Academic literature on the topic 'Varejo'

Create a spot-on reference in APA, MLA, Chicago, Harvard, and other styles

Select a source type:

Consult the lists of relevant articles, books, theses, conference reports, and other scholarly sources on the topic 'Varejo.'

Next to every source in the list of references, there is an 'Add to bibliography' button. Press on it, and we will generate automatically the bibliographic reference to the chosen work in the citation style you need: APA, MLA, Harvard, Chicago, Vancouver, etc.

You can also download the full text of the academic publication as pdf and read online its abstract whenever available in the metadata.

Journal articles on the topic "Varejo"

1

Kato, Heitor Takashi. "Varejo." Revista de Administração de Empresas 52, no. 6 (December 2012): 706. http://dx.doi.org/10.1590/s0034-75902012000600012.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Fortes, Mariana Fernandes, Camila Aparecida Borges, William Cabral de Miranda, and Patricia Constante Jaime. "Mapeando as desigualdades socioeconômicas na distribuição do comércio varejista local." Segurança Alimentar e Nutricional 25, no. 3 (October 17, 2018): 45–58. http://dx.doi.org/10.20396/san.v25i3.8651966.

Full text
Abstract:
O presente estudo se propôs a caracterizar os diferentes tipos de equipamentos de varejo de alimentos presentes no ambiente alimentar e descrever sua distribuição no território segundo indicadores sociodemográficos. Para tanto, foram utilizados dados secundários do município de Jundiaí-SP. Foram verificadas a variedade e a densidade dos equipamentos de varejo, segundo dados sociodemográficos da região. Foram construídos mapas georreferenciados para ilustrar a distribuição espacial dos varejos de alimentos no município. Foi verificada uma maior concentração de varejos de alimentos nas áreas centrais da cidade. Nas áreas periféricas, com menor renda e menor escolaridade, foram encontradas maiores concentrações de pequenos comércios varejistas em relação aos Supermercados/Hipermercados. Em áreas com melhores indicadores sociodemográficos foram encontradas maiores concentrações de equipamentos varejistas do tipo padarias. Outros varejos de alimentos como feiras-livres, açougues e feiras direto do produtor concentraram-se nas áreas centrais da cidade. Concluiu-se que falta de variedade de locais que ofereçam alimentos in natura e minimamente processados em bairros periféricos podem levar a população a ter que enfrentar obstáculos para seguir as recomendações do Guia Alimentar para a População Brasileira e alcançar uma dieta saudável.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Stettiner, Caio Flavio, Gabriela Carminatti, Alexandre Formigoni, Milton Francisco de Brito, Roberto Padilha Moia, and Alex Paubel Junger. "Varejo Omnichannel:." REMIPE - Revista de Micro e Pequenas Empresas e Empreendedorismo da Fatec Osasco 6, no. 1 (January 2, 2020): 48–68. http://dx.doi.org/10.21574/remipe.v6i1.171.

Full text
Abstract:
O varejo está enfrentando um momento desafiador: o de fornecer uma experiência fluida e sem atrito entre todos os pontos de contato do consumidor com a marca, ou seja, precisa ser "omnichannel". O objetivo deste estudo, então, é entender o que significa ser "omnichannel" e identificar as premissas para que uma empresa consiga entregar essa experiência ao cliente. Para isso, utilizou-se de metodologia exploratória qualitativa, lançando mão de levantamento bibliográfico com autores que auxiliam na compreensão do cenário atual, e de entrevistas com profissionais referência no assunto, buscando informações atualizadas sobre as ações que endereçam uma entrega "omnichannel" em quatro grandes empresas brasileiras: Panvel Farmácias, Magazine Luiza, Lojas Paquetá e Livraria Cultura. Os resultados obtidos mostram que os principais desafios são culturais, principalmente devido ao medo do novo, presente no modelo mental dos profissionais, e ao fato das empresas ainda trabalharem em silos, separando o "online" do "offline". Apesar disso, identificou-se que algumas empresas já estão entregando ações que auxiliam na tangibilização dessa experiência "omnichannel", como compra "online" e retirada em loja ou compra em loja e entrega do produto em casa. Ao fazerem isso, essas empresas focam nas necessidades do consumidor que deseja se relacionar com a marca, não mais com um site ou vendedor de forma isolada. A premissa básica para a conquista dessa experiência, então, é um olhar centrado no cliente ao invés do canal ou forma de entrega, entendendo suas necessidades e se relacionando de forma relevante e fluida através de todos os pontos de contato.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Porto, Roseli Morena. "Varejo multicanal." GV-executivo 5, no. 1 (October 3, 2006): 61. http://dx.doi.org/10.12660/gvexec.v5n1.2006.34373.

Full text
Abstract:
Cresce o número de empresas brasileiras que disponibilizam vários canais para a comercialização de seus produtos e serviços. No varejo, apesar de a prática não ser recente, o uso do comércio eletrônico via Internet vem se apresentando como estratégia para as empresas ampliarem sua inserção no mercado. O artigo discute os desafios da gestão do varejo multicanal e aponta que, se de um lado, ele traz vantagens competitivas, de outro, representa um desafio para as empresas que o adotam.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Limeira, Tânia M. Vidigal. "Varejo virtual." GV-executivo 5, no. 1 (October 3, 2006): 67. http://dx.doi.org/10.12660/gvexec.v5n1.2006.34374.

Full text
Abstract:
O volume de operações registrado recentemente no âmbito do comércio eletrônico atesta que a Internet ainda não chegou às suas últimas fronteiras. Vencidas as barreiras tecnológicas que ainda restam e os hábitos de consumo associados a canais físicos, as perspectivas são notoriamente promissoras. E essa constatação vale tanto para o mundo como para o Brasil. Faz-se aqui um balanço geral desse mercado e apontam-se os novos desafios que as empresas varejistas, que pretendem ampliar suas estratégias no mundo eletrônico, devem obrigatoriamente superar para manterem-se no páreo.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Cardoso, Roberta De Carvalho. "Varejo responsável." GV-executivo 5, no. 1 (October 3, 2006): 94. http://dx.doi.org/10.12660/gvexec.v5n1.2006.34381.

Full text
Abstract:
Coletânea investiga teórica e empiricamente o tema da responsabilidade social no varejo no país e propõe que as empresas têm nas mãos não só oportunidade de ampliar seus negócios mas também compromisso com questões ambientais e humanas mais abrangentes.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Cardoso, Roberta. "Varejo sustentável." GV-executivo 7, no. 5 (October 3, 2008): 70. http://dx.doi.org/10.12660/gvexec.v7n5.2008.34244.

