Dissertations / Theses on the topic 'Polytrauma'
Create a spot-on reference in APA, MLA, Chicago, Harvard, and other styles
Consult the top 50 dissertations / theses for your research on the topic 'Polytrauma.'
Next to every source in the list of references, there is an 'Add to bibliography' button. Press on it, and we will generate automatically the bibliographic reference to the chosen work in the citation style you need: APA, MLA, Harvard, Chicago, Vancouver, etc.
You can also download the full text of the academic publication as pdf and read online its abstract whenever available in the metadata.
Browse dissertations / theses on a wide variety of disciplines and organise your bibliography correctly.
Wilder, Schaaf Kathryn. "Polytrauma Family Needs Assessment." VCU Scholars Compass, 2010. http://scholarscompass.vcu.edu/etd/2051.
Full textHäusler, Jean-Marc Christian. "Die volkswirtschaftlichen Kosten von Polytrauma /." Bern : [s.n.], 2002. http://www.ub.unibe.ch/content/bibliotheken_sammlungen/sondersammlungen/dissen_bestellformular/index_ger.html.
Full textAhrberg, Annette B., and Johannes K. M. Fakler. "Missed foot fractures in polytrauma patients." Universitätsbibliothek Leipzig, 2014. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:15-qucosa-137137.
Full textLampl, Lorenz A. "Veränderungen der Hämostase als unmittelbare Folge der Polytraumatisierung : Untersuchungen zur Charakterisierung von Störungen der Blutgerinnung und der Fibrinolyse im Zeitraum der notärztlichen Versorgung mehrfachverletzter Patienten /." Lengerich : Pabst, 1996. http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&doc_number=007287826&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA.
Full textNegwer, Judith. "Untersuchung eines Jahrgangs Polytraumatisierter in Bezug auf die Lebensführung." [S.l. : s.n.], 2008. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:289-vts-62439.
Full textKnorr, Karina. "Einfluss unterschiedlicher Konzepte zum primären Volumenersatz bei polytraumatisierten Patienten im Hinblick auf die primäre inflammatorische Entzündungsreaktion." [S.l. : s.n.], 2007. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:289-vts-60148.
Full textBinner, Johannes [Verfasser]. "Besonderheiten beim Polytrauma im Kindesalter / Johannes Binner." Ulm : Universität Ulm, 2018. http://d-nb.info/1159957746/34.
Full textШищук, Дмитро Володимирович, Дмитрий Владимирович Шищук, Dmytro Volodymyrovych Shyshсhuk, Юрій Васильович Шкатула, Юрий Васильевич Шкатула, Yurii Vasylovych Shkatula, and А. Г. Биденко. "Алгоритм оказания специализиро-ванной помощи детям с политравмой." Thesis, Видавництво СумДУ, 2008. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/6869.
Full textШевченко, Володимир Порфирович, Владимир Порфирьевич Шевченко, Volodymyr Porfyrovych Shevchenko, О. О. Шевченко, and О. С. Горовой. "Синдром взаємного обтяження у поєднанні з черепно-мозковою та екстракраніальною травмами." Thesis, Видавництво СумДУ, 2010. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/5603.
Full textШкатула, Юрій Васильович, Юрий Васильевич Шкатула, Yurii Vasylovych Shkatula, Є. В. Дорочкін, Антоніна Миколаївна Бабінець, Антонина Николаевна Бабинец, and Antonina Mykolaivna Babinets. "Надання невідкладної допомоги при гострій крововтраті потерпілим з політравмою." Thesis, Вид-во СумДУ, 2007. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/5332.
Full textШищук, Володимир Дмитрович, Владимир Дмитриевич Шищук, Volodymyr Dmytrovych Shyshchuk, and И. С. Бхуллар. "Тактика ведения больных с политравмой." Thesis, Изд-во СумГУ, 2005. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/7404.
Full textSchott, Artjom [Verfasser]. "Wertigkeit von Blutgasanalyseparametern als Prognoseindikatoren nach Polytrauma / Artjom Schott." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2018. http://d-nb.info/117595537X/34.
