Academic literature on the topic 'Raynaud syndrom'

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Journal articles on the topic "Raynaud syndrom"

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Dechant, C., M. Czihal, and O. Sander. "Raynaud-Syndrom." Arthritis und Rheuma 38, no. 03 (2018): 195–201. http://dx.doi.org/10.1055/s-0038-1660909.

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ZusammenfassungDas Raynaud-Syndrom ist eine durch Kälte oder Stress ausgelöste reversible Entfärbung der Akren, typischerweise einzelner Finger, durch einen Vasospasmus. Etwa 6 % der Bevölkerung sind betroffen, Frauen häufiger als Männer. Gesichert wird ein Raynaud-Syndrom durch die typische Anamnese und klinische Untersuchung. Bei 80 % der Betroffenen ist von einem primären Raynaud-Syndrom auszugehen. Insbesondere bei spätem Beginn und ausgeprägter Symptomatik kann ein sekundäres Raynaud-Phänomen vorliegen. Hierfür sind viele mögliche, oft seltene Ursachen beschrieben. Die Differenzialdiagnos
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Rothfuß, M., A. Steins, M. Jünger, and A. Schlez. "Ergotismus durch Cabergolin bei Hypophysentumor." Phlebologie 31, no. 02 (2002): 47–49. http://dx.doi.org/10.1055/s-0037-1617252.

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ZusammenfassungDie Patientin wurde aufgrund eines prolaktinbildenden Hypophysentumors mit Cabergolin behandelt. Nach einer Therapiedauer von 4 Jahren entwickelte sich ein ausgeprägtes Raynaud-Syndrom ohne trophische Hautveränderungen. Nach Absetzen des Dopaminagonisten kam es zu deutlicher Besserung der Raynaud-Symptomatik. Das Mutterkornalkaloid Cabergolin kann Gefäßspasmen verursachen. Bei Differenzialdiagnose eines neu aufgetretenen Raynaud-Syndroms sollte initial auch Ergotismus in Erwägung gezogen werden.
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Herz, Mona. "Raynaud-Syndrom – Hilfe bei Trikolore." physiopraxis 14, no. 09 (2016): 28–29. http://dx.doi.org/10.1055/s-0042-111748.

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Klein-Weigel, P. "Raynaud-Syndrom: Neue Erkenntnisse und Entwicklungen." DMW - Deutsche Medizinische Wochenschrift 137, no. 13 (2012): 622–24. http://dx.doi.org/10.1055/s-0031-1298986.

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Leyhe, A. "Das sekundäre Raynaud-Syndrom beim Vibrationssyndrom." DMW - Deutsche Medizinische Wochenschrift 111, no. 22 (2008): 871–76. http://dx.doi.org/10.1055/s-2008-1068549.

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Klyscz, Thomas, Michael Jünger, Stephan Duda, and Gernot Rassner. "Hypothenar-Hammer-Syndrom als seltene Ursache eines Raynaud-Syndroms." Der Hautarzt 47, no. 5 (1996): 382–86. http://dx.doi.org/10.1007/s001050050436.

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Maier, C., R. Baron, R. Loose, and D. Schröder. "Endoskopische transthorakale Sympathektomie bei paraneoplastischem Raynaud-Syndrom." DMW - Deutsche Medizinische Wochenschrift 119, no. 34/35 (2008): 1162–66. http://dx.doi.org/10.1055/s-2008-1058817.

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Bierbrauer, A. v., K. Ehlenz, P. Herzog, W. Cassel, and P. v. Wichert. "Plasma-Endothelinkonzentration unter Kälteprovokation bei primärem Raynaud-Syndrom*." DMW - Deutsche Medizinische Wochenschrift 120, no. 25/26 (2008): 902–6. http://dx.doi.org/10.1055/s-2008-1055424.

