Academic literature on the topic 'Osteolyse massive'

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Journal articles on the topic "Osteolyse massive"

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Plontke, S., A. Koitschev, U. Ernemann, H. Pressler, R. Zimmermann, and L. Plasswilm. "Massive Osteolyse Gorham-Stout des Felsenbeines und des kraniozervikalen Überganges." HNO 50, no. 4 (April 2002): 354–57. http://dx.doi.org/10.1007/s001060100561.

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Ittrich, H., C. H. Lund, and R. Skripitz. "Posttraumatische massive Osteolyse des Thorax und der HWS - Das GORHAM-STOUT-Syndrom." RöFo - Fortschritte auf dem Gebiet der Röntgenstrahlen und der bildgebenden Verfahren 174, no. 8 (August 2002): 1040–41. http://dx.doi.org/10.1055/s-2002-32926.

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Ebert, R., S. Bau, W. Kenn, J. Zustin, M. Rudert, F. Jakob, and L. Seefried. "Die Gorham-Stout-Erkrankung." Osteologie 18, no. 04 (2009): 276–84. http://dx.doi.org/10.1055/s-0037-1619904.

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ZusammenfassungDie Gorham-Stout-Erkrankung (Gorham-Stout-Disease / GSD) ist charakterisiert durch eine spontane, massive, in der Regel monozentrische Osteolyse, häufig koinzident mit einer lokalen Proliferation kleiner Blut- und/oder Lymphgefäße. Als eigenständige Entität wurde das Krankheitsbild erstmals 1954 beschrieben. Die Erkrankung ist mit etwa 200 in der Literatur beschriebenen Fällen sehr selten und ihre Pathogenese ist bis heute weitestgehend unklar. Diskutiert wird eine Hämangio-/Lymphangiomatose mit konsekutiver Zerstörung des Knochens sowie eine osteoklastäre Überstimulation mit reaktiver, meist von vaskulären Strukturen durchsetzter fibröser Proliferation. Ausgangspunkt können grundsätzlich alle Skelettbereiche sein mit progredientem, auch gelenkübergreifendem Befall benachbarter Knochenund Weichteilstrukturen. Prädilektionsstellen sind der Schultergürtel, das Becken sowie der Kieferbereich. Die Symptome treten oft erst spät auf und sind eher unspezifisch mit uncharakteristischen Schmerzen, Schwellungen oder pathologischen Frakturen. Die Diagnose wird anhand der klinischen, laborchemischen, radiologischen und histopathologischen Befunde nach Ausschluss anderer Ursachen einer lokalen Osteolyse gestellt. Ein etabliertes Therapieverfahren existiert nicht. Wiederholt angewandte Maßnahmen sind die Strahlentherapie und die Gabe von Interferon α-2b zur Unterbindung der vaskulären Proliferationen, Bisphosphonate und Vitamin D zur Stabilisierung des Knochens sowie chirurgische Verfahren zur Entfernung der Läsionen und funktionellen Rekonstruktion. Die prognostische Bandbreite reicht von spontanem Sistieren der Erkrankung bis hin zu komplikativen Verläufen mit hoher Letalität.
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Garbers, Eike, Falk Reuther, and Gunther Delling. "Report of a Rare Case of Gorham-Stout Disease of Both Shoulders: Bisphosphonate Treatment and Shoulder Replacement." Case Reports in Rheumatology 2011 (2011): 1–4. http://dx.doi.org/10.1155/2011/565142.

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Massive osteolysis known as Gorham-Stout disease is a rare idiopathic disorder typically affecting long bones in a unifocal pattern. Angiomatosis is strongly connected to the osteolysis. Weather angiomatosis is the cause or the result of osteolysis is subject of intense discussion (Kawasaki et al. (2003), Möller et al. (1999), Radhakrishnan and Rockson (2008)). There are about 200 cases described since 1955. Our patient is a 77-year-old female patient with osteolyses of both shoulders involving the proximal humerus, lateral clavicle, and the glenoid. Under bisphosphonate therapy, the progressive osteolysis stopped on the right side and showed progression on the left. With the patient complaining about severe rest pain and impaired function, we performed surgical reconstruction by implantation of total shoulder prosthesis three months after onset of symptoms. Our case shows a possibility of primary and early surgical reconstruction with good clinical outcome.
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Shives, Thomas C., John W. Beabout, and K. Krishnan Unni. "Massive Osteolysis." Clinical Orthopaedics and Related Research 294 (September 1993): 267–76. http://dx.doi.org/10.1097/00003086-199309000-00038.

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Moore, Mark H., L. K. Lam, and C. M. Ho. "Massive Craniofacial Osteolysis." Journal of Craniofacial Surgery 6, no. 4 (July 1995): 332–36. http://dx.doi.org/10.1097/00001665-199507000-00013.

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Sato, K., S. Yamamura, H. Sugiura, T. Mieno, T. Nagasaka, and N. Nakashima. "Gorham massive osteolysis." Archives of Orthopaedic and Trauma Surgery 116, no. 8 (October 1997): 510–13. http://dx.doi.org/10.1007/bf00387590.