Full textBehling, Maike [Verfasser]. "Genexpressionsanalyse septischer Patienten nach Polytrauma im Zeitverlauf / Maike Behling." Gießen : Universitätsbibliothek, 2019. http://d-nb.info/1189066025/34.
Full textThierer, Felix Johannes [Verfasser]. "Transkriptionelle Sepsissignatur in Patienten mit Polytrauma / Felix Johannes Thierer." Gießen : Universitätsbibliothek, 2011. http://d-nb.info/106119597X/34.
Full textEisele, Philipp [Verfasser]. "Posttraumatische Gefahrenantwort nach experimentellem Polytrauma und hämorrhagischem Schock / Philipp Eisele." Ulm : Universität Ulm, 2020. http://d-nb.info/1205001786/34.
Full textLeimcke, Benjamin. "Inzidenz von Fußverletzungen bei polytraumatisierten Patienten- ist die verzögerte Diagnose wirklich ein Problem?" Doctoral thesis, Universitätsbibliothek Leipzig, 2012. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:15-qucosa-81578.
Full textSchwarz, Mathias. "Protein S-100B, diagnostischer und prognostischer Faktor nach Schädelhirntrauma." [S.l. : s.n.], 2006. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:289-vts-55852.
Full textSchwabe, Karola [Verfasser]. "Alter und Überlebenswahrscheinlichkeit nach Polytrauma - Local Tailoring des DGU Prognosemodells / Karola Schwabe." Greifswald : Universitätsbibliothek Greifswald, 2012. http://d-nb.info/1020643005/34.
Full textШкатула, Юрій Васильович, Юрий Васильевич Шкатула, Yurii Vasylovych Shkatula, В. В. Тимощук, and А. Ю. Шкрумада. "Оцінка вірогідності розвитку шоку у постраждалих з політравмою." Thesis, Видавництво СумДУ, 2010. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/5412.
Full textMatz, Rainer Michael. "Dynamik des STAT/SOCS-Regulationsmechanismus in der frühen posttraumatischen Phase nach schwerem Polytrauma." Diss., Ludwig-Maximilians-Universität München, 2015. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bvb:19-179523.
Full textBaumer, Sebastian Peter [Verfasser], and Peter [Akademischer Betreuer] Angele. "Inzidenz und Outcome der Carotisdissektion beim Polytrauma / Sebastian Peter Baumer. Betreuer: Peter Angele." Regensburg : Universitätsbibliothek Regensburg, 2015. http://d-nb.info/107877417X/34.
Full textBraun, Christian Karl [Verfasser]. "Inflammatory response of cardiomyocytes after experimental polytrauma and haemorrhagic shock / Christian Karl Braun." Ulm : Universität Ulm, 2020. http://d-nb.info/1219577685/34.
Full textFakler, Johannes K. M., Orkun Özkurtul, and Christoph Josten. "Retrospective analysis of incidental non-trauma associated findings in severely injured patients identified by whole-body spiral CT scans." Universitätsbibliothek Leipzig, 2014. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:15-qucosa-151581.
Full textTorrance, Hew D. T. "Immune dysfunction following severe polytrauma & major surgery : exploring mechanisms & identifying potential therapies." Thesis, Queen Mary, University of London, 2017. http://qmro.qmul.ac.uk/xmlui/handle/123456789/24865.
Full textMoloko, Salaminah S. "Nursing outcome standards for polytrauma patients with traumatic brain injuries in the Mafikeng district." Thesis, Stellenbosch : Stellenbosch University, 2001. http://hdl.handle.net/10019.1/52372.
