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1

Mashkov, Yu K., L. F. Kalistratova, and O. V. Kropotin. "The Development of Methods for Forming Effective Structural Phase States in Polytetrafuoroethylene-Based Polymer Composites." International Polymer Science and Technology 45, no. 3 (March 2018): 87–90. http://dx.doi.org/10.1177/0307174x1804500302.

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Methods have been drawn up for the forming of effective structural phase states in polytetrafuoroethylene-based multicomponent systems by mechanical, thermal, and other types of high-energy treatment, based on an analysis and extension of the results of multiplan experimental investigations.
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2

Tho, Do Xuan, and Nguyen Van Khang. "Numerical calculation of the transverse vibrations of the multispan beams for moving load." Vietnam Journal of Mechanics 14, no. 3 (September 30, 1997): 26–33. http://dx.doi.org/10.15625/0866-7136/10237.

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In this paper the numerical calculation of the transverse vibrations of the Multiplan beams for moving load is considered. A program has been worked out for the numerical integration of the motion equations on IBM-PC AT or XT. This program is useful in calculating the vibrations of the suspension bridges.
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3

Smith, N. R. "Using the MULTIPLAN spreadsheet package to model online search costs." Program 21, no. 2 (February 1987): 146–59. http://dx.doi.org/10.1108/eb046966.

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4

Parente, Stephen T., Roger Feldman, and Jon B. Christianson. "Employee Choice of Consumer-Driven Health Insurance in a Multiplan, Multiproduct Setting." Health Services Research 39, no. 4p2 (June 28, 2004): 1091–112. http://dx.doi.org/10.1111/j.1475-6773.2004.00275.x.

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5

Meyer, Robert R., Hao H. Zhang, Laura Goadrich, Daryl P. Nazareth, Leyuan Shi, and Warren D. D’Souza. "A Multiplan Treatment-Planning Framework: A Paradigm Shift for Intensity-Modulated Radiotherapy." International Journal of Radiation Oncology*Biology*Physics 68, no. 4 (July 2007): 1178–89. http://dx.doi.org/10.1016/j.ijrobp.2007.02.051.

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Gasnier, A., L. Welsh, C. Meehan, and E. Wells. "EP-2188: Automatic planning with Elements in comparison with Multiplan for multiple brain metastases." Radiotherapy and Oncology 127 (April 2018): S1209. http://dx.doi.org/10.1016/s0167-8140(18)32497-6.

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Moignier, C., C. Huet, V. Barraux, C. Loiseau, K. Sebe-Mercier, A. Batalla, and L. Makovicka. "Accuracy of dose calculation algorithms in multiplan treatment planning system in presence of heterogeneities." Physica Medica 30 (December 2014): e131. http://dx.doi.org/10.1016/j.ejmp.2014.10.034.

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8

Zhang, Hao H., Warren D. D'Souza, Leyuan Shi, and Robert R. Meyer. "Modeling Plan-Related Clinical Complications Using Machine Learning Tools in a Multiplan IMRT Framework." International Journal of Radiation Oncology*Biology*Physics 74, no. 5 (August 2009): 1617–26. http://dx.doi.org/10.1016/j.ijrobp.2009.02.065.

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9

SAKAI, Michiharu. "Application of “Multiplan” for the Management of the Livestock Animal Hygiene Service Center." JAPAN JOURNAL OF VETERINARY INFORMATICS 1990, no. 24 (1990): 9–27. http://dx.doi.org/10.2743/jve1986.1990.9.

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10

Viren, T., S. Salomaa, and J. Seppälä. "EP-1855: Accuracy of MultiPlan Monte Carlo dose calculation algorithm to determine whole body mean dose." Radiotherapy and Oncology 127 (April 2018): S1001. http://dx.doi.org/10.1016/s0167-8140(18)32164-9.

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Hsieh, Yang-Wei, Chin-Shiuh Shieh, Tai-Lin Huang, Shyh-An Yeh, Yi-Kuan Tseng, Pei-Ju Chao, Chin-Dar Tseng, Yu-Jie Huang, and Tsair-Fwu Lee. "Analyzing the association between dose-volume parameters and radiation-induced brain edema in patients with brain tumor receiving stereotactic radiosurgery." International Journal of Modern Physics B 34, no. 22n24 (August 18, 2020): 2040134. http://dx.doi.org/10.1142/s0217979220401347.

