To see the other types of publications on this topic, follow the link: Grande distribution – Gestion – France.

Journal articles on the topic 'Grande distribution – Gestion – France'

Create a spot-on reference in APA, MLA, Chicago, Harvard, and other styles

Select a source type:

Consult the top 50 journal articles for your research on the topic 'Grande distribution – Gestion – France.'

Next to every source in the list of references, there is an 'Add to bibliography' button. Press on it, and we will generate automatically the bibliographic reference to the chosen work in the citation style you need: APA, MLA, Harvard, Chicago, Vancouver, etc.

You can also download the full text of the academic publication as pdf and read online its abstract whenever available in the metadata.

Browse journal articles on a wide variety of disciplines and organise your bibliography correctly.

1

Bouquet, Claude, and Paul Féron. "La gestion des ouvrages de distribution à Électricité de France." Bulletin d'histoire de l'électricité 30, no. 1 (1997): 53–66. http://dx.doi.org/10.3406/helec.1997.1362.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

PARK, Woo Kyung. "Les évolutions des modes de gestion de la distribution d'eau potable en France." ADMINISTRATIVE LAW JOURNAL 49 (June 30, 2017): 129–52. http://dx.doi.org/10.35979/alj.2017.06.49.129.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Le Pourhiet, Anne-Marie. "La responsabilité publique en France : de l’isoloir au prétoire." Colloque : L'État en marche, transparence et reddition de comptes 36, no. 4 (October 31, 2014): 529–42. http://dx.doi.org/10.7202/1027157ar.

Full text
Abstract:
La transparence et la reddition des comptes sont, en France, des exigences constitutionnelles, mais rencontrent cependant des difficultés à rentrer dans les mœurs. Deux problèmes essentiels semblent se poser. D’une part les solutions imaginées sont essentiellement d’ordre institutionnel et juridique, le plus souvent superficielles et inefficaces; en témoignent les expériences récentes concernant la responsabilité des gouvernants ou les difficultés à mettre sérieusement en pratique les procédés de contrôle et d’évaluation de la gestion publique. D’autre part une grande partie du pouvoir tend à s’évaporer hors des institutions traditionnelles (Europe, médias, associations, société civile, juges...) de telle sorte que les remèdes élaborés manquent leur cible. On rencontre ainsi un double problème d’efficacité et d’imputabilité dont certains aspects sont propres au régime français mais d’autres, plus généraux, semblent inhérents à la postmodernité.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Barbat, Guillaume, and Jean-Marc Andre. "Quelles compétences favorisent l’appropriation d’une écostratégie ?" Revue Française de Gestion 45, no. 278 (January 2019): 55–75. http://dx.doi.org/10.3166/rfg.2019.00297.

Full text
Abstract:
Cet article traite de l’enjeu environnemental dans une perspective appropriative. Une étude qualitative, menée dans le secteur de la grande distribution, envisage l’appropriation d’une écostratégie comme un processus d’apprentissage organisationnel mobilisant six compétences individuelles. Cinq dispositifs de gestion sont également proposés pour favoriser l’activation de ces compétences.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Moore, Damian. "Les politiques de développement social urbain et la gestion de l'ethnicité en France et en Grande-Bretagne." Hommes et Migrations 1232, no. 1 (2001): 91–97. http://dx.doi.org/10.3406/homig.2001.3725.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Afiouni, Nada. "La gestion du pluralisme funéraire en France et en Grande-Bretagne. Les enjeux politiques, législatifs et identitaires." Diversité urbaine 18 (2018): 31. http://dx.doi.org/10.7202/1059590ar.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Chave, Sylvain, and Guillaume Ferry. "Le concept intégrateur des niveaux de sécurité Predict appliqué aux crues et inondations de 2018." La Houille Blanche, no. 3-4 (October 2019): 39–47. http://dx.doi.org/10.1051/lhb/2019041.

Full text
Abstract:
La gestion des inondations a considérablement évolué au cours des dernières années, grâce en particulier à une meilleure compréhension des phénomènes hydrométéorologiques couplée à une plus grande diffusion des données de prévision. Ces données portées par l'ensemble des grands organismes de recherches ou acteurs des services de l'État (Météo France, Cerema, SCHAPI, BRGM, IRSTEA) permettent de mieux les anticiper et favorisent une meilleure gestion des opérations de sauvegarde pour les collectivités, les entreprises ou plus généralement pour le citoyen. L'anticipation est ainsi mise au service de la sécurité des personnes, des biens et des entreprises, installés dans les zones exposées. En effet, la mise en œuvre des mesures préventives permet aux décideurs et gestionnaires d'anticiper ces phénomènes dommageables pour en réduire les impacts sur les personnes et les biens. L'ensemble des mesures de sauvegarde, graduées selon la prévision et la gravité de l'évènement, comme les comportements et les attitudes à adopter pendant un évènement, est organisé dans un concept intégrateur appelé Niveaux communaux de sauvegarde. Celui-ci est utilisé depuis plusieurs années par plus de 30 000 communes en France pour déterminer le niveau d'engagement des actions de sauvegarde (niveau de Plan communal de sauvegarde) en se situant à l'interface entre l'aléa et les opérations de sauvegarde nécessaires à sa gestion et en complémentarité avec les notions de vigilances diffusées par les services de l'État. La présente publication présentera l'intérêt de ce concept et son application à la gestion opérationnelle des crues et inondations survenues depuis le début de l'année 2018, illustré par deux retours d'expérience de communes inondées en janvier 2018 (crue de la Saône) et en mai 2018 (crue torrentielles provoquées par des orages).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Guillemain, Hervé. "Des institutions privées d’histoire. Enquête sur les archives d’entreprises capitalistes dédiées à la gestion de la folie (France, 1930-1950)." Santé mentale au Québec 41, no. 2 (November 10, 2016): 101–18. http://dx.doi.org/10.7202/1037958ar.

Full text
Abstract:
Objectif Découvert en suivant l’histoire d’une patiente parisienne, l’Hôpital psychiatrique de Saint-Rémy, ouvert en 1937 dans l’est de la France, est une institution particulière. Celle-ci a en effet été créée dans un but lucratif et dans un contexte d’urgence de la psychiatrie parisienne. Méthode En l’absence d’archives administratives, l’histoire de cette institution ne peut être écrite qu’en ayant recours aux archives parisiennes des commanditaires et aux dossiers patients. L’histoire de l’avènement de ce statut spécifique permet de poser plusieurs questions peu abordées dans l’historiographie : celle des modes de financement de la gestion de la santé mentale, celle des transferts de patients et celle du renouveau de la critique anti asilaire au XXe siècle. Résultats La création de cette institution dans les années 1930 correspond à un contexte spécifique de crise démographique et économique, et représente un nouveau mode de gestion de la chronicité. L’Hôpital psychiatrique de Saint-Rémy a permis de constituer un lieu de relégation pour certaines populations durant quelques années, ainsi qu’une source de profit pour des entrepreneurs liés aux réseaux politiques et économiques les plus influents de l’époque. Conclusion En cela Saint-Rémy est un produit de la grande histoire autant que de celle de l’assistance psychiatrique.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

GUYOMARD, H., B. COUDURIER, and P. HERPIN. "Avant-propos." INRAE Productions Animales 22, no. 3 (April 17, 2009): 147–50. http://dx.doi.org/10.20870/productions-animales.2009.22.3.3341.