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Ahmadi-Simab, Keihan, B. Hellmich, and W. L. Gross. "Wie Sie das Raynaud-Syndrom erkennen und behandeln." MMW - Fortschritte der Medizin 148, no. 7 (2006): 55–56. http://dx.doi.org/10.1007/bf03364565.

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Gerhold, K. "Möglichkeiten und Grenzen der Kapillarmikroskopie in der Kinderrheumatologie." Arthritis und Rheuma 32, no. 05 (2012): 323–29. http://dx.doi.org/10.1055/s-0037-1618141.

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ZusammenfassungDie Kapillarmikroskopie erfasst im Rahmen entzündlich rheumatischer Erkrankungen strukturelle Störungen der Mikrozirkulation. Das Verfahren ist aktuell vor allem für die Diagnostik und Verlaufsbeobachtung erwachsener Patienten mit Raynaud-Syndrom oder systemischer Sklerose (Sklerodermie) etabliert, steht jedoch als nicht invasives Verfahren grundsätzlich auch für die Untersuchung von Kindern und Jugendlichen zur Verfügung. Dieser Übersichtsartikel stellt Befunde bei gesunden Kindern und Jugendlichen sowie charakteristische Befunde bei entzündlichen Systemerkrankungen des Kindesu
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Dissertations / Theses on the topic "Raynaud syndrom"

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Hua, Yue. "Modélisation de l'influence des sollicitations mécaniques dynamiques sur les phénomènes de remodelage et de croissance des vaisseaux sanguins des membres supérieurs." Thesis, Université de Lorraine, 2017. http://www.theses.fr/2017LORR0134/document.

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Le syndrome de vibration main-bras (HAVS) est généralement provoqué par l'utilisation d'outils électriques portatifs sur le long terme ; il se manifeste après une exposition au froid, en provoquant une forte et anormale vasoconstriction des vaisseaux sanguins. L'objectif de la thèse est d'établir un nouveau modèle prédictif des changements géométriques et structurels des parois des capillaires causés par l'exposition des membres supérieurs aux vibrations. Le contexte médical du HAVS est rappelé en premier lieu, en particulier les mécanismes pathologiques sous-jacents. Les modèles constitutifs
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Roustit, Matthieu. "Etude de la fonction microvasculaire cutanée dans le syndrome de Raynaud : approches physiopathologique et pharmacologique." Phd thesis, Université de Grenoble, 2011. http://tel.archives-ouvertes.fr/tel-00633855.

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La microcirculation cutanée a été proposée comme modèle d'étude de la dysfonction microvasculaire globale dans les maladies cardiovasculaires. Par ailleurs, elle est spécifiquement atteinte dans le syndrome de Raynaud, qui est une ischémie paroxystique des extrémités déclenchée notamment par le froid. L'exploration de la fonction microvasculaire cutanée suscite donc un réel intérêt, mais les méthodes d'étude souffrent d'une hétérogénéité importante, et leur variabilité intra-individuelle est mal connue. La première partie de ce travail fait la synthèse des différentes méthodes d'étude la fonct
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Hartmann, Peter [Verfasser]. "Risikofaktoren des Raynaud-Syndroms in einer metaanalytischen Betrachtung / Peter Hartmann." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2013. http://d-nb.info/1032558253/34.

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Mohokum, Melvin [Verfasser]. "Ursachen des Raynaud-Syndroms in einer metaanalytischen Betrachtung / Melvin Mohokum." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2013. http://d-nb.info/1032171081/34.

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BETTI, PATRICK. "Maladie de raynaud et magnesium : place de la theorie magnesienne dans la pathogenie du syndrome de raynaud primitif a la lumiere des donnees de la litterature." Aix-Marseille 2, 1989. http://www.theses.fr/1989AIX20184.

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Jolivert, Caroline. "Syndrome de Raynaud au cours d'un traitement par interféron alpha (à propos d'un cas clinique)." Bordeaux 2, 2000. http://www.theses.fr/2000BOR2M045.