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In this paper, three-dimensional images were used to analyze the association between dose-volume parameters and radiation-induced brain edema in patients with a brain tumor after receiving stereotactic radiosurgery (SRS). The computed tomography (CT), magnetic resonance images (MRI) and treatment parameters were transferred through the treatment planning system (Multiplan, version 5.1.3). The correlation between the dose of radiation therapy and brain edema was evaluated by image processing methods, such as image normalization, registration, filtering, segmentation, and feature extraction. The association was evaluated by volume index and intersection index. The study results suggest that the volume receiving radiation dose above 30% of the prescribed dose is highly associated with the brain edema in brain tumor patients after SRS. The small number of patients limits the study. Further investigation with larger populations and long-term epidemiological studies are required.
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12

Antony, J., S. Dieterich, L. Wang, and A. Lo. "SU-FF-T-318: Software Quality Assurance with and Beyond TG-53 for the Cyberknife MultiPlan System." Medical Physics 36, no. 6Part13 (June 2009): 2594. http://dx.doi.org/10.1118/1.3181798.

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13

Dalling, K., Q. Ghafoor, S. Watkins, and T. Jackson. "128 A study comparing lung SABR plans generated using Multiplan for CyberKnife and Monaco for Elekta Versa 6FFF." Lung Cancer 91 (January 2016): S46. http://dx.doi.org/10.1016/s0169-5002(16)30145-3.

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14

Moignier, C., C. Huet, V. Barraux, C. Loiseau, K. Sebe-Mercier, A. Batalla, and L. Makovicka. "SU-E-T-626: Accuracy of Dose Calculation Algorithms in MultiPlan Treatment Planning System in Presence of Heterogeneities." Medical Physics 41, no. 6Part21 (May 29, 2014): 372. http://dx.doi.org/10.1118/1.4888962.

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15

Zhang, Y., X. Li, T. Li, C. Ozhasoglu, S. Burton, J. Flickinger, d. clump, d. heron, and M. Huq. "SU-E-T-420: Impact of Different Prescription Isodose Lines On Plan Quality for Brain Metastases Using Multiplan System." Medical Physics 41, no. 6Part18 (May 29, 2014): 322. http://dx.doi.org/10.1118/1.4888753.

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16

Forbang, R. Teboh. "SU-E-T-587: Monte Carlo Versus Ray-Tracing for Treatment Planning Involving CNS Tumors On the MultiPlan System for CyberKnife Radiosurgery." Medical Physics 41, no. 6Part20 (May 29, 2014): 363. http://dx.doi.org/10.1118/1.4888923.

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17

Yen, Linnette, David Klingman, and Paul Hodgkins. "Improved Adherence and Persistence With Once-Daily Lialda® Therapy for Ulcerative Colitis in the United States: Retrospective Analysis of a Multiplan Claims Database." American Journal of Gastroenterology 105 (October 2010): S429. http://dx.doi.org/10.14309/00000434-201010001-01178.

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18

Lamberto, M., H. Chen, K. Huang, and F. Mourtada. "SU-E-T-519: Investigation of the CyberKnife MultiPlan Monte Carlo Dose Calculation Using EBT3 Film Absolute Dosimetry for Delivery in a Heterogeneous Thorax Phantom." Medical Physics 42, no. 6Part20 (June 2015): 3454. http://dx.doi.org/10.1118/1.4924881.

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19

Vogt, Mara, Larissa Degenhart, and Moacir Manoel Rodrigues Junior. "Modelo de preferência do investidor por meio da análise envoltória de dados (DEA) em empresas brasileiras." Enfoque: Reflexão Contábil 37, no. 1 (January 1, 2018): 111. http://dx.doi.org/10.4025/enfoque.v37i1.32114.

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Este estudo objetivou analisar o modelo de preferência do investidor por meio da Análise Envoltória de Dados (DEA) em empresas brasileiras. Realizou-se uma pesquisa descritiva com abordagem quantitativa e por meio de análise documental com dados secundários. A população do estudo constituiu 50 empresas listadas no IBrX-50 da Bovespa e a amostra foi composta de 46 empresas que apresentaram todos os dados necessários para análise dos dados, no período de 2013 a 2015. Para a análise dos resultados utilizou-se o método DEA, para identificar as empresas que foram eficientes em ralação ao risco e retorno efetivado no mercado de ações, servindo estas como modelo de preferência. Os resultados indicaram que o modelo de preferência do investidor seriam as empresas Ambev, BRF, Cetip, Cosan, Itausa, Klabin, Multiplan, Telefônica Brasil e Ultrapar Participações, pois estas empresas apresentaram scores de eficiência máximo, isto é, score 1,0 o que evidencia que estas empresas possuem um retorno efetivado que nenhuma das outras empresas da amostra conseguiu superar com um risco menor e até mesmo igual a estas empresas. Os resultados indicaram ainda que diversas empresas obtiveram score de eficiência acima da média e, abaixo da média, evidenciando que há diferenças significativas nos níveis de eficiência entre as empresas analisadas. Conclui-se que a eficiência das empresas da amostra, frente o mercado de capitais, é considerada satisfatória, visto que a existência de ineficiências em muitas empresas impede que o índice IBrX-50 atinja seu potencial máximo em relação as ações e o risco e retorno efetivado pelos investidores.
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20