Full text
Abstract:
L’Agriculture Biologique (AB) se présente comme un mode de production agricole spécifique basé sur le respect d’un certain nombre de principes et de pratiques visant à réduire au maximum les impacts négatifs sur l’environnement. Elle est soumise à des interdictions et/ou des obligations de moyens, par exemple l’interdiction des Organismes Génétiquement Modifiés (OGM), des engrais de synthèse et des pesticides ou l’obligation de rotations pluriannuelles. Dans le cas de l’élevage, les critères portent sur l’origine des animaux, les conditions de logement et d’accès aux parcours, l’alimentation ainsi que la prévention et le traitement des maladies. Ainsi, la prévention des maladies est principalement basée sur l’utilisation de techniques d’élevage stimulant les défenses naturelles des animaux et, en cas de problème sanitaire, le recours à l’homéopathie ou à la phytothérapie ; l’emploi d’autres médicaments vétérinaires n’est pas exclu à condition de respecter des conditions réglementaires strictes1. L’AB s’inscrit dans des filières d’approvisionnement et de commercialisation incluant la transformation et la préparation des aliments, la distribution de gros et/ou de détail et le consommateur final. Dans tous les pays, agriculteurs, conditionneurs et importateurs doivent se conformer à des réglementations pour associer à leurs produits un étiquetage attestant de leur nature biologique. Les produits issus de l’AB sont certifiés et des mécanismes d’inspection assurent le respect des règlements. L’AB mondiale est aujourd’hui encore une activité marginale au regard des terres consacrées (moins de 2%), du nombre d’agriculteurs engagés ou des volumes concernés. Il s’agit toutefois d’une activité en forte croissance avec, par exemple, un triplement des surfaces mondiales dédiées entre 1999 et aujourd’hui. Le marché mondial des produits issus de l’AB était estimé à 25 milliards d’euros en 2006, soit deux fois plus qu’en 2000 (données IFOAM). La consommation est très fortement concentrée, à plus de 95% en Amérique du Nord d’une part, et en Europe de l’Ouest où les principaux marchés sont l’Allemagne, l’Italie, la France et le Royaume-Uni, d’autre part. Sur ces deux continents, les importations sont nécessaires pour pallier le déficit de l’offre domestique au regard de la demande intérieure. Ceci est particulièrement vrai en France. Selon le ministère en charge de l’agriculture (2009), «la demande [française] de produits issus de l’AB croît de 10% par an depuis 1999. Or, l’offre [nationale] de produits issus de l’AB est aujourd’hui insuffisante pour satisfaire cette demande croissante. Les surfaces des 11 970 exploitations agricoles françaises en AB ne représentent que 2% de la surface agricole. Par défaut d’organisation entre les producteurs et à cause de l’éparpillement des productions, une part significative des produits bio n’est pas valorisée». Et simultanément, 25% environ de la consommation française de produits bio est satisfaite par des importations. Cette situation a conduit le Ministre en charge de l’agriculture à proposer, dans le cadre du Grenelle de l’environnement, un plan visant le triplement à l’horizon 2012 des surfaces françaises en AB (6% de la surface agricole utile en 2012). Pour atteindre cet objectif, le plan inclut un soutien budgétaire à la structuration de la filière bio (sous la forme d’un fonds de structuration doté de 15 millions d’euros sur cinq ans), la mobilisation de la recherche (notamment sous la forme de crédits «recherche»), un soutien accru aux exploitations converties en AB (via le déplafonnement des 7 600 €/an/unité des aides agro-environnementales pour les exploitations en conversion vers l’AB et une augmentation de l’enveloppe dédiée, ainsi que la reconduction du crédit d’impôt en 2009, celui-ci étant par ailleurs augmenté) et enfin, l’obligation dès 2012 faite à la restauration collective de proposer dans ses menus 20% de produits issus de l’AB. Enfin, dans le cadre du bilan de santé de la Politique Agricole Commune (PAC) du 23 février 2009, une aide spécifique aux exploitations en AB d’un montant d’un peu moins de 40 millions d’euros a été adoptée. Le plan français en faveur de l’AB, popularisé sous le libellé «AB : objectif 2012», vise donc à développer la production domestique de produits issus de l’AB via la fixation d’un objectif quantitatif en termes de surfaces dédiées en jouant simultanément sur la demande (via une contrainte d’incorporation de produits issus de l’AB dans la restauration collective) et l’offre (via, de façon générale, un soutien augmenté aux exploitations en conversion vers l’AB et déjà converties à l’AB). Dans ce contexte, le comité éditorial de la revue Inra Productions Animales et la direction de l’Inra ont souhaité apporter un éclairage scientifique sur les acquis, les verrous et les perspectives en matière d’élevage AB. Ce numéro a été coordonné par J.M. Perez avec l’aide de nombreux relecteurs : que tous soient ici remerciés. Après une présentation du cahier des charges français et de la réglementation communautaire (Leroux et al), le numéro se décline en trois parties : une série d’articles sur différentes filières animales concernées (avicole, porcine, bovine allaitante, ovine allaitante), un focus sur deux approches à l’échelle des systèmes d’élevage (ovin allaitant et bovin laitier), et enfin des articles centrés sur les problèmes les plus aigus rencontrés dans le domaine de la gestion sanitaire et de la maitrise de la reproduction. L’article conclusif de Bellon et al fait le point sur les principales questions de recherche qui demeurent. En aviculture (Guémené et al), à l’exception de l’œuf, la production bio reste marginale, mais les filières sont bien organisées. Cette situation résulte d’une relative synergie avec les filières label rouge, avec lesquelles elles partagent plusieurs caractéristiques (types génétiques, longue durée d’élevage, parcours). Des difficultés multiples subsistent néanmoins. La production bio est pénalisée par le manque de poussins AB, des difficultés de maintien de l’état environnemental et sanitaire des parcours, la rareté de l’aliment bio et la difficulté d’assurer l’équilibre en acides aminés des rations (pas d’acides aminés de synthèse), élément susceptible d’expliquer la surmortalité constatée en pondeuse (liée à des problèmes comportementaux). Par suite, les performances sont inférieures à celles de l’élevage conventionnel (augmentation de la durée d’élevage et de l’indice de conversion) et l’impact environnemental, bien qu’amélioré quand il est rapporté à l’hectare, est moins favorable quand il est mesuré par unité produite, à l’exception notable de l’utilisation de pesticides. Prunier et al aboutissent aux mêmes conclusions dans le cas de la production de porcs AB. Relativement au conventionnel, les contraintes sont fortes sur le plan alimentaire (rareté de l’aliment AB, problème d’équilibre en acides aminés des rations) et de la conduite d’élevage (interdiction ou limitation des pratiques de convenance, âge des animaux au sevrage de 40 jours, difficultés de synchronisation des chaleurs et des mises bas, limitation des traitements vétérinaires). Ces contraintes et la grande diversité des élevages de porcs AB se traduisent par une forte variabilité des performances en termes de survie, reproduction, composition corporelle ou qualité des produits : autant de critères qu’il conviendra de mieux maîtriser à l’avenir pour assurer la pérennité de l’élevage porcin AB. Les performances zootechniques et économiques de l’élevage bovin allaitant bio sont abordées dans l’article de Veysset et al à partir d’un échantillon limité d’exploitations situées en zones défavorisées. Les caractéristiques des unités AB diffèrent peu de celles de leurs voisines en élevage conventionnel ; avec un chargement à l’hectare plus faible mais une plus grande autonomie alimentaire, les résultats techniques des élevages AB sont proches de ceux des élevages conventionnels et ce, en dépit d’une moindre production de viande vive par unité de bétail, en raison d’un cycle de production en moyenne plus long. Sur le plan économique, les charges plus faibles (pas de traitements antiparasitaires, pas de vaccinations systématiques) ne suffisent pas à compenser un moindre produit à l’hectare. Un verrou majeur est le déficit de gestion collective de la filière verticale (absence totale de débouché en AB pour les animaux maigres, en particulier) qui se traduit par un problème aigu de sous-valorisation puisque dans l’échantillon enquêté 71% des animaux sont vendus sans signe de qualité : nul doute qu’il s’agit là d’une priorité d’action. En élevage ovin (Benoit et Laignel), également sur la base d’un échantillon malheureusement restreint, les différences de performances techniques et économiques des élevages conventionnels versus bio varient sensiblement selon la localisation géographique, plaine ou montagne ; il est de ce fait difficile (et dangereux) de dégager des enseignements généraux valables pour l’élevage bio dans son ensemble. L’étude détaillée des adaptations des systèmes d’élevage aux potentialités agronomiques réalisée sur quatre fermes expérimentales montre néanmoins le rôle clé de la variable «autonomie alimentaire». Par suite, la situation économique des élevages ovins bio est plus difficile en zone de montagne où l’autonomie alimentaire, voire fourragère, est moindre (l’achat des aliments non produits sur l’exploitation représente 41% du prix de vente des agneaux dans l’échantillon enquêté). In fine, cela suggère que la variabilité des performances de l’élevage ovin bio, de plaine et de montagne, dépend plus du coût de l’aliment et de la valorisation des agneaux que de la productivité numérique. L’article de Benoit et al porte également sur l’élevage ovin biologique, plus précisément la comparaison de deux systèmes ovins allaitants AB différant par le rythme de reproduction des animaux. Cela montre que les performances de l’élevage ovin AB ne s’améliorent pas quand le rythme de reproduction est accéléré, le faible avantage de productivité numérique ne permettant pas de compenser l’augmentation des consommations d’aliments concentrés et la moindre qualité des agneaux. Au final, cela illustre la plus grande difficulté à piloter le système AB le plus intensif. L’article de Coquil et al relève aussi d’une approche systémique appliquée cette fois à l’élevage bovin laitier. Il porte sur l’analyse d’un dispositif original de polyculture-élevage mis en place à la Station Inra de Mirecourt reposant sur la valorisation maximale des ressources du milieu naturel et accordant une importance première à l’autonomie en paille et à la culture des légumineuses (protéagineux, luzerne). Le cheptel valorise les produits végétaux (prairies et cultures) et assure la fertilisation des parcelles en retour. L’autonomie alimentaire étant privilégiée, les effectifs animaux sont une variable d’ajustement, situation plutôt inhabituelle par comparaison avec des élevages laitiers conventionnels qui cherchent en premier lieu à maintenir les cheptels et les capacités de production animale. Les premiers retours d’expérience suggèrent une révision du dispositif en maximisant les synergies et les complémentarités plutôt que de considérer que l’une des deux activités, la culture ou l’élevage, est au service de l’autre. Cabaret et al proposent un éclairage sur les problèmes sanitaires en élevage biologique. Sur la base, d’une part, d’une analyse des déclaratifs des acteurs de l’élevage, et, d’autre part, d’évaluations aussi objectivées que possible, les chercheurs montrent qu’il n’y aurait pas de différence notable entre l’AB et le conventionnel sur le plan des maladies infectieuses et parasitaires (nature, fréquence). La gestion de la santé des cheptels AB repose davantage sur l’éleveur que sur les prescripteurs externes auxquels il est moins fait appel, et sur une planification sanitaire préalable privilégiant la prévention et une réflexion de plus long terme sur la santé globale du troupeau, l’ensemble des maladies qui peuvent l’affecter, etc. La planification n’est pas uniquement technique. Elle requiert aussi l’adhésion des éleveurs. De fait, l’enquête analysée dans cet article relative aux élevages ovins allaitants met en lumière l’importance de ces aspects individuels et culturels sur la gestion de la santé en élevage biologique. Les alternatives aux traitements anthelminthiques en élevage ruminant AB font l’objet de nombreux travaux (Hoste et al). Différents moyens de lutte contre les parasitoses sont mis en œuvre : gestion du pâturage de façon à limiter le parasitisme helminthique (rotations, mise au repos, assainissement), augmentation de la résistance de l’hôte (génétique, nutrition, vaccination), et traitements alternatifs des animaux infectés (homéopathie, phytothérapie, aromathérapie). Les protocoles d’évaluation objective de ces traitements alternatifs posent des problèmes méthodologiques non totalement résolus à ce jour. Mais traiter autrement, c’est aussi réduire le nombre de traitements anthelminthiques de synthèse via un emploi plus ciblé (saison, catégories d’animaux). Au total, de par la contrainte du cahier des charges à respecter, l’élevage biologique a recours à l’ensemble des moyens de lutte contre les maladies parasitaires. Dans le cadre de cette approche intégrée de la santé animale, l’élevage biologique peut jouer un rôle de démonstrateur pour l’ensemble des systèmes d’élevage concernés par le problème de la résistance et des alternatives aux anthelminthiques utilisés à grande échelle. Même si la réglementation n’impose pas de conduites de reproduction spécifiques en élevage AB, elle contraint fortement les pratiques, notamment l’utilisation des traitements hormonaux. L’impact de ces contraintes est particulièrement fort en élevage de petits ruminants (où le recours à des hormones de synthèse permet l’induction et la synchronisation des chaleurs et des ovulations) et en production porcine (où la synchronisation des chaleurs et des mises bas est très pratiquée). Néanmoins, Pellicer-Rubio et al rappellent que des solutions utilisées en élevage conventionnel peuvent également être mobilisées en élevage biologique, l’effet mâle et les traitements photopériodiques naturels notamment, et ce dans toutes les filières, en particulier celles fortement consommatrices de traitements hormonaux. De façon générale, les marges de progrès sont encore importantes et les solutions seront inévitablement multiformes, combinant diverses techniques selon une approche intégrée. Ici aussi, l’AB veut être valeur d’exemple, en particulier dans la perspective d’une possible interdiction des hormones exogènes en productions animales. L’article de Bellon et al conclut le numéro. Il met l’accent sur quatre thématiques prioritaires de recherche à développer, à savoir 1) la conception de systèmes d’élevage AB, 2) l’évaluation de l’état sanitaire des troupeaux et le développement d’outils thérapeutiques alternatifs, 3) la maîtrise de la qualité des produits et 4) l’étude des interactions entre élevage AB et environnement. A ces quatre orientations, on ajoutera la nécessité de recherches sur l’organisation des filières, la distribution, les politiques publiques, etc. dans la perspective de différenciation et de valorisation par le consommateur des produits issus de l’élevage biologique. Dans le droit fil de ces conclusions, l’Inra a lancé, ce printemps, un nouvel appel à projets de recherche sur l’AB dans le cadre du programme dit AgriBio3 (programme qui prend la suite de deux premiers programmes également ciblés sur l’AB). Les deux grandes thématiques privilégiées sont, d’une part, les performances techniques de l’AB (évaluation, amélioration, conséquences sur les pratiques), et, d’autre part, le développement économique de l’AB (caractérisation de la demande, ajustement entre l’offre et la demande, stratégie des acteurs et politiques publiques). Ce programme, associé à d’autres initiatives nationales (appel à projets d’innovation et de partenariat CASDAR du ministère en charge de l’agriculture) et européennes (programme européen CORE Organic en cours de montage, suite à un premier programme éponyme), devrait permettre, du moins nous l’espérons, de répondre aux défis de l’AB, plus spécifiquement ici à ceux de l’élevage biologique. Un enjeu important est aussi que les innovations qui émergeront de ces futurs programmes, tout comme des travaux pionniers décrits dans ce numéro, constituent une source d’inspiration pour faire évoluer et asseoirla durabilité d’autres formes d’élevage.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