Full textENGLISH ABSTRACT: In trauma the priority is given to identifying the life-threatening injuries and immediately implementing treatment (Demetriades, 1993:3). Severe trauma resuscitation and assessment often have to be carried out simultaneously to detect and treat conditions that are rapidly fatal if not attended to immediately and according to priority. Urgent priorities in trauma management include maintaining a clear and patent airway to facilitate respiration and cervical spine protection by avoiding rough manipulation of the head and neck by supporting the neck with a neck immobiliser. Any external bleeding has to be controlled by applying direct pressure to the wound. Cardiovascular problems, for example shock or myocardial infarction, respiratory problems and hypoxia which are detrimental, particularly in the case of head injury, should be excluded. A detailed head-to-toe examination which includes the head, neck, chest, abdomen, back, musculo-skeletal system, rectum and vagina has to be performed. For the head-injured patient, correct any condition, which may complicate the existing head injury, for example hypoxia, shock, pneumothorax and fractures of long bones or pelvis. Implement the A (airway), B (breathing), C (circulation), D (disability, neurological and drugs) and E (environment) for structured management of the patient. Muller's, (1996) two-phase model was utilised to formulate and validate nursing outcome standards. In phase one literature was explored to develop provisional standards on polytrauma patients with traumatic brain injuries. In phase two the provisional standards were validated by experts (doctors and nurses) in critical care, trauma and emergency nursing including nurses and a doctor working in the casualty department of a provincial hospital in Mafikeng. Final standards were formulated and adapted accordingly. Standards for the management of a polytrauma patient with traumatic brain injuries included: A safe environment for patients, nurses and doctors Primary survey in casualty department which includes the maintenance of airway, breathing, circulation, disability/ neurological, drugs and exposure The secondary survey that includes the head to toe examination, definitive orthopaedic care and stabilisation before transfer to the intensive care unit A standard on all relevant equipment which might be needed in case the patient goes into cardiac arrest on the way to the intensive care unit, was also formulated. The standard on documentation included the primary and secondary survey in the casualty department, transport to the intensive care unit, activities and the condition of the patient. The final standards dealt with the accurate handing over of the patient to the intensive care personnel. The following recommendations were made: • Implement the outcome standard by means of a quality improvement programme through a top-down approach. • Provide training: Nurses and doctors have an obligation to render quality care, therefore they have the right to be trained in emergency procedures. • All registered nurses working in the casualty or emergency departmentsshould be trained in at least Basic Life Support (CPR), Advanced Cardiac Life Support (ACLS), Advanced Paediatric Life Support (APLS) and Advanced Trauma Life Support (ATLS) while waiting to be sent for the trauma-nursing course. • Improve infection control measures in the casualty department • Emergency drugs must always be available. • Improve the on-call system. • Formulate a policy on sharing of the equipment by both casualty and ICU staff. • Motivate for the necessary equipment. Implement procedures for debriefing of staff, the evaluation of actions during resuscitation and implement measures for psychological support of the family. • For further research, implement and test a training programme whereby nurses can formulate their own standards. • Evaluate whether the standards have improved the quality of trauma care, and develop standards for leu nursing of the brain injured patient and the rehabilitation of polytrauma patients with traumatic brain injuries The uniqueness of the study lies in the fact that no formal outcomes standard for trauma patients with traumatic brain injuries have been developed in any of the North West Provincial hospitals.