Conti, Alfredo, Antonio Pontoriero, Giuseppe K. Ricciardi, Francesca Granata, Sergio Vinci, Filippo F. Angileri, Stefano Pergolizzi, et al. "Integration of functional neuroimaging in CyberKnife radiosurgery: feasibility and dosimetric results." Neurosurgical Focus 34, no. 4 (April 2013): E5. http://dx.doi.org/10.3171/2013.2.focus12414.

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Object The integration of state-of-the-art neuroimaging into treatment planning may increase the therapeutic potential of stereotactic radiosurgery. Functional neuroimaging, including functional MRI, navigated brain stimulation, and diffusion tensor imaging–based tractography, may guide the orientation of radiation beams to decrease the dose to critical cortical and subcortical areas. The authors describe their method of integrating functional neuroimaging technology into radiosurgical treatment planning using the CyberKnife radiosurgery system. Methods The records of all patients who had undergone radiosurgery for brain lesions at the CyberKnife Center of the University of Messina, Italy, between July 2010 and July 2012 were analyzed. Among patients with brain lesions in critical areas, treatment planning with the integration of functional neuroimaging was performed in 25 patients. Morphological and functional imaging data sets were coregistered using the Multiplan dedicated treatment planning system. Treatment planning was initially based on morphological data; radiation dose distribution was then corrected in relation to the functionally relevant cortical and subcortical areas. The change in radiation dose distribution was then calculated. Results The data sets could be easily and reliably integrated into the Cyberknife treatment planning. Using an inverse planning algorithm, the authors achieved an average 17% reduction in the radiation dose to functional areas. Further gain in terms of dose sparing compromised other important treatment parameters, including target coverage, conformality index, and number of monitor units. No neurological deficit due to radiation was recorded at the short-term follow-up. Conclusions Radiosurgery treatments rely on the quality of neuroimaging. The integration of functional data allows a reduction in radiation doses to functional organs at risk, including critical cortical areas, subcortical tracts, and vascular structures. The relative simplicity of integrating functional neuroimaging into radiosurgery warrants further research to implement, standardize, and identify the limits of this procedure.
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21

Serin, E., G. Codel, M. S. Cebe, H. Mabhouti, P. Pacaci, E. Sanli, M. Doyuran, et al. "Accuracy of the small field dosimetry using the monte carlo and sequential dose calculation algorithms of Multiplan treatment planning system within and beyond heterogeneous media for Cyberknife M6 unit." Physica Medica 32 (September 2016): 271. http://dx.doi.org/10.1016/j.ejmp.2016.07.595.

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22

Guger, Michael, and Gerhard Traxler. "Multiple Sklerose und COVID-19." psychopraxis. neuropraxis 24, no. 2 (January 15, 2021): 98–101. http://dx.doi.org/10.1007/s00739-020-00691-z.

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ZusammenfassungAlter, Behinderungsgrad, Übergewicht und Komorbiditäten sind bekannte Risikofaktoren für den schweren Verlauf einer COVID-19-Erkrankung bei Patienten mit multipler Sklerose. Die Diagnose einer multiplen Sklerose per se stellt, nach aktuellem Wissensstand, jedoch keinen isolierten Faktor für eine Ansteckungsgefahr oder einen schweren Verlauf dar. Ebenso wird die Fortführung krankheitsmodifizierender Therapien aufgrund der bisherigen Erfahrungen als sicher und ohne generell erhöhtes Risiko für die Patienten erachtet. Eine bereits etablierte Therapie bei multipler Sklerose sollte daher auch trotz COVID-19-Pandemie fortgeführt werden. Bei Patienten mit entsprechender Indikation sollte die Einleitung einer Therapie nicht verzögert werden. Weitere Auswertungen zukünftiger Registerdaten zur Bestätigung der bisherigen Ergebnisse sind wünschenswert und notwendig.
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23

Serin, E., G. Codel, H. Mabhouti, M. Cebe, E. Sanli, P. Pacaci, N. Kucuk, et al. "SU-F-SPS-02: Accuracy of the Small Field Dosimetry Using the Monte Carlo and Sequential Dose Calculation Algorithms of Multiplan Treatment Planning System Within and Beyond Heterogeneous Media for Cyberknife M6 Unit." Medical Physics 43, no. 6Part4 (June 2016): 3350. http://dx.doi.org/10.1118/1.4955677.

