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1

K, Dr RavindraHemanth, Dr Krishna V, Dr Rupasree Gundala, Dr Anusha G, Dr Nishanthoury S, and Dr MadhusudhanaRao M. "TO EVALUATE THE EFFICACY OF SUB GINGIVAL IRRIGATION WITH OCTENIDOL AND CHLORHEXIDINE ON PERIODONTAL INFLAMMATION." International Journal of Advanced Research 5, no. 3 (March 31, 2017): 1920–26. http://dx.doi.org/10.21474/ijar01/3711.

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2

Sanikidze, Tamar, Irakli Chkhikvishvili, Nana Kipiani, Samson Mghebrishvili, Irina Barbakadze, Nino Komakhidze, Tinatin Maminaishvili, Eka Shekiladze, and Sophio Japaridze. "Georgian legume crop extract as an effective remedy during oral cavity soft tissue inflammation." Functional Foods in Health and Disease 10, no. 1 (January 31, 2020): 55. http://dx.doi.org/10.31989/ffhd.v10i1.678.

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Background: Recovery of dental arch defects, related to insertion of a foreign bodies into the oral cavity, and the impact of mechanical pressure, allergic-toxic effects, and the related inflammatory and degenerative processes is one of the most urgent problems in dentistry.The purpose of the study was to evaluate the efficacy of Georgian bean extract tincture as mouthwash for patients using a lever system to correct deformities of the jaw and teeth.Methods: Twenty-eight patients (aged 12-25 years) with deformities of the jaw and teeth were studied. Patients were examined 6-8 months after the bracket system was installed, and before and after the use of tincture mouthwash for 10 days. Patients were randomly divided into 2 groups: the control group for the mouthwash used standard tincture ("Octenidol" Schulke and Mayr -Germany); the patients of the experimental group used tincture made from the Georgian legume crop extracts (GLCE). Before and after the use of both types of tincture, the data were taken for calculation of Schiller Pisarev's test (SPT), Papillary-Marginal Alveolar (PMA) index, and the oral hygiene index (OHI). Saliva was collected in a glass tube without stimulation, on an empty stomach. The content of cytokines IL-1β, IL-10 in saliva was determined by the ELISA kit.Results: The study demonstrated significant positive clinical efficacy of the mouthwash tincture prepared from the GLCE which increases the resistance of dental tissue. This was revealed by significantly lower values of OHI, PMA index, SPT and increased content of IL-10 in saliva.This data indicates that tincture prepared from the Georgian legume crop extracts, which is designed to increase the stability of oral tissue, does promote an increase in resistance to the aggressive mechanical pressing.Conclusion: Tincture from the GLCE is characterized by a much stronger anti-inflammatory effect than standard tincture "Octenidol" (Schulke and Mayr -Germany) used against inflammation of the oral cavity soft tissue. This allows us to recommend the tincture from the GLCE for the treatment and prevention of inflammatory processes in the oral cavity soft tissue.Keywords: Georgian legumes crop extracts (GLCE), oral cavity soft tissue inflammation, Hygiene Index, PMA index, Schiller Pisarev's test.
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3

Aakriti, Aakriti, Dildeep Bali, Preeti Sharma, Vijaya Dhar Bhatt, Prashant Bhasin, Era Arora, Suhrab Singh, and Pradeep Kumar. "Antimicrobial Potential of Calcium Hydroxide Chlorhexidine, Octenidol, Endoseptone and Combination of Calcium Hydroxide and Chlorhexidine against Enterococcus faecalis as Intracanal Medicament." Journal of Pure and Applied Microbiology 13, no. 3 (September 30, 2019): 1725–35. http://dx.doi.org/10.22207/jpam.13.3.47.

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4

Detusheva, Elena Vladimirovna, O. N. Ershova, and N. K. Fursova. "The sensitivity of planktonic cultures and biofilms of gram-negative bacteria to commercial disinfectant and antiseptic preparations." Russian Clinical Laboratory Diagnostics 66, no. 7 (July 16, 2021): 438–47. http://dx.doi.org/10.51620/0869-2084-2021-66-7-438-447.