Full text
Abstract:
<p class="MsoNormal"><span style="font-size: 8pt; line-height: 115%; font-family: Verdana, sans-serif; background-image: initial; background-attachment: initial; background-size: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; background-position: initial; background-repeat: initial;">A despeito da relev&acirc;ncia do varejo para a promo&ccedil;&atilde;o de pr&aacute;ticas de responsabilidade social, ainda s&atilde;o poucas as empresas do setor que demonstram ter esse componente inserido na gest&atilde;o estrat&eacute;gica do neg&oacute;cio</span></p>
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Gomes, R. B. S. F., P. A. M. Fonseca, A. M. Liza, J. F. S. Costacurta, D. B. Semolini, A. B. Madeira, and L. A. Toledo. "Varejo Online e Varejo Físico: O Caso Nicoboco." Revista Organizações em Contexto 9, no. 18 (December 31, 2013): 295–324. http://dx.doi.org/10.15603/1982-8756/roc.v9n18p295-324.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Da Silva, Isabella Gil Barbosa, and Eduardo De Paula e. Silva Chaves. "Análise da Propaganda do Varejo Supermercadista no Brasil: um estudo da Semiótica dos maiores Players do Mercado." Revista de Administração IMED 7, no. 2 (December 7, 2017): 124. http://dx.doi.org/10.18256/2237-7956.2017.v7i2.1960.

Full text
Abstract:
O estudo das representações e imagens envolvidas nas campanhas publicitárias é, cada dia mais, um recorrente recurso dos gestores mercadológicos. Dessa forma, compreender e analisar as companhas publicitárias e sua semiótica se faz importante fonte de pesquisa. Nesse contexto surge o seguinte problema de pesquisa: analisar a semiótica das propagandas de varejos supermercadistas nacionais através da constituição de um quadrado semiótico. Foram investigadas as propagandas das maiores marcas de varejo supermercadista no Brasil, pelas variáveis preço, produto e pessoas. E assim, foi constituído o quadrado semiótico para a propaganda dos varejos supermercadistas no Brasil.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Varotto, Luís Fernando. "História do varejo." GV-executivo 5, no. 1 (October 3, 2006): 86. http://dx.doi.org/10.12660/gvexec.v5n1.2006.34379.

Full text
Abstract:
A hist&oacute;ria do varejo no Brasil acompanha os principais momentos da forma&ccedil;&atilde;o econ&ocirc;mica e social do pa&iacute;s. Inicialmente baseado no oferecimento de itens b&aacute;sicos de subsist&ecirc;ncia, o sistema vai se modernizando e se sofisticando at&eacute; chegar aos modelos de grandes hipermercados e shopping centers. Na recapitula&ccedil;&atilde;o dessa hist&oacute;ria, fica evidente a clara tend&ecirc;ncia de concentra&ccedil;&atilde;o do setor.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
More sources

Dissertations / Theses on the topic "Varejo"

1

Borges, Admir Roberto. "Marketing de varejo." Florianópolis, SC, 2001. http://repositorio.ufsc.br/xmlui/handle/123456789/82021.

Full text
Abstract:
Dissertação (mestrado) - Universidade Federal de Santa Catarina, Centro Tecnológico. Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção.
Made available in DSpace on 2012-10-19T10:23:02Z (GMT). No. of bitstreams: 1 187361.pdf: 332642 bytes, checksum: e1fc92c3c0f71c5d0284230312c7ef26 (MD5)
Este estudo se propõe a identificar o efeito das estratégias de marketing utilizadas pelos supermercados compactos, ou de vizinhança como estão sendo chamados, no processo de conquista e fidelização de clientes. A metodologia utilizada se compõe de pesquisa exploratória, através de um variado referencial bibliográfico, e pesquisa de campo, com a aplicação de questionários junto aos gerentes supermercadistas e consumidores. Trabalhou-se o referencial teórico a partir de uma bibliografia técnica, de autores clássicos do marketing e de periódicos específicos. O estudo percorreu as abordagens do marketing e as formulações estratégicas voltadas para o varejo em geral e o supermercado em particular, até aportar no fenômeno do supermercado de vizinhança. Os resultados do trabalho de campo serviram para o balizamento das conclusões, onde se identificou o composto estratégico utilizado pelos supermercadistas e seus efeitos percebidos pelos consumidores. As conclusões que se tirou deste estudo respondem, de modo satisfatório, aos objetivos do trabalho, pois foi possível conhecer as ferramentas de marketing apropriadas e o impacto das ações empregadas na conquista e manutenção de clientes nas lojas dos supermercados vizinhos. Observou-se que o consumidor está respondendo positivamente ao marketing desse formato de loja, principalmente pela conveniência de localização e preço. No entanto, ele se mostra completamente descompromissado com o supermercado que freqüenta. Isso evidencia que os supermercados vizinhos são capazes de conquistar o cliente, levando-o para dentro da loja, mas não conseguem fidelizá-lo.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Porto, Roseli Morena. "Varejo multicanal: grau de integração e o varejo de livros no Brasil." reponame:Repositório Institucional do FGV, 2006. http://hdl.handle.net/10438/2527.