AFRIKAANSE OPSOMMING: Die identifisering van lewensbedreigende beserings en die onmiddellike implementering van behandeling, is in trauma 'n eerste prioriteit (Demetriades, 1993: 3). Resussitasie en die beraming van erge traumagevalle noodsaak in baie gevalle, gelyktydige hantering. Sou hierdie hantering nie gelyktydig en onmiddellik volgens prioriteit plaasvind nie, kan dit noodlottige gevolge inhou. Belangrike prioriteite in traumabehandeling sluit in, die instandhouding van 'n patente lugweg om asemhaling te onderhou asook die beskerming van die servikale rugmurgkolom, deur die ruwe manipulasie van die kop en nek te vermy deur die implementering van 'n nekimmobiliseerder. Kardiovaskulere probleme, byvoorbeeld skok of miokardiale infarksie, asook respiratoriese probleme wat lewensbedreigend vir die pasient met 'n hoofbeseering is, moet uitgesluit word. 'n Gedetailleerde van kop-tot-tone ondersoek, wat die kop, nek, borskas, abdomen, rug, muskulo-sketale stelsel, rektum en vagina insluit, moet uitgevoer word. In die pasient met hoofbeserings moet enige toestand byvoorbeeld frakture van die langbene of die pelvis, skok of 'n pneumothorax, eers behandel word. Implementeer die A (Iugweg - "airway"), B (asemhaling - "breathing"), C (sirkulasie -"circulation"), D (gestremdheid - "disability", neurologies- "neurological" en drogerye-"drugs") en E (omgewing - "environment") vir die gestruktureerde behandeling van die pasient. Die twee fase model van Muller (1996) is gebruik vir die formulering en validering van die verpleeguitkomsstandaarde. In fase een is die literatuur verken om die voorlopige standaarde vir polytrauma pasiente met traumatiese breinbeserings te ontwikkel. In fase twee is die voorlopige standaarde gevalideer deur kundiges (dokters en verpleegkundiges) in kritieke sorg, trauma en noodverpleging. Die verpleegkundiges en dokter wat werksaam is in die ongevalle-eenheid van 'n plaaslike provinsiale hospitaal in Mafikeng is ook ingesluit. Finale standaarde is geformuleer en dienooreenkomstig aanvaar. Die standaarde vir die politrauma pasient met traumatiese breinbeserings, sluit in: 'n Veilige omgewing vir pasiente, verpleegkundiges en dokters. Die prirnere beraming in ongevalle ten opsigte van instandhouding van die lugweg, asemhaling, sirkulasie, gestremdheid, drogerye en blootstelling. Die sekondere beraming: wat behels die kop-tot-tone ondersoek. Definitiewe ortopediese behandeling en stabilisering voor oorplasing na die intensiewe-sorg-eenheid. 'n Standaard met betrekking tot die nodige toerusting wat benodig mag word tydens 'n hart stilstand, oppad na die intensiewe-sorg-eenheid, is ook geformuleer. Die standaard ten opsigte van dokumentasie sluit die primere, en sekondere beraming, vervoer na die intensiewe-sorg-eenheid, aktiwiteite en toestand van die pasient, in. Die finale standaarde is gebaseer op die oorhandiging van die pasient aan die intensiewe-sorg-personeel. Die volgende aanbevelings word gemaak: • Implementeer die uitkomsstandaarde deur middel van 'n gehalteverbeteringsprogram deur gebruik te maak van 'n "top-down" benadering -, • Voorsien opleiding: Verpleegkundiges en dokters het 'n verpligting om gehaltesorg te lewer, hulle het dus 'n reg om onderrig te ontvang in noodprosedures, en verder het die pasient die req op gehalter noodbehandeling. • Aile geregistreerde verpleegkundiges wat in die ongevalle en die noodafdeling werk, behoort opgelei word in ten minste basiese lewensondersteuning (CPR), Gevorderde Trauma Lewens Ondersteuning (ACLS), Gevorderde Pediatriese lewensondersteuning (APLS) en Gevorderde Trauma lewensondersteuning (ATLS), terwyl gewag word om die trauma verpleegkundigekursus te deurloop. • Verbeter mteksiebeheermaatreels in ongevalle. • Noodmedikasie moet ten aile tye beskikbaar wees. • Verbeter die op-roepstelsel ("on cali"). • Formuleer 'n beleid oor die gesamentlike gebruik van toerusting deur beide ongevalle- en intensiewe-sorg-eenheid-personeel. • Motiveer vir die nodige toerusting. • Implementeer prosedures om personeel to te laat vir ontlonting (debriefing), die evaluering van aksies tydens die resusitasie prosedure en implementeer metodes vir die sielkundige ondersteuning van die familie. • Ten opsigte van verdere narvorsing behoort 'n opleidingsprogram qeunplernenteer en getoets te word met betrekking tot verpleegkundiges wat hulle eie standaarde will formuleer. • Evalueer of die standaarde die gehalte van traumasorg verbeter het en ontwikkel standaarde vir intensierwe-sorg-verpleging van die breinbeseerde pasient asook die rehabilitasie van politrauma pasiente met traumatise breinbeesering. Die unieke bydra van die studie word gevind in die feit dat daar nog geen gerformaliseerde uitkomstandaarde vir traumapasiente met breinbeseerings in enige van die Noord Wes Provinsie se hospitale ontwikkel is nie.
