b732021f5629c42aee0985581fd630c (MD5) license_rdf: 1232 bytes, checksum: 66e71c371cc565284e70f40736c94386 (MD5) Previous issue date: 2013-04-25
Em um ambiente cada vez mais competitivo e complexo, que tem a presença constante dos Sistemas de Informação (SI) e da Tecnologia da Informação (TI), as organizações vêm optando pelo desenvolvimento do planejamento estratégico de SI/TI. À medida que este tipo de planejamento oferece apoio à tomada de decisão, o uso de ferramentas e técnicas que proporcionam dados para ele é extremamente relevante para manter a organização em constante evolução. O emprego de modelos de maturidade, que possam realizar a demonstração dessa evolução, é pertinente neste contexto, pois permitem avaliar a organização de acordo com os resultados almejados. Porém, se faz necessário que estas ferramentas e técnicas possam ser estudadas levando em consideração esses modelos, no que tange o auxílio à implementação dos seus processos. Dessa forma, esta dissertação identifica um conjunto de ferramentas e técnicas que possam apoiar as organizações governamentais brasileiras a implementar os processos presentes em um modelo de maturidade voltado ao planejamento estratégico de SI/TI. O modelo selecionado para tal foi o MMPE-SI/TI (Gov) (Modelo de Maturidade para Planejamento Estratégico de SI/TI para organizações governamentais brasileiras), que avalia o nível de maturidade do planejamento estratégico de SI/TI. Para alcançar esta identificação, foram desenvolvidos: um mapeamento sistemático que possibilitou a coleta de ferramentas e técnicas presentes na literatura que podem ser utilizadas neste tipo de planejamento e dois questionários. O primeiro questionário teve o intuito de verificar a relevância das ferramentas e técnicas coletadas pelo mapeamento e sugestões das que não se faziam presentes nele. O segundo questionário verificou a adequação das ferramentas e técnicas para apoiar a implementação dos processos do MMPE-SI/TI (Gov). Ao final obteve-se um conjunto com 22 ferramentas e técnicas que oferecem este tipo de apoio.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

José, Marchiorato Haroldo. "Percepção de gestores de TI/SI e executivos sobre o papel da TI/SI e sua utilização estratégica: um estudo exploratório em indústrias de autopeças." Universidade Federal de Pernambuco, 2006. https://repositorio.ufpe.br/handle/123456789/5834.

Full text
Abstract:
Made available in DSpace on 2014-06-12T17:42:05Z (GMT). No. of bitstreams: 2 arquivo7385_1.pdf: 3690585 bytes, checksum: aa5278724af13ebfe020c723a0764189 (MD5) license.txt: 1748 bytes, checksum: 8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33 (MD5) Previous issue date: 2006
As organizações enfrentam um ambiente econômico caracterizado por transformações freqüentes e imprevisíveis, mudanças tecnológicas, competição global, ampliação do comércio eletrônico, entre outros fatores, que reforçam as características dinâmicas deste ambiente. Para competir neste ambiente, as empresas precisam ser ágeis, rápidas e efetivas. Somente desta forma, conseguirão obter vantagens competitivas em relação aos seus competidores. A tecnologia da informação (TI) e os sistemas de informação (SI) podem contribuir de maneira significativa e eficiente para que as organizações atinjam este objetivo. Isto requer que os principais executivos vejam estes recursos como estratégicos e tenham conhecimento do potencial que representam para a competitividade de suas organizações. Implica também, que os gestores de TI/SI entendam mais dos negócios e estratégias das organizações, aproximando-se dos demais executivos e atuando mais como um deles do que como um especialista. Este estudo, a partir de uma pesquisa realizada em indústrias de autopeças, envolvendo gestores de TI/SI e gestores de outras áreas, procurou identificar como a TI/SI estão sendo utilizados nestas organizações e qual a percepção dos dois grupos de executivos a respeito destes recursos. Os resultados mostraram que, apesar da concordância quanto ao potencial estratégico da TI/SI, existe discordância quanto a outros fatores que poderiam ampliar seu uso para este fim. Isto evidencia que existe ainda muito espaço para o crescimento da TI/SI nas organizações
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

ALEXANDRE, Anna Karine Gurgel. "Análise da maturidade em planejamento estratégico de SI/TI em organizações públicas do governo do estado do Ceará através da utilização do MMPE SI/TI (Gov)." Universidade Federal de Pernambuco, 2016. https://repositorio.ufpe.br/handle/123456789/22435.