Full text
Abstract:
Made available in DSpace on 2010-04-20T20:48:45Z (GMT). No. of bitstreams: 3 61728.pdf.jpg: 13824 bytes, checksum: a8056fefb2442188ad66b376a433a704 (MD5) 61728.pdf: 2328161 bytes, checksum: b6ceb6a8c656bf07632bad6af4918757 (MD5) 61728.pdf.txt: 461355 bytes, checksum: 0d34dfb5490d953ae1de28c154dc8d89 (MD5) Previous issue date: 2006-06-22T00:00:00Z
Upon a decade of business Internet in Brazil is celebrated, specialists are unanimous to state that it did not only come for good but it has chiefly led many businesses to adopt new channels, industries to rethink their focuses, having introduced them to new ways of assisting their customers, besides having prompted changes in management, operations, and development of their strategies. Such a context serves as basis to outline this study’s main purpose, which is to investigate the integration phenomenon in the multichannel retail trade of Brazilian companies focused on the bookstore business. Multichannel retail means the companies’ know-how of making available to their customers more than one channel for them to shop, with physical stores and business sites in Web environment being prominent. This research's particular purpose is to understand the studied companies’ goals when adopting the multichannel retail technique if compared to the expansion strategy, how the already existing competitive advantages were leveraged with the integration of virtual stores, which is the degree of activities integration in both physical and virtual environments as regards management, operations, and measurement, as well as concerning variables of “The Six P’s of the Retail Mix” endeavoring to ascertain how they are found in the different stages of integration. For such purpose, the theoretical reference tried to add to the Multichannel Retail concept the elements of the already established concepts of Growth Strategy, Strategic Business Unit (SBUs), and Synergy. This qualitative research was carried out with three bookstore chains with strong nationwide presence. The results found show that the surveyed companies managed to expand their businesses and leverage their competitive advantages, integrating distinctively the management, operations, and measurement, as well as the variables of their retail-trade compound, placing them in different stages of integration of both their physical and virtual channels.
Quando se comemora uma década da Internet comercial no Brasil, é consenso entre os estudiosos que ela não apenas chegou para ficar, mas principalmente, levou muitos negócios a adotarem novos canais, setores a repensarem seus enfoques e indicou novas formas de atender a seus clientes, além de ter provocado mudanças na gestão, operações e formulação de suas estratégias. Neste contexto delineia-se o principal objetivo deste estudo que é investigar o fenômeno da integração no varejo multicanal em empresas brasileiras do setor varejista direcionadas à comercialização de livros. Entende-se por varejo multicanal a disponibilização por parte das empresas de mais de um canal para que seus clientes possam realizar suas compras, com a predominância de lojas físicas e sites comerciais em ambiente Web. O estudo tem por objetivos específicos entender os propósitos das empresas estudadas na adoção do varejo multicanal em relação à estratégia de expansão, como as vantagens competitivas já existentes foram alavancadas com a integração da loja virtual, qual o grau de integração das atividades nos ambientes físico e virtual em relação à gestão, operações e mensuração e no que se refere às variáveis do composto varejista, procurando levantar como estão situadas nos diferentes estágios de integração. Para tanto o referencial teórico procurou adicionar ao conceito de Varejo Multicanal, os elementos dos conceitos consagrados de Estratégia de Crescimento, Unidade Estratégica de Negócios (UENs) e Sinergia. A pesquisa de caráter exploratório foi conduzida em três redes de livrarias com forte presença nacional. Os resultados encontrados mostram que as empresas estudadas conseguiram expandir seus negócios e alavancar suas vantagens competitivas, integrando de forma distinta a gestão, operações e mensuração, bem como as variáveis de seu composto varejista, situando-as em diferentes estágios de integração de seus canais físico e virtual.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Deluca, Marcelo Augusto Menezes. "Varejo supermercadista da Grande Florianópolis." Florianópolis, SC, 2001. http://repositorio.ufsc.br/xmlui/handle/123456789/82082.

Full text
Abstract:
Dissertação (mestrado) - Universidade Federal de Santa Catarina, Centro Sócio-Econômico
Made available in DSpace on 2012-10-19T11:18:41Z (GMT). No. of bitstreams: 0Bitstream added on 2014-09-25T23:56:40Z : No. of bitstreams: 1 181737.pdf: 15580488 bytes, checksum: 5f99353ea26fb7124821b5a82f0949a4 (MD5)
Esta dissertação de Mestrado em Administração teve como objetivo geral a análise de como funcionam as forças competitivas propostas por Michael Porter no varejo supermercadistada da Grande Florianópolis. Trata-se de uma pesquisa qualitativa e com estudo multi-caso, com predominância no estudo da estratégia , varejo e marketing de varejo. Entre os objetivos da pesquisa, buscou-se verificar: como funcionam os concorrentes dos supermercados da Grande Florianópolis; a ameaça de novos entrantes no varejo supermercadista da Grande Florianópolis; a ameaça de produtos substitutos nos supermercados da Grande Florianópolis; o grau de poder de negociação dos fornecedores e o grau de poder de negociação dos clientes, e, as forças competitivas que atuam com mais intensidade no varejo supermercadista em estudo. Concluiu-se que duas forças representam maior impacto no mercado estudado: a rivalidade entre os concorrentes e o poder de negociação dos fornecedores
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Edelweiss, Danila Lorens. "Capital intelectual no varejo brasileiro." reponame:Repositório Institucional do FGV, 1999. http://hdl.handle.net/10438/5602.

Full text
Abstract:
Made available in DSpace on 2010-04-20T20:20:09Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 1999-06-10T00:00:00Z
Através de uma pesquisa realizada com empresas rio setor de varejo, é realizada uma análise do conjunto de indicadores de capital intelectual com o objetivo de buscar evidências que empresas que apresentam melhores indicadores de capital intelectual, também apresentam melhores resultados financeiros.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Curzio, Paulo Henrique Azevedo. "Cadeia meios-fim no varejo cultural." reponame:Repositório Institucional do FGV, 2015. http://hdl.handle.net/10438/13608.

Full text
Abstract:
Submitted by Paulo Curzio (curzioph@gmail.com) on 2015-03-26T17:17:46Z No. of bitstreams: 1 Dissertação Paulo Henrique Curzio EAESP.pdf: 4193775 bytes, checksum: 1792aedb76b16ba6474fdef23b4301da (MD5)
Rejected by PAMELA BELTRAN TONSA (pamela.tonsa@fgv.br), reason: Bom dia Paulo, Para que possamos agilizar seu processo, você deve fazer algumas alterações: * O titulo submetido ao trabalho não corresponde ao que encontra-se na ATA ( CADEIA MEIOS-FIM NO VAREJO CULTURAL ) Para que possamos aceitar, você deverá solicitar a sua orientadora que compareça a secretaria para fazer a alteração no verso do documento. *As palavras Resumo e Abstract devem ser em negrito, as demais palavras sem negrito. *É obrigatorio o AGRADECIMENTO. Qualquer duvida estou a disposição, Att. Pâmela Tonsa 3799-7852 on 2015-03-30T13:40:12Z (GMT)
Submitted by Paulo Curzio (curzioph@gmail.com) on 2015-03-30T20:34:10Z No. of bitstreams: 1 Dissertação Paulo Henrique Curzio 2015.pdf: 4196656 bytes, checksum: 77c1ab61feda18f54697bb4872d4aa57 (MD5)
Approved for entry into archive by PAMELA BELTRAN TONSA (pamela.tonsa@fgv.br) on 2015-03-31T11:29:48Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Dissertação Paulo Henrique Curzio 2015.pdf: 4196656 bytes, checksum: 77c1ab61feda18f54697bb4872d4aa57 (MD5)
Made available in DSpace on 2015-03-31T17:31:22Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Dissertação Paulo Henrique Curzio 2015.pdf: 4196656 bytes, checksum: 77c1ab61feda18f54697bb4872d4aa57 (MD5) Previous issue date: 2015-02-23
O objetivo geral desta pesquisa foi compreender as cadeias meios-fim de consumidores em relação à experiência de compra no varejo cultural, mais especificamente em livrarias megastore – para isso, foram identificados os principais atributos, consequência e valores pessoais a fim de analisar suas inter-relações. Além disso, foram exploradas as particularidades das cadeias meios-fim de clientes divididos por comportamento de compra. Esta pesquisa pretendeu, ainda, analisar até que ponto os elementos que criam a experiência de compra estão alinhados às cadeias meios-fim dos clientes. Design/metodologia/abordagem: O trabalho utilizou a técnica laddering por meio de 56 entrevistas em profundidade com clientes de uma livraria megastore. A análise de conteúdo foi realizada por dois pesquisadores independentes e permitiu a geração de quatro mapas hierárquicos de valor (HVM): um mapa geral referente às cadeias meios-fim dos clientes e três mapas de clientes divididos por comportamentos de compra. Principais achados: Os HVM permitiram evidenciar as relações mais fortes nas cadeias meios-fim dos clientes, bem como comparar os diferentes grupos de comportamento de compra. Concluiu-se que o cliente da livraria é orientado por, principalmente, seis valores pessoais pertencentes a diferentes dimensões de valor, indicando sua alta complexidade. A pesquisa identificou, ainda, que a segmentação por comportamento de compra não apresenta particularidades relevantes, referentes às cadeias meios-fim, em todos os grupos; e que a compreensão das cadeias meios-fim, de fato, possuem enorme potencial para auxiliar a criação da experiência de compra no varejo cultural, uma vez que estão altamente relacionadas. Originalidade/valor: Este trabalho ampliou a compreensão das cadeias meios-fim no setor cultural e de sua integração com a criação da experiência de compra no varejo – questões ainda pouco exploradas por trabalhos de marketing.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Couto, Monica Antunes do. "Promoção de preço no varejo alimentar." reponame:Repositório Institucional do FGV, 2017. http://hdl.handle.net/10438/19966.