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Jourlin, Pascale. "Le phénomène de Raynaud du poumon : mythe ou réalité ? : étude des variations de la DLCO après un test au froid chez 20 patients porteurs d'un phénomème de Raynaud." Saint-Etienne, 1988. http://www.theses.fr/1988STET6050.

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Auxenfants, Eric. "Les troubles moteurs oesophagiens au cours de la sclerodermie et du syndrome du raynaud suspect : etude retrospective de 50 dossiers." Lille 2, 1992. http://www.theses.fr/1992LIL2M192.

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Balaresque, Alix. "La capillaroscopie dans les syndromes de Raynaud idiopathiques suspects : experience rouennaise." Rouen, 1989. http://www.theses.fr/1989ROUEM002.

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Khouri, Charles. "Pharmacologie de la microcirculation : phénomène de Raynaud, troubles trophiques cutanés et hypertension artérielle pulmonaire Drug‐induced Raynaud's phenomenon: beyond β‐adrenoceptor blockers Peripheral vasoconstriction induced by β‐adrenoceptor blockers: a systematic review and a network meta‐analysis Fluoxetine and Raynaud's phenomenon: friend or foe? Proton pump inhibitors and Raynaud’s phenomenon: is there a link?" Thesis, Université Grenoble Alpes (ComUE), 2019. https://thares.univ-grenoble-alpes.fr/2019GREAS028.pdf.

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La microcirculation désigne le sous-ensemble du système circulatoire où s'effectuent les échanges gazeux et liquidiens extracellulaires. Elle est composée des artérioles, des capillaires et des veinules. Plusieurs pathologies sont induites par une atteinte structurelle et/ou fonctionnelle primaire de cette microcirculation : le phénomène de Raynaud (PR), les troubles trophiques vasculaires et l’hypertension artérielle pulmonaire (HTAP). Les objectifs de ce travail sont d’étudier, de comprendre et d’identifier de nouvelles étiologies iatrogènes à ces pathologies microvasculaires, ainsi que d’év
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Books on the topic "Raynaud syndrom"

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D, Cooke Ernest, Nicolaides Andrew N, and Porter John M, eds. Raynaud's syndrome. Med-Orion, 1991.

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Raynaud's Syndrome. Med-Orion Publishing Co Ltd, 1991.

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Publications, ICON Health. Raynaud's Syndrome: A Medical Dictionary, Bibliography, And Annotated Research Guide To Internet References. Icon Health Publications, 2004.

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Sierakowski, Adam, David Warwick, and Roderick Dunn. Vascular. Oxford University Press, 2018. http://dx.doi.org/10.1093/med/9780198757689.003.0018.

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Vascular pathology in the hand may present to many different specialties, and delayed referral to hand specialists is not unusual. We provide an overview of vascular hand anatomy and pathophysiology to enable early diagnosis and treatment. We discuss general assessment of vascular hand pathology, including vascular anomalies, vascular injury, and Raynaud’s disease. It is important to understand the diagnosis and emergency surgical treatment of compartment syndrome of the upper limb which if unrecognized can lead to permanent loss of function from post-ischaemic fibrosis (and may be less antici
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Finch, Michael Brendan. Haemodynamic effects of some peripheral vasodilators in normal man and in patients with Raynaud's syndrome. 1986.

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Book chapters on the topic "Raynaud syndrom"

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Goerz, Günter. "Raynaud Syndrom — Raynaud Krankheit(?)." In Fortschritte der praktischen Dermatologie und Venerologie. Springer Berlin Heidelberg, 1990. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-48223-6_4.

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Schnabel, A., and W. L. Gross. "Raynaud-Syndrom." In Kompendium der praktischen Medizin. Springer Berlin Heidelberg, 2000. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-59754-1_12.

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Michels, G., and T. Schneider. "Raynaud-Syndrom." In Klinikmanual Innere Medizin. Springer Berlin Heidelberg, 2010. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-540-89110-9_18.

