Academic literature on the topic 'Recurrent laryngeal neuropathy'

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Journal articles on the topic "Recurrent laryngeal neuropathy"

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Fraser, Barny. "Update on recurrent laryngeal neuropathy." UK-Vet Equine 2, no. 4 (2018): 102–6. http://dx.doi.org/10.12968/ukve.2018.2.4.102.

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Cramp, P., and S. Z. Barakzai. "Surgical management of recurrent laryngeal neuropathy." Equine Veterinary Education 24, no. 6 (2011): 307–21. http://dx.doi.org/10.1111/j.2042-3292.2011.00274.x.

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Lee, Bryant, and Peak Woo. "Chronic Cough as a Sign of Laryngeal Sensory Neuropathy: Diagnosis and Treatment." Annals of Otology, Rhinology & Laryngology 114, no. 4 (2005): 253–57. http://dx.doi.org/10.1177/000348940511400401.

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Chronic cough is often attributed to reflux, postnasal drip, or asthma. We present 28 patients who had chronic cough or throat-clearing as a manifestation of sensory neuropathy involving the superior or recurrent laryngeal nerve. They had been identified as having sudden-onset cough, laryngospasm, or throat-clearing after viral illness, surgery, or an unknown trigger. Cough and laryngospasm were the most common complaints. Seventy-one percent of the patients had concomitant superior laryngeal nerve or recurrent laryngeal nerve motor neuropathy documented by laryngeal electromyography or videostroboscopy. After a negative workup for reflux, asthma, or postnasal drip, these patients were treated with gabapentin at 100 to 900 mg/d. Symptomatic relief was achieved in 68% of the patients. Sensory neuropathy of the recurrent laryngeal nerve or superior laryngeal nerve should be considered in the workup for chronic cough or larynx irritability. Symptomatic management of patients with cough and laryngospasm due to a suspected sensory neuropathy may include the use of antiseizure medications such as gabapentin.
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Parente, E. J. "Fifty years of recurring struggles with recurrent laryngeal neuropathy." Equine Veterinary Journal 50, no. 2 (2017): 155–58. http://dx.doi.org/10.1111/evj.12763.

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Cook, W. R. "Fifty years of recurring struggles with recurrent laryngeal neuropathy." Equine Veterinary Journal 50, no. 6 (2018): 870. http://dx.doi.org/10.1111/evj.12981.

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Draper, Alexandra C. E., and Richard J. Piercy. "Pathological classification of equine recurrent laryngeal neuropathy." Journal of Veterinary Internal Medicine 32, no. 4 (2018): 1397–409. http://dx.doi.org/10.1111/jvim.15142.

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Alonso, J. M., G. S. Rosa, A. Hataka, et al. "Recurrent laryngeal neuropathy secondary to nerve compression by melanomas - case report." Arquivo Brasileiro de Medicina Veterinária e Zootecnia 71, no. 5 (2019): 1477–82. http://dx.doi.org/10.1590/1678-4162-10420.

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ABSTRACT Recurrent laryngeal neuropathy (RLN) etiology can be acquired, iatrogenic or idiopathic. There are no previous reports of RLN caused by recurrent laryngeal nerve compression by melanomas. This report describes a horse presenting severe dyspnea and progressive weight loss. Physical exam demonstrated tachycardia, tachypnea, inspiratory dyspnea at rest, neck extension and mydriasis. Temporary tracheotomy was performed and videoendoscopic examination diagnosed grade IV laryngeal paralysis. The animal came suddenly to death by suppurative bacterial pneumonia. At necropsy, it was possible to observe multiple melanotic epithelioid melanoma nodules compressing the recurrent laryngeal nerve, alongside with lung and parotid metastasis. This finding emphasizes the importance of establishing a differential diagnosis for tumor mass compression in the etiology of RLN, especially melanomas in gray horses, with or without cutaneous manifestations of masses.
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Persky, Michael, Brian Sanders, Clark A. Rosen, et al. "False Vocal Fold Characteristics in Presbylarynges and Recurrent Laryngeal Neuropathy." Annals of Otology, Rhinology & Laryngology 126, no. 1 (2016): 42–46. http://dx.doi.org/10.1177/0003489416673854.