Full text
Abstract:
Submitted by Monica Antunes do Couto (monicaacouto@hotmail.com) on 2018-01-26T00:10:28Z No. of bitstreams: 1 Dissertação_Monica Couto.pdf: 1486661 bytes, checksum: 95cbd57f52daf59e08cc96172f62c855 (MD5)
Rejected by Mayara Costa de Sousa (mayara.sousa@fgv.br), reason: Boa tarde Monica, Alguns ajustes devem ser realizados conforme normas: 1. O nome GETULIO não tem acento; 2. O título do trabalho deve estar todo em caixa alta; 3. As palavras-chave do abstract devem ser separadas por ponto e vírgula; 4. Elementos pré-textuais não devem ser inseridos no sumário - somente da introdução em diante; 5. Lista de tabelas, lista de figuras entram antes do sumário; Att, Mayara 3799-3438 on 2018-01-26T20:50:14Z (GMT)
Submitted by Monica Antunes do Couto (monicaacouto@hotmail.com) on 2018-01-28T23:19:47Z No. of bitstreams: 1 Dissertação_Monica Couto.pdf: 1487098 bytes, checksum: 9f91f6546893867e1e2c1acb4e39b06f (MD5)
Approved for entry into archive by Mayara Costa de Sousa (mayara.sousa@fgv.br) on 2018-01-29T20:48:08Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Dissertação_Monica Couto.pdf: 1487098 bytes, checksum: 9f91f6546893867e1e2c1acb4e39b06f (MD5)
Made available in DSpace on 2018-01-30T11:26:19Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Dissertação_Monica Couto.pdf: 1487098 bytes, checksum: 9f91f6546893867e1e2c1acb4e39b06f (MD5) Previous issue date: 2017-12-18
O presente estudo tem como objetivo investigar a sensibilidade do consumidor a preço após promoções com diferentes percentuais de desconto em produtos líderes e não líderes e com duas maneiras distintas de comunicação da oferta. Tal questão é relevante, pois um plano de oferta otimizado possibilita ganho dos dois lados da cadeia: consumidor e varejista. O consumidor reconhece e valoriza a oferta e o supermercadista não sofre com o desperdício de recursos financeiros, ou com a aplicação de recursos em produtos que trazem pouco retorno à empresa. Além disso, se a empresa compreende o comportamento do cliente em períodos promocionais é possível projetar melhor as receitas e o estoque. Algumas variações de desconto não são reconhecidas pelos clientes e, portanto, não resultam em aumento na quantidade comprada. Além disso, a maneira que uma oferta é comunicada desempenha um papel fundamental para o sucesso de uma promoção de preço, seja ela para produtos líderes ou não líderes. Os resultados dos experimentos foram medidos de maneira comparativa entre os produtos analisados. A pesquisa foi realizada em uma rede de supermercados no interior do Estado de São Paulo e é quantitativa experimental. Este estudo pretende contribuir para a prática empresarial e acadêmica. No plano corporativo, possibilita um melhor entendimento de como variações no percentual de desconto de preço influenciam de maneira diferente na quantidade vendida, oferece alternativas que possibilitam aos varejistas a implantação de políticas de oferta mais eficientes, ampliando o conhecimento da relação: precificação e respostas dos consumidores, e mostra que mudanças simples na maneira de comunicar a oferta geram impactos importantes na quantidade vendida. Já no plano acadêmico, agrega conteúdo à literatura de precificação no varejo. Os resultados deste estudo trazem implicações para os varejistas e a indústria alimentícia.
The present study aims to investigate the price sensitivity of consumers to price and promotions with different percentages of price reduction in leading and non-leading products and to two different ways of communicating the offer. This investigation is relevant, since optimized alternatives allow the gain of both sides: consumer and retailer. To the consumers, as they recognize and value the price promotion, and to the supermarkets, as they will not suffer from the waste of financial resources, or the application of resources in products that bring little return to the company. In addition, if the company understands customer behavior during promotional efforts, sales and inventories can be better predicted. Some price promotional discount variations are not recognized by customers and therefore do not result in an increase in the quantity purchased. In addition, the way an offer is communicated plays a key role in the success of a price promotion, whether for leading or non-leading products. An empirical research through experimental design was conducted, allowing valuable comparisons among different products and different price and promotional alternatives. The research was carried out in a supermarket chain in cities of the State of São Paulo. This study offers contributions not only to conceptual frameworks, but also to business applications. At the corporate level, it contributes to: a better understanding of how variations in the percentage of price discounts influence the quantity sold, offers alternatives for retailers to implement more efficient promotional policies, broadens the knowledge about the relationship between pricing and consumer responses, and shows that simple changes in the way to communicate promotions can have significant impacts on the quantity sold. In the conceptual context, it aggregates knowledge to the literature of pricing in the retail industry. The results of this study have therefore implications for retailers and for the food industry.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Rodrigues, Ricardo Rossetto. "Contribuições à gestão da marca corporativa no varejo brasileiro: estudo de caso na rede de varejo Magazine Luiza." Universidade de São Paulo, 2009. http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/96/96132/tde-29062009-100530/.