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Rabe, P., and N. Klüken. "Das Raynaud Syndrom." In Dermatologie und Nuklearmedizin. Springer Berlin Heidelberg, 1985. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-70279-2_45.

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Wagstaff, Sherryl A., and Michael J. Grigg. "Raynaud’s syndrome." In Developments in Cardiovascular Medicine. Springer Netherlands, 1996. http://dx.doi.org/10.1007/978-94-011-5406-2_18.

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de Benedetti, Fabrizio. "Sjogren Syndrome, Raynaud’s Phenomenon, Overlap Syndromes." In Textbook of Clinical Pediatrics. Springer Berlin Heidelberg, 2012. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-02202-9_163.

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Wigley, Fredrick M. "Raynaud’s Phenomenon and Sjögren’s Syndrome." In Sjögren’s Syndrome. Springer London, 2011. http://dx.doi.org/10.1007/978-0-85729-947-5_15.

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Surwit, Richard S., and John S. Jordan. "Behavioral Treatment of Raynaud’s Syndrome." In Biofeedback. Springer US, 1987. http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4757-9462-5_7.

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Shepherd, Roger F. J. "Upper Extremity Arterial Disease: Raynaud Syndrome, Occlusive Arterial Diseases, and Thoracic Outlet Syndrome." In Vascular Medicine and Endovascular Interventions. Society for Vascular Medicine and Biology, 2008. http://dx.doi.org/10.1002/9780470692356.ch3.

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Moneta, Gregory L., and Gregory J. Landry. "Vasospastic Disease of the Upper Extremity: Primary Raynaud's Syndrome." In Haimovici's Vascular Surgery. Wiley-Blackwell, 2012. http://dx.doi.org/10.1002/9781118481370.ch75.

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Conference papers on the topic "Raynaud syndrom"

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Moriau, M., E. Lavenne-Pardonge, and C. H. Col-De Beys. "TREATMENT OF RAYNAUD SYNDROMES WITH PIRACETAM(NOOTROPIL R),NOOTROPIC AND ANIPLATELET AGENT." In XIth International Congress on Thrombosis and Haemostasis. Schattauer GmbH, 1987. http://dx.doi.org/10.1055/s-0038-1643426.

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Three prospective studies have been performed with piracetam (Nootropil ®-) in the treatment of Raynaud disease and syndromes.The first one, realized in 20 cases of Raynaud disease established that 8 g piracetam daily was the optimal dosage necessary to obtain a significant clinical, ultrasonic and biologic improvement.In the second one, 58 cases of Raynaud syndromes (47 idiopathic and 11 associated with systemic disease) were treated with 8 g daily piracetam during 6 to 12 months. A clinical and ultrasonic improvement was observed in 75 and 80 % of the cases and a normalisation of the disturb
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Wilkinson, D., P. Vowden, A. B. Latif, S. M. Rajah, and R. C. Kester. "EICOSANOIDS AND VASOSPASM." In XIth International Congress on Thrombosis and Haemostasis. Schattauer GmbH, 1987. http://dx.doi.org/10.1055/s-0038-1643385.

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To investigate the hypothesis that abnormalities in prostanoid metabolism may be an aetiological factor in Raynaud's syndrome (RS) we have measured the stable metabolites 6-keto-prostaglandin F1α (6-keto-PGF1α ) and thromboxane B2 (TXB2), using a radioimmunoassay. The table gives their levels (in ng/ml) and ratio (mean±SD) in healthy volunteers and in a group of patients with RS.In the control group there was no significant correlation between prostanoid levels and age, sex or smoking habit. In primary Raynaud's TXB2- levels and the ratio tend to be elevated from our control values. Patients w
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Hwang, Yunchan, Minwon Seo, and Jong-mo Seo. "Development of hand blood circulation measurement system for Raynaud syndrome using infrared imaging." In 2017 39th Annual International Conference of the IEEE Engineering in Medicine and Biology Society (EMBC). IEEE, 2017. http://dx.doi.org/10.1109/embc.2017.8037083.