Full text
Abstract:
Submitted by Alice Araujo (alice.caraujo@ufpe.br) on 2017-11-30T16:14:12Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 811 bytes, checksum: e39d27027a6cc9cb039ad269a5db8e34 (MD5) Dissertacao Anna Karine Gurgel Alexandre.pdf: 4509563 bytes, checksum: 7f0a13c67ac75da354ff14c27401037b (MD5)
Made available in DSpace on 2017-11-30T16:14:12Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 811 bytes, checksum: e39d27027a6cc9cb039ad269a5db8e34 (MD5) Dissertacao Anna Karine Gurgel Alexandre.pdf: 4509563 bytes, checksum: 7f0a13c67ac75da354ff14c27401037b (MD5) Previous issue date: 2016-02-12
Atentas às demandas geradas a partir da concorrência globalizada, as organizações passaram a perceber a importância de desenvolver ações de Tecnologia da Informação (TI) sempre preocupadas em promover os objetivos estratégicos da organização, como forma de obter benefícios para seus negócios. Estudos realizados pelo Tribunal de Contas da União, nos órgãos/entidades da Administração Pública Federal (APF) brasileira, revelaram grande disparidade entre a importância dada ao planejamento organizacional e o planejamento de TI e resultaram na criação de um processo de indução de melhoria na governança de TI. Dada a dificuldade de encontrar modelos que avaliem o nível de maturidade do planejamento estratégico de SI/TI, Texeira Filho (2010) propôs – tomando por base a experiência advinda de modelos de maturidade – um modelo para avaliar o nível de maturidade do planejamento estratégico de SI/TI de organizações governamentais brasileiras, denominado Modelo de Maturidade para Planejamento Estratégico de SI/TI - MMPE SI/TI (Gov). O mesmo foi criado em conformidade com os principais procedimentos e normas nacionais/internacionais utilizados para definição e avaliação de processos e é formado por um Modelo de Referência (MR), um Método de Avaliação (MA) e um Banco de Melhores Práticas (BMP) definido para auxiliar no desenvolvimento do plano de melhorias da organização. Foi validado por especialistas e aplicado em duas organizações, ambas componentes do Governo de Pernambuco. Como forma de dar continuidade à avaliação da aplicabilidade do modelo na esfera governamental, este trabalho tem como propósito analisar a maturidade dos processos de planejamento estratégico de SI/TI do Governo do Estado do Ceará e identificar oportunidades de melhoria no Método de Avaliação do referido modelo. Apesar de avaliar um pequeno grupo de instituições, entende-se que algumas iniciativas do governo cearense favoreceram o alcance de um maior grau de maturidade dos processos de planejamento estratégico de SI/TI de órgãos da administração. Além disso, a reanálise e o detalhamento das atividades desenvolvidas no Método de Avaliação do MMPE SI/TI (Gov) e o rearranjo e a criação de documentos de apoio à aplicação do método, permitiram sugerir aprimoramentos ao referido modelo.
Paying attention to the demands generated from the global competition, organizations have realized the importance of developing Information Technology (IT) actions, always concerned to promote organization's strategic objectives, as a way to obtain benefits for their business. Studies of Tribunal de Contas da União, with organizations/agencies of the Brazil's Federal Public Administration ( APF ), showed significant disparity between the importance given to the organization's strategic planning as a whole and its IT strategic planning and resulted in the creation of an improvement induction process in IT governance. This caused a certain change of scenery, but there is still a long way to go to get close to ideal. Given the difficulty of finding models to assess the maturity level of IS/IT strategic planning, Texeira Filho (2010) proposed – building on the expirience coming from maturity models - a model to assess the level of maturity of IS / IT strategic planning in brazilian governmental organizations, called Modelo de Maturidade para Planejamento Estratégico de SI/TI – MMPE SI/TI (Gov). This model was established in accordance with the main procedures and national / international standards used for defining and evaluating processes. It is composed of: a Reference Model (MR), an Assessment Method (MA) and a Best Practices Repository (BMP) set to assist in developing the organization's improvement plan. It was validated by experts and applied in two organizations, both belonging to the Government of Pernambuco. In order to continue the evaluation of applicability of the model in the governmental sphere, this work aims to analyze the maturity of IS/IT strategic planning processes in the Ceará State Government and identify improvement opportunities to the Assessment Method (MA) of the model. Although few institutions have been evaluated, it is understood that some practices os Ceara’s Governement have promoted the achievement of a greater degree of maturity of the IS / IT government organizations strategic planning processes. In addition, the review and detailing of the activities developed in MMPE SI/ TI (Gov) Assessment Method (MA) and the rearrangement and creation of documents to support the application of the method allowed suggest enhances to the model.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