Full text
Abstract:
Esta Dissertação de mestrado tem como objetivo identificar e analisar junto ao varejo como é feita a gestão da sua marca corporativa. Tanto a gestão de marcas, quanto sua aplicação no varejo, são temas novos e em evolução, que não apresentam um modelo único e consolidado. Muitos autores se complementam e ampliam o conceito de marca. Para essa dissertação foi considerada a gestão da marca em um nível estratégico que possa até orientar as decisões corporativas. Foi realizado um estudo de caso com o varejista Magazine Luiza que tem um reconhecido trabalho em marca. O estudo mostrou que o conjunto de elementos, e o enfoque que podem ser atribuidos à gestão de marcas na empresa se equiparam as variáveis do estudo. Assim, mesmo a marca sendo tratada em alguns momentos no nível tático/operacional e em outros no estratégico, pode-se dizer que houve uma afinidade muito grande entre a prática e a teoria. Existiu concordância em muitos fatos e o caso efetivamente trouxe contribuições e confirmações.
This work has as objective to identify and to analyze to the retail as the corporate brand management is made. As much the brand management, how much its application in the retail, is new subjects and in evolution, that does not present only consolidated model. Many authors is complement and extend the brand concept. For this dissertation the brand management in a strategic level was considered that has guided the corporate decisions. A study of case with the Magazine Luiza who has a recognized brand work. The study it showed that the set of elements, and the approach that can be attributed to the brand management in the company if equalize the variable of the study. Thus, exactly the treated brand being at some moments in operational the tactical level and others in the strategical one, can be said that it had a very great affinity between the practical one and the theory. Agreement in many facts existed and the case effectively brought contributions and confirmations.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Pecht, Luis Henrique. "Variáveis influenciadoras das perdas no varejo alimentar." Universidade de São Paulo, 2017. http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12139/tde-13122017-155623/.

Full text
Abstract:
Esta dissertação busca entender como ocorrem as perdas no varejo alimentar. Analisaram-se longitudinalmente, diferentes unidades de uma grande rede do setor alimentício, atuando em um setor com mais jogadores,o que traz, invariavelmente, em médio prazo, a necessidade de maior eficiência. Nesse sentido, o impacto das perdas e desperdício nos lucros das empresas e no varejo como um todo, de acordo com indicadores setoriais, é bastante significativo, uma vez que tais perdas ocorrem ao se negociar/comprar, produzir/entregar e vender. Essa situação revela a existência de uma oportunidade para ampliar a eficiência, desse aspecto, da operação comercial. Utilizou-se como forma de mensuração, a diferença entre o custo teórico e o custo apurado após sucessivas contagens de inventário. A seleção das variáveis preditivas analisadas apoiou-se, principalmente no escopo teórico da sociologia e da economia das organizações. Após aplicar a técnica de regressão de dados em painel, variáveis preditivas físicas das unidades e outras, relativas aos funcionários e variáveis sócio demográficas do principal gestor, mostraram-se significativas em explicar os diferentes níveis de perdas.
In this paper, we seek to understand how wastes occur, in the food service industry. Different business units, from a large restaurant chain, were longitudinally analyzed. Considering the fact that more players operate in this growing Brazil industry, invariably it brings the need for greater efficiency, in the medium term. In this sense, the impact of losses or waste on corporate profits, according to industry indicators, is still quite significant, since they occur during all steps of the production/sales chain. This situation reveals the existence of an opportunity to increase the efficiency on the operation\'s field. Waste\'s measurement method applied in this research was the difference between the theoretical cost and the actual cost, based on successive inventory counts. The selection of the candidates\' predictive variables was supported, mainly, by the Sociology and Economics of Strategy fields. After the application of a panel data regression technique, variables related to the store´s physical format, employees profile and the unit main manager\'s socio-demographic were found significant to explain different levels of waste.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Veríssimo, Henrique Urubatã Dias Silva. "Segmentação de mercado aplicada ao varejo online." Universidade de São Paulo, 2011. http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12139/tde-30112011-200721/.

Full text
Abstract:
O canal online de vendas de varejo por meio da Internet tem mostrado impressionante crescimento em termos de uso por parte dos consumidores desde o início dos anos 2000 até 2011, com boas perspectivas de trajetória ascendente para os próximos anos. Essa evolução realça a importância de se realizar planejamento estratégico de negócios que leve em conta o advento da era digital. A segmentação de mercado, tema central deste estudo, é o primeiro requisito para a formulação das estratégias de marketing das empresas, segundo Lambin (2000). Wedel e Kamakura (2000) e Kotler e Keller (2006) são as principais referências para os conceitos de segmentação utilizados neste estudo. Com uma amostra por conveniência formada por 743 consumidores do Brasil, procurou-se investigar, em uma primeira etapa, de caráter exploratório, aspectos ou fatores relacionados ao comportamento de aquisição de produtos no contexto do varejo online. Foi encontrada, principalmente, uma significante relação positiva entre o tempo desde a primeira compra online e maiores frequências de compra anuais pela Internet, o que sugere a importância da familiaridade e confiança para uso mais frequente do canal. A segunda e a terceira etapas foram baseadas principalmente em um modelo proposto por Overby e Lee (2006), que sugere a existência de relações de dependência entre \"intenção de compra\" versus \"valores associados à utilização do canal online\" e \"preferência por determinado site\". Na segunda etapa, de caráter correlacional, foi verificado que os dados coletados se ajustaram adequadamente ao modelo em questão por meio do uso de modelagem de equações estruturais. O objetivo da terceira etapa era verificar a existência de diferenças nas relações de dependência entre os fatores quando são considerados diferentes grupos de consumidores. Conforme recomendações de Hahn et al. (2002), isto foi feito por meio do uso das técnicas de mistura finita em PLS (FIMIX-PLS) e posteriormente por análise de multigrupos em PLS (PLS-MGA) (Henseler et al., 2009). Foram encontradas diferenças significantes para a importância de fatores ao se considerarem os seguintes segmentos: \"feminino\" (as mulheres deram mais importância para o \"valor utilitário\" do que o observado para a amostra total), \"pessoas que dão pouca importância à familiaridade com a loja online\" e \"pessoas que compram online 1 ou 2 vezes ao ano\" (essas pessoas deram mais importância ao \"valor hedônico\" que o observado para a amostra total) e \"compradores de livros\" (que deram menos importância para a preferência que o observado para a amostra total). A análise das diferenças nas relações entre os fatores contribuiu para a atribuição de avaliações de \"grau de resposta\" para cada segmento em relação aos fatores estudados. O grau de resposta é um dos critérios mais críticos para uma segmentação de mercado eficaz e consequentemente pode gerar subsídios importantes para o planejamento estratégico de marketing no contexto do varejo online.
The online retail channel has shown impressive growth in terms of its use by consumers since the beginning of years 2000 up to 2011, with good perspectives of growth for the next years. This growth enhances the business-oriented importance of carrying through strategic planning that takes into account the advent of the digital age. Market segmentation, a central theme of this study, is the first requisite for the formulation of marketing strategies by companies according to Lambin (2000). Wedel and Kamakura (2000) and Kotler and Keller (2006) are the main references for the concepts of segmentation mentioned in this study. With a convenience sample formed by 743 Brazilian consumers, the purpose was to investigate, with an exploratory character at a first stage, aspects or factors related to consumer behavior when purchasing products in the context of online retailing. The main finding of this stage was a significant positive relation between \"the time since the first online purchase\"(time since adoption of the channel) and greater annual frequencies of purchase on the Internet. This suggests the importance of familiarity and confidence for generating more frequent use of the online retail channel by consumers. Second and third stages of this study were mainly based on a model proposed by Overby and Lee (2006) which suggests the existence of dependence relationships between \"purchase intention\" versus \"values associated to the use of online channel\" and \"preference for determined online site\". The second stage had correlacional character, and it was verified that the collected data were adjusted adequately to the model in question by means of using structural equation modeling. The objective of the third stage was to verify the existence of differences in dependence relationships among the studied factors when different groups of consumers were considered. Finite mixtures in PLS (FIMIX-PLS procedures) and multi-group analysis in PLS (MGA-PLS) were made following recommendations of Hahn et al. (2002) and Henseler et al. (2009) respectively. Significant differences for the importance of factors for different segments were found: \"feminine\" (women gave more importance to the \"utilitarian value\" when compared the total sample), \"people who give little importance to the familiarity with the online store\" and \"people who buy online 1 or 2 times per year\" (these groups gave more importance to hedonic value when compared to total sample) and finally \"book purchasers\" (who gave less importance to preference when compared to total sample\"). Analysis of the differences in the relationships among the studied factors contributed for evaluating the \"responsiveness\" criterion for each segment. Responsiveness is one of the most critical criteria for effectiveness of any market segmentation and consequently this contribution can generate important subsidies for strategic marketing planning in the context of online retailing.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Almeida, César Rodrigues de. "A retenção de talentos no varejo bancário." Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, 2009. https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1354.