Raida, Markus [Verfasser], Rainer [Gutachter] Meffert, and Thomas [Gutachter] Wurmb. "Kosteneffizienzanalyse der Polytrauma-Patienten im Jahr 2010 / Markus Raida. Gutachter: Rainer Meffert ; Thomas Wurmb." Würzburg : Universität Würzburg, 2014. http://d-nb.info/1110028148/34.
Full textHubbard, W. Brad. "Investigating Injury Pathology of Blast-induced Polytrauma and Assessing the Therapeutic Role of Hemostatic Nanoparticles after Blast Exposure." Diss., Virginia Tech, 2016. http://hdl.handle.net/10919/79722.
Full textPh. D.
Jalil, Sales Mohammadreza. "Die Versorgung Polytraumatisierter und Schädel-Hirn-Verletzter unter besonderer Berücksichtigung mund-, kiefer- und gesichtschirurgischer Verletzungen im Zeitraum vom 1. Juli 1998 bis 30. Juni 1999." [S.l. : s.n.], 2006.
Find full textHalbgebauer, Rebecca [Verfasser]. "Early changes in immune, coagulation, and organ function after clinical and experimental polytrauma / Rebecca Halbgebauer." Ulm : Universität Ulm, 2019. http://d-nb.info/1180496949/34.
Full textKroczek, Eduard Konstanty [Verfasser]. "Zufallsbefunde in der Ganzkörper-Computertomographie bei Polytrauma-Patienten : Prävalenz, Kommunikation und Kodierung / Eduard Konstanty Kroczek." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2017. http://d-nb.info/1148425195/34.
Full textCosta, Samuel André Bailador. "Maneio do paciente politraumatizado na clínica de animais de companhia." Master's thesis, Universidade de Lisboa. Faculdade de Medicina Veterinária, 2014. http://hdl.handle.net/10400.5/7577.
Full textResumo: O politraumatismo consiste em múltiplas lesões orgânicas causadas por um mesmo acidente, com pelo menos uma delas a causar risco de vida. A pesquisa bibliográfica pretende demonstrar a importância da abordagem de urgência nestes pacientes segundo o ABCDE, que é o sistema universalmente aceite para diagnosticar e corrigir estas lesões e também da correta monitorização para evitar as complicações que surgem mais frequentemente. São também abordados os tipos de trauma mais importantes e o tratamento comum a todos. Finalmente são analisados os indicadores de trauma que dão uma noção da gravidade do processo e do prognóstico, permitindo a adoção de medidas precoces que visam reduzir a mortalidade. O estudo clínico realizado propõe a caraterização de uma população de pacientes politraumatizados principalmente quanto às suas causas mais frequentes e tipos de trauma. Para além disso é determinado o valor na triagem do lactato e, de forma inovadora, do índice de choque, como indicadores da mortalidade nesta população. Observou-se que o trauma cutâneo e músculo-esquelético apresentaram maiores prevalências, alertando a importância da deteção e correção destas lesões, para além das que causam risco de vida eminente. Mesmo com uma única medição na triagem, o lactato apresentou uma relação fiável com a mortalidade, sendo valores superiores a 6 mmol/L associados prognósticos mais reservados. O índice de choque não demonstrou uma correlação clara com a mortalidade sendo de interesse explorar mais a sua função como indicador do prognóstico.