de Brito Amaral, Leonor, and Sarah Permal. "Différences de travail en psychologie clinique entre Mayotte et la France métropolitaine avant et pendant la phase COVID19." psychologie clinique, no. 50 (2020): 190–99. http://dx.doi.org/10.1051/psyc/202050190.

Full text
Abstract:
Mayotte se trouve actuellement dans une situation de changement identitaire et, par conséquent, de grande transformation. L’évolution des traditions et des comportements à échelle individuelle et sociale pose aux mahorais la question de l’émergence d’une nouvelle identité en accord avec leurs idéaux existants et des valeurs venues de France métropolitaine. Ceci se produit dans un contexte migratoire particulier : plus de moitié de la population de l’île provient d’ailleurs. Tous ces facteurs influencent, évidemment, le travail du psychologue clinicien sur le terrain. Par ailleurs, actuellement, Mayotte est confrontée à une épidémie de coronavirus et de dengue. La gestion de crise dans une île isolée de l’Océan Indien s’avère plus délicate qu’à Paris : elle exige une réadaptation drastique de la part du psychologue clinicien (comme de tous les soignants), compte tenu du contexte social et culturel de l’île.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
11

Labelle, Christiane, and Lee Dyer. "Une étude empirique sur les rôles de base des services de ressources humaines." Articles 47, no. 4 (April 12, 2005): 673–89. http://dx.doi.org/10.7202/050810ar.

Full text
Abstract:
Cette recherche concerne un sujet peu étudié dans la littérature en gestion des ressources humaines. Il s'agit des rôles de base d'un «service» de ressources humaines. Théoriquement, un certain nombre de rôles fondamentaux lui sont attribués par divers auteurs, aussi bien aux États-Unis, au Canada, en France qu'en Grande-Bretagne. Cependant, il n'existe pratiquement pas d'études empiriques pour appuyer ces rôles tels que conçus. La présente recherche a permis, dans un premier temps, de développer un modèle servant à circonscrire le domaine concernant les rôles des services de ressources humaines. Un questionnaire portant sur six rôles considérés fondamentaux d'après ce modèle a par la suite été élaboré et administré à un échantillon de 264 organisations américaines de divers secteurs industriels.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
12

Lepercq, Daniel, and Jean-Eudes Dupeuty. "La réduction des conflits par la combinaison d'un aménagement et d'une gestion rigoureuse : le cas du Marais Poitevin." La Houille Blanche, no. 3 (June 2020): 5–12. http://dx.doi.org/10.1051/lhb/2020027.

Full text
Abstract:
Le Marais Poitevin est la deuxième zone humide de France par son étendue. Le développement des prélèvements pour l'irrigation agricole dans la partie sédimentaire qui alimente la zone humide a créé un déséquilibre récurent des ressources en eau par rapport au besoin. Après la grande sécheresse de 1990, les irrigants se sont emparés du problème et ont cherché des solutions durables pour améliorer la situation des milieux naturels tout en conservant une économie agricole performante. La solution mise en œuvre consiste à allier un aménagement fait de réserves de substitution à une gestion fine et contrôlée des prélèvements restant dans le milieu. Cinquante pour cent des volumes prélevés l'été sont remplacés par des prélèvements d'hiver, lorsque les nappes sont rechargées et que leur niveau le permet. Le déficit structurel est réduit par abandon de certains volumes alloués à l'agriculture, la substitution d'une partie des volumes et une gestion des volumes prélevables décidée chaque quinzaine en fonction de la situation écologique des milieux naturels. Cette gestion transparente est source d'apaisement des tensions. Les résultats sont encourageants avec une remontée très significative des niveaux de nappe, une augmentation des niveaux de marais et une augmentation de la biodiversité mesurée actuellement par la présence d'oiseaux inféodés à la zone humide. La mutation agricole est rapide, conditionnée avant tout par le prix de l'eau qui oblige à une meilleure efficience et une valorisation plus importante de son utilisation.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
13

Marsollier, Elisabeth. "Démocraties métropolitaines." Canadian Journal of Political Science 38, no. 1 (March 2005): 238–39. http://dx.doi.org/10.1017/s0008423905260109.