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24

Günther, A., H. J. Kühn, A. Wagner, and M. de Groot. "Intrathekale IgA-Synthese und vermutete Multiple Sklerose Analyse von 14 Fällen." Nervenheilkunde 22, no. 10 (2003): 525–29. http://dx.doi.org/10.1055/s-0038-1626346.

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ZusammenfassungIntrathekale IgA-Synthesen werden bei verschiedenen neurologischen Erkrankungen und bei Patienten mit Multipler Sklerose in unterschiedlicher Häufigkeit gefunden. Die Bedeutung dieses Befundes ist unklar. Ziel war es, die Besonderheiten bei Patienten mit der Verdachtsdiagnose einer Multiplen Sklerose und intrathekaler IgASynthese zu analysieren. Kriterien einer intrathekalen IgA-Synthese waren QIgA > QIgG oder lokale IgA-Synthese >10% im Reiberschema.Von 14 Fällen mit der Verdachtsdiagnose einer Multiplen Sklerose unter insgesamt 4150 Liquoranalysen der Jahre 1995 bis 1999 bestätigte sich bei allen 4 Patienten mit IgAlok >10% die Diagnose im Verlauf. Bei 5 von 10 Patienten mit QIgA > QIgG musste die Diagnose im Verlauf revidiert werden, wobei 3 Patienten an einer systemischen Autoimmunerkrankung (SLE bzw. undifferenzierte Kollagenose) mit zerebraler Beteiligung litten. Bei 2 Patienten blieb die Diagnose unklar.Die revidierten Fälle waren bei Krankheitsbeginn älter (44 vs. 28 Jahre) und zeigten keine relevante Beteiligung des visuellen Systems. Im Liquor dominierten ein monozytäres Zellbild sowie eine gestörte Blut-Liquor-Schranke. Pathologische Auto-AK-Titer fanden sich bei 2 Fällen.Aus den Beobachtungen ist abzuleiten, dass bei Dominanz einer intrathekalen IgA-Synthese (QIgA > QIgG) die Diagnose einer Multiplen Sklerose auch im Verlauf kritisch zu prüfen ist, insbesondere bei älteren Patienten. Wichtigste Differenzialdiagnose ist eine systemische Autoimmunerkrankung mit zerebraler Beteiligung.
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Brandenburg, Nancy A., Tyler Knight, Kathryn P. Anastassopoulos, Neil Minton, and Robert D. Knight. "Incidence of venous thromboembolic events (VTE) in multiple myeloma patients receiving lenalidomide (LEN) with and without dexamethasone (DEX)." Journal of Clinical Oncology 30, no. 15_suppl (May 20, 2012): e18559-e18559. http://dx.doi.org/10.1200/jco.2012.30.15_suppl.e18559.

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e18559 Background: LEN showed significant efficacy and was generally well tolerated when combined with DEX in two randomized, double-blind, pivotal phase 3 registration trials in relapsed or refractory multiple myeloma (MM). VTEs have been associated with LEN and DEX combination (LEN+DEX) regimens in patients (pts) who may have other risk factors for VTE. Fewer VTEs have been reported among pts receiving low dose DEX. This study examined the incidence of first VTE and associated risk factors among MM pts receiving LEN and LEN+DEX. Methods: An exploratory, retrospective, claims-based study of pts diagnosed with MM and receiving LEN from Jan 2006 – June 2008 was performed using OptumInsight’s Invision Data Mart Multiplan database. Pts receiving additional MM chemotherapies were excluded. DEX dose level was defined over the first four 28-day cycles of LEN as: low (≤160 mg), medium (>160 mg to <480 mg), or high (≥ 480 mg). Cumulative incidence of first VTE (deep vein thrombosis or pulmonary embolism) within 120 days of initiating LEN treatment was calculated from Kaplan-Meier curves. Risk factors for VTE were examined using hazard ratios (HRs) from a Cox model that included demographics, prior MM therapy, comorbid conditions, DEX dose, and prophylactic use of anti-thrombotics. Results: 643 LEN-treated MM pts were identified (mean age 60 years, 60% male, 13.5% with prior VTE). Cumulative incidence of first VTE at 120 days from first LEN dose was 6.1% overall (95% CI 4.4-8.3%) and 7.2% (5.1-10.2%) in LEN+DEX. VTE risk for LEN without DEX (n=190; 66 with other steroids) was 3.4% (1.5-7.5%). VTE risk by DEX dose level was 5.9% (3.6-9.7%) for low DEX (n=286), 7.5% (3.6-15.1%) for medium DEX (n=99), and 12.3% (6.3-23.1%) for high DEX (n=66). Significant risk factors for VTE were prior VTE (HR=3.9; p<0.001), recent surgery (HR=2.1; p=0.047), renal failure (HR=2.2; p=0.023), and high dose DEX (HR=2.3; p=0.045). Conclusions: Incommunity-based MM pts treated with LEN+DEX, VTE risk increases with the dose of DEX. The exact mechanism by which DEX intensity impacts VTE is not clear. In addition to high dose DEX, other known VTE risk factors were observed.
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El-Husny, Antonette Souto, Amanda de Araújo Dias, Bianca Azevedo Parreira Martins, Samuel Maurício Ferreira Borges, Elisângela Claudia de Medeiros Moreira, Carla Viana Dendasck, Ciane Martins de Oliveira, and Euzébio de Oliveira. "Osteocondromatose Múltipla Hereditária: relato de um caso clínico familiar." Revista Científica Multidisciplinar Núcleo do Conhecimento 07, no. 12 (December 17, 2019): 24–29. http://dx.doi.org/10.32749/nucleodoconhecimento.com.br/saude/osteocondromatose-multipla.