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Kacprzak, Michal, A. Skora, J. Obidzinska, A. Zbiec, Roman Maniewski, and W. Staszkiewicz. "Thermal tests for laser Doppler perfusion measurements in Raynaud's syndrome." In SPIE Proceedings, edited by Antoni Nowakowski and Bogdan B. Kosmowski. SPIE, 2004. http://dx.doi.org/10.1117/12.577622.

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Lee, Changsoon. "A case report: Cold stress challenge infrared thermography to differentiate Raynaud syndrome from the remote progression of pre-existing CRPS." In Quantitative InfraRed Thermography Asia 2017. QIRT Council, 2017. http://dx.doi.org/10.21611/qirt.2017.009.

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Gagliardi, Nika, Esther Foo, Ellen Dupler, Simon Ozbek, and Lucy Dunne. "Design of a Stitched Textile-Based Thermal Actuator Garment to Attenuate Peripheral Microclimate Experience." In 2018 Design of Medical Devices Conference. American Society of Mechanical Engineers, 2018. http://dx.doi.org/10.1115/dmd2018-6965.

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Temperature is an important influencer of homeostatic comfort for humans, and its influence extends beyond life-preservation functions into cognitive and emotional effects. To augment metabolic processes in cold climates, many on-body heating solutions are currently available in the commercial market, ranging from chemical heat packs to electrically heated accessories and clothing. These products typically prioritize heating the body core in extreme conditions. By contrast, the experience of thermal comfort in the band around homeostatic comfort temperatures is much more strongly driven by exp
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Lee, KA, HW Chung, S.-H. Lee, and H.-R. Kim. "FRI0605 The use of hand perfusion scintigraphy to assess raynaud's phenomenon associated with hand-arm vibration syndrome." In Annual European Congress of Rheumatology, 14–17 June, 2017. BMJ Publishing Group Ltd and European League Against Rheumatism, 2017. http://dx.doi.org/10.1136/annrheumdis-2017-eular.1505.

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Lee, SH, KA Lee, HR Kim, and HW Chung. "371 The use of hand perfusion scintigraphy to assess raynaud’s phenomenon associated with hand-arm vibration syndrome." In LUPUS 2017 & ACA 2017, (12th International Congress on SLE &, 7th Asian Congress on Autoimmunity). Lupus Foundation of America, 2017. http://dx.doi.org/10.1136/lupus-2017-000215.371.

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Garcia-Carrasco, M., M. Ramos-Casals, J. Rosas, et al. "FRI0213 Raynaud’s phenomenon in primary sjÖgren’s syndrome. prevalence and clinical characteristics in a series of 320 patients." In Annual European Congress of Rheumatology, Annals of the rheumatic diseases ARD July 2001. BMJ Publishing Group Ltd and European League Against Rheumatism, 2001. http://dx.doi.org/10.1136/annrheumdis-2001.306.

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Lavenne-Pardonge, E., C. Col-De Beys та M. Moriau. "INTEREST OF THE RATIO OF INCREASE OF (β-THROMBOGLOBULIN (Δ+/βTG) AND OF FIBRINOPEPTIDE A (Δ+ FPA) FOR DIAGNOSIS AND TREATMENT OF THR0MB0-EMB0LIC DISEASES". У XIth International Congress on Thrombosis and Haemostasis. Schattauer GmbH, 1987. http://dx.doi.org/10.1055/s-0038-1643050.

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The interest of release of TG and FPA for the diagnosis and treatment of prethrombotic and thrombotic disorders is well knownThe ratio of increase of these two parameters (Δ+βTG/+ FPA) seems to bring some additional informations.This ratio, normally about 1, increases in isolated or preponderant platelet activation and decreases when platelet activation plays a minor role than the plasmatic factors. A more logical choice of therapeutics and a better control of its effectiveness are so possible.This study includes 91 cases of established thrombosis (20 arterial and 71 venous) and 272 cases of p
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