ARAÚJO, Leonardo Cordeiro de. "Avalia-MMPE : uma ferramenta para suporte a avaliações no MMPE-SI/TI (Gov) com foco no usuário." Universidade Federal de Pernambuco, 2013. https://repositorio.ufpe.br/handle/123456789/12399.

Full text
Abstract:
Submitted by João Arthur Martins (joao.arthur@ufpe.br) on 2015-03-11T18:30:09Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 1232 bytes, checksum: 66e71c371cc565284e70f40736c94386 (MD5) Dissertacao Leonardo Araujo.pdf: 4670088 bytes, checksum: a0c76c00c97f8536ed8fb718d1583b2f (MD5)
Approved for entry into archive by Daniella Sodre (daniella.sodre@ufpe.br) on 2015-03-13T13:10:08Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 1232 bytes, checksum: 66e71c371cc565284e70f40736c94386 (MD5) Dissertacao Leonardo Araujo.pdf: 4670088 bytes, checksum: a0c76c00c97f8536ed8fb718d1583b2f (MD5)
Made available in DSpace on 2015-03-13T13:10:08Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 1232 bytes, checksum: 66e71c371cc565284e70f40736c94386 (MD5) Dissertacao Leonardo Araujo.pdf: 4670088 bytes, checksum: a0c76c00c97f8536ed8fb718d1583b2f (MD5) Previous issue date: 2013-08-28
No âmbito das avaliações, as organizações procuram investir altos valores a fim de prover ao mercado competitivo formas de reconhecimento, como certificações, comprovando o seu alto padrão, geralmente de qualidade. Existem diversos modelos de avaliação de maturidade no âmbito dos sistemas de informação/tecnologia da informação (SI/TI), onde, recentemente, foi desenvolvido um modelo para direcionar o Planejamento Estratégico de TI em organizações governamentais brasileiras, o MMPE-SI/TI (Gov), cujo foco é auxiliar as organizações a identificarem em que nível de maturidade elas se encontram e a tomarem medidas assertivas. Existem ferramentas (softwares) que, baseadas em alguns dos modelos e métodos mais conhecidos, possibilitam o apoio a avaliações de maturidade nos processos organizacionais. Todavia, essas ferramentas não se preocupam de forma clara com as necessidades do usuário, em especial na simplicidade da execução das tarefas, uma vez que não existem pesquisas que relatem isso. O intuito desta pesquisa foi desenvolver uma ferramenta para apoiar as avaliações com o uso do MMPE-SI/TI (Gov) com foco no usuário final (implementadores e avaliadores). Para isso foram analisados quatorze trabalhos advindos da literatura técnica, dois métodos de avaliação de processos de software amplamente utilizados e duas ferramentas com os mesmos propósitos. Uma vez desenvolvida, a ferramenta foi submetida a avaliações piloto, onde foram respondidos cinco questionários com cinquenta e uma questões cada, baseados em um instrumento de avaliação de qualidade de software em uso (iASUS). Com os resultados retornados, pode ser observado que a ferramenta em questão atendeu, de forma satisfatória, às principais características de qualidade de software em uso.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Dehoff, Ryan R. "Microstructure, Oxidation Behavior And Mechanical Behavior Of Lens Deposited Nb-Ti-Si And Nb-Ti-Si Based Alloys." The Ohio State University, 2008. http://rave.ohiolink.edu/etdc/view?acc_num=osu1221839511.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Eklund, Per. "Multifunctional nanostructured Ti-Si-C thin films." Doctoral thesis, Linköping : Thin Film Physics Division, Department of Physics, Chemistry and Biology, Linköping University, 2007. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-8860.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Fiore, Marina. "Otimização termodinâmica do sistema binário Ti-Si." Universidade de São Paulo, 2016. http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3133/tde-29062016-144534/.