Full text
Abstract:
Made available in DSpace on 2016-04-25T16:45:21Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Cesar Rodrigues de Almeida.pdf: 781276 bytes, checksum: a4c6e6c8c1d86e0f3fb19d1c04784b9f (MD5) Previous issue date: 2009-10-22
This work aims to recognize and demonstrate through the expectations and wishes of the new banking employee what they think about the future of labor market. How to plan their careers, their image for the bank firm and what is more important in their ambition to stay or leave the institution. Bank industry should improve its relationship with their customers, as a matter of fact there is an increase even in concentration and competition by the institutions. More over, banks should empower and transform their employees into customer relationship agents. With technological changes and the transformation, in the last decade, of the labor market characteristic, financial firms are facing a greater competition from other careers, so that their talents are disputed by other segments. In this new reality of greater concentration, intense competition, greater demands from customers and careers competition banks have been given a high turnover in their early careers. What hinders the improvement of their career. We made use of participant observation with active participation in the community studied, making use of field notes, as well as conducting informal interviews and focused. In this context the research were focuses in employees with a maximum of 5 years of banking work in a large financial institution, which are at the initial positions of the banking career in public services agencies of the Sao Paulo city and specializing on serving the public universities. The main result of this study is that all banking employees have already received offers to switch jobs, in their short careers. In other words, banking employees are harassed by other corporate companies. Thus, in the case of an improvement in the Brazilian labor market, the bank industry will have difficult to retain their talents. In our research it became clear that today when banking employees are invited for another job and do not accept, it depends on the opportunities offers by the bank, on the vision of the future and greatly the image and brand of the institution. The banking employees knows the thru value of their salary and will only be seduced by a good pay offer, if it comes with benefits and the image of the new company should be at least the same of the bank where the employee works. Nowadays, a good pay offer should come together with a career plan. The research focus on workers up to 29 years old whom are at the moment of future decisions, for them is not enough just having a good financial offer or benefits or a good corporate image, the company must join all of this with future career s perspective
Este trabalho visa identificar, através das expectativas de funcionários em início de carreira bancária, o que pensam do futuro no mercado de trabalho, como planejam a carreira, se reconhecem algum esforço da instituição em retê-los e, o que é mais importante, a perspectiva para ficar ou sair do banco. Os bancos precisam melhorar o relacionamento com os seus clientes uma vez que aumenta a concentração e a concorrência entre as instituições torna-se mais acirrada. Para superar o impasse, há necessidade de capacitar e transformar seus colaboradores em agentes de relacionamento junto à clientela. Com as mudanças tecnológicas e as transformações ocorridas na última década, o mercado de trabalho bancário passou a sofrer, também, concorrência de outras carreiras, fazendo com que os seus talentos sejam disputados por outros segmentos. Nesta nova realidade, com grande concentração, forte concorrência, maiores exigências dos clientes e carreiras concorrentes, os bancos passaram a ter um alto turnover em suas carreiras iniciais. O que dificulta na melhoria do atendimento. Foi realizada uma pesquisa de observação participante, com participação ativa na comunidade pesquisada, fazendo uso de anotações, notas de campo, bem como realizando entrevistas informais e focalizadas. Neste contexto, abordamos jovens com, no máximo, cinco anos de atuação em uma grande instituição financeira, em cargos iniciais da carreira bancária, em agências da cidade de São Paulo especializadas no atendimento ao público universitário. O aspecto a destacar é que todos os entrevistados receberam ofertas para trocar de emprego, em suas curtas carreiras profissionais. Os funcionários de banco são assediados pela concorrência e por outras empresas. No caso de uma melhora do mercado de trabalho brasileiro, os bancos terão cada vez mais dificuldades para reter os seus talentos. Ficou patente que o atual empregado de banco, quando é convidado e não aceita trocar de emprego, baseia a decisão nas oportunidades que imagina ter no próprio banco, demonstrando boa visão do futuro e valorização da imagem e da marca da instituição. O funcionário bancário tem noção do valor do seu salário e somente será seduzido por uma boa oferta salarial, acompanhada por benefícios que entendem ser direito. Além disso, a imagem da empresa que faz a proposta tem que ser, no mínimo, a mesma do banco onde está trabalhando e é necessário que venha acompanhada de um plano de carreira. Foram ouvidas pessoas com até 29 anos de idade, que estão no momento de decisão do futuro pretendido. Para este contingente, não basta atender uma das condições, seja uma boa proposta financeira ou boa imagem. Acreditam que somente se todas as premissas forem estará modulado um cenário de boas perspectivas futuras
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
More sources

