Academic literature on the topic 'SFlt-1/PlGF-Quotient'
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Journal articles on the topic "SFlt-1/PlGF-Quotient"
Hoffmann, J., V. Ossada, and H. Stepan. "Ein sFlt-1/PlGF-Quotient im Intermediärbereich ist mit einem erhöhten Risiko für eine Frühgeburt und Präeklampsie assoziiert." Geburtshilfe und Frauenheilkunde 77, no. 04 (April 6, 2017): 406–29. http://dx.doi.org/10.1055/s-0037-1601538.
Full text"Niedriger sFlt-1/PlGF-Quotient – Geringes kurzfristiges Präeklampsierisiko." Zeitschrift für Geburtshilfe und Neonatologie 220, no. 03 (June 21, 2016): 91–92. http://dx.doi.org/10.1055/s-0042-108015.
Full textDroege, LA, IH Garcia, A. Galindo, H. Zeisler, H. Stepan, D. Schlembach, W. Henrich, and S. Verlohren. "Die angiogenen Faktoren sFlt-1, PlGF und der sFlt-1/PlGF Quotient in der Präeklampsiediagnostik: Ein Vergleich zwischen Mehrlings- und Einlingsschwangerschaften." Geburtshilfe und Frauenheilkunde 74, S 01 (September 5, 2014). http://dx.doi.org/10.1055/s-0034-1388089.
Full textDissertations / Theses on the topic "SFlt-1/PlGF-Quotient"
Husse, Sorina. "Die Wertigkeit des sFlt-1/PlGF-Quotienten als Prädiktionsmarker bei Schwangeren mit erhöhtem Präeklampsierisiko." Doctoral thesis, Universitätsbibliothek Leipzig, 2017. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:15-qucosa-224844.
Full textHusse, Sorina Ines. "Die Wertigkeit des sFlt-1/PlGF-Quotienten als Prädiktionsmarker bei Schwangeren mit erhöhtem Präeklampsierisiko." Doctoral thesis, Universitätsbibliothek Leipzig, 2015. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:15-qucosa-160542.
Full textBackground: A dysbalance of proangiogenic [placental growth factor (PlGF)] and antiangiogenic [soluble fms-like tyrosine kinase 1 (sFlt-1)] proteins is known to cause the symptoms of preeclampsia (PE), HELLP syndrome (hemolysis, elevated liver enzymes, low platelets) or intrauterine growth restriction (IUGR). An increased sFlt-1/ PlGF ratio ≥ 85 is considered a reliable diagnostic marker. Altered sFlt1 and PlGF concentrations can be detected several weeks prior to the onset of clinical symptoms. In this study we analysed the role of the sFlt1/PlGF ratio as a predictive marker for preeclampsia in a high-risk patient group. Patients and materials: We prospectively included 68 singleton pregnancies with at least one risk factor for PE, HELLP syndrome or IUGR. During the study the patients were divided into one group with symptoms (patient group) and one group without symptoms (control group) for the above-mentioned diseases. The sFlt1/PlGF ratios were measured on admission and during the course of pregnancy. Results: During pregnancy 41 % of patients developed PE, HELLP syndrome or IUGR. An increase of the absolute value of the sFlt1/PlGF ratio ≥ 85 was only observed in the patient group and was found to be a predictive factor for PE, HELLP syndrome or IUGR at 25 + 0 to 31 + 0 weeks of gestation (p = 0.005) and after 35 + 0 weeks of gestation (p = 0.044). Alterations of the sFlt1/PlGF ratio were observed in all patients but were higher in the patient group from 7–10 weeks prior to delivery and with the highest peak 0–2 weeks prior to delivery. Compared to the control group (mean ± SD 66.9 ± 134) absolute values of sFlt1/PlGF ratio were signifi cantly (p = 0.021) increased 0–2 weeks prior to delivery in the patient group (mean ± SD 393.3 ± 147.4). An increase of the sFlt1/PlGF ratio ≥ 85 0–2 weeks before delivery has shown to be predictive for one of the mentioned diseases (p = 0.025).Conclusions: In high-risk patients the sFlt1/PlGF ratio can be used for an individual risk assessment with regard to PE, HELLP syndrome or IUGR. Serial measurements permit a risk-adapted prenatal care of these patients
Schoofs, Katharina [Verfasser]. "Der sFlt-1/PlGF Quotient als Parameter für die gestationsalterbezogene Diagnose, Prädiktion und Prognose hypertensiver Schwangerschaftserkrankungen / Katharina Schoofs." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2015. http://d-nb.info/1071088491/34.