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27

Timmer, B., and U. Voderholzer. "Kognitive Verhaltenstherapie bei somatoformen Störungen." Die Psychiatrie 11, no. 03 (July 2014): 175–80. http://dx.doi.org/10.1055/s-0038-1670762.

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ZusammenfassungIn dieser Übersicht werden die kognitive Verhaltenstherapie (KVT) bei somatoformen Störungen sowie die zugrundeliegenden Modellvorstellungen der Ätiopathogenese beschrieben. Grundlagen der Diagnostik und Therapie werden skizziert, besonderes Augenmerk gilt dabei dem Störungsbild multipler somatoformer Symptome. Das therapeutische Vorgehen wird anhand der wesentlichen Therapieelemente inhaltlich dargestellt. Ein Fokus liegt dabei auf der Beziehungsgestaltung und dem Aufbau von Therapiemotivation, da die Behandlung dieser Patientengruppe nach wie vor als Herausforderung gilt. Ergänzend werden achtsamkeitsbasierte Verfahren als neuere Entwicklungen der dritten Welle der Verhaltenstherapie beschrieben. Ein Überblick der Wirksamkeitsnachweise der KVT bei multiplen somatoformen Beschwerden zeigt langfristig stabile positive Effekte sowohl für die somatoforme Symptomatik als auch assoziierte Merkmale.
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Schmale, Dr. "Integration neuer Substanzen in bestehende Therapieschemata." Onkologische Welt 09, no. 01 (February 2018): 14–16. http://dx.doi.org/10.1055/s-0038-1637720.

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In der Behandlung des multiplen Myeloms (MM) ist eine autologe Stammzelltransplantation (ASCT) mit Konsolidierungs-und Erhaltungstherapie der Therapiestandard. Im Verlauf der Erkrankung rezidivieren Patienten in der Regel in kürzer werdenden Intervallen bis zum Exitus. In den letzten Jahren wurden verschiedene neue Substanzen für die Behandlung des MM zugelassen, die hoch wirksam und besser verträglich als ältere Chemotherapeutika sind. Auf der Jahresversammlung der American Society of Hematology (ASH) wurden jetzt Studienergebnisse vorgestellt, bei denen durch effektives Kombinieren der neu zugelassenen mit altbewährten Substanzen das erste Rezidiv hinausgezögert wird. Mit den besser verträglichen Substanzen erhebt sich zudem die Frage, ob auch Patienten mit Smoldering Multiplem Myelom (SMM), die derzeit nur beobachtet werden, frühzeitig behandelt werden sollten.
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Bohler, Redondo, and Lämmle. "Case 5: Prolonged thrombin time in a patient with multiple myeloma." Therapeutische Umschau 56, no. 9 (September 1, 1999): 491–94. http://dx.doi.org/10.1024/0040-5930.56.9.491.