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Sato, K., H. Sugiura, S. Yamamura, T. Mieno, T. Nagasaka, and N. Nakashima. "Gorham massive osteolysis." Archives of Orthopaedic and Trauma Surgery 116, no. 8 (October 1, 1997): 510–13. http://dx.doi.org/10.1007/s004020050175.

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MATSUMOTO, KEISUKE. "A caseof Massive Osteolysis." Nihon Naika Gakkai Zasshi 88, no. 7 (1999): 1332–33. http://dx.doi.org/10.2169/naika.88.1332.

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Otteva, E. N., T. Yu Kocherova, E. V. Shepichev, E. N. Otteva, T. Yu Kocherova, and E. V. Shepichev. "Massive osteolysis - gorham-stout syndrome." Osteoporosis and Bone Diseases 14, no. 1 (April 15, 2011): 27–32. http://dx.doi.org/10.14341/osteo2011127-32.

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The paper provides a detailed description of the two cases of one of the rarest diseases - Gorham-Stout syndrome. This syndrome is accompanied by the massive osteolysis of various sites of a bone tissue. The literary review is done. The isolated osteolysis of the separate bone parts is a non-malignant process, and it goes without abnormalities of its functions. The combination of osteolysis with chylothorax is an unfavorable process. The treatment of this disease is possible only by calcitonin or bisphosphonates.
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Dissertations / Theses on the topic "Osteolyse massive"

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CHATELEE, HUBERT. "Hemothorax par maladie de gorham." Lille 2, 1992. http://www.theses.fr/1992LIL2M275.

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Books on the topic "Osteolyse massive"

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Clarke, Noel W. Metastatic disease in prostate cancer. Edited by James W. F. Catto. Oxford University Press, 2017. http://dx.doi.org/10.1093/med/9780199659579.003.0068.

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Metastases are the predominant cause of morbidity and death from prostate cancer (CaP). The tendency for cells to migrate from the primary site, enter the vascular/lymphatic circulation, and implant/grow at secondary sites is the principal discriminator of aggressive form indolent disease. But this process is poorly understood. Cells enter the circulation in increasing number as the disease progresses, impinging on endothelial surfaces, particularly in red bone marrow where they bind and transmigrate, forming early cell colonies. This requires chemo-attractants and nutrients enabling cellular survival. Established metastases thrive independently, disrupting local tissue, as characterized by progressive replacement of red bone marrow and disruption of skeletal architecture. Bone disruption includes massive overstimulation of both osteoblasts and osteoclasts, inducing synchronous over-production of abnormal bone and gross osteolysis.
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Book chapters on the topic "Osteolyse massive"

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Kulenkampff, H. A., G. M. Richter, C. P. Adler, and W. E. Haase. "Massive Osteolyse (Gorham-Stout-Syndrom) — Klinik, Diagnostik, Therapie und Prognose." In Neuere Ergebnisse in der Osteologie, 387–97. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 1989. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-74770-0_62.

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Plontke, S., R. Zimmermann, and A. Koitschev. "Massive Osteolyse Gorham-Stout des Felsenbeins und des kraniozervikalen Übergangs." In Die Chirurgie der lateralen Schädelbasis, 52–55. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2002. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-56058-3_14.

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Campanacci, Mario. "Massive Idiopathic Osteolysis." In Bone and Soft Tissue Tumors, 849–55. Vienna: Springer Vienna, 1999. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-7091-3846-5_53.

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Order, Stanley E., and Sarah S. Donaldson. "Gorham’s Massive Osteolysis (Spontaneous Absorption of Bone,Phantom Bone)." In Radiation Therapy of Benign Diseases, 117–18. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2003. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-58719-1_48.

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"Massive Osteolysis." In High-Yield Bone and Soft Tissue Pathology, 163–64. Elsevier, 2012. http://dx.doi.org/10.1016/b978-1-4377-2520-9.10073-4.

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Wold, Lester E., K. Krishnan Unni, Franklin H. Sim, Murali Sundaram, and Claus-Peter Adler. "Massive Osteolysis (Gorham's Disease)." In Atlas of Orthopedic Pathology, 503–8. Elsevier, 2008. http://dx.doi.org/10.1016/b978-1-4160-5328-6.50079-5.

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Rosenow, Edward C. "Gorham Disease." In Mayo Clinic Challenging Images for Pulmonary Board Review, 817–25. Oxford University Press, 2010. http://dx.doi.org/10.1093/med/9780199756926.003.0108.

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• Disappearing bone disease • Gorham-Stout disease • Massive osteolysis • Lymphangiomatosis • Hemangiomatosis • “Spontaneous” disappearance of bone of unknown reason • Mimics osteolytic neoplasm • Pain is predominant symptom, but it may be asymptomatic • Histology frequently reported as lymphangiomatosis or hemangiomatosis without neoplastic changes...
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