Full textDröge, Lisa Antonia [Verfasser]. "Der sFlt-1/PlGF Quotient bei Zwillingsschwangerschaften mit und ohne Präeklampsie im Vergleich zu Einlingsschwangerschaften / Lisa Antonia Dröge." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2015. http://d-nb.info/1080522069/34.
Full textKreße-Chludek, Paula Franziska [Verfasser]. "Der sFlt-1/PlGF-Quotient als prädiktiver Marker für maternale und fetale Komplikationen und die verbleibende Zeit bis zur Entbindung nach der 34. Schwangerschaftswoche / Paula Franziska Kreße-Chludek." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2021. http://d-nb.info/122885971X/34.
Full textHusse, Sorina. "Die Wertigkeit des sFlt-1/PlGF-Quotienten als Prädiktionsmarker bei Schwangeren mit erhöhtem Präeklampsierisiko: Die Wertigkeit des sFlt-1/PlGF-Quotienten als Prädiktionsmarker beiSchwangeren mit erhöhtem Präeklampsierisiko." Doctoral thesis, 2014. https://ul.qucosa.de/id/qucosa%3A15638.
Full textHusse, Sorina Ines. "Die Wertigkeit des sFlt-1/PlGF-Quotienten als Prädiktionsmarker bei Schwangeren mit erhöhtem Präeklampsierisiko." Doctoral thesis, 2014. https://ul.qucosa.de/id/qucosa%3A13146.
Full textBackground: A dysbalance of proangiogenic [placental growth factor (PlGF)] and antiangiogenic [soluble fms-like tyrosine kinase 1 (sFlt-1)] proteins is known to cause the symptoms of preeclampsia (PE), HELLP syndrome (hemolysis, elevated liver enzymes, low platelets) or intrauterine growth restriction (IUGR). An increased sFlt-1/ PlGF ratio ≥ 85 is considered a reliable diagnostic marker. Altered sFlt1 and PlGF concentrations can be detected several weeks prior to the onset of clinical symptoms. In this study we analysed the role of the sFlt1/PlGF ratio as a predictive marker for preeclampsia in a high-risk patient group. Patients and materials: We prospectively included 68 singleton pregnancies with at least one risk factor for PE, HELLP syndrome or IUGR. During the study the patients were divided into one group with symptoms (patient group) and one group without symptoms (control group) for the above-mentioned diseases. The sFlt1/PlGF ratios were measured on admission and during the course of pregnancy. Results: During pregnancy 41 % of patients developed PE, HELLP syndrome or IUGR. An increase of the absolute value of the sFlt1/PlGF ratio ≥ 85 was only observed in the patient group and was found to be a predictive factor for PE, HELLP syndrome or IUGR at 25 + 0 to 31 + 0 weeks of gestation (p = 0.005) and after 35 + 0 weeks of gestation (p = 0.044). Alterations of the sFlt1/PlGF ratio were observed in all patients but were higher in the patient group from 7–10 weeks prior to delivery and with the highest peak 0–2 weeks prior to delivery. Compared to the control group (mean ± SD 66.9 ± 134) absolute values of sFlt1/PlGF ratio were signifi cantly (p = 0.021) increased 0–2 weeks prior to delivery in the patient group (mean ± SD 393.3 ± 147.4). An increase of the sFlt1/PlGF ratio ≥ 85 0–2 weeks before delivery has shown to