ABSTRACT - MANAGEMENT OF POLYTRAUMA IN THE SMALL ANIMAL CLINICAL PRACTICE - Polytrauma refers to multiple organ systems injuries caused by a single accident, with at least one of them being life threatening. The bibliographic research intents to show the importance of the emergency approach to these patients according to the ABCDE witch is the universally accepted system to diagnose and correct these injuries. Additionally, there must be an adequate monitoring to avoid the complications witch frequently arise. The most important types of trauma and their common treatment are also mentioned. The indicators of trauma are finally analyzed, giving a notion of gravity and prognosis, allowing precocious measures to be taken to reduce mortality. The clinical study conducted characterizes a population of polytrauma patients by causes and types of trauma. In addition, lactate and innovatively, shock index, are determined as indicators of mortality in this population. Cutaneous and musculoskeletal were the most prevalent traumas, alerting the importance of detecting and correcting these lesions, besides the ones that are life threatening. Lactate was showed to be related with mortality in polytrauma even with a single measurement during triage, with values greater than 6 mmol/L associated with worst prognosis. Shock index didn’t show a clear correlation with mortality but it might be of interest to further explore its role as a prognostic indicator.
Томин, Любов Василівна, Любовь Васильевна Томин, and Liubov Vasylivna Tomyn. "Особливості лікування переломів кісток гомілки у дітей з політравмою в Сумській області." Thesis, Сумський державний університет, 2014. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36530.
Full textJodkowski, Jakub [Verfasser]. "Primary Pan-CT is associated with improved clinical course and outcome in polytrauma patients / Jakub Jodkowski." Greifswald : Universitätsbibliothek Greifswald, 2013. http://d-nb.info/1035043726/34.
Full textReinhold, Jens Michael [Verfasser]. "Einfluss des IL-6 Transsignaling-Mechanismus auf die Frakturheilung im Mono-/ Polytrauma-Mausmodell / Jens Michael Reinhold." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2020. http://d-nb.info/1223927296/34.
Full textRöse, Marc [Verfasser]. "Das schwere Polytrauma mit einem ISS≥50 : eine retrospektive Studie zur Epidemiologie und Prognose / Marc Röse." Lübeck : Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck, 2011. http://d-nb.info/1009670204/34.
Full textHöch, Andreas. "Polytrauma mit Beckenfraktur und schwerem Thoraxtrauma – Hat der Zeitpunkt der definitiven Beckenfrakturstabilisierung Einfluss auf den klinischen Verlauf?" Doctoral thesis, Universitätsbibliothek Leipzig, 2015. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:15-qucosa-172342.
Full textGropengiesser, Dirk. "Entwicklung eines modularen Rehabilitationsverfahrens für Patienten mit Zustand nach Polytrauma der unteren Extremitäten auf der Grundlage sportwissenschaftlicher Gesetzmässigkeiten." [S.l.] : [s.n.], 2004. http://deposit.ddb.de/cgi-bin/dokserv?idn=972030174.
Full textBarelkowska, Zuzanna Verfasser], and Thomas [Akademischer Betreuer] [Schneider. "Prognose bewusstloser Patienten nach Schädel-Hirn-Verletzung und Verdacht auf Polytrauma : eine Multicenterstudie / Zuzanna Barelkowska. Betreuer: Thomas Schneider." Magdeburg : Universitätsbibliothek, 2014. http://d-nb.info/1054639132/34.
Full textUhle, Florian [Verfasser]. "Der Receptor for Advanced Glycation Endproducts (RAGE) und seine Liganden in der systemischen Entzündungsreaktion nach Polytrauma / Florian Uhle." Gießen : Universitätsbibliothek, 2015. http://d-nb.info/1068874724/34.
Full textSchlafer, Otmar [Verfasser]. "Erweitertes medizinisches Qualitätsmanagement am Beispiel der Tracer-Diagnose Polytrauma. Eine Pilotstudie aus dem Bereich des Luftrettungsdienstes / Otmar Schlafer." Ulm : Universität Ulm, 2016. http://d-nb.info/1111635374/34.
Full textAfaneh, Diana [Verfasser], and Klaus [Akademischer Betreuer] Püschel. "Polytrauma mit Gesichtsschädelverletzung : eine retrospektive Analyse von Sektionsakten des Hamburger Instituts für Rechtsmedizin / Diana Afaneh. Betreuer: Klaus Püschel." Hamburg : Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg, 2011. http://d-nb.info/1020384719/34.