Full text
Abstract:
A otimização de sistemas do tipo Ti-Si-X requer que os sistemas binários estejam constantemente atualizados. O sistema Ti-Si foi investigado experimentalmente desde a década de 50 e poucos estudos usaram os dados experimentais para calcular o diagrama de fases Ti-Si usando modelamento termodinâmico. A otimização mais recente do sistema Ti-Si foi realizada em 1998, descrevendo a fase Ti5Si3 como um intermetálico não estequiométrico contendo três sub-redes e mostrando a presença da fase intermetálica estequiométrica Ti3Si. Dada a recente disputa sobre a cinética de precipitação e a estabilidade das fases Ti3Si e Ti5Si3 nos sistemas Ti-Si e Ti-Si-X, o canto rico em titânio do sistema Ti-Si (estável e metaestável) foi otimizado no presente trabalho. Os limites de estabilidade de fases, os valores dos erros pelo método dos mínimos quadrados do procedimento de otimização e os desvios padrões relativos das variáveis calculadas foram discutidos para inspirar a realização de mais trabalhos experimentais para investigar as reações eutetóides estáveis e/ou metaestáveis, ?->? + Ti3Si e ?->? + + Ti5Si3; e para melhorar cada vez mais as otimizações termodinâmicas do diagrama de fases do sistema Ti-Si.
The thermodynamic optimization of Ti-Si-X systems requires that the binary systems are constantly updated. The Ti-Si system has been experimentally investigated since the 1950\'s and few investigations have used this experimental data to calculate the Ti-Si phase diagram using thermodynamic modeling. The most recent assessment of the Ti-Si system was performed in 1998, describing the Ti5Si3 phase as a non-stoichiometric intermetallic containing three sublattices and showing the presence of the stoichiometric Ti3Si phase. In the light of the dispute over the precipitation kinetics and stability of Ti3Si and Ti5Si3 phases in Ti-Si and Ti-X-Si systems, the present work assessed the Ti-rich corner of the stable (featuring Ti3Si phase) and metastable Ti-Si phase diagrams. The phase boundaries, the values of the error of the least-square method of the optimization procedure and the relative standard deviation of the calculated variables were discussed in order to inspire further experimental work to investigate the stable and/or metastable eutectoid reactions, ?->? + Ti3Si e ?->? +Ti5Si3, and to improve the thermodynamic assessments of the Ti-Si phase diagram.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

(UPC), Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas. "Gerencia De Proyectos De Si/Ti - SI427 201800." Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), 2018. http://hdl.handle.net/10757/623291.

Full text
Abstract:
Curso de especialidad de Gerencia de Proyectos SI-TI, en la Carrera de Ingeniería de Sistemas de Información, de carácter teórico- práctico, dirigido a los estudiantes del 8vo ciclo, busca desarrollar la competencia general de ciudadanía y la específica Trabajo en equipos multidisciplinarios acorde al ABET - Student Outcome (d). El conocimiento adquirido a lo largo del curso es muy importante en el desarrollo profesional del alumno ya que durante toda su carrera profesional desarrollará sus actividades bajo el marco de gestión de proyectos, además podrán ser partícipes del desarrollo e implementación de los mismos.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
More sources

Books on the topic "Estratégia de SI/TI"

1

Despotović, Goran. Znam, ti si. Požarevac: "Popović i sinovi", 1998.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