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Wir beschreiben einen 56jährigen Patienten mit multiplem Myelom und sehr ausgeprägter Paraproteinämie vom Typ IgG kappa. Der Gerinnungsstatus zeigte eine ungerinnbare Thrombinzeit und Reptilasezeit, eine relevante Blutungsneigung war nicht vorhanden. Die Differentialdiagnose einer verlängerten Thrombinzeit umfaßt: – Hemmung des zugegebenen Thrombins durch exogenes Heparin, Hirudin, selten durch endogene zirkulierende Heparin-ähnliche Antikoagulantien oder durch erworbene Antikörper gegen (bovines) Thrombin, – Qualitative Fibrinogenstörungen (kongenitale und erworbene Dysfibrinogenämien), – Quantitative Fibrinogenstörungen (schwere Hypo- und Afibrinogenämie), – Störung der Fibrinpolymerisierung durch Fibrin-/Fibrinogen-Spaltprodukte, Paraproteine und Anti-Fibrin(ogen)-Antikörper. Beim multiplen Myelom kann eine verlängerte Thrombinzeit selten durch endogene zirkulierende Heparin-ähnliche Glykosaminoglykane, Antikörper gegen Thrombin und häufiger durch Störung der Fibrinpolymerisierung durch gewisse Paraproteine bedingt sein. Die parallel zur Thrombinzeit ebenfalls ungerinnbare Reptilasezeit zeigte in unserem Fall, daß die Fibrinpolymerisation gestört war.
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Dong, Peng, Angélica Pérez-Andújar, Dilini Pinnaduwage, Steve Braunstein, Philip Theodosopoulos, Michael McDermott, Penny Sneed, and Lijun Ma. "Dosimetric characterization of hypofractionated Gamma Knife radiosurgery of large or complex brain tumors versus linear accelerator–based treatments." Journal of Neurosurgery 125, Supplement_1 (December 2016): 97–103. http://dx.doi.org/10.3171/2016.7.gks16881.

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OBJECTIVENoninvasive Gamma Knife (GK) platforms, such as the relocatable frame and on-board imaging, have enabled hypofractionated GK radiosurgery of large or complex brain lesions. This study aimed to characterize the dosimetric quality of such treatments against linear accelerator–based delivery systems that include the CyberKnife (CK) and volumetric modulated arc therapy (VMAT).METHODSTen patients treated with VMAT at the authors' institution for large brain tumors (> 3 cm in maximum diameter) were selected for the study. The median prescription dose was 25 Gy (range 20–30 Gy) in 5 fractions. The median planning target volume (PTV) was 9.57 cm3 (range 1.94–24.81 cm3). Treatment planning was performed using Eclipse External Beam Planning V11 for VMAT on the Varian TrueBeam system, Multiplan V4.5 for the CyberKnife VSI System, and Leksell GammaPlan V10.2 for the Gamma Knife Perfexion system. The percentage of the PTV receiving at least the prescription dose was normalized to be identical across all platforms for individual cases. The prescription isodose value for the PTV, conformity index, Paddick gradient index, mean and maximum doses for organs at risk, and normal brain dose at variable isodose volumes ranging from the 5-Gy isodose volume (V5) to the 15-Gy isodose volume (V15) were compared for all of the cases.RESULTSThe mean Paddick gradient index was 2.6 ± 0.2, 3.2 ± 0.5, and 4.3 ± 1.0 for GK, CK, and VMAT, respectively (p < 0.002). The mean V15 was 7.5 ± 3.7 cm3 (range 1.53–13.29 cm3), 9.8 ± 5.5 cm3 (range 2.07–18.45 cm3), and 16.1 ± 10.6 cm3 (range 3.58–36.53 cm3) for GK, CK, and VMAT, respectively (p ≤ 0.03, paired 2-tailed t-tests). However, the average conformity index was 1.18, 1.12, and 1.21 for GK, CK, and VMAT, respectively (p > 0.06). The average prescription isodose values were 52% (range 47%–69%), 60% (range 46%–68%), and 88% (range 70%–94%) for GK, CK, and VMAT, respectively, thus producing significant variations in dose hot spots among the 3 platforms. Furthermore, the mean V5 values for GK and CK were similar (p > 0.79) at 71.9 ± 36.2 cm3 and 73.3 ± 31.8 cm3, respectively, both of which were statistically lower (p < 0.01) than the mean V5 value of 124.6 ± 67.1 cm3 for VMAT.CONCLUSIONSSignificantly better near-target normal brain sparing was noted for hypofractionated GK radiosurgery versus linear accelerator–based treatments. Such a result supports the use of a large number of isocenters or confocal beams for the benefit of normal tissue sparing in hypofractionated brain radiosurgery.
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31

Baker, Shan R. "Multiplane rhytidectomy." Operative Techniques in Otolaryngology-Head and Neck Surgery 10, no. 3 (September 1999): 184–91. http://dx.doi.org/10.1016/s1043-1810(99)80055-4.