Full text
Abstract:
Démocraties métropolitaines, Bernard Jouve et Philip Booth (sous la direction de), Sainte-Foy, Québec : Presses de l'Université du Québec, 2004, 335 p.Cet ouvrage collectif traite de gouvernance des métropoles, de politiques urbaines et de démocratie métropolitaine en France, en Grande-Bretagne et au Canada. Sa parution survient au moment où la province de Québec entend développer des partenariats publics privés, s'inspirant largement des exemples britanniques, afin de résoudre les problèmes de rénovation des infrastructures majeures des grandes métropoles du Québec. Il s'adresse aux géographes, aux urbanistes, aux économistes, aux politologues et aux sociologues curieux des multiples facettes du fait urbain, de la croissance et du développement des métropoles et de leurs habitants, ainsi que de l'évolution de la compréhension du concept de gestion démocratique du développement en Europe et en Amérique du Nord.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
14

Ansart, Jean-François. "Articulation des systèmes logistiques et des systèmes d'information : le cas de la grande distribution en France." Netcom 10, no. 2 (1996): 572–630. http://dx.doi.org/10.3406/netco.1996.1726.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
15

Barros, Paulo Henrique Nunes De, and Josefa Sônia Pereira da Fonseca. "Comment réduire les coûts grâce à l’entreposage et à la distribution: une approche logistique." Revista Científica Multidisciplinar Núcleo do Conhecimento, April 22, 2021, 110–41. http://dx.doi.org/10.32749/nucleodoconhecimento.com.br/administration-des-affaires/approche-logistique.

Full text
Abstract:
Le présent travail vise à révéler la possibilité de réduction des coûts des entreprises avec l’interférence dans la gestion de la chaîne d’approvisionnement, en particulier dans le stockage et la distribution, à travers la présentation détaillée du thème de la réduction des coûts et l’étude de cas des résultats obtenus par la société UPS, choisie pour être la plus grande entreprise dans le domaine de la logistique. L’étude cherche à répondre à la question de savoir comment nous réalisons des économies de coûts grâce à l’entreposage et à la distribution, du point de vue de la logistique. Pour cela, la perspective de la logistique en administration des affaires sera présentée, clarifiant les concepts de gestion et de vision de la chaîne d’approvisionnement, de transport et de stockage, de collecte et de distribution des produits, en combinant avec l’étude de cas proposée les concepts de pertinence dans le domaine de la gestion de la chaîne d’approvisionnement (CS). En conséquence, nous avons constaté qu’il est possible de réaliser des économies de coûts grâce à la gestion rationnelle du CS, en soulignant l’importance de la logistique, de ses outils et de son histoire, en montrant les méthodes utilisées par UPS dans sa gestion du CS, pour atteindre des niveaux internationaux de l’excellence dans le domaine, et des résultats supérieurs aux attentes, en accordant une attention particulière à chacune des étapes de gestion: Entreposage et distribution des produits. Le travail conclut que, les entreprises qui ont l’intention de s’implanter dans la branche complexe de la logistique doivent non seulement comprendre tous les maillons de la chaîne d’approvisionnement, ayant pour valeur l’engagement au résultat de qualité, mais aussi une gestion efficace du stockage et de la distribution, avec l’utilisation d’outils d’intégration modernes tels que les systèmes ERP, visant à leur véritable insertion sur le marché international, qui présente de nombreux attraits. Afin de réussir à réduire les coûts de la Chaîne d’approvisionnement, un modèle économique basé sur la réponse avec la sophistication financière requise par les meilleures pratiques, une gestion totale et une vision du cycle de la Chaîne d’approvisionnement est essentiel, permettant une plus grande agilité et efficacité.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
16

"Pseudopeziza tracheiphila. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Diseases, no. 4) (August 1, 2000). http://dx.doi.org/10.1079/dmpd/20066500308.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Pseudopeziza tracheiphila Müll.-Thurg. Fungi: Ascomycota: Helotiales Hosts: Grapevine (Vitis spp.). Information is given on the geographical distribution in EUROPE, Austria, France, Mainland France, Germany, Hungary, Moldova, Romania, Russia, Southern Russia, Switzerland, Ukraine, Yugoslavia (Fed. Rep.), ASIA, Jordan, Turkey, AFRICA, Tunisia, SOUTH AMERICA, Brazil, Rio Grande do sul.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
17

"Paysandisia archon. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Pests, No.December (August 1, 2006). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20073010150.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Paysandisia archon (Burmeister). Lepidoptera: Castniidae. Hosts: Palm species. Information is given on the geographical distribution in Europe (France, Italy, Spain), South America (Argentina, Brazil, Rio Grande do Sul, Paraguay, Uruguay).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
18

"Calepitrimerus vitis. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Pests, No.June (August 1, 2010). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20103165642.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Calepitrimerus vitis (Nalepa). Acari: Eriophyidae. Hosts: grapevine (Vitis vinifera). Information is given on the geographical distribution in Europe (Austria, Croatia, Czech Republic, France, Mainland France, Germany, Greece, Hungary, Italy, Mainland Italy, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Mainland Spain, Switzerland), Asia (India, Jammu and Kashmir), Africa (South Africa), North America (USA, California, Oregon, Washington), South America (Brazil, Rio Grande do Sul), Oceania (Australia, New South Wales, Queensland, South Australia, Western Australia, New Zealand).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
19

"Tuta absoluta. [Distribution Map]." Distribution Maps of Plant Pests, No.June (August 1, 2009). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20093167386.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Tuta absoluta (Meyrick). Lepidoptera: Gelechiidae. Hosts: tomato (Solanum lycopersicum), potato (Solanum tuberosum), jimsonweed (Datura stramonium), tree tobacco (Nicotiana glauca) and black nightshade (Solanum nigrum). Information is given on the geographical distribution in Europe (France (Mainland France), Italy (Mainland Italy, Sardinia, Sicily), Netherlands, Spain (Balearic Islands, Mainland Spain)), Africa (Algeria, Morocco, Tunisia), South America (Argentina, Bolivia, Brazil (Bahia, Ceara Espirito Santo, Goias, Minas Gerais, Parana, Pernambuco, Rio de Janeiro, Rio Grande do Sul, Santa Catarina, Sao Paulo), Chile, Colombia, Ecuador, Paraguay, Peru, Uruguay, Venezuela).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
20

"Xanthomonas fragariae. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Diseases, no. 3) (August 1, 1998). http://dx.doi.org/10.1079/dmpd/20066500520.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Xanthomonas fragariae Kennedy & King Bacteria Hosts: Strawberry (Fragaria spp.). Information is given on the geographical distribution in EUROPE, France, Mainland France, Germany, Greece, Mainland Greece, Italy, Mainland Italy, Sicily, Netherlands, Portugal, Mainland Portugal, Romania, Spain, Mainland Spain, Switzerland, ASIA, Israel, Taiwan, AFRICA, Ethiopia, Reunion, NORTH AMERICA, Canada, Ontario, USA, California, Florida, Kentucky, Minnesota, North Carolina, Wisconsin, SOUTH AMERICA, Argentina, Brazil, Minas Gerais, Rio Grande do Sul, Sao Paulo, Chile, Ecuador, Paraguay, Venezuela, OCEANIA, Australia, New South Wales, South Australia, Victoria, New Zealand.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
21

"Gonipterus scutellatus. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Pests, No.June (July 1, 2010). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20103165641.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Gonipterus scutellatus Gyllenhal. Coleoptera: Curculionidae. Hosts: Eucalyptus spp. Information is given on the geographical distribution in Europe (France, Corsica, Mainland France, Italy, Mainland Italy, Portugal, Mainland Portugal, Spain, Canary Islands, Mainland Spain), Africa (Kenya, Lesotho, Madagascar, Malawi, Mauritius, Mozambique, South Africa, St. Helena, Swaziland, Uganda, Zimbabwe), North America (USA, California), South America (Argentina, Brazil, Espirito Santo, Parana, Rio Grande do Sul, Santa Catarina, Sao Paulo, Chile, Uruguay), Oceania (Australia, New South Wales, Queensland, South Australia, Tasmania, Victoria, Western Australia, New Zealand).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
22

ASTRUC, J. M., G. BALOCHE, D. BUISSON, J. LABATUT, G. LAGRIFFOUL, H. LARROQUE, C. ROBERT-GRANIÉ, A. LEGARRA, and F. BARILLET. "La sélection génomique des ovins laitiers en France." INRA Productions Animales 29, no. 1 (July 5, 2019). http://dx.doi.org/10.20870/productions-animales.2016.29.1.2515.