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The in vitro antibacterial activity of 11 commercial disinfectant preparations and 8 antiseptics against 10 strains of the bacteria Klebsiella pneumoniae, Pseudomonas aeruginosa, Acinetobacter baumannii, Enterobacter cloaceae and Providencia stuartii obtained from international collections and isolated from neuroresuscitation patients in Moscow in 2018 was studied. The sensitivity of planktonic cultures to the preparations was determined by the method of serial dilutions in broth and the spot method on solid nutrient media, the sensitivity of biofilms by the applicator method. A general pattern was revealed: the level of sensitivity to tested disinfectants in clinical strains was lower than in reference strains. It was found that the disinfectants «Mikrobak-Forte», «SAT-22», «Neobak-Oksi» at the concentrations recommended by the manufacturers were effective against bacteria of all test strains, both in the plankton state and in the form of biofilms. On the contrary, the disinfectant preparations «Biodez-Optima», «Biodez-Extra DVU», «Novodez-Aktiv», «Triosept-Oksi», «Tristel Fusion for Surfaces», «Effect-Forte Plus», «Lactic-Oxy» did not have sufficient effectiveness in the concentrations recommended by the manufacturers, therefore it is proposed to use these drugs in higher concentrations. It was found that the disinfectant «Biodez-Extra DVU» is able to inhibit the growth of biofilms of bacteria of the species K. pneumoniae. The ability to suppress the growth of bacterial biofilms of K. pneumoniae, A. baumannii, P. aeruginosa was revealed for the «Triestel Fusion for surfaces disinfectant». The bacteria of all used test strains in the planktonic state were sensitive to all tested antiseptic preparations. However, the biofilms of the clinical strains of P. aeruginosa and P. stuartii. possessed resistance to the antiseptics «Octenidol», «Octenisept», «Miramistin», «Hexoral». Our studies indicate the need for sensitivity analysis of antibacterial drugs in representatives of hospital pathogens, including the modeling of bacterial biofilms, which is a very relevant and important scientific direction, necessary to improve the control of nosocomial infections in the Russian Federation.
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5

Richter, Annika, Ines Eder, Brigitte König, Bettina Lutze, Arne Rodloff, Ulrich Thome, Melanie Weiss, and Iris Chaberny. "Dekolonisation bei Nachweis von Methicillin-sensiblen Staphylococcus aureus bei Mitarbeitern einer neonatologischen Intensivstation." Das Gesundheitswesen 80, no. 01 (December 27, 2017): 54–58. http://dx.doi.org/10.1055/s-0043-122277.

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Zusammenfassung Hintergrund Auf einer neonatologischen Intensivstation am Universitätsklinikum Leipzig wurden im Jahr 2016 vermehrt Kolonisationen mit Methicillin-sensiblen Staphylococcus aureus Stämmen festgestellt. Typisierungsergebnisse zeigten einen prädominierenden spa-Typ t091. Aufgrund der nosokomialen Häufungen wurden verschiedene Maßnahmen zur Infektionsprävention etabliert, z. B. intensive Barrieremaßnahmen, Einzelzimmer, Kohortierung, Umgebungsuntersuchungen auf S. aureus, Schulungen. Ein Teil dieses Maßnahmenbündels war die Durchführung eines Mitarbeiterscreenings, um kolonisierte Mitarbeiter als mögliches Reservoir zu sanieren. Methodik Mitarbeiter mit S. aureus-Nachweis führten in der eigenen Häuslichkeit eine 5-tägige Sanierung durch. Hierfür wurden Produkte mit dem Wirkstoff Octenidin verwendet. Kontrollabstriche erfolgten frühestens 48 Stunden nach Beendigung des Sanierungsintervalls (3 im Abstand von mind. 24 Stunden). Mitarbeiter mit 2 erfolglosen Sanierungsversuchen erhielten anstelle von Octenidin-, Mupirocin-haltige Nasensalbe. Ergebnisse Bei 128 untersuchten Mitarbeitern wurde in 43 Fällen (33,6%) S. aureus nachgewiesen, der in 9 Fällen (20,9%; 9/43) dem Typ t091 entsprach. Unter den S. aureus-positiven Mitarbeitern waren 2 MRSA-Nachweise (4,7%; 2/43) als Zufallsbefund zu verzeichnen. Die Erfolgsquote nach dem ersten Sanierungsversuch von t091 und MRSA lag bei 0%. In 3 Fällen lagen nach dem zweiten Versuch 3 negative Kontrollabstriche vor und 8 Mitarbeiter konnten erst unter Einsatz von Mupirocin-haltiger Nasensalbe saniert werden. Schlussfolgerungen Ursachen für die erschwerte Sanierung können vielfältig sein: Schwer umzusetzende Sanierung im eigenen Haushalt, Vorhandensein von dekolonisierungshemmenden Faktoren, nicht konsequente Durchführung aller Sanierungsmaßnahmen und eine mögliche Rekolonisation während der Arbeitszeit oder durch Familienangehörige. Weiterhin ist zu diskutieren, ob der Erfolg der Sanierung bei Verwendung von Mupirocin-Nasensalbe in der besseren Wirksamkeit von Mupirocin im Vergleich zu Octenidin begründet ist oder ob die unterschiedliche Konsistenz der Präparate ausschlaggebend ist.
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6