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Bitran, Gabriel R., David M. Marieni, Hirofumi Matsuo, and James W. Noonan. "Multiplant MRP." Journal of Operations Management 5, no. 2 (February 1985): 183–203. http://dx.doi.org/10.1016/0272-6963(85)90006-3.

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33

Gambi, D., A. M. Porrini, A. Lugaresi, and A. Uncini. "Sclerosi multipla." Rivista di Neuroradiologia 6, no. 1_suppl (April 1993): 17–19. http://dx.doi.org/10.1177/19714009930060s103.

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34

Koch, A., A. Sohns, and F. Souchon. "Multiples Myelom mit ausgeprägter multifokaler Osteolyse ohne nachweisbare Gammopathie bei einem Hund." Tierärztliche Praxis Ausgabe K: Kleintiere / Heimtiere 41, no. 06 (2013): 413–20. http://dx.doi.org/10.1055/s-0038-1623730.

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ZusammenfassungDarstellung einer Variante des multiplen Myeloms bei einem Hund, die ohne die für diese Neoplasie charakteristische Gammopathie einhergeht. Ein Border-Collie-Mischling wurde mit seit 6 Wochen zunehmender Hinterhandschwäche, Lethargie und Müdigkeit vorgestellt. Röntgenaufnahmen zeigten einerseits im Bereich der Wirbelsäule kleine osteolytische Bezirke, aber auch diffus kleine Verschattungen, andererseits im Bereich des Beckens und beider Femurhälse eine herabgesetzte Knochendichte in Form marmorierter Zeichnungen. Labordiagnostisch bestanden eine leichte regenerative Anämie, Hypogammopathie und Hyperkalzämie. Bei der computertomographischen Untersuchung stellte sich eine multifokale Osteolyse und Knochendestruktion im Bereich der Schädelknochen, der Wirbelsäule, der Scapulae, der proximalen Anteile der Humeri, Radii, im Becken und in den Femurhälsen dar. Die Bioptate zeigten in der HE-Färbung eine monomorphe plasmazytoide Zellpopulation, die infiltrativ das Knochenmark verdrängte, sowie Knochenlyse. Die neoplastischen Zellen reagierten stark positiv in der CD79a- und IgG-Färbung. Das Knochenmark wies 70%, in vielen Bezirken bis zu 100% Plasmazellen auf. Es lag ein multiples Myelom ohne Sekretion von Paraproteinen in die Blutbahn vor.
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35

Khandheria, Bijoy K., A. Jamil Tajik, and James B. Seward. "MULTIPLANE TRANSESOPHAGEAL ECHOCARDIOGRAPHY." Critical Care Clinics 12, no. 2 (April 1996): 203–33. http://dx.doi.org/10.1016/s0749-0704(05)70246-3.

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36

Wang, Zhong-Qiang, Lei Zhang, and Hua Huang. "Multiplane Video Stabilization." Computer Graphics Forum 32, no. 7 (October 2013): 265–73. http://dx.doi.org/10.1111/cgf.12234.

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37

Humbert, Vernon H. "Multiplane Transesophageal Echocardiography." Critical Care Medicine 25, no. 7 (July 1997): 1256–57. http://dx.doi.org/10.1097/00003246-199707000-00036.

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38

Ahn, Yong Su, Yun Yong Park, and Jung Woo Chang. "Multiplane Forehead Shortening." Plastic and Reconstructive Surgery 143, no. 2 (February 2019): 405–13. http://dx.doi.org/10.1097/prs.0000000000005271.

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39

PANDIAN, NATESA G., TSUI-LIEH HSU, STEVEN L. SCHWARTZ, ANDREW WEINTRAUB, QI-LING CAO, ABRAHAM T. SCHNEIDER, GEORGE GORDON, MICHAEL ENGLAND, and JANET SIMONETTI. "Multiplane Transesophageal Echocardiography." Echocardiography 9, no. 6 (November 1992): 649–66. http://dx.doi.org/10.1111/j.1540-8175.1992.tb00511.x.

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40

Robinson, Austin A., Kimberly Chadwell, Dale E. Fowler, Gorav Ailawadi, and D. Scott Lim. "Multiplane Intracardiac Echocardiography." JACC: Cardiovascular Interventions 11, no. 24 (December 2018): 2540–42. http://dx.doi.org/10.1016/j.jcin.2018.09.039.

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41

Pucéat, M., and G. Vassort. "Les échangeurs anioniques cardiaques : gènes multiples, protéines multiples, fonctions multiples ?" médecine/sciences 12, no. 8-9 (1996): 1024. http://dx.doi.org/10.4267/10608/870.