Full text
Abstract:
Après une présentation du contexte de la sélection ovine laitière française et de la stratégie de sélection génomique qui en découle, cet article retrace l’ensemble des travaux de recherche et développement entrepris depuis 2009 pour mettre en oeuvre cette stratégie et qui débouchent sur le déploiement de la sélection génomique en 2015. Sont abordés successivement la constitution des populations de référence, les investissements en méthodes et stratégies de calcul d’index génomique, les résultats de précision des index génomiques en ovins laitiers, l’expérimentation génomique originale mise en oeuvre en race Lacaune, la conception, la modélisation et l’optimisation de schémas de sélection génomique adaptés aux spécificités des races ovines laitières, les choix opérés par les entreprises et organismes de sélection et leurs conséquences organisationnelles et contractuelles. Les perspectives ouvertes par la sélection génomique sont évoquées : inclusion de nouveaux caractères, plus grande flexibilité, meilleure gestion de la variabilité génétique. La sélection génomique est effective depuis 2015 en race Lacaune et devrait être déployée en 2017 dans les races Pyrénéennes.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
23

"Botryotinia squamosa. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Diseases, No.April (August 1, 2007). http://dx.doi.org/10.1079/dmpd/20073069777.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Botryotinia squamosa Vienn.-Bourg. Fungi: Ascomycota: Helotiales. Hosts: Allium spp. Information is given on the geographical distribution in Europe (Belgium, Bulgaria, Czech Republic, France (mainland France), Germany, Ireland, Italy (mainland Italy), Netherlands, Poland, UK (England and Wales, Scotland)), Asia (China (Hebei, Hong Kong), Japan (Hokkaido, Honshu), Korea Democratic People's Republic, Korea Republic), Africa (Mauritius), North America (Canada (Alberta, British Columbia, Ontario, Quebec), USA (Florida, Hawaii, Idaho, Illinois, Indiana, Iowa, Louisiana, Maine, Massachusetts, New York, Ohio, Texas, Washington, Wisconsin)), South America (Argentina, Brazil (Rio Grande do Sul, Santa Catarina, Sao Paulo), Peru), Oceania (New Caledonia, New Zealand).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
24

"Meloidogyne enterolobii. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Diseases, No.April (August 1, 2014). http://dx.doi.org/10.1079/dmpd/20143156818.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Meloidogyne enterolobii Yang & Eisenback. Tylenchida: Melodogynidae. Hosts: Polyphagous, but especially guava (Psidium guajava). Information is given on the geographical distribution in Europe (France and Switzerland), Asia (China, Guangdong, Hainan, Liaoning, Shandong, Singapore, Thailand and Vietnam), Africa (Burkina Faso, Cote d'Ivoire, Malawi, Senegal, South Africa and Togo), North America (USA, Florida and North Carolina), Central America and Caribbean (Costa Rica, Cuba, Guadeloupe, Guatemala, Martinique, Puerto Rico and Trinidad and Tobago) and South America (Brazil, Alagoas, Bahia, Ceara, Goias, Maranhao, Mato Grosso, Mato Grosso do Sul, Minas Gerais, Parana, Pernambuco, Piaui, Rio de Janeiro, Rio Grande do Sul, Rio Grande do Norte, Santa Catarina, Sao Paulo, Tocantins and Venezuela).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
25

"Zaprionus indianus. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Pests, No.June (July 1, 2018). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20183202727.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Zaprionus indianus Gupta, Diptera: Drosophilidae. Hosts: polyphagous on a variety of fruits. Information is given on the geographical distribution in Europe (Cyprus, France, Mainland France, Malta, Portugal, Madeira, Spain, Canary Islands), Asia (India, Andhra Pradesh, Chandigarh, New Delhi, Haryana, Jharkhand, Karnataka, Kerala, Madhya Pradesh, Maharashtra, Uttar Pradesh, Uttarakhand, Iran, Iraq, Israel, Jordan, Lebanon, Nepal, Oman, Pakistan, Saudi Arabia and United Arab Emirates), Africa (Benin, Cameroon, Cape Verde, Comoros, Congo, Cote d'Ivoire, Egypt, Gabon, Guinea, Kenya, Madagascar, Malawi, Mauritius, Mayotte, Morocco, Mozambique, Niger, Nigeria, Reunion, Sao Tome and Principe, Senegal, Seychelles, South Africa, Saint Helena, Sudan and Tanzania), North America (Canada, Ontario, Quebec, Mexico, USA, Alabama, Arizona, California, Connecticut, Florida, Georgia, Kansas, Louisiana, Michigan, Mississippi, New York, North Carolina, Oklahoma, Pennsylvania, South Dakota, Texas, Virginia and Wisconsin), Central America and Caribbean (Cayman Islands and Panama) and South America (Argentina, Brazil, Acre, Amazonas, Bahia, Ceara, Goias, Maranhao, Mato Grosso, Mato Grosso do Sul, Minas Gerais, Para, Paraiba, Parana, Pernambuco, Rio de Janeiro, Rio Grande do Norte, Rio Grande do Sul, Rondonia, Santa Catarina, Sao Paulo, Tocantins, Colombia, Ecuador, French Guiana, Paraguay, Peru, Uruguay and Venezuela).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
26

"Xylella fastidiosa subsp. multiplex. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Diseases, No.April (August 1, 2018). http://dx.doi.org/10.1079/dmpd/20183138505.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Xylella fastidiosa subsp. multiplex Schaad et al. Gammaproteobacteria: Xanthomonadales: Xanthomonadaceae. Hosts: olive (Olea europaea), Prunus persica, coffee (Coffea spp.), Citrus, Polygala myrtifolia, many tree species. Information is given on the geographical distribution in Europe (France, Mainland France, Corsica, Spain, Mainland Spain, Balearic Islands), North America (USA, Alabama, California, District of Columbia, Florida, Georgia, Indiana, Kentucky Louisiana, North Carolina, Tennessee, Texas, Virginia), South America (Argentina, Brazil, Minas Gerais, Parana, Rio Grande do Sul, Santa Catarina, Sao Paulo, Paraguay).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
27

"Sarucallis kahawaluokalani. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Pests, No.December (August 1, 2015). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20153427321.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Sarucallis kahawaluokalani (Kirkaldy). Hemiptera: Aphididae. Hosts: Indian crape myrtle (Lagerstroemia indica). Information is given on the geographical distribution in Europe (France, Italy, Sicily, Portugal, Spain), Asia (China, India, West Bengal, Japan, Korea Republic, Philippines, Taiwan), Africa (Congo), North America (USA, Florida, Georgia, Hawaii, Louisiana, South Carolina, Texas), South America (Argentina, Brazil, Parana, Rio Grande do Sul, Colombia).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
28

"Leptocybe invasa. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Pests, No.June (July 1, 2016). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20163203810.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Leptocybe invasa (Fisher & La Salle). Hymenoptera: Eulophidae. Hosts: Eucalyptus spp. Information is given on the geographical distribution in Europe (France, Corsica, Mainland France, Greece, Italy, Malta, Portugal, Spain, Balearic Islands, Canary Islands, Mainland Spain), Asia (China, Fujian, Guangdong, Guangxi, Hainan, India, Andhra Pradesh, Gujarat, Haryana, Karnataka, Kerala, Madhya Pradesh, Punjab, Tamil Nadu, Uttar Pradesh, Uttarakhand, West Bengal, Iran, Iraq, Israel, Jordan, Laos, Sri Lanka, Syria, Taiwan, Thailand, Turkey, Vietnam), Africa (Algeria, Ethiopia, Kenya, Morocco, Mozambique, South Africa, Tanzania, Tunisia, Uganda, Zimbabwe), North America (USA, Florida), South America (Argentina, Brazil, Bahia, Goias, Maranhao, Minas Gerais, Parana, Rio Grande do Sul, Sao Paolo, Tocantins, Paraguay), Oceania (Australia, Queensland).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
29

"Phoracantha semipunctata. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Pests, No.June (August 1, 2007). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20073108418.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Phoracantha semipunctata (Fabricius). Coleoptera: Cerambycidae. Hosts: Eucalyptus spp. Information is given on the geographical distribution in Europe (Cyprus, France, Corsica, Mainland France, Italy, Mainland Italy, Sardinia, Sicily, Malta, Netherlands, Portugal, Mainland Portugal, Spain, Canary Islands, Mainland Spain, Sweden, Switzerland), Asia (Israel, Lebanon, Turkey), Africa (Algeria, Egypt, Lesotho, Libya, Malawi, Mauritius, Morocco, Mozambique, Reunion, Rodrigues Island, South Africa, Tunisia, Zambia, Zimbabwe), North America (USA, California), South America (Argentina, Bolivia, Brazil, Bahia, Espirito Santo, Minas Gerais, Parana, Rio Grande do Sul, Sao Paulo, Chile, Peru, Uruguay), and Oceania (Australia, New South Wales, Northern Territory, Queensland, South Australia, Tasmania, Victoria, Western Australia, New Zealand, Papua New Guinea).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
30

"Tetranychus evansi. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Pests, No.December (July 1, 2019). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20203000834.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Tetranychus evansi Baker & Pritchard. Tetranychidae. Hosts: tomato (Solanum lycopersicum) and other Solanaceae. Information is given on the geographical distribution in Europe (France, Greece, Crete, Italy, Portugal, Madeira, Mainland Portugal, Serbia, Spain, Mainland Spain, Canary Islands), Asia (China, Guangdong, Guangxi, Sichuan, Israel, Japan, Honshu, Kyushu, Ryukyu Archipelago, Saudi Arabia, Syria, Taiwan, Turkey), Africa (Algeria, Benin, Congo, Congo Democratic Republic, Gambia, Kenya, Malawi, Mauritius, Morocco, Mozambique, Namibia, Niger, Reunion, Rodrigues Island, Senegal, Seychelles, Somalia, South Africa, Tanzania, Tunisia, Zambia, Zimbabwe), North America (USA, Arizona, California, Florida, Hawaii, Texas), Central America & Caribbean (Dominican Republic, Puerto Rico, United States Virgin Islands, South America, Argentina, Brazil, Ceara, Mato Grosso do Sul, Minas Gerais, Pernambuco, Rio Grande do Norte, Rio Grande do Sul, Sao Paulo), Oceania (Australia, New South Wales, Queensland).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
31