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Objective: Conflicting data exist regarding false vocal fold (FVF) anatomy; it is unclear if this structure is an extension of the thyroarytenoid muscle or an independent muscle system. This confusion is amplified by diverse clinical findings in the setting of unilateral recurrent laryngeal neuropathy and presbylarynges. We sought to characterize FVF behavior in these contexts. Methods: Laryngoscopic/stroboscopic examinations from 11 patients with unilateral recurrent laryngeal nerve paresis and 12 patients with presbylarynges were reviewed by 4 laryngologists, blinded to the goal of the study but informed of diagnosis. Variables related to FVF structure and function at rest and during phonation were rated. Results: In recurrent laryngeal neuropathy, no significant association between atrophic/paretic vocal fold (VF) and FVF size was observed at rest ( P = .69). During phonation, FVF compression was noted bilaterally; contralateral FVF hypertrophy was more common ( P = .002). In presbylarynges, neither FVF size at rest ( P = .86) nor compression during phonation ( P = .37) was associated with the more atrophic VF; FVF compression/hypertrophy was common. Conclusions: Consistent with clinical dogma, FVF compression was more common contralateral to VF neuropathy. This finding, however, was inconsistent and may suggest individual variability in FVF innervation and/or morphology. Intra- and interrater reliability of these clinical findings was poor.
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Barakzai, Safia. "Recurrent laryngeal neuropathy (‘roaring’) in the horse – what's new?" Equine Health 2018, no. 41 (2018): 22–24. http://dx.doi.org/10.12968/eqhe.2018.41.22.

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Cramp, Philip. "Treatment of recurrent laryngeal neuropathy, past, present and future." Livestock 20, no. 6 (2015): 359–64. http://dx.doi.org/10.12968/live.2015.20.6.359.

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Dissertations / Theses on the topic "Recurrent laryngeal neuropathy"

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Otto, Sven. "Etablierung eines isoliert druckkonstant perfundierten Ex-vivo-Modells des equinen Larynx." 2017. https://ul.qucosa.de/id/qucosa%3A21199.

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Der Einsatz von Ex-vivo-Modellen ermöglicht die experimentelle Untersuchung isolierter Organe, die vom Gesamtorganismus unbeeinflusst sind. Für viele Spezies und Organe sind solche Modelle bereits beschrieben. Wird das Organ dabei perfundiert, stehen flusskonstante und druckkonstante Perfusion zur Auswahl. Für den Larynx des Pferdes existiert in der Literatur bisher nur ein einziges flusskonstant perfundiertes Modell. Im Bereich der Pferdemedizin können solche Modelle helfen, neue Behandlungsoptionen der sogenannten recurrent laryngeal neuropathy (RLN) zu entwickeln, bei der es zu einer Atrophie des Musculus cricoarytaenoideus dorsalis (CAD) kommt. Die Studie hatte zum Ziel, ein druckkonstant perfundiertes Ex-vivo-Modell des equinen Larynx zu etablieren, in dessen Fokus insbesondere die Funktionalität des CAD stand. Hierzu wurden in zwei Vorversuchsphasen verschiedene Parameter auf ihre Eignung als Marker für die Vitalität des entnommenen Kehlkopfes getestet. Die ermittelten Parameter wurden dann in den Hauptversuchen verwendet, um die Vitalität des perfundierten Kehlkopfes zu Beginn und am Ende der Perfusion zu untersuchen. Für die Untersuchungen wurden Kehlköpfe von 16 Pferden verwendet. Diese wurden im direkten Anschluss an die Euthanasie frisch entnommen und im Labor an einen Perfusionskreislauf angeschlossen. Hierzu wurde eine modifizierte Tyrode-Lösung beidseits über die Arteria thyroidea cranialis perfundiert. Die Lösung wurde über den gesamten Versuchszeitraum mit Carbogen begast und somit ein pH-Wert von 7,35 bis 7,45 gehalten. Es wurde ein konstanter Perfusionsdruck von 9,81 kPA eingestellt. Im Anschluss an die Adaptationsphase wurden die Vitalitätsparameter zur Überprüfung der Unversehrtheit und Funktionalität der arteriellen Gefäßversorgung und des CAD getestet. Neben der myogenen Autoregulation wurde die Reaktion der Gefäße auf die Zugabe von Noradrenalin (NA), Nitroprussid (NO) und Papaverin (Papa) als Vasokonstriktor (NA) und Vasodilatatoren (NO, Papa) ermittelt. Des Weiteren wurde die Kontraktilität und Funktionalität des CAD durch Messung des intramuskulären Druckes nach elektrischer Stimulation überprüft. Zusätzlich wurden aus dem Perfusat Proben zur Messung von Laktat und der Aktivität der Laktat-Dehydrogenase (LDH) zu drei Zeitpunkten entnommen. Für die statistische Auswertung wurden eine einfache ANOVA mit wiederholten Messungen sowie der Holm-Sidak-Test als Post-hoc-Test im Falle signifikanter Unterschiede verwendet. Dabei wurde eine Wahrscheinlichkeit von p < 0,05 als statistisch signifikant angenommen. Im Hauptversuch konnten an n = 5 Kehlköpfen Perfusionen über einen Zeitraum von 352 ± 18,59 Minuten durchgeführt werden. Die myogene Autoregulation zu Beginn der Perfusion war bei drei Kehlköpfen und zum Ende der Perfusion bei vier Kehlköpfen sichtbar. Auf die Zugabe von NA reagierten am Beginn der Perfusion vier Kehlköpfe und am Ende der Perfusion alle fünf Kehlköpfe mit einer Vasokonstriktion. NO erzeugte am Versuchsbeginn bei vier Kehlköpfen eine Vasodilatation. Die Zugabe von NO und Papa führte am Versuchsende in allen Fällen zu einer Vasodilatation. Die Kontraktilität des CAD nach elektrischer Stimulation konnte in allen Fällen am Versuchsbeginn und Versuchsende gemessen werden. Bei Überprüfung der Funktionalität des CAD zeigten sich insgesamt heterogene Messergebnisse. Im Verlauf der Perfusion stiegen sowohl die Konzentration des Laktats als auch die Aktivität der LDH statistisch signifikant an, lagen aber beide im Bereich der für das Pferd in der Literatur beschriebenen Normwerte. Die vorliegende Arbeit beschreibt erstmalig die Etablierung eines druckkonstant perfundierten Ex-vivo-Modells des equinen Larynx. Über verschiedene Vitalitätstests wurde die Intaktheit und Funktionalität des perfundierten Kehlkopfes überprüft. Die myogene Autoregulation hat sich als sinnvoller aber störanfälliger Test erwiesen. Die Applikation vasoaktiver Substanzen zur Überprüfung der Funktionalität der arteriellen Gefäße hat sich als sehr zuverlässig gezeigt. Der Test auf Kontraktilität des CAD hat sich als Vitalitätsparameter mit geringer Aussagekraft gezeigt. Der Test auf Funktionalität des CAD hingegen hatte eine höhere Aussagekraft über die Vitalität des entnommenen Kehlkopfes, zeigte aber auch interindividuelle Schwankungen. Das in der vorliegenden Arbeit beschriebene Ex-vivo-Modell stellt eine solide Grundlage für weitere Untersuchungen auf dem Gebiet der Kehlkopflähmung dar.
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Book chapters on the topic "Recurrent laryngeal neuropathy"