Full textKunze, Julia Franziska [Verfasser]. "The effect of C5a activity on adrenal functionality (following polytrauma) in male C57BL/6 mice / Julia Franziska Kunze." Ulm : Universität Ulm, 2020. http://d-nb.info/121996476X/34.
Full textTurek, Susanne [Verfasser], and Sonja [Akademischer Betreuer] Kirchhoff. "Evaluation der postmortalen Computertomographie (pmCT) im Vergleich zur Obduktion als Goldstandard bei Polytrauma-Patienten / Susanne Turek ; Betreuer: Sonja Kirchhoff." München : Universitätsbibliothek der Ludwig-Maximilians-Universität, 2019. http://d-nb.info/1191691470/34.
Full textHöch, Andreas [Verfasser], Christoph [Akademischer Betreuer] Josten, Jörg [Akademischer Betreuer] Böhme, Uwe [Gutachter] Eichfeld, and Gunter O. [Gutachter] Hofmann. "Polytrauma mit Beckenfraktur und schwerem Thoraxtrauma – Hat der Zeitpunkt der definitiven Beckenfrakturstabilisierung Einfluss auf den klinischen Verlauf? : Polytrauma mit Beckenfraktur und schwerem Thoraxtrauma – Hat der Zeitpunkt derdefinitiven Beckenfrakturstabilisierung Einfluss auf den klinischen Verlauf? / Andreas Höch ; Gutachter: Uwe Eichfeld, Gunter O. Hofmann ; Christoph Josten, Jörg Böhme." Leipzig : Universitätsbibliothek Leipzig, 2015. http://d-nb.info/1239566980/34.
Full textPuljić, Patrik [Verfasser], and Frank [Akademischer Betreuer] Hildebrand. "Der prädiktive Wert verschiedener Thoraxtrauma-Scores beim Polytrauma / Patrik Puljić. Klinik für Unfallchirurgie der Medizinischen Hochschule Hannover. Betreuer: Frank Hildebrand." Hannover : Bibliothek der Medizinischen Hochschule Hannover, 2012. http://d-nb.info/1028131526/34.
Full textMögele-Schmid, Caroline [Verfasser], and Eugen [Akademischer Betreuer] Faist. "Endotoxinaktivität und deren Auswirkungen auf immunologische Parameter im Verlauf nach schwerer Verbrennungsverletzung und Polytrauma / Caroline Mögele-Schmid ; Betreuer: Eugen Faist." München : Universitätsbibliothek der Ludwig-Maximilians-Universität, 2018. http://d-nb.info/1170582648/34.
Full textMatz, Michael [Verfasser], and Karl-Georg [Akademischer Betreuer] Kanz. "Dynamik des STAT/SOCS-Regulationsmechanismus in der frühen posttraumatischen Phase nach schwerem Polytrauma / Rainer Michael Matz. Betreuer: Karl-Georg Kanz." München : Universitätsbibliothek der Ludwig-Maximilians-Universität, 2015. http://d-nb.info/1069069647/34.
Full textБогма, Е. В., О. Н. Зацарная, О. Л. Медведь, and Л. Ю. Свириденко. "Влияние малообъемного восстановления гемодинамики при политравме на выделительную функцию почек." Thesis, Сумский государственный университет, 2015. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41575.
Full textFöhrweiser, Carolin [Verfasser], and Peter [Akademischer Betreuer] Angele. "Korrelation der Schockraumversorgung polytraumatisierter Patienten am Universitätsklinikum Regensburg mit der aktuellen S3-Leitlinie Polytrauma/Schwerverletzten-Behandlung / Carolin Föhrweiser. Betreuer: Peter Angele." Regensburg : Universitätsbibliothek Regensburg, 2015. http://d-nb.info/1080609830/34.
Full textMalysch, Tom [Verfasser]. "Immunomodulation of IL6 transsignaling in polytrauma : organ specific effects of in vivo simulation in a murine multiple trauma model / Tom Malysch." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2020. http://d-nb.info/122392761X/34.
Full text