"Meloidogyne enterolobii. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Diseases, No.April (August 1, 2018). http://dx.doi.org/10.1079/dmpd/20183138508.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Meloidogyne enterolobii Yang & Eisenback. Tylenchida: Meloidogynidae. Hosts: many, including guava (Psidium guajava), tomato (Solanum lycopersicum), pepper (Capsicum), watermelons (Citrullus lanatus), sweet potato (Ipomoea batatas). Information is given on the geographical distribution in Europe (France, Switzerland), Asia (China, Fujian, Guangdong, Hainan, Liaoning, Shandong, Yunnan, India, Tamil Nadu, Singapore, Thailand, Vietnam), Africa (Benin, Burkina Faso, Congo Democratic Republic, Cote d'Ivoire, Kenya, Malawi, Mozambique, Niger, Nigeria, Senegal, South Africa, Togo), North America (Mexico, USA, Florida, North Carolina), Central America (Caribbean, Costa Rica, Cuba, Guadeloupe, Guatemala, Martinique, Puerto Rico, Trinidad and Tobago), South America (Brazil, Alagoas, Bahia, Ceara, Goias, Maranhao, Mato Grosso, Mato Grosso do Sul, Minas Gerais, Panama, Pernambuco, Piaui, Rio de Janeiro, Rio Grande do Norte, Rio Grande do Sul, Santa Catarina, Sao Paulo).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
32

"Tuta absoluta. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Pests, No.June (August 1, 2011). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20113166052.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Tuta absoluta Meyrick. Lepidoptera: Gelechiidae. Hosts: tomato (Solanum lycopersicum), potato (S. tuberosum), black nghtshade (S. nigrum), jimsonweed (Datura stramonium) and tree tobacco (Nicotiana glauca). Information is given on the geographical distribution in Europe (Albania, Bulgaria, Cyprus, France, Corsica, Mainland France, Germany, Greece, Crete, Mainland Greece, Hungary, Italy, Mainland Italy, Sardinia, Sicily, Lithuania, Malta, Netherlands, Portugal, Mainland Portugal, Serbia, Spain, Balearic Islands, Canary Islands, Mainland Spain, Switzerland, UK, Channel Islands, England and Wales), Asia (Iraq, Israel and Turkey), Africa (Algeria, Egypt, Libya, Morocco and Tunisia), Central America and Caribbean (Panama), South America (Argentina, Bolivia, Brazil, Bahia, Ceara, Espirito Santo, Goias, Minas Gerais, Parana, Pernambucao, Rio de Janeiro, Rio Grande do Sul, Santa Catarina, Sao Paulo, Chile, Colombia, Ecuador, Paraguay, Peru, Uruguay and Venezuela).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
33

"Ceratitis capitata. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Pests, No.June (August 1, 2016). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20163203807.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Ceratitis capitata (Wiedemann). Diptera: Tephritidae. Hosts: polyphagous. Information is given on the geographical distribution in Europe (Albania, Austria, Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cyprus, France, Corsica, Mainland France, Greece, Crete, Mainland Greece, Italy, Mainland Italy, Sardinia, Sicily, Malta, Montenegro, Portugal, Azores, Madeira, Mainland Portugal, Romania, Russia, Southern Russia, Serbia, Slovenia, Spain, Balearic Islands, Canary Islands, Mainland Spain, Switzerland, Ukraine), Asia (China, Hubei, Iran, Iraq, Israel, Jordan, Lebanon, Saudi Arabia, Syria, Turkey, Yemen), Africa (Algeria, Angola, Benin, Botswana, Burkina Faso, Burundi, Cameroon, Cape Verde, Comoros, Congo, Congo Democratic Republic, Cote d'Ivoire, Egypt, Eritrea, Ethiopia, Gabon, Ghana, Guinea, Kenya, Liberia, Libya, Madagascar, Malawi, Mali, Mauritius, Morocco, Mozambique, Namibia, Niger, Nigeria, Reunion, Sao Tome and Principe, Senegal, Seychelles, Sierra Leone, South Africa, St Helena, Sudan, Swaziland, Tanzania, Togo, Tunisia, Uganda, Zambia, Zimbabwe), North America (Mexico, USA, California, Florida, Hawaii), Central America and Caribbean (Bermuda, Costa Rica, Dominican Republic, El Salvador, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Panama, Puerto Rico), South America (Argentina, Bolivia, Brazil, Alagoas, Amapa, Bahia, Ceara, Espirito Santo, Goias, Maranhao, Mato Grosso, Mato Grosso do Sul, Minas Gerais, Para, Paraiba, Parana, Pernambuco, Piaui, Rio de Janeiro, Rio Grande do Norte, Rio Grande do Sul, Rondonia, Santa Catarina, Sao Paulo, Tocantins, Chile, Columbia, Ecuador, Galapagos Islands, Paraguay, Peru, Uruguay, Venezuela), Oceania (Australia, New South Wales, Northern Territory, South Australia, Victoria, Western Australia).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
34

"Ceratitis capitata. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Pests, No.December (July 1, 2016). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20173018327.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Ceratitis capitata (Wiedemann). Diptera: Tephritidae. Hosts: polyphagous. Information is given on the geographical distribution in Europe (Albania, Austria, Bosnia-Hercegovina, Bulgaria, Croatia, Cyprus, France, Corsica, Mainland France, Greece, Crete, Mainland Greece, Italy, Mainland Italy, Sardinia, Sicily, Malta, Montenegro, Portugal, Azores, Madeira, Mainland Portugal, Romania, Russia, Southern Russia, Serbia, Slovenia, Spain, Balearic Islands, Canary Islands, Mainland Spain, Switzerland, Ukraine), Asia (Iran, Iraq, Israel, Jordan, Lebanon, Saudi Arabia, Syria, Turkey, Yemen), Africa (Algeria, Angola, Benin, Botswana, Burkina Faso, Burundi, Cameroon, Cape Verde, Comoros, Congo, Congo Democratic Republic, Cote d'Ivoire, Egypt, Eritrea, Ethiopia, Gabon, Ghana, Guinea, Kenya, Liberia, Libya, Madagascar, Malawi, Mali, Mauritius, Morocco, Mozambique, Namibia, Niger, Nigeria, Reunion, Sao Tome and Principe, Senegal, Seychelles, Sierra Leone, South Africa, Saint Helena, Sudan, Swaziland, Tanzania, Togo, Tunisia, Uganda, Zambia, Zimbabwe), North America (Mexico, USA, California, Florida, Hawaii), Central America & Caribbean (Bermuda, Costa Rica, Dominican Republic, El Salvador, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Panama, Puerto Rico), South America (Argentina, Bolivia, Brazil, Alagoas, Amapa, Bahia, Ceara, Espirito Santo, Goias, Maranhao, Mato Grosso, Mato Grosso do Sul, Minas Gerais, Para, Paraiba, Parana, Pernambuco, Piaui, Rio de Janeiro, Rio Grande do Norte, Rio Grande do Sul, Rondonia, Santa Catarina, Sao Paulo, Tocantins, Chile, Colombia, Ecuador, Galapagos Islands, Paraguay, Peru, Uruguay, Venezuela), Oceania (Australia, New South Wales, Northern Territory, South Australia, Victoria, Western Australia).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
35

"Ceratitis capitata. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Pests, No.December (July 1, 2015). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20153427314.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Ceratitis capitata (Wiedemann). Diptera: Tephritidae. Hosts: polyphagous. Information is given on the geographical distribution in Europe (Albania, Austria, Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cyprus, France, Corsica, Mainland France, Greece, Crete, Mainland Greece, Italy, Mainland Italy, Sardinia, Sicily, Malta, Montenegro, Portugal, Azores, Madeira, Mainland Portugal, Romania, Russia, Southern Russia, Serbia, Slovenia, Spain, Balearic Islands, Canary Islands, Mainland Spain, Switzerland, Ukraine), Asia (China, Hubei, Iran, Iraq, Israel, Jordan, Lebanon, Saudi Arabia, Syria, Turkey, Yemen), Africa (Algeria, Angola, Benin, Botswana, Burkina Faso, Burundi, Cameroon, Cape Verde, Comoros, Congo, Congo Democratic Republic, Cote d'Ivoire, Egypt, Eritrea, Ethiopia, Gabon, Ghana, Guinea, Kenya, Liberia, Libya, Madagascar, Malawi, Mali, Mauritius, Morocco, Mozambique, Namibia, Niger, Nigeria, Reunion, Sao Tome & Principe, Senegal, Seychelles, Sierra Leone, South Africa, St Helena, Sudan, Swaziland, Tanzania, Togo, Tunisia, Uganda, Zambia, Zimbabwe), North America (Mexico, USA, California, Florida, Hawaii), Central America & Caribbean (Bermuda, Costa Rica, Dominican Republic, El Salvador, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Panama, Puerto Rico), South America (Argentina, Bolivia, Brazil, Alagoas, Amapa, Bahia, Ceara, Espirito Santo, Goias, Maranhao, Mato Grosso, Mato Grosso do Sul, Minas Gerais, Para, Paraiba, Parana, Pernambuco, Piaui, Rio de Janeiro, Rio Grande do Norte, Rio Grande do Sul, Rondonia, Santa Catarina, Sao Paulo, Tocantins, Chile, Colombia, Ecuador, Galapagos Islands, Paraguay, Peru, Uruguay, Venezuela), Oceania (Australia, New South Wales, Northern Territory, South Australia, Victoria, Western Australia).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
36