Books on the topic "Varejo"

1

author, Barki Edgard, ed. Varejo no Brasil: Gestão e estratégia. 2nd ed. São Paulo: Editora Atlas S.A., 2014.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Parente, Juracy. Varejo no Brasil: Gestão e estratégia. São Paulo: Editora Atlas, 2000.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Dante. O diabo ataca no varejo: Crônicas escolhidas. Curitiba: Editora Esplendor, 2014.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Matias, Alberto Borges. Insucesso de grandes bancos privados brasileiros de varejo. Baueri, SP, Brasil: Manole, 2002.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Cyrillo, Denise Cavalini. O papel dos supermercados no varejo de alimentos. São Paulo-SP: Instituto de Pesquisas Econômicas, 1987.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Adoriana Varejon: Adriana Varejão. Tōkyō: Hara Bijutsukan, 2007.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Garrefa, Fernando. Shopping centers: De centro de abastecimento a produto de consumo. São Paulo: Editora Senac São Paulo, 2007.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Serrentino, Alberto. Varejo e Brasil: Reflexões estratégicas : pensar simples em ambiente complexo. São Paulo: VARESE Retail Strategy, 2015.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Machado, João Batista. Política, no atacado e a varejo: A memória da República no RN. Natal: CERN, 1993.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Ana Paula S. C. Miotto, Marcelo Moll Brandão, and Luís Fernando Varotto. Varejo em polos de rua: Dinamizando o comércio e revitalizando as cidades. São Paulo, Brasil: Actual, 2020.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
More sources

Book chapters on the topic "Varejo"

1

Dishon-Brown, Amanda. "Varela, Francisco." In Encyclopedia of Couple and Family Therapy, 3104–5. Cham: Springer International Publishing, 2019. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-49425-8_745.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Dishon-Brown, Amanda. "Varela, Francisco." In Encyclopedia of Couple and Family Therapy, 1–2. Cham: Springer International Publishing, 2017. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-15877-8_745-1.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Singleton, Brian. "Vardo." In ANU Productions, 75–94. London: Palgrave Macmillan UK, 2016. http://dx.doi.org/10.1057/978-1-349-95133-8_5.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Schrey-Vasara, Gabriele. "Vartio, Marja-Liisa." In Kindlers Literatur Lexikon (KLL), 1. Stuttgart: J.B. Metzler, 2020. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-476-05728-0_20543-1.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Casimiro, Tânia Manuel. "Gomes, Mário Varela." In Encyclopedia of Global Archaeology, 4634–36. Cham: Springer International Publishing, 2020. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-30018-0_2464.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Di Martino, Mario, Alessandro Coletta, Maria Libera Battagliere, and Maria Virelli. "Vargeão Dome, Brazil." In Encyclopedic Atlas of Terrestrial Impact Craters, 685–88. Cham: Springer International Publishing, 2019. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-05451-9_189.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Casimiro, Tânia Manuel. "Gomes, Mário Varela." In Encyclopedia of Global Archaeology, 3077–79. New York, NY: Springer New York, 2014. http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4419-0465-2_2464.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

"Front Matter." In Varejo 2.0, ii—iii. Elsevier, 2012. http://dx.doi.org/10.1016/b978-85-352-5109-8.50001-3.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

"Copyright." In Varejo 2.0, iv. Elsevier, 2012. http://dx.doi.org/10.1016/b978-85-352-5109-8.50002-5.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Terra, José Cláudio Cyrineu, Renée, Renée, and Terra. "Dedicação." In Varejo 2.0, v. Elsevier, 2012. http://dx.doi.org/10.1016/b978-85-352-5109-8.50003-7.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles

Conference papers on the topic "Varejo"

1

PIRES, Nayara, Valter CALDANA, and Ana Flávia BRAZ. "O Varejo Digital do Magazine Luiza." In VII Colóquio Internacional sobre Comércio e Cidade. São Paulo: Editora Blucher, 2020. http://dx.doi.org/10.5151/viicincci-42.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Silva, Gabriela Rorato, and Rita de Castro Engler. "DESIGN PARA IDOSOS NO VAREJO DE ALIMENTOS." In 12º Congresso Brasileiro de Pesquisa e Desenvolvimento em Design. São Paulo: Editora Blucher, 2016. http://dx.doi.org/10.5151/despro-ped2016-0495.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Santana, Bruno Joaquim de, and Rhayssa Ferreira Martins. "METAVERSO: UMA NOVA PORTA PARA O VAREJO FARMACÊUTICO." In III Simpósio de Saúde e Meio Ambiente. Congresse.me, 2022. http://dx.doi.org/10.54265/vakf8027.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

ALMEIDA, RITA DE CASSIA DAMIANA DE. "Layout o aliado do merchandising no varejo: Estudo de caso aplicado." In ENEGEP 2019 - Encontro Nacional de Engenharia de Produção. ENEGEP 2019 - Encontro Nacional de Engenharia de Produção, 2019. http://dx.doi.org/10.14488/enegep2019_tn_sto_290_1637_39295.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Leme da Silva, Thiago, and JOAO PINHEIRO DE BARROS NETO. "VAREJO ONLINE DURANTE A PANDEMIA DE COVID-19: PERCEPÇÕES DO CONSUMIDOR." In IV Simpósio de Engenharia, Gestão e Inovação. Recife: Even3, 2021. http://dx.doi.org/10.29327/sengi2021.341709.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Salomão, Gabriela, Alessandro Marco Rosini, and Maria Cristina Tecilla. "A INFLUÊNCIA DAS REDES SOCIAIS NAS EMPRESAS NO SETOR DE VAREJO." In 13th CONTECSI International Conference on Information Systems and Technology Management. TECSI, 2016. http://dx.doi.org/10.5748/9788599693124-13contecsi/rf-3837.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

MESQUITA, RENZO PARANAÍBA, JOSÉ ARNALDO BARRA MONTEVECHI, and FABIANO LEAL. "SIMULAÇÃO COMPUTACIONAL APLICADA EM UM PROBLEMA DE LOGÍSTICA INTERNA DO VAREJO." In ENEGEP 2022 - Encontro Nacional de Engenharia de Produção. ENEGEP 2022 - Encontro Nacional de Engenharia de Produção, 2022. http://dx.doi.org/10.14488/enegep2022_tn_st_384_1900_43175.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Santos, Paulo Henrique Aveniente, and Eduardo Toledo Santos. "SISTEMA DE ORIENTAÇÃO TÉCNICA AO CLIENTE DO VAREJO DE MATERIAL DE CONSTRUÇÃO." In VII Encontro de Tecnologia de Informação e Comunicação na Construção - Edificações, Infra-estrutura e Cidade: Do BIM ao CIM. São Paulo: Editora Edgard Blücher, 2015. http://dx.doi.org/10.5151/engpro-tic2015-043.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Abreu, Leiliane Maria de Oliveira. "A Perspectiva de Varejo Sobre a Gestão de Designe do Visual Merchandising." In Colóquio Internacional de Design 2020. São Paulo: Editora Blucher, 2020. http://dx.doi.org/10.5151/cid2020-12.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Amorim, Everton Silva de, and Mauro Cesar Bernardes. "Um modelo para Governança da Segurança da Informação em Empresas de Varejo." In 14th CONTECSI International Conference on Information Systems and Technology Management. TECSI, 2017. http://dx.doi.org/10.5748/9788599693131-14contecsi/ps-4541.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles

Reports on the topic "Varejo"

1

Oliveira, Glauco. Cadernos do Cade- Varejo de Gasolina - 2014. Departamento de Estudos Econômicos - Cade, September 2014. http://dx.doi.org/10.52896/dee.cc1.014.