To si ti. Zagreb: Meandar, 1995.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Čiji si ti, mali? Beograd: Narodna knjiga, 2006.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Čiji si ti, mali? 2nd ed. Beograd: BIGZ, 1989.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Trobiš, Smiljan. Ti si meni dar--. Ljubljana: Magnolija, 2004.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Milojević, Vesna Dedić. Ti si meni sve. Beograd: Laguna, 2012.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Ti si moje zdravlje. Zagreb: K. Krešimir, 1997.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Stamenov, Rangel. Kogato ti si trŭgna: Stikhotvorenii͡a︡. 2nd ed. Sofii͡a︡: Izdanie na Sui͡u︡za na nezavisimite bŭlgarski pisateli, 1992.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Yong shen ti si xiang. Nanjing: Jiangsu ren min chu ban she, 2003.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Zhongshan si xiang ti xi. Taibei Shi: Taiwan shang wu yin shu guan, 1985.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
More sources

Book chapters on the topic "Estratégia de SI/TI"

1

Carow-Watamura, U., D. V. Louzguine, and A. Takeuchi. "Nb-Si-Ti (320)." In Physical Properties of Ternary Amorphous Alloys. Part 3: Systems from Cr-Fe-P to Si-W-Zr, 354–60. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2011. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-14133-1_120.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Carow-Watamura, U., D. V. Louzguine, and A. Takeuchi. "Ni-Si-Ti (334)." In Physical Properties of Ternary Amorphous Alloys. Part 3: Systems from Cr-Fe-P to Si-W-Zr, 431–32. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2011. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-14133-1_134.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Carow-Watamura, U., D. V. Louzguine, and A. Takeuchi. "Si-Ta-Ti (346)." In Physical Properties of Ternary Amorphous Alloys. Part 3: Systems from Cr-Fe-P to Si-W-Zr, 453–55. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2011. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-14133-1_147.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Carow-Watamura, U., D. V. Louzguine, and A. Takeuchi. "Si-Ti-V (348)." In Physical Properties of Ternary Amorphous Alloys. Part 3: Systems from Cr-Fe-P to Si-W-Zr, 458–61. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2011. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-14133-1_149.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Carow-Watamura, U., D. V. Louzguine, and A. Takeuchi. "Si-Ti-Zr (349)." In Physical Properties of Ternary Amorphous Alloys. Part 3: Systems from Cr-Fe-P to Si-W-Zr, 462–64. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2011. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-14133-1_150.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Carow-Watamura, U., D. V. Louzguine, and A. Takeuchi. "Fe-Si-Ti (276)." In Physical Properties of Ternary Amorphous Alloys. Part 3: Systems from Cr-Fe-P to Si-W-Zr, 247. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2011. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-14133-1_67.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Carow-Watamura, U., D. V. Louzguine, and A. Takeuchi. "Co-Si-Ti (218)." In Landolt-Börnstein - Group III Condensed Matter, 472. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2011. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-13850-8_123.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Carow-Watamura, U., D. V. Louzguine, and A. Takeuchi. "Be-Si-Ti (175)." In Landolt-Börnstein - Group III Condensed Matter, 346–47. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2011. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-13850-8_77.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Rösch, L. "Formation of the Si-TI Bond." In Inorganic Reactions and Methods, 220–21. Hoboken, NJ, USA: John Wiley & Sons, Inc., 2007. http://dx.doi.org/10.1002/9780470145241.ch119.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Morrison, Clyde Arthur. "Bi12 XO20 (X = Ge, Si, Ti)." In Crystal Fields for Transition-Metal Ions in Laser Host Materials, 180–82. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 1992. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-95686-7_49.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles

Conference papers on the topic "Estratégia de SI/TI"

1

Teixeira Filho, José Gilson De Almeida, and Hermano Perrelli De Moura. "Um Modelo de Maturidade para Planejamento Estratégico de SI/TI." In VII Simpósio Brasileiro de Sistemas de Informação. Sociedade Brasileira de Computação, 2011. http://dx.doi.org/10.5753/sbsi.2011.14590.