"Calepitrimerus vitis. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Pests, No.June (August 1, 2019). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20193256148.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Calepitrimerus vitis Nalepa. Arachnida: Eriophyidae. Host: grapevine (Vitis vinifera). Information is given on the geographical distribution in Europe (Austria, Croatia, Czech Republic, France, Germany, Greece, Hungary, Italy, Sicily, Moldova, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Switzerland), Asia (India, Jammu and Kashmir, Korea Republic, Turkey), Africa (Angola), North America (USA, California, Oregon, Washington), South America (Brazil, Rio Grande do Sul) and Oceania (Australia, New South Wales, Queensland, South Australia, Victoria, Western Australia, New Zealand).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
37

"Taylorilygus apicalis. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Pests, June (July 1, 1997). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20066600572.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Taylorilygus apicalis (Fieber) Heteroptera: Miridae Attacks pine (Pinus spp.). Information is given on the geographical distribution in EUROPE, France, Corsica, Mainland France, Italy, Mainland Italy, Portugal, Azores, Madeira, Spain, Canary Islands, Mainland Spain, Switzerland, Yugoslavia (former), ASIA, Cyprus, India, Andhra Pradesh, Madhya Pradesh, Maharashtra, Iran, Israel, Japan, Ogasawara, Korea Republic, Saudi Arabia, Sri Lanka, Syria, Turkey, Yemen, AFRICA, Algeria, Cameroon, Cape, Verde, Egypt, Ethiopia, Libya, Madagascar, Morocco, Reunion, South Africa, St Helena, Sudan, Zaire, NORTH AMERICA, Mexico, USA, Arkansas, Florida, Georgia, Louisiana, Massachusetts, Mississippi, North Carolina, South Carolina, Texas, CENTRAL AMERICA & CARIBBEAN, Cuba, Dominican Republic, El Salvador, Guatemala, Puerto Rico, St Kitts-Nevis, SOUTH AMERICA, Argentina, Brazil, Rio Grande do Sul, Chile, Colombia, Ecuador, Galapagos Islands, Peru, Suriname, Uruguay, OCEANIA, Australia, New South Wales, Queensland, Fed. States of Micronesia, Northern Mariana Islands.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
38

"Sirex noctilio. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Pests, No.December (July 1, 2006). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20073010151.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Sirex noctilio Fabricius. Hymenoptera: Siricidae. Hosts: Pinus spp. Information is given on the geographical distribution in Europe (Austria, Belgium, Cyprus, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Italy, Norway, Poland, Portugal, Azores, Romania, Russia, Siberia, Serbia and Montenegro, Spain, UK), Asia (Georgia, Mongolia), Africa (South Africa), North America (Canada, Ontario, USA, New York), South America (Argentina, Brazil, Parana, Rio Grande do Sul, Santa Catarina, Chile, Uruguay), Oceania (Australia, New South Wales, South Australia, Tasmania, Victoria, New Zealand).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
39

"Grapevine fanleaf nepovirus. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Diseases, no. 1) (August 1, 2000). http://dx.doi.org/10.1079/dmpd/20066500812.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Grapevine fanleaf nepovirus Viruses: Comoviridae: Nepovirus Hosts: Grapevine (Vitis spp.). Information is given on the geographical distribution in EUROPE, Albania, Austria, Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Czech Republic, France, Mainland France, Germany, Greece, Crete, Mainland Greece, Hungary, Italy, Mainland Italy, Sardinia, Sicily, Macedonia, Malta, Moldova, Portugal, Azores, Mainland Portugal, Romania, Russian Far East Slovakia, Slovenia, Spain, Canary, Islands, Mainland Spain, Switzerland, Ukraine, Yugoslavia (Fed. Rep.), ASIA, Armenia, China, Fujian, Hebei, Shandong, Cyprus, Iran, Israel, Japan, Jordan, Kazakhstan, Lebanon, Philippines, Syria, Turkey, AFRICA, Algeria, Egypt, Madagascar, Morocco, Nigeria, South Africa, Tunisia, NORTH AMERICA, Canada, British Columbia, Nova Scotia, Ontario, Quebec, Mexico, USA, California, Michigan, Missouri, New York, SOUTH AMERICA, Argentina, Bolivia, Brazil, Rio Grande do Sul, Santa, Catarina, Sao Paulo, Chile, Venezuela, OCEANIA, Australia, South Australia, Victoria, New Zealand.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
40

"Tetranychus evansi. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Pests, No.December (July 1, 2006). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20073010153.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Tetranychus evansi Baker and Pritchard. Acarina: Prostigmata: Tetranychidae. Hosts: Polyphytophagous; Solanaceae is a major host. Information is given on the geographical distribution in Europe (France, Portugal, Spain, Canary Islands, Mainland Spain), Asia (Israel, Taiwan), Africa (Congo, Congo Democratic Republic, Kenya, Malawi, Mauritius, Morocco, Mozambique, Namibia, Reunion, Rodrigues Island, Senegal, Seychelles, Somalia, South Africa, Tunisia, Zambia, Zimbabwe), North America (USA, Arizona, California, Florida, Texas), Central America and Caribbean (Puerto Rico, United States Virgin Islands), South America (Brazil, Ceara, Minas Gerais, Pernambuco, Rio Grande do Norte, Sao Paulo).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
41

"Tuta absoluta. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Pests, No.December (August 1, 2013). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20143031650.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Tuta absoluta (Meyrick). Lepidoptera: Gelechiidae. Hosts: tomato (Solanum lycopersicum), potato (Solanum tuberosum). Information is given on the geographical distribution in Europe (Albania, Austria, Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, France, Corsica, Mainland France, Germany, Greece, Crete, Mainland Greece, Hungary, Italy, Mainland Italy, Sardinia, Sicily, Lithuania, Malta, Montenegro, Netherlands, Portugal, Mainland Portugal, Romania, Russia, Southern Russia, Serbia, Slovenia, Spain, Balearic Islands, Canary Islands, Mainland Spain, Switzerland, UK, Channel Islands, England and Wales), Asia (Bahrain, Iran, Iraq, Israel, Jordan, Kuwait, Lebanon, Qatar, Saudi Arabia, Syria, Turkey, United Arab Emirates, Yemen), Africa (Egypt, Ethiopia, Libya, Morocco, Niger, Senegal, Sudan, Tunisia), Central America and Caribbean (Costa Rica, Panama), South America (Argentina, Bolivia, Brazil, Bahia, Ceara, Espirito Santo, Goias, Mato Grosso, Minas Gerais, Parana, Pernambuco, Rio de Janeiro, Rio Grande do Sul, Santa Catarina, Sao Paulo, Chile, Colombia, Ecuador, Paraguay, Peru, Uruguay, Venezuela).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
42

"Magnaporthe salvinii. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Diseases, no. 4) (August 1, 1996). http://dx.doi.org/10.1079/dmpd/20046500448.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Magnaporthe salvinii (Catt.) R.A. Krause & R.K. Webster. Hosts: Rice (Oryza sativa). Information is given on the geographical distribution in Argentina, Australia, Queensland, Western Australia, Bangladesh, Belize, Bhutan, Brazil, Rio Grande do Sul, Bulgaria, Canada, Manitoba, China, Anhui, Fujian, Guangdong, Guangxi, Hunan, Jiangsu, Jiangxi, Jilin, Sichuan, Yunnan, Zhejiang, Colombia, Costa Rica, Cote d'Ivoire, Cuba, Dominican Republic, Egypt, Fiji, France, Mainland France, Guyana, India, Assam, Bihar, Delhi, Haryana, Himachal Pradesh, Jammu & Kashmir, Lakshadweep, Orissa, Punjab, Rajasthan, Tamil Nadu, Uttar Pradesh, Indonesia, Irian Jaya, Iraq, Italy, Japan, Kazakhstan, Kenya, Korea Republic, Lao, Madagascar, Peninsular Malaysia, Sabah, Sarawak, Mexico, Morocco, Mozambique, Myanmar, Nepal, New Caledonia, Nigeria, Pakistan, Panama, Papua New Guinea, Peru, Philippines, Portugal, Russia, Russia (European), Russian Far East, Somalia, Spain, Mainland Spain, Sri Lanka, Suriname, Swaziland, Taiwan, Thailand, Trinidad & Tobago, Turkey, USA, Arkansas, California, Idaho, Louisiana, Minnesota, North Carolina, Texas, Uganda, Venezuela, Vietnam, Yugoslavia (former).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
43