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Smith, Katie J., and Padraic M. Dixon. "Recurrent Laryngeal Neuropathy: Grading of Recurrent Laryngeal Neuropathy." In Advances in Equine Upper Respiratory Surgery. John Wiley & Sons, Inc., 2014. http://dx.doi.org/10.1002/9781118834183.ch1.

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Davidson, Elizabeth. "Recurrent Laryngeal Neuropathy: Diagnosis, Dynamic Endoscopy." In Advances in Equine Upper Respiratory Surgery. John Wiley & Sons, Inc., 2014. http://dx.doi.org/10.1002/9781118834183.ch2.

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Parente, Eric J. "Treatment of Recurrent Laryngeal Neuropathy in Racehorses." In Advances in Equine Upper Respiratory Surgery. John Wiley & Sons, Inc., 2014. http://dx.doi.org/10.1002/9781118834183.ch11.

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Beard, Warren. "Treatment of Recurrent Laryngeal Neuropathy in Draft Horses." In Advances in Equine Upper Respiratory Surgery. John Wiley & Sons, Inc., 2014. http://dx.doi.org/10.1002/9781118834183.ch12.

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Cheetham, Jonathan. "Future Developments in the Management and Treatment of Recurrent Laryngeal Neuropathy." In Advances in Equine Upper Respiratory Surgery. John Wiley & Sons, Inc., 2014. http://dx.doi.org/10.1002/9781118834183.ch14.

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Chalmers, Heather. "Ultrasonography of the Larynx for the Diagnosis of Recurrent Laryngeal Neuropathy." In Advances in Equine Upper Respiratory Surgery. John Wiley & Sons, Inc., 2014. http://dx.doi.org/10.1002/9781118834183.ch3.

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Hackett, Catherine H. "The Use of Partial Arytenoidectomy in the Management of Recurrent Laryngeal Neuropathy." In Advances in Equine Upper Respiratory Surgery. John Wiley & Sons, Inc., 2014. http://dx.doi.org/10.1002/9781118834183.ch8.

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Tulloch, Laura K., and Justin D. Perkins. "Update on Recurrent Laryngeal Neuropathy." In Robinson's Current Therapy in Equine Medicine. Elsevier, 2015. http://dx.doi.org/10.1016/b978-1-4557-4555-5.00052-2.

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Anderson, Brian H. "Recurrent Laryngeal Neuropathy: Clinical Aspects and Endoscopic Diagnosis." In Equine Respiratory Medicine and Surgery. Elsevier, 2007. http://dx.doi.org/10.1016/b978-0-7020-2759-8.50039-8.

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