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42

OLDHAM, JOHN M. "Multiples." Journal of Psychiatric Practice 24, no. 3 (May 2018): 139. http://dx.doi.org/10.1097/pra.0000000000000306.

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43

Stoll, G. "Kombination von multiplen zerebralen Aneurysmen, fibromuskulärer Dysplasie und multiplen spinalen Hämangioblastomen." RöFo - Fortschritte auf dem Gebiet der Röntgenstrahlen und der bildgebenden Verfahren 155, no. 08 (August 1991): 194–96. http://dx.doi.org/10.1055/s-2008-1033245.

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44

JUTEAU, Danielle. "Essai — Multiples francophonies minoritaires : multiples citoyennetés." Sociologie et sociétés 26, no. 1 (September 30, 2002): 33–45. http://dx.doi.org/10.7202/001374ar.

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Résumé Cet article se veut une réflexion sur les francophonies minoritaires en Amérique, tout particulièrement sur celles qui vivent au Canada. On y trouvera une interrogation sur les termes d'abord, puis une discussion autour des questions que suscite leur existence, dans le contexte des débats actuels sur les minorités et les droits de la citoyenneté.
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45

Becker, Katja, Mahha El-Faddagh, Martin H. Schmidt, and Manfred Laucht. "Dopaminerge Polymorphismen und frühkindliche Regulationsprobleme." Zeitschrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie 35, no. 2 (March 2007): 145–51. http://dx.doi.org/10.1024/1422-4917.35.2.145.

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Zusammenfassung: Fragestellung: Das Vorliegen bestimmter Allele bei Polymorphismen des Dopaminrezeptorgens (DRD4) und des Dopamintransportergens (DAT1) erhöht das Risiko an ADHS oder anderen psychischen Störungen zu erkranken. Ob eine Assoziation zwischen der Ausprägung der genannten dopaminergen Polymorphismen und frühkindlichen Regulationsstörungen besteht, soll untersucht werden. Methodik: In der Mannheimer Risikokinderstichprobe wurden im Alter von drei Monaten Verhaltensauffälligkeiten in einem ausführlichen Interview von den Eltern erfragt und zusätzlich in verschiedenen Situationen beobachtet. Die Genotypisierung bezüglich der DRD4- und DAT1-Polymorphismen wurden mittels Standardmethoden im Alter von 15 Jahren vorgenommen. Untersucht wurden 300 Kinder (145 Jungen, 155 Mädchen), deren Datensätze in Bezug auf die Fragestellung komplett waren. Ergebnisse: Es zeigten 54 Jungen und 64 Mädchen (37,2 resp. 41,3%) einfache Regulationsprobleme und 17 Jungen bzw. 19 Mädchen (11,7 resp. 12,3%) multiple Regulationsprobleme. Bei den Jungen ergab sich eine signifikante Assoziation zwischen dem Vorhandensein des DRD4-7r Allels und dem Auftreten multipler Regulationsprobleme (p = .04). Diese Assoziation fand sich weder bei den einfachen Regulationsproblemen noch bei den Mädchen. Bei beiden Geschlechtern bestand keine Assoziation zwischen dem DAT1-Genotyp (10r/10r vs. Rest) und einfachen oder multiplen Regulationsproblemen. Schlussfolgerungen: Vor Schlussfolgerungen sollte das Ergebnis erst in einer unabhängigen Stichprobe repliziert werden.
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Whinston, Michael D. "Exit with Multiplant Firms." RAND Journal of Economics 19, no. 4 (1988): 568. http://dx.doi.org/10.2307/2555458.

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47

Teimourian, Bahman. "Rhytidectomy: The multiplane approach." Operative Techniques in Plastic and Reconstructive Surgery 2, no. 2 (May 1995): 108–15. http://dx.doi.org/10.1016/s1071-0949(05)80005-8.

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48

Grayson, Barry H., Frank A. LaBatto, Allan B. Kolber, and Joseph G. McCarthy. "Basilar multiplane cephalometric analysis." American Journal of Orthodontics 88, no. 6 (December 1985): 503–16. http://dx.doi.org/10.1016/s0002-9416(85)80047-6.

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49

Becker, Stefan. "Manifestation eines multiplen Myeloms." CardioVasc 13, no. 3 (June 2013): 28–29. http://dx.doi.org/10.1007/s15027-013-0123-x.

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50

Neumeyer, Arne. "Rezidiv beim Multiplen Myelom." Der Klinikarzt 45, no. 12 (December 30, 2016): 641. http://dx.doi.org/10.1055/s-0042-119977.

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