Full text
Abstract:
A primeira edição dos Cadernos do Cade trata do setor de “varejo de combustíveis automotivos”, com foco no produto gasolina, descrevendo a cadeia produtiva, aspectos regulatórios e as decisões do Cade em atos de concentração e denúncias de cartel.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Lindberg, Lars. Vammaisten henkilöiden yksilöllinen tuki ja palvelut – malleja Pohjoismaissa. Nordens välfärdscenter, November 2021. http://dx.doi.org/10.52746/dciy2946.

Full text
Abstract:
Miten erilaiset mallit yksilöllisen tuen järjestämiseksi, kuten henkilökohtainen budjetti, voivat vahvistaa vammaisten henkilöiden oikeuksia koskevan YK:n yleissopimuksen toimeenpanoa? Henkilökohtaisella budjetilla tarkoitetaan rahasummaa tai varoja, jotka määritellään henkilölle hänen tarpeenarvioinnissaan tunnistettuun tarkoitukseen. Budjetin varat voi käyttää tarvitsemiinsa palveluihin. Henkilökohtainen budjetti on käytössä sosiaali- ja terveydenhuollossa useassa maassa. Pohjoismaissa henkilökohtainen apu on ensisijainen esimerkki tämänkaltaisista ratkaisuista, mutta myös muita malleja on kokeiltu ja otettu käyttöön sosiaali- ja terveydenhuollossa, esimerkiksi valinnanvapausjärjestelmiä ja enemmän mahdollisuuksia palvelunkäyttäjille valita palveluntuottaja. Raportissa esitellään Pohjoismaissa käytettäviä malleja yksilöllisen tuen järjestämiseksi vammaisille henkilöille ja kokemuksia niistä. Kartoitus on toteutettu Pohjoismaiden hyvinvointikeskuksen ja suomalaisen Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) yhteistyönä. Raporttia tullaan hyödyntämään tausta-aineistona, kun vammaisten palveluja koskevaa lainsäädäntöä uudistetaan Suomessa.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Hadnagy, Judit, and Christina Lindström. Årsrapport 2021 Nordens välfärdscenter. Nordens välfärdscenter, March 2021. http://dx.doi.org/10.52746/dvsk1141.

Full text
Abstract:
Trots pandemin blev 2021 ett år fyllt med aktiviteter. Tack vare vår digitala omställning nådde vi en ännu större publik och kunde fortsätta stödja nätverk, arrangera webbinarier och sprida aktuell kunskap. Nordens välfärdscenter gav under året ut 14 publikationer och arrangerade 37 olika arrangemang – samt uppfyllde 52 av våra 58 resultatmål.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Stenberg, Rebecca. Efterforskning av försvunna personer: Mot en kunskapsbaserad verksamhet: Polisens hantering av information och kunskap. Linköping University Electronic Press, February 2022. http://dx.doi.org/10.3384/9789179292812.

Full text
Abstract:
Denna rapport har skrivits inom ramen för det tvärvetenskapliga forskningsprogrammet ”Effektiv räddning på framtidens skadeplats” som fokuserar på komplexiteten i det framtida räddningssystemet, till exempel med avseende på resurser, teknik, metodutveckling och utvärdering. ”Effektiv räddning på framtidens skadeplats” är femårigt och finansieras gemensamt av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) och Linköpings universitet (LiU). Det bedrivs inom Centrum för forskning inom respons- och räddningssystem (CARER) som också är att samarbete mellan LiU och MSB. Efterforskning av försvunna personer (EFP) är polisens räddningstjänstuppgift. Varje år rapporteras ca 26 000 personer försvunna till polisen varav en fjärdedel gäller allvarliga och akuta försvinnanden som orsakar stort lidande, innebär höga kostnader och där några inte skulle överlevt om de inte återfunnits i tid. Denna rapport redogör för en delstudie i ett bredare pilotprojekt för att kartlägga verksamheten EFP. Rapporten gäller polisens hantering av information och kunskap i verksamheten och syftar till att peka på behov och ge förslag till utveckling för en långsiktig kunskapsbaserad verksamhet. Studien har utförts med kvalitativ innehållsanalys av bland annat intervjuer och dokumentstudier i flera steg. Studiens slutsatser pekar på centrala områden med behov av uppföljning och utveckling; 1) Verksamhetsuppföljning, styrning och utbildning, 2) digitalisering och digital integration, 3) EFP-metodens inriktning och olika inslag samt slutligen 4) statistik, jämförelser och samverkan med forskning för en kunskapsbaserad verksamhet. Inom digitalisering och digital integration pågår utvecklingsarbete. För samtliga områden ges förslag både för uppföljning och utveckling.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Voice-hearing can be positive for some young people. ACAMH, December 2020. http://dx.doi.org/10.13056/acamh.14226.

Full text
Abstract:
Researchers in Manchester have described the diverse forms and functions of voices heard by young people. Sarah Parry and Filippo Varese collected demographic, contextual and qualitative data from 68 adolescents (13-18 years old) from around the world who had direct experience of voice-hearing.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

‘CAMHS around the campfire’ – Voice-hearing in adolesence. ACAMH, February 2021. http://dx.doi.org/10.13056/acamh.14564.

Full text
Abstract:
‘CAMHS around the Campfire’, is our a free live online journal club. This session was on the CAMH paper by Dr. Sarah Parry and Dr. Filippo Varese ‘Whispers, echoes, friends and fears: forms and functions of voice‐hearing in adolescence’. It was recorded on Thursday 28 January 2021. Please visit our Events page for details of upcoming sessions. ACAMH members can now receive a CPD certificate for watching this recorded lecture.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
We offer discounts on all premium plans for authors whose works are included in thematic literature selections. Contact us to get a unique promo code!

To the bibliography