Köhnlein, J., F. v. Rheinbaben, and S. Werner. "Zur antimikrobiellen und viruziden Wirksamkeit von Octenidin-Lutschtabletten." Krankenhaus-Hygiene + Infektionsverhütung 38, no. 4 (August 2016): 165–73. http://dx.doi.org/10.1016/j.khinf.2016.06.001.

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7

Hülsemann, W., and R. Habenicht. "Toxische Schäden nach Wundspülung mit Octenidin-haltigem Antiseptikum." Obere Extremität 6, no. 1 (February 17, 2011): 35–39. http://dx.doi.org/10.1007/s11678-011-0105-5.

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8

Seegräber, M., T. Ruzicka, and A. Wollenberg. "Persistierende Rötung und Induration nach Wundspülung mit Octenidin." Der Hautarzt 68, no. 4 (November 8, 2016): 326–28. http://dx.doi.org/10.1007/s00105-016-3895-y.

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9

Kappstein, Ines. "Octenidin in Alkohol bei ZVK-Anlage: KRINKO-Kategorie IA oder II?" Krankenhaushygiene up2date 12, no. 04 (November 29, 2017): 341–42. http://dx.doi.org/10.1055/s-0043-122568.

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10

Weiser, Wolfgang, Jochen Lehmann, Seiya Chiba, Hirokazu Matsui, Curtis F. Brewer, and Edward J. Hehre. "Steric course of the hydration of D-gluco-octenitol catalyzed by .alpha.-glucosidases and by trehalase." Biochemistry 27, no. 7 (April 5, 1988): 2294–300. http://dx.doi.org/10.1021/bi00407a008.

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11

Volk, Thomas, and Christine Kubulus. "Leitlinien in der Praxis: Hygieneempfehlungen für die Regionalanästhesie." AINS - Anästhesiologie · Intensivmedizin · Notfallmedizin · Schmerztherapie 55, no. 07/08 (July 2020): 486–92. http://dx.doi.org/10.1055/a-1009-3515.

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ZusammenfassungDie wahre Inzidenz von Infektionskomplikationen im Zusammenhang mit Regionalanästhesie und -analgesie ist unbekannt, aber wie bei allen invasiven Verfahren besteht die Gefahr schwerer Folgeschäden. Dieser Beitrag gibt einen Überblick zu Hygienemaßnahmen basierend auf der S1-Leitlinie „Hygieneempfehlungen für die Regionalanästhesie“, aktuellen Empfehlungen des Robert Koch-Instituts und aktuellen wissenschaftlichen Erkenntnissen. Grundlegende hygienische Standards (Ablegen von Schmuck, gründliche Händedesinfektion, saubere Umgebung) sind anzuwenden. Ein Mund-Nasen-Schutz, eine Kopfhaube und sterile Handschuhe sind ein essenzieller Bestandteil jeder Regionalanästhesie. Für Katheterverfahren soll zusätzlich ein steriler langärmliger Kittel getragen werden, außerdem ist ein steriler Überzug für die Ultraschallsonde zu verwenden (beim Legen eines Katheters auch eine sterile Ummantelung des Zuleitungskabels). Hautdesinfektionsmittel sollten alkoholbasiert sein und eine Substanz mit Remanenzwirkung enthalten (z. B. Chlorhexidin oder Octenidin). Bei thorakalen Epiduralanästhesien eignet sich das Tunneln zur Infektionsprophylaxe. Unter Berücksichtigung von patientenbezogenen Faktoren (Diabetes, Adipositas, Immunsuppression) und je nach Verfahren (geplante Katheternutzung > 4 Tage, Einstichstelle des Katheters) kann eine Antibiotika-Prophylaxe in Erwägung gezogen werden.
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12

Weiser, Wolfgang, Jochen Lehmann, Hirokazu Matsui, Curtis F. Brewer, and Edward J. Hehre. "Stereochemistry of d-galactal and d-galacto-octenitol hydration by coffee bean α-galactosidase: Insight into catalytic functioning of the enzyme." Archives of Biochemistry and Biophysics 292, no. 2 (February 1992): 493–98. http://dx.doi.org/10.1016/0003-9861(92)90021-n.