"Coniella petrakii. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Diseases, no. 3) (August 1, 1992). http://dx.doi.org/10.1079/dmpd/20046500335.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Coniella petrakii B. Sutton. Hosts: Grapevine (Vitis). Information is given on the geographical distribution in Africa, Algeria, Nigeria, Sierra Leone, Tanzania, Zambia, Asia, Bangladesh, Burma, China, Hebei, Jiangsu, Shaanxi, India, Bihar, Himachal Pradesh, Karnataka, Madhya Pradesh, Japan, Korea, Taiwan, Turkey, USSR, Turkmen SSR, Russian Far East, Australasia & Oceania, Australia, New South Wales, Papua New Guinea, Europe, Austria, Bulgaria, France, Greece, Hungary, Italy, Portugal, Romania, Spain, Switzerland, UK, England, USSR, Rostov, Transcaucasia, Ukraine, Crimea, Yugoslavia, North America, Canada, Ontario, Mexico, USA, Eastern states, Florida, Texas, South America, Brazil, Rio Grande do Sul, Uruguay.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
44

"Planococcus ficus. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Pests, No.December (August 1, 2019). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20203000838.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Planococcus ficus (Signoret). Hemiptera: Pseudococcidae. Main hosts: grapevine (Vitis vinifera), fig (Ficus carica). Information is given on the geographical distribution in Europe (Albania, Bulgaria, Croatia, Cyprus, France, Corsica, Greece, Crete, Italy, Sardinia, Sicily, Malta, Portugal, Azores, Madeira, Slovenia, Spain, Canary Islands, Ukraine), Asia (Azerbaijan, Georgia, India, Maharashtra, Iran, Iraq, Israel, Jordan, Lebanon, Malaysia, Pakistan, Saudi Arabia, Syria, Turkey, Turkmenistan, Yemen), Africa (Cote d'Ivoire, Egypt, Libya, Mauritius, South Africa, Tunisia), North America (Mexico, USA, California), Central America & Caribbean (Dominican Republic, Haiti, Trinidad and Tobago), South America (Argentina, Brazil, Rio Grande do Sul, Chile, Peru, Uruguay).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
45

"Amylostereum areolatum. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Diseases, October (August 1, 2020). http://dx.doi.org/10.1079/dmpd/20210038254.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Amylostereum areolatum (Chaillet ex Fries) Boidin (Agaricomycotina: Russulales: Stereaceae). Hosts: conifers. Information is given on the geographical distribution in Africa (South Africa), Asia (China, Gansu, Heilongjiang, Ningxia, Japan), Europe (Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Latvia, Lithuania, Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Russia, Slovenia, Sweden, Switzerland, UK, England), North America (Canada, Ontario, USA, Louisiana, Maine, Michigan, New York, Pennsylvania, Vermont), Oceania (Australia, New South Wales, Queensland, South Australia, Tanzania, Victoria, New Zealand) and South America (Argentina, Brazil, Parana, Rio Grande do Sul, Santa Catarina, Chile, Uruguay).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
46

"Rosellinia necatrix. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Diseases, no. 4) (August 1, 1987). http://dx.doi.org/10.1079/dmpd/20046500306.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Rosellinia necatrix Prill. Hosts: Various. Information is given on the geographical distribution in Africa, Central African Republic, Ethiopia, Kenya, Morocco, Mozambique, South Africa, Zaire, Asia, China, India, Himachal Pradesh, Iran, Iraq, Israel, Japan, Korea, Lebanon, Philippines, Taiwan, Turkey, USSR, Caucasus, Crimea, Georgia, Middle Asia, Australasia & Oceania, New Zealand, Europe, Austria, Britain, Bulgaria, Cyprus, France, Germany, Greece, Italy, Portugal, Azores, Romania, Spain, Switzerland, Yugoslavia, North America, Mexico, USA, Alabama, California, Indiana, Michigan, New York, Ohio, Central America & West Indies, Dominican Republic, South America, Argentina, Brazil, Rio Grande do Sul, Sao Paulo, Colombia, Uruguay.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
47

"Mycosphaerella linicola. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Diseases, no. 6) (August 1, 1986). http://dx.doi.org/10.1079/dmpd/20056500018.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Mycosphaerella linicola Naumov. Hosts: Flax (Linum usitatissimum) and other Linum spp. 0012-396X. Information is given on the geographical distribution in AFRICA, Ethiopia, Kenya, Morocco, Tanzania, ASIA, China, Turkey, USSR (Russian Far East), AUSTRALASIA & OCEANIA, Australia, New Zealand, EUROPE, Britain (Scotland), Bulgaria, Czechoslovakia, Denmark, France, Germany, Hungary, Irish Republic, Italy, Poland, Portugal, Romania, Yugoslavia, NORTH AMERICA, Canada (British Columbia, Manitoba, Ontario), (Alberta, Saskatchewan), Mexico, USA (Arizona, California, Iowa, Kansas, Michigan, Minnisota, North Dakota, South Dakota, Texas, Wisconsin), SOUTH AMERICA, Argentina (Buenos Aires, La Plata), Brazil (Rio Grande do Sul), Peru, Uruguay.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
48

"Erysiphe necator. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Diseases, no. 1) (August 1, 2001). http://dx.doi.org/10.1079/dmpd/20066500838.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Erysiphe necator Schwein. Fungi: Ascomycota: Erysiphales Hosts: Grapevines (Vitis spp.) and other Vitaceae. Information is given on the geographical distribution in EUROPE, Austria, Bulgaria, Croatia, France, Germany, Greece, Hungary, Italy, Luxembourg, Moldova, Poland, Portugal, Mainland Portugal, Romania, Central Russia Russia, Southern Russia, Slovakia, Slovenia, Spain, Switzerland, UK, Ukraine, Yugoslavia (Fed. Rep.), ASIA, Afghanistan, Azerbaijan, China, Hebei, Hong Kong, Jiangsu, Shaanxi, Yunnan, Republic of Georgia, India, Haryana, Himachal Pradesh, Jammu and Kashmir, Karnataka, Maharashtra, Punjab, Tamil Nadu, Iran, Israel, Japan, Kazakhstan, Korea Republic, Kyrgyzstan, Pakistan, Taiwan, Turkey, Turkmenistan, Uzbekistan, AFRICA, Egypt, Ethiopia, Malawi, South Africa, Sudan, Tanzania, NORTH AMERICA, Canada, Ontario, Quebec, Saskatchewan, Mexico, USA, Arkansas, California, Florida, Georgia, Hawaii, Idaho, Illinois, Indiana, Iowa, Maryland, Massachusetts, Mississippi, New York, North Carolina, North Dakota, Ohio, Oklahoma, Oregon, Pennsylvania, South Dakota, Texas, Washington, CENTRAL AMERICA & CARIBBEAN, Dominican, Republic, SOUTH AMERICA, Argentina, Brazil, Rio Grande do Norte, Rio Grande do Sul, Sao Paulo, Chile, Peru, Venezuela, OCEANIA, Australia, New South Wales, South Australia, New Caledonia New Zealand, Papua New Guinea.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
49

"Uromyces pisi-sativi. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Diseases, no. 3) (August 1, 1986). http://dx.doi.org/10.1079/dmpd/20056500404.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Uromyces pisi-sativi (Pers.) Liro. Hosts: Pea (Pisum sativum) and other Leguminosae. Information is given on the geographical distribution in AFRICA, Canary Islands, Ethiopia, Libya, Morocco, ASIA, Burma, China, Hong-Kong, Israel, Lebanon, Nepal, Pakistan, Taiwan, Turkey, USSR (Bashkir, Kazakhstan, Siberia, Sverdlvosk, Uzbek SSR), EUROPE, Austria, Belgium, Britain, Bulgaria, Cyprus, Czechoslovakia, Denmark, Finland, France (incl. Corsica), Germany (E and W), Greece, Hungary, Italy, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Bomania, Spain, Sweden, Switzerland, USSR, Yugoslavia, SOUTH AMERICA, Argentina, Brazil (Rio Grande do sul), Chile.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
50

"Ceroplastes sinensis. [Distribution map]." Distribution Maps of Plant Pests, no. 1st Revision) (August 1, 1995). http://dx.doi.org/10.1079/dmpp/20046600412.

Full text
Abstract:
Abstract A new distribution map is provided for Ceroplastes sinensis Del Guercio. Homoptera: Coccoidea, Coccidae (Chinese wax scale). Attacks Citrus, fig, grape, pear. Information is given on the geographical distribution in Europe, Balearic Islands, Corsica, France, Greece, Italy, Portugal, Sardinia, Sicily, Spain, Turkey, CIS (formerly USSR), Georgia, Africa, Algeria, Canary Islands, Libya, Madeira, Morocco, Tunisia, Asia, Iran, Lebanon, Philippines, Syria, Australasia and Pacific Islands, Australia, Australian Capital Territory, New South Wales, Northern Territory, Queensland, South Australia, Victoria, Western Australia, New Zealand, Norfolk Island, Solomon Islands, North America, USA, California, North Carolina, Virginia, Central America and Caribbean, Mexico, Trinidad, South America, Argentina, Brazil, Rio Grande do Sul, Chile, Ecuador, Uruguay.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
We offer discounts on all premium plans for authors whose works are included in thematic literature selections. Contact us to get a unique promo code!

To the bibliography