Full text
Abstract:
Esse artigo propõe um modelo para avaliar o nível de maturidade do planejamento estratégico de SI/TI de organizações governamentais brasileiras, denominado MMPE-SI/TI (Gov). Ele foi definido em conformidade com os principais modelos e normas nacionais e internacionais utilizados para definição e avaliação de processos e é formado por um modelo de referência (MR), um método de avaliação (MA) e um banco de melhores práticas (BMP). O modelo MMPE-SI/TI (Gov) possui 5 níveis de maturidade, 6 níveis de capacidade, 16 processos e 124 melhores práticas para planejamento estratégico de SI/TI direcionadas às organizações governamentais brasileiras.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Fraga, Bruno Valladão. "ESTRATÉGIA PARA MIGRAÇÃO DOS SISTEMAS DE OTIMIZAÇÃO DE PROCESSO DOS ALTOS FORNOS DA ARCELORMITTAL TUBARÃO." In 20º Seminário de Automação & TI. São Paulo: Editora Blucher, 2017. http://dx.doi.org/10.5151/2237-0234-28015.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Baeta, Éric José de Souza, Cezar Gonçalves da Silva, and Marcílio do Carmo Silva. "ESTRATÉGIA DE CONTROLE PREFERENCIAL EM PLANTAS DE BENEFICIAMENTO DE MINÉRIO DE FERRO: APLICAÇÕES PRÁTICAS E BENEFÍCIOS." In 19º Seminário de Automação & TI. São Paulo: Editora Blucher, 2017. http://dx.doi.org/10.5151/2237-0234-26281.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Wu, Wei-Jun, Bing-Zong Li, Kai Shao, Z. Sun, Zhi G. Gu, Wei-Ning Huang, Guo B. Jiang, Ping Liu, and Zu Y. Zhou. "Epitaxial CoSi 2 film grown on Si substrate by solid interaction of Co/Ti/Si and TiN/Co/Ti/Si multilayer." In Thin Film Physics and Applications: Second International Conference, edited by Shixun Zhou, Yongling Wang, Yi-Xin Chen, and Shuzheng Mao. SPIE, 1994. http://dx.doi.org/10.1117/12.190809.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Wakabayashi, Hitoshi, Takeshi Andoh, Tohru Mogami, Toru Tatsumi, and Takemitsu Kunio. "Uniform Si-SEG and Ti/SEG-Si Thickness Ratio Control for Ti-Salicided Sub-Quarter-Micron CMOS Devices." In 1997 International Conference on Solid State Devices and Materials. The Japan Society of Applied Physics, 1997. http://dx.doi.org/10.7567/ssdm.1997.c-12-3.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Shi, Gang, Zhen Sun, Geng-Fu Xu, Yun-Hao Min, Jun-Yi Luo, Yong Lu, Bing-Zong Li, et al. "Electromigration performance improvement of Al-Si-Cu/TiN/Ti/n+Si contact." In Third International Conference on Thin Film Physics and Applications, edited by Shixun Zhou, Yongling Wang, Yi-Xin Chen, and Shuzheng Mao. SPIE, 1998. http://dx.doi.org/10.1117/12.300685.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Fiore, Marina, Flávio Beneduce, and Cesar Roberto de Farias Azevedo. "SIMPLIFICAÇÃO DA OTIMIZAÇÃO TERMODINÂMICA DO SISTEMA Ti-Si." In 70º Congresso Anual da ABM. São Paulo: Editora Blucher, 2018. http://dx.doi.org/10.5151/1516-392x-27090.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Pribytkov, G., and et al. "PRIMENENIE POROShKOVYH KATODOV TI-AL, TI-AL-SI DLJa VAKUUMNO-DUGOVOGO SINTEZA NITRIDNYH POKRYTIJ." In International Workshop "Multiscale Biomechanics and Tribology of Inorganic and Organic Systems" ; Mezhdunarodnaja konferencija "Perspektivnye materialy s ierarhicheskoj strukturoj dlja novyh tehnologij i nadezhnyh konstrukcij" ; VIII Vserossijskaja nauchno-prakticheskaja konferencija s mezhdunarodnym uchastiem, posvjashhennaja 50-letiju osnovanija Instituta himii nefti "Dobycha, podgotovka, transport nefti i gaza". Tomsk State University, 2019. http://dx.doi.org/10.17223/9785946218412/270.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Shostachenko, Stanislav A., Roman V. Zakharchenko, Roman V. Ryzhuk, Darya A. Kulyamina, and Nikolay I. Kargin. "Low resistance Ti/Si/Ti/Al/Ni/Au ohmic contact for AlGaN/GaN HEMT." In The International Conference on Micro- and Nano-Electronics 2016, edited by Vladimir F. Lukichev and Konstantin V. Rudenko. SPIE, 2016. http://dx.doi.org/10.1117/12.2267053.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Knite, Maris, Valentinas J. Snitka, and Arthur Medvids. "Laser-induced modifications of binary Co-Si and ternary Co-Ti-Si films." In 10th International School on Quantum Electronics: Lasers--Physics and Applications, edited by Peter A. Atanasov and Dimitar V. Stoyanov. SPIE, 1999. http://dx.doi.org/10.1117/12.347651.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles

Reports on the topic "Estratégia de SI/TI"

1

Thom, Andrew. Oxidation studies on small atom doped TI*5*SI*3*. Office of Scientific and Technical Information (OSTI), September 1995. http://dx.doi.org/10.2172/135098.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Smith, P. M., J. S. Custer, and R. V. Jones. Chemical vapor deposition of Ti-Si-N films for diffusion barrier applications. Office of Scientific and Technical Information (OSTI), November 1995. http://dx.doi.org/10.2172/125078.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Custer, J. S., P. M. Smith, R. V. Jones, A. W. Maverick, D. A. Roberts, J. A. T. Norman, and A. K. Hochberg. Thermal metalorganic chemical vapor deposition of Ti-Si-N films for diffusion barrier applications. Office of Scientific and Technical Information (OSTI), April 1996. http://dx.doi.org/10.2172/219352.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Thom, A. J., and M. Akinc. Effect of ternary additions on the oxidation resistance of Ti{sub 5}Si{sub 3}. Office of Scientific and Technical Information (OSTI), October 1995. http://dx.doi.org/10.2172/106642.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Desain, J. D., and T. J. Curtiss. The Predicted Heat of Formation of Several Si-Cl-O-H and Ti-Cl-O-H Species. Fort Belvoir, VA: Defense Technical Information Center, January 2006. http://dx.doi.org/10.21236/ada445087.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Williams, Jason. Structure and high-temperature properties of Ti5Si3 with interstitial additions. Office of Scientific and Technical Information (OSTI), December 1999. http://dx.doi.org/10.2172/754837.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Tang, Zhihong. M5Si3(M=Ti, Nb, Mo) Based Transition-Metal Silicides for High Temperature Applications. Office of Scientific and Technical Information (OSTI), January 2007. http://dx.doi.org/10.2172/933031.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Selinder, T. I., T. A. Roberts, D. J. Miller, M. A. Beno, G. S. Knapp, K. E. Gray, S. Ogawa, J. A. Fair, and D. B. Fraser. In situ x-ray diffraction study of CoSi{sub 2} formation during annealing of a Co/Ti bilayer on Si*(100). Office of Scientific and Technical Information (OSTI), June 1995. http://dx.doi.org/10.2172/70779.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Besser, Matthew Frank. The Effect of Oxygen Contamination on the Amorphous Structure of Thermally Sprayed Coatings of Cu47Ti33Zr11Ni8Si1. Office of Scientific and Technical Information (OSTI), January 2002. http://dx.doi.org/10.2172/803302.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

McWhorter, Sean William. Exploration of R2XM2 (R=Sc, Y, Ti, Zr, Hf, rare earth; X=main group element; M=transition metal, Si, Ge): Structural Motifs, the novel Compound Gd2AlGe2 and Analysis of the U3Si2 and Zr3Al2 Structure Types. Office of Scientific and Technical Information (OSTI), January 2006. http://dx.doi.org/10.2172/888949.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
We offer discounts on all premium plans for authors whose works are included in thematic literature selections. Contact us to get a unique promo code!

To the bibliography