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13

Akulina, O. O. "Effectiveness of local application of antiseptic with octenidin dihydrochloride molecule in smoking women with ASC-US and LSIL." Reproductive Endocrinology, no. 58 (May 27, 2021): 90–96. http://dx.doi.org/10.18370/2309-4117.2021.58.90-96.

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This article presents the results of our own experience of topical use of the Prodexin antiseptic that is contained an octenidine dihydrochloride molecule as a monotherapy for ASC-US and LSIL cervical pathology (identified with in fluid cytology) associated with human papillomavirus in smoking women.Study objective: To study the efficacy of topical application of the octenidine dihydrochloride molecule in the Prodexin vaginal suppositories in the treatment of smoking women with ASC-US and LSIL.Materials and methods. The study involved 45 female smokers with identified ASC-US or LSIL. The complex of examination included: Pap test based on liquid cytology, testing for human papillomavirus 16, 18, 31, 33, 35, 39, 45, 51, 52, 56, 58, 59, 68 types in a quantitative format, screening for the causes of vaginitis, extended colposcopy to exclude cervical intraepithelial neoplasia II+. Prodexin suppositories were used according to a 3-month treatment regimen (20 suppositories daily, and then 10 suppositories in two consecutive cycles).Results. Clinical and laboratory assessment of the therapy effectiveness has convincingly shown its positive effect on the vagina and cervix. Treatment with the Prodexin antiseptic associated with microbiota normalization, colposcopic picture improvement and changes in the Pap smear to NILM I or II. Regress to NILM was recorded in 20 (86.9%) patients with ASC-US and in 15 (68.8%) women with LSIL.Conclusions. Prodexin allows to avoid a worsening of the situation and prevent the changes progression in HSIL. Proposed treatment had no side effects, was convenient to use and did not require additional visits to doctor during therapy. The control over the human papillomavirus and study of the viral load has been postponed for 6–12 months from the beginning of the examination, that will be the second stage of work.
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14

"Octenidin — für Generalisten und Spezialisten." ProCare 19, no. 9 (November 2014): 35. http://dx.doi.org/10.1007/s00735-014-0418-x.

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15

"Antiseptika: Resistenzentwicklung ist nicht nur ein Problem bei Antibiotika." kma - Klinik Management aktuell 23, no. 07/08 (July 2018): 82. http://dx.doi.org/10.1055/s-0036-1595361.

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Alkohol und Jod: Als klassische Mittel zur Haut- oder Wunddesinfektion haben sie das Bild der Antiseptika geprägt. Sie sind schnell wirksam und universell einsetzbar. Mittlerweile haben aber auch andere Antiseptika ihren festen Platz in der Klinikhygiene gefunden. Wirkstoffe wie Chlorhexidin oder Octenidin bleiben auf der Haut länger wirksam, allerdings können Keime gegen sie resistent werden. Wie ihr Einsatz geregelt sein sollte, um Resistenzen und andere negative Effekte zu vermeiden – darüber haben Experten der Infektiologie während des Kongresses für Infektionskrankheiten und Tropenmedizin (KIT 2018) Ende Juni 2018 in Köln diskutiert.
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"Effektive Infektionsvermeidung." Der Klinikarzt 47, no. 09 (September 2018): 429. http://dx.doi.org/10.1055/a-0654-4514.

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Alkohol und Jod – als klassische Mittel zur Haut- oder Wunddesinfektion haben sie das Bild der Antiseptika geprägt: Sie sind schnell wirksam und universell einsetzbar. Mittlerweile haben aber auch andere Wirkstoffe wie Chlorhexidin oder Octenidin ihren festen Platz in der Klinikhygiene gefunden: Sie bleiben auf der Haut länger wirksam, allerdings können Keime gegen sie resistent werden. Wie Antiseptika richtig eingesetzt werden, um Resistenzen und andere negative Effekte zu vermeiden, darüber informierten Experten auf einer Pressekonferenz anlässlich des Kongresses für Infektionskrankheiten und Tropenmedizin (KIT 2018) im Juni 2018 in Köln.
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