be predictive for one of the mentioned diseases (p = 0.025).Conclusions: In high-risk patients the sFlt1/PlGF ratio can be used for an individual risk assessment with regard to PE, HELLP syndrome or IUGR. Serial measurements permit a risk-adapted prenatal care of these patients.:1. BIBLIOGRAFISCHE BESCHREIBUNG 2 2. EINFÜHRUNG 3 2.1. Allgemeines 3 2.2. Klassifikationen 3 2.3. Risikofaktoren 5 2.4. Neue molekulare Erkenntnisse: angiogene Faktoren 6 2.5. Klinische Studien 7 2.6. Differentialdiagnostik anhand angiogener Faktoren 11 2.7. Die Methode für die automatisierte Messung 12 2.8. Die Bedeutung der Dopplersonografie 12 2.9. Weitere Marker und First-Trimester-Screening 13 2.10. Prävention 14 3. PUBLIKATIONSMANUSKRIPT Die Wertigkeit des sFlt-1/PlGF-Quotienten als Prädiktionsparameter bei Schwangeren mit erhöhtem Präeklamsierisiko......................................................15 4. ZUSAMMENFASSUNG DER ARBEIT 22 5. ANLAGEN 27 5.1. Literaturverzeichnis 27 5.2. Erklärung über die eigenständige Abfassung der Arbeit 332 5.3. Lebenslauf 33 5.4. Danksagung 35
Conference papers on the topic "SFlt-1/PlGF-Quotient"
Kreße-Chludek, P., J. Pullankavumkal, N. Klöckner, W. Henrich, and S. Verlohren. "Der sFlt-1/PlGF-Quotient als Prädiktor für die verbleibende Schwangerschaftsdauer in der Spätschwangerschaft." In 28. Deutscher Kongress für Perinatale Medizin. Georg Thieme Verlag KG, 2017. http://dx.doi.org/10.1055/s-0037-1607857.
Full textKreße-Chludek, P., J. Pullankavumkal, N. Klöckner, W. Henrich, and S. Verlohren. "Der sFlt-1/PlGF-Quotient als Prädiktor für die verbleibende Schwangerschaftsdauer in der Spätschwangerschaft." In 28. Deutscher Kongress für Perinatale Medizin. Georg Thieme Verlag KG, 2017. http://dx.doi.org/10.1055/s-0037-1607932.
Full textKreße-Chludek, P., J. Pullankavumkal, N. Klöckner, W. Henrich, and S. Verlohren. "Der sFlt-1/PlGF-Quotient als Prädiktor für das Auftreten von Präeklampsie-assoziierten Komplikationen." In Interdisziplinärer Kongress | Ultraschall 2018 – 42. Dreiländertreffen SGUM | DEGUM | ÖGUM. Georg Thieme Verlag KG, 2018. http://dx.doi.org/10.1055/s-0038-1670432.
Full textKreße-Chludek, P., J. Pullankavumkal, N. Klöckner, W. Henrich, and S. Verlohren. "Der sFlt-1/PlGF-Quotient als Prädiktor für die verbleibende Schwangerschaftsdauer in der Spätschwangerschaft." In 62. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Gynäkologie und Geburtshilfe – DGGG'18. Georg Thieme Verlag KG, 2018. http://dx.doi.org/10.1055/s-0038-1671194.
Full textDroege, L. A., F. H. Perschel, N. Stütz, A. Gafron, L. Frank, A. Busjahn, W. Henrich, and S. Verlohren. "Risikostratifizierung zur Vorhersage präeklampsie-assoziierter Schwangerschaftskomplikationen mittels sFlt-1/PlGF-Quotient in der klinischen Routine." In Kongressabstracts zur Tagung 2020 der Deutschen Gesellschaft für Gynäkologie und Geburtshilfe (DGGG). © 2020. Thieme. All rights reserved., 2020. http://dx.doi.org/10.1055/s